Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
yusuf38
10 yıl önce - Pzr 06 Oca 2008, 16:37
[İST-A7.71] - Metrobüsün İstanbul Trafiğine ve Ekonomiye Faydaları



Metrobüs açıldıktan sonra bazı toplu taşıma özürlü kişiler, metrobüse ayrılan iki şeridin lüzumsuz olduğunu, 3 serit E-5 tıkalıyken metrobüs yolunun boş kaldığından bahsediyorlar.
Halbuki basit bir hesap yaparsak metrobüsün trafiğe ve ülke ekonomisine faydası belli olur.
metrobüs tam kapasite çalıştığı zaman ibb nin açıklamalarına göre tek yönde 30 saniyede bir araç hareket edecek.
Yeni gelecek araçlar 220 kişilik bir kapasiye sahip olduğuna göre saatte 220x120
26400 kişi taşıma kapasitesine ulaşacak.
E-5 teki bir şeritin taşıma kapasitesi ise saniyede 1 araç geçtiğini düşünürsek 60x60 3600 araç civarıdır.
3 şerit 10600 araç eder.
İstanbul trafindeki araçlardaki ort insan sayısı 2 kişiyi geçmez sanırım.
Bu durumda tek yönde taşınan kişi sayısı 20000 civarında.tek şeritteki metrobüs 3 seritteki araç trafiğinden daha fazla yolcu tasıyor.
İşin ekonomik boyutu:
Avcılar-Cevizlibağ arası yaklasık 18 km
Ortalama bir binek aracın km başı sadece yakıt maliyeti bu trafikten 25 kuruştan aşağı değildir.
10000 aracın bu mesafedeki yakıt tüketimi 25x18x10000=45.000 ytl civarı olur.
Metrobüsün ise 120 araçla yakıt tüketimi en maksimum 200kuruşx18x120=4.320 ytl civarıdır.
Yukarıdaki maliyet hesapları tamamen şahsi düşüncemdir.
İBB bilimsel olarak bir hesaplama yapar inşallah.
Toplu taşımanın İstanbul trafiğine ve ekonomisine katkısı çok büyüktür.


zafer yenidünya

10 yıl önce - Pzr 06 Oca 2008, 16:43

Geçenlerde arabamla beylik düzüne gittim gerçektende her iki yol tıka basa dolu iken metrobüs yolu bomboştu en önemliside herkes metrobüs ile gideceği yere gidemiyor kim ne derse desin bu bir gerçek.

Z.Y


korkutyil
10 yıl önce - Pzr 06 Oca 2008, 17:00

Metrobüs iç bölgelere bağlantı seferlerle desteklenirse tabiki faydalı birşey, ama İett'nin ücretsiz aktarmayı tekrar gündeme getirmesi lazım. Şu anki aktarma sistemi metrobüs mantığına aykırı.



erdem_tezcan
10 yıl önce - Pzr 06 Oca 2008, 17:05

Hatta tam tersinne aktarma işini minibüslere devretmeyi planlıyorlar sanırım. Bu da yolcu için çok masraflı.

Tankut Tan
10 yıl önce - Pzr 06 Oca 2008, 17:06

Alıntı:
Geçenlerde arabamla beylik düzüne gittim gerçektende her iki yol tıka basa dolu iken metrobüs yolu bomboştu en önemliside herkes metrobüs ile gideceği yere gidemiyor kim ne derse desin bu bir gerçek

Tabiki öyle olacak. Metrobüste gidenler ayakta gidiyorlar. Bir an önce gideceği yere varsın ki, ayakta giden insanlar çile çekmesin. Zaten Metrobüs, arabayla gidenler azalsın diye faaliyete geçti. Ben yolun tıka basa olmasına hiç üzülmüyorum da bazen yan yol sıkışıyor. Yan yolda ve tıka basa otobüslerle gidenlere de yazık oluyor. Yan yolun tıkanmasına neden olansa bence minibüsler. Minibüsler kalkar ya da azalırsa çok güzel olacak. Aslında minibüsler adam gibi yollarına gitseler şimdi bile tıkanmaz.


turgutakbaş
10 yıl önce - Pts 07 Oca 2008, 21:20

başka bir yerdede yazdığım gibi metrobüsün trafiğe faydası olması gerekmiyor ... insanlar toplu taşıma kullanarak gidecekleri yere hızlıca varsınlar gerisi boş ... kullanan herkes memnun metrobüsten ... metrolar yapılana kadar geçicide olsa mantıklı bir çözümdür ... biran evvel yayılması lazım birçok hatta trafiğin daha da kötü olması pahasına ... öncelikle boğaz köprüsünde geçiş bekliyorum ...



Gökçe Aydın
10 yıl önce - Pts 07 Oca 2008, 21:29

Ekşi sözlükte Codecs rumuzlu bir yazarın yazısını aynen buraya kopyalıyorum :

Alıntı:

metrobüs yolundan oy, bu yolun sağından ve solundan ise vergi akmaktadır.

dünyanın en yüksek taşıt alım vergisini ödeyen, dünyanın en yüksek taşıt vergisini ödeyen, dünyanın en yüksek benzinini kullanan özel taşıt sürücüleri 3 km.lik yolu 1 saatte durakalka giderken ortada bomboş olan ve 10 dakkada bir otobüsün geçtiği bu yolu seyretmektedir.

bu metrobüs yolu nedeniyle e-5 daraltılmış (şerit sayısı aynı gibi gözükse de şerit genişliği daralmıştır) fıkara hızlı gitsin diye vergi ödeyenlerden gaspedilen haksız ve yüksek vergilerle bu yol yapılmıştır.

tam anlamıyla bir sosyal devlet uygulamasıdır. karşıyım..


Bakar mısınız arkadaşın kullandığı ifadeye?

"fıkara hızlı gitsin diye vergi ödeyenlerden GASPEDİLEN haksız ve yüksek vergilerle bu yol yapılmıştır."

Anlaşılan belediye bazı kişilerin kafasına silah dayamış; ailesini öldürmekle falan tehdit etmiş. Demiş ki "lamı cimi yok kardeşim, sen otomobilinle seyahat edeceksin metrobüse falan binmeyeceksin. Yoksa başına geleceklerden sen sorumlusun!" Gaspetmek lafını kullanmak başka ne türlü geçerli olabilir? Ama maalesef bu "arabama binmezsem yaşayamam" zihniyeti hakim. Bu zihniyeti bir aşsak...


Enes Zengin
10 yıl önce - Pts 07 Oca 2008, 21:42

Lükse olan düşkünlüğümüzün açıkca göstergesi. Herkes herşeyin en iyisini istiyor. Halbuki adam hesap etmiyor ki bir metrobüsün taşıdığı yolcuyu sen arabanla o yol boş olsa kaç seferde taşırsın. Bunlarda toplum bilinci yerine bencillik bilinci oluşmuş.

FıratKaradağ

10 yıl önce - Pts 07 Oca 2008, 23:09

Alıntı:
Bakar mısınız arkadaşın kullandığı ifadeye?


Ekşi sözlük isminden de anlaşıldığı üzere biraz muhalefettir, herşeye biraz tersinden bakmak, herkesin bakmadığı tarafından bakmaktır. Bu arkadaşımızın inanın metrobüs'ün yararlı olduğu konusunda bir tereddütü yoktur, o sadece ters tarafından bakıyor. Söylediği sözlerin ise hiçbirisi yanlış değildir. En pahalı taşıt vergisi, en pahalı benzin ülkemizde kullanılıyor bu doğru.

Ya fakir fukara, ücretliler bu ülkede toplanan vergilerin %80'den fazlasını veriyorlar. Metrobüs onların hakkı değilmi. Keşke sadece yan yollar arabalar için olsa, 2 tane 3 şerit yol toplu taşımaya ayrılsa, kaç tane araba kullanan kalır?


recep demirbas
10 yıl önce - Pts 07 Oca 2008, 23:10

e-5 üzerinde 21 kilometre uzunluğunda 7-8 metre genişliğinde bir arsanın değerini düşünün hesaplayın sonra ülke ekonomisinden bahsedelim
hesaplayamayan varsa mevcut alanın 2000 dönüm olduğunu ve 2000 dönüm arsa satılarak o uzunlukta bir metro yapılabileceğini düşünün.
bu hattın olası bakırköy-beylikdüzü metrosunu da 8-10 sene erteleyeceğini de unutmayalım
ayrıca tek araçla gidilen yerlere çift araçla gidilmesi de ekonomik bir kayıp yolcu için.
bu işin zarar kısmı.

fayda kısmında da hayli detay var. metrobüs yolunu kulanan insanların kazandığı vakit bunlardan birisi. yolculuk süresince azalan stres de buna dahil edilebilir. minibüslerden kurtulmak yine başka bir fayda


Alıntı:

Bakar mısınız arkadaşın kullandığı ifadeye?


elin amerikanı 40 dolar vergi ödüyor bizim vatandaşımız parasını maliye ile kırışıyor. (vergi kaçırmıyorsanız ortadan ikiye böln cebinizdeki parayı) gayet haklı bir tepki. e-5 eskiden daha akıcı idi bunu da ekleyim



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM