Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 705
ArifMG

8 ay önce - Cum 11 Ekm 2019, 19:46

Alıntı:
Edirne Uzunköprü seferleri de açılacakmış. 18 Ekim de.

Uzunköprü için bir tahminim yok ama, Edirne hattı biraz zor gibi gözüküyor. Mustafa Altunhan ( Altunhan Şirketler Grubu) kolay kolay Pamukkale’ye imkân sunmaz.


YAŞAR METİN
8 ay önce - Cum 11 Ekm 2019, 20:11

Dur bakalım Edirne Belediyesi yazıhane ve peronları tek işletmeciye ihale etmeyecek. Belediye Meclisi böyle bir karar aldı. Özetle söylemek gerekirse; otogarda yazıhaneler, peronlar, tuvaletler, lokanta, kuaför, çay ocağı, büfeler ve benzeri yerlerin hepsi ayrı ayrı kiraya verilecek. İhale böyle yapılırsa her firma kendisine bir ya da birkaç yazıhane ve peron alacak.

Mayıs ta ihale için karar alındı ama bu tarihe kadar yapılmadı ihale...



Mustafa 822
8 ay önce - Cmt 12 Ekm 2019, 00:02

Pamukkale Edirne'ye Ortur ile girecekmiş. Yani bu hatta Ortur'un araçları mı çalışacak? Edirne bölgesi Pamukkale şirketine ait değil de başkaları tarafından mı işletilecek?

pamukzade
8 ay önce - Cmt 12 Ekm 2019, 08:33

Çerkezköy kapaklı gibi olur.

Çerkezköy'ün işletmecisi Yonca Turizm kendi araçları da çalışıyor pamuğunda ama önemli hatlarda Vize-Denizli gibi babayiğit hatlarda Yonca'nın araçları çalışıyor. (39 bb 403 - 39 dz 001 çalışır hatta.) Ama Çerkezköy - İstanbul gibi hatlara pamukta araç koyabiliyor. Ek sefer açıyor Vize - İzmir yapabiliyorlar. Komisyoncu oldukları için her türlü işe geliyor.

Çünkü pamukkale fazladan araç sokarsa şirket araçlarını yonca yine kazanıyor.
Çünkü yazıhaneler yoncanın olduğu için yine para kazanıyor.


En son pamukzade tarafından Cmt 12 Ekm 2019, 09:30 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


pamukzade
8 ay önce - Cmt 12 Ekm 2019, 08:37

Alıntı:
pamukzade pamukkale ne zaman açacak corlu vb hatları


Ayın 18'inde başlıyor.



Mustafa 822
8 ay önce - Cmt 12 Ekm 2019, 13:37

Peki neden firma direk kendi işletmiyor da böyle yerel firmalara veriyor? Bir de İstanbul, İzmir, Ankara gibi önemli noktaların işletmecisi kim?

pamukzade
8 ay önce - Cmt 12 Ekm 2019, 14:32

İzmir-İstanbul'u pamukkale kendisi işletiyor.
Şirketi büyütmek için bireyseller ile anlaşma şart.

İsterseniz şöyle örnek vereyim.

Pamukkale geçtiğimiz zamanlarda herkesin bildiği gibi bir konkordato süreci yaşadı hatta mahkeme firmanın iflasına karar verdi.

Trakya'da Tekirdağ merkez ve Çorlu yazıhanelerini Pamukkale işletiyor, Çerkezköy Kapaklı Saray Vize Kırklareli Lüleburgaz'ı ise şahıslar işletiyor yazıhaneleri.

Şirketin kendini karda göstermesi için küçülmesi lazımdı. Peki nasıl yapacaktı, gider gözüken yerleri kapatacaktı.

İzmit - Karamülsel hattı kapandı, Çorlu kendi yazıhanelerini kapattı şuan otogarda nişikli kesiyor sadece (Çerkezköy'den gelip İzmir'e devam eden araçlar var olduğu için tek yazıhane kaldı o da şahıs. Normalde 6 yazıhane 5 servis hizmeti vardı) Tekirdağ'da %50 küçülmeye gidildi, özel sıralar kalktı bütün seferler çanakkale bağlantılı oldu. Eskiden trakya hattı için 15 otobüs vardı, sadece trakya içi çalışıyorlardı. Otobüs sayısını azaltıp, seferleri aynı tutmaya çalıştılar bütün seferleri uzun yol yaptılar. Antalya'da bile host evi ve çoğu yazhn. kapandı. Bunların hepsi pamukkale kendini kara geçirip iflastan kurtulmak için yaptı.

Ama tıkırında işleyen bir yerler vardı. O da şahıs işletmeleri neden mi? Pamukkale şahıs yerlerinde her türlü win win.

Diyelim sen a firmasısın ve pamukkale adı altında bir şehri işletiyorsun.

Hem kestiğin biletten pay alıyorsun, hem de kendi araçlarını dolduruyorsun. Güzel iş gibi duruyor ama tutturamazsan patlıyorsun.

a firması kestiği biletten komisyon alıyor ama aynı zamanda yazh. personel maaşı yazh. kirası elektrik su doğalgaz internet faturası gibi şeyleri de aynı zamanda ödüyor.

Peki bunda pamukkale'nin karı ne?

Zarar etme lüksü yok bu bölgelerde. Kendi bölgeleri çatır çatır küçülürken (yukarıda bahsettiğim gibi) şahıs işletmeleri devam etti.

Pamukkale bu bölgelerde her türlü kazanıyor, otobüsler boşta gitse doluda gitse kazanıyor. Çünkü şahıs işletmesi olsa da pamukkale adını kullandıkları için her türlü pamuk komisyonunu alıyor zaten.

Araçlar boş gittiği zaman Pamukkale'ye hiç bir zararı olmuyor, sadece komisyon almıyor. Şahıs yerlerinde eksiye düşme gibi dertleri olmuyor bu yüzden zarar yazamıyorlar yani.

Ama kendi yerlerinde öyle mi? O bölge her şeyi ile kendini karşılamak zorunda.

Bu yüzden İzmit %80 Çorlu %90 doluluk oranları ile kapandı. Çerkezköy %60'larda olmasına rağmen şahıs olduğu için devam edebildi. Şirket kendini küçülterek toparladı şahıslar ile devam etti. Şimdi bomba gibi geri dönüyor.

Biraz yoğunum, bu gönderiyi yazarken pek çok kez ara verdim işim dolayısı ile yazım yanlışları anlatım bozuklukları olabilir.


sino72
8 ay önce - Cmt 12 Ekm 2019, 15:07

İzmirden İstanbula jumbo ile 139 lira. Benim İstanbulda gittiğim yer Kurtköy Sabiha Gökçene çok yakın dudulludan birde servis ile geri gel falan eziyet oluyor. Pratik bir fikir vereyim Jumbo ile yine Bursa otogar 68 lira ordanda Burulaş yaptımmı 45 lira ,113 liraya tertemiz Sabiha Gökçende olurum. Hatta pendik kartal tuzla civarina gidenler için bir alternatif olur.

çetin81
8 ay önce - Cmt 12 Ekm 2019, 18:59

Pamukkale aslında ülkemizdeki turistik bölgelere gitse hem para kazanır hem de diğer firmalardan yolcu alır .Örneğin ; Safranbolu,Beypazarı,Amasra aklıma gelenler .

ali0zcan

8 ay önce - Cmt 12 Ekm 2019, 20:22

Alıntı:
Pamukkale aslında ülkemizdeki turistik bölgelere gitse hem para kazanır hem de diğer firmalardan yolcu alır .Örneğin ; Safranbolu,Beypazarı,Amasra aklıma gelenler .


Konkordato ilan etmeden önce Karabük-Safranbolu hattı için Safran Turizm ile işbirliği yapacağı konuşuluyordu. Belki ileride işbirliği gerçekleşebilir.



sayfa 705
ANA SAYFA -> ULAŞIM