Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1

İETT'nin yeni araç alımlarında sizce hangisi daha önemlidir?
Lüks, konforlu araçlar 26.8%  26.8%  [48]
Kapasitesi yüksek normal standartlarda araçlar 73.2%  73.2%  [131]
Toplam Oy : 179

Emre Güray
14 yıl önce - Çrş 02 Oca 2008, 11:19
İST » A1.277. İETT'ye Emniyet Kemerli, Hibrid (Melez/Karma) Sistemli VIP Otobüsler Geliyor...



A.A
Alıntı:


İstanbul’da yeni yılda LCD ekranlı, güvenlik kameralı, doğalgaz ve hibrid sistemli, her koltuğunda emniyet kemeri bulunan lüks İETT otobüsleri devreye girecek.

İlk etapta Şile, Silivri, Çatalca gibi uzun mesafelerde çalışması planlanan otobüslerde aynı fiyat tarifesi uygulanacak. Toplu ulaşıma konforu, kaliteyi, güvenliği getirmeyi hedeflediklerini belirten İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, "Bütün otobüslere VIP konforu getiriyoruz. Toplu ulaşımda kalite, konfor ne kadar artarsa bireysel araç kullanımı da o kadar azalacak" dedi. Çevre dostu otobüste, 4 güvenlik kamerası, anons sistemi, klima, LCD ekran, yaşlı, çocuklu ve özürlüler için özel alan, her koltukta emniyet kemeri bulunuyor. Özürlü ve bebek arabalı yolcular, otobüsün kapısındaki düğmeye basarak şoförü uyarıp, şoförün açtığı özel rampayı kullanarak araca binebilecekler. Otobüsteki LCD ekrana reklam alınarak gelir elde edilecek. Tüm İETT otobüslerine gizli kamera ve kara kutu koyduklarını söyleyen Topbaş, bu sistemlerin iç ve dış güvenlik açısından önemli olduğunu belirtti.


İETT'nin 2008 ödeneklerinde yer verdiği hibrid sistemli araçlar serisi bunlar olacak sanırım, Televizyonda haberi izlerken gördüğüm kadarıyla araçlar Mercedes Citaro, VIP tarzında üretilmiş. Buradan güncel gelişmeleri takip edersek iyi olacak


En son Emre Güray tarafından Çrş 02 Oca 2008, 12:42 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


batuhan-
14 yıl önce - Çrş 02 Oca 2008, 11:26

Cıtaro değil ama scania marka otobüsler alınacakmış 1000 adet.Tabiki bu 1000 otobüste şile çatalca silivri tarafına verilmeyecek,zaten burdaki çalışan otobüsler halk otobüsü,bunlar belediye otobüsüne çevrilcek.Ama kimbilir ne zaman kullanıma sunulcak yeni otobüsler.

Burç

14 yıl önce - Çrş 02 Oca 2008, 11:46

Alıntı:
İlk etapta Şile, Silivri, Çatalca gibi uzun mesafelerde çalışması planlanan otobüslerde aynı fiyat tarifesi uygulanacak


Emniyet kemeri olmasa da normal İETT tarifesine geçilse artık?
Sanki ayakta giden yolcu emniyet kemeri takacak?


Gökçe Aydın
14 yıl önce - Çrş 02 Oca 2008, 12:04

Acaba hibrit derken (hibrid olmasın o ) bildiğimiz gerçek anlamda hibrid mi kastediyorlar yoksa hem doğalgaz hem mazotla çalışabildiği için hibrid sıfatını mı layık görmüşler?

batuhan-
14 yıl önce - Çrş 02 Oca 2008, 12:09

Cıtarolar ilk geldiğinde 2006nın ilk günü otobüsler kardan tipiden 0345ler çalışamazken,cıtarolar elektronik dengeleme sitemleri sayesinde vede asr ve abs sistemleri sayeside sorunsuz çalıştı.Ama 0345lerde abs yani tekerleklerin kilitlenmesini önleyen sistem yok,çünkü kilitleniyor,asr yani kayma önleiyci sistemde yok, vede fren gücünün lastiklere eşit dağıtılmasını sağlayan elektronik dengeleyici sistemde yok.Bu otobüslerde inşallah,çetin kış koşullarında,karda tipide gelirde test etmiş oluruz.



Semih Yaşar

14 yıl önce - Çrş 02 Oca 2008, 12:27
Lüks belediye otobüsleri


Bizim Belediye'de ilginç bir özellik var, yeni bir işe kalkışırken olur olmaz vaatlerde bulunuyorlar,
daha sonra zaman içince gerçekleri görüp ayağı yere basan uygulamalara geçiyorlar.
E-otobüsler ilk gündeme geldiğinde, otobüste çay servisi ve gazete olacaktı,ayakta yolcu
alınmayacaktı, güzel muavin bayanlar yolculara kolonya ikram edecekti ( Kolonya kısmını
ben ekledim). E-otobüsler çalışmaya başladıktan sonra görüldü ki kazın ayağı öyle değilmiş, milletin
derdi biran önce işine gitmekmiş, ayakta yolcu da alınıyor, çay ve gazete ise işyerine kaldı.

Metrobüs projesi ilk gündeme geldiğinde, otomatik pilotlu Phileas'larla yengeç gibi durak
platformuna 5 santim kadar yanaşılacaktı, sanki bugüne kadar Belediye otobüslerindeki en büyük
sorun buymuş gibi, halbuki çoğu durakta otobüs 3. şeritte duruyor ve yolcu arabaların altında
kalma pahasına otobüse binmeye çalışıyor. Bugün gelinen noktada Citaro'lar ile duraklara oldukça
güzel yaklaşılabiliyor ve mükemmel hizmet veriliyor, ama Phileas'lar alındı bir kere kullanacağız mecburen.

Silivri'ye tek biletli VİP otobüs konuşuluyor, kardeşim insanlar LCD ekran falan istemiyor,
Hollanda'dan yediğimiz kazık yetmedi mi şimdi LCD ekranlı deri koltuklu Scania gündeme getiriliyor, bırakın fuzuli işleri, Metrobüsü Büyükçekmece'ye götürün ondan sonrasına da standard bir
otobüsle devam edin, kaynakları boşa israf etmeyin, sonra para yok arsa satıcaz da Metrobüs
projesini uzatıcaz diye komik duruma düşersiniz, Phileas'lara verilen para ile Metrobüsün
bütün altyapı inşaatları tamamlanırdı.


Burç

14 yıl önce - Çrş 02 Oca 2008, 12:35

Alıntı:
E-otobüsler ilk gündeme geldiğinde, otobüste çay servisi ve gazete olacaktı,ayakta yolcu
alınmayacaktı, güzel muavin bayanlar yolculara kolonya ikram edecekti ( Kolonya kısmını
ben ekledim).


Aslında "çay servisi" de başka gazetecilerin eklemesiydi sanırım.
Bu konuda resmi bir açıklama olmamıştı ama cidden fos çıkan bir proce oldu.


Alıntı:
Silivri'ye tek biletli VİP otobüs konuşuluyor,

Maalesef şimdi bile tek bilet değil, 4 bilet ödeniyor ve ayakta gidiliyor.
Sanırım bunu bir şekilde örtbas etmek için "LCD ekran" konulacak.



Alıntı:
Metrobüsü Büyükçekmece'ye götürün ondan sonrasına da standard bir
otobüsle devam edin,

Metrobüse bile gerek yok. Sadece Silivri Büyükçekmece arası bir normal otobüs hattı konulsa,
bütün sorun hallolur. Ama o zaman yüzbin yolcudan 4 bilet alma rantı kaçar.


tolginho

14 yıl önce - Çrş 02 Oca 2008, 13:07

Otobüsün iç döşemeleri, dur butonu citaroları çağrıştırıyor. Alınacak araçlar Mercedes olabilir yine.

Birincisi lüks diyorlar, bizim halkımızın lüks olarak gördüğü araç Mercedes'tir. VIP Otobüs, Lüks otobüs deyip başka araç alacaklarını sanmam. Ayrıca İETT'nin de Mercedes'e ilgisi yüksek.

Güzergah konusuna gelince İETT, bu otobüslere yeni hatlar tasis etmesi mantıklı geliyor. Yine eski açıklamalara göre VIP'leri otomobil sahiplerinin araçlarını evde bırakmasını sağlamak için alınacaktı. Bu nedenle VIP'ler, araçla işe gidenlerin yoğun olduğu yüksek gelire sahip semtlerden iş merkezlerine doğru gitmesi mantıklı.



Tolga KAPROL


Gökçe Aydın
14 yıl önce - Çrş 02 Oca 2008, 13:59

Otomobil sahiplerinin otomobillerinden vazgeçmesini hedefliyorlarsa bunun yolu lüks otobüsler değil ki. Bunun yolu raylı sistem ya da metrobüstür. Otobüs de aynı trafiğe takılacaksa kimse otomobilinden vazgeçmez.

MehmetK
14 yıl önce - Çrş 02 Oca 2008, 14:24

Aynı fikirdeyim, raylı sistem çok iyi tabi ama görüyoruz pek yapamıyorlar, o zaman şehrin tüm cadddelerinde birer şerit otobüslere ayrılsın... ve bizde trafiğe takılmadan varalım gideceğimiz yere... konfor filan gerekmiyor, evime hızlı gitmem gerekiyor...



sayfa 1
123 ... 171819   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM