Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
cenkeren
14 yıl önce - Cum 28 Arl 2007, 17:17
İstanbul Haydarpaşa İskelesi kapatıldı


Haydarpaşa Vapur İskelesi Kapatılıyor!

Haydarpaşa'nın kentsel dönüşüme kurban edilmek istenmesi sürecinde, Marmaray'ın banliyö hatlarının yenilenmesi ve 3 yola çıkartılması(CR1) inşaatının başlaması ve sonrası için, tarihi Haydarpaşa Vapur iskelesinin kamuoyu gündeminden düşürülmesi amacıyla, bu iskelenin kapatılması planlanıyor!

Mülkiyeti TCDD'de, kullanımı ise İDO'da olan bu iskeleyi kullanan binlerce yolcunun Marmaray Projesine zorla alıştırılması ve bu iskeleyi kullanmaktan vazgeçirmek için, iskelenin fonksiyonun değiştirilmesi gündeme getirildi. İBB'nin 2008-2010 Yatırım Planının 2008 uygulama programının 90.sayfasında Yapı İşleri Müdürlüğü'nün uygulama programı dahilinde, Haydarpaşa Vapur İskelesinin restorasyonu ve yeni kullanım inşaatı" adıyla bir bölüm bulunmaktadır. Bu plan için öngörülen bedel 2.000.000 YTL olup, bu konuda İBB dış kredi anlaşması da yapmıştır.

Bu yeni kullanım yani fonksiyon değişikliği ile ilgili olarak da; Mart-2008'den itibaren Haydarpaşa Vapur İskelesindeki vapur seferlerine son verileceği gelen haberler arasındadır...


Enes A.
14 yıl önce - Cum 28 Arl 2007, 17:31

Bence kapatılıp kapatılmamasının çok büyük bir önemi yok.Zaten Eminönü-Karaköy seferlerini yapan vapurların her seferlerinde bu iskeleye uğramıyorlar.

Haydarpaşa-Kadıköy arası da çok uzun bir mesafe olmadığına göre kaldırılması çok büyük bir olay değil.

Not:Başlıkta hem kaynak bilgisi yok, hem de kopyala/yapıştır.Gereken puanlamanın yapılması dileğiyle


korhan78
14 yıl önce - Cum 28 Arl 2007, 17:37

Bu tasarı, Ankara-İstanbul arasındaki tren yolculuklarımın en keyifli ayağı vapur seyahatini ortadan kaldıracak. Sıranın ''Haydarpaşa Gar'' sız tren yolculuklarına gelmesinden korkarım. O zaman trenle İstanbul seferinin ne zevki kalır ki..

Burç

14 yıl önce - Cum 28 Arl 2007, 19:09

Alıntı:
İBB'nin 2008-2010 Yatırım programı dahilinde, Haydarpaşa Vapur İskelesinin restorasyonu ve yeni kullanım inşaatı" adıyla bir bölüm bulunmaktadır

Bu cümleden "iskele kapatılıyor" anlamını çıkarmak bir mucize...


Enes A.
14 yıl önce - Cum 28 Arl 2007, 19:10

Alıntı:
İBB'nin 2008-2010 Yatırım programı dahilinde, Haydarpaşa Vapur İskelesinin restorasyonu ve yeni kullanım inşaatı" adıyla bir bölüm bulunmaktadır.


Aslın yeni kullanım inşaatından kapatılma çıkabrılabilir.

Belki müze tarzı bir yer veya kafeye dönüştürülebilir.



Çağrı Tekin

14 yıl önce - Cum 28 Arl 2007, 20:51

Sonuçta Marmaray'dan sonra Haydarpaşa toplu taşıma bakımından önemini kaybedeceğinden iskelenin kapatılması o kadar da vahim bir olay olmaz. Ayrıca restore edilmesi güzel bir durum. Ama iskele ileride nostaljik olarak hizmet verebilirdi, ya da en iyisi Haydarpaşa hiç kaldırılmazdı. Fakat bunlara karşı malesef yapacak bir şeyimiz yok.

osmancık
14 yıl önce - Cum 28 Arl 2007, 21:41

galataport gibi haydarpaşa için de bir dönüşüm projesi vardı.
ama tıpkı galataport gibi engellendi sanırım.

başlığı görünce birden hayallerim depreşti.
haydarpaşa iskelesi kapatılsın, raylar kaldırılsın.
bana doğu almanya'yı hatırlatıyor o bölge.
komünist doğu almanya'yı, fakirliği, devletçiliği...

proje gerçekleşse de gözümüz gönlümüz açılsa


Enes A.
14 yıl önce - Cum 28 Arl 2007, 23:02

Alıntı:
galataport gibi haydarpaşa için de bir dönüşüm projesi vardı.
ama tıpkı galataport gibi engellendi sanırım.


Bence Haydarpaşa demiryolları meslek yüksekokulu gibi bir eğitim kurumuna dönüşmeli.Demiryolları ile ilgili personel bu işin göbeğinde yetişmiş olur.Hemde böyle bir tarihi eser daha da işlevsellik kazanmış olur.Ayrıca Haydarpaşa'nın üst katları gezmek isteyenlere açılmalı.


Gökçe Aydın
14 yıl önce - Çrş 09 Oca 2008, 11:50

Alıntı:

Bence Haydarpaşa demiryolları meslek yüksekokulu gibi bir eğitim kurumuna dönüşmeli.


Demiryollarının meslek lisesine bile tahammül edilemeyip de kapatılırken böyle bir şeyin olabileceğini düşünmek hayalcilik olur maalesef. Bir yandan sürekli olarak hızlı tren projelerini gündeme getir ve hatta uygulamaya koy; öte yandan kurduğun sistemleri idâme edecek personeli yetiştirebileceğin bir kurumun olmasın. Benim aklım ermiyor bu işe.


yunus erdem
14 yıl önce - Çrş 09 Oca 2008, 13:02

Her ne kadar boyle bir seyin olup olmayacagi kesin degil ama boyle bir sey olursa da sasirmam. Neticede Kabatas Tunelinin yapimindan sonra Kadikoy Taksim arasini 15 dk da alabilecegimizi dusunmustum ama gel gor ki buraya yarim saat araliklarla deniz otobusu seferi koyma basiretini bile gosteremediler.
Bence Marmarayin tamamlanmasindan sonra bile Haydarpasa Iskelesi onemini kaybetmez, her ne kadar su an onemsiz bir yer olsa da. Neden mi? Cunku Sariyer'de oturup da trenle Ankara yolculugu yapacak biri icin Marmarayin ne gibi bir faydasi olabilir? Dusunun trenle 3 saatte Haydarpasa ya da artik Ayrilik Cesmesi'ne geldiniz. Oradan Sariyer'e elinizde valizlerinizle nasil ve ne kadar surede gidebilirsiniz? Ama neden Sariyerden Haydarpasa'ya direk deniz seferi yok? Cok mu zor, cok mu pahali? Sabah 6 Aksam 11 arasinda saat basi sefer yapsa - vapur olsun demiyorum kucuk boyutlu motorlardan da olur- bos mu gider? Demiryollarinin kullanim oranini arttirmaz mi? Ayni motor Beykoz'a da ugrayamaz mi? Adalar'a da iki saatte bir sefer duzenlemez mi? Ya da direk Kabatas'a? Demiryolunun denize kadar gelmesi gibi buyuk bir avantaj neden degerlendirilmez? Degerlendirilmedigi gibi bu avantaj yok sayilarak Haydarpasa neden otel vs projeleriyle anilir?
Inaniyorum ki bu tur bir uygulama demiryollarini hal-i hazirda kullananlarin hayatini kolaylastiracagi gibi yeni yolcular kazanilmasinda da buyuk bir rol oynayacaktir.
Yoksa 5 saatte Istanbul a gelip servisle Sariyer'e ya da Beykoz'a varabilen biri neden demiryollarini tercih etsin? 3 saatte Istanbul'a geldikten sonra attan inip essege biner gibi 2 saatte anca Sariyer e varmak icin mi?
Bu arada bu tur bir uygulamanin Istanbul'un ulasim sorununu hafifletici bir rol oynayacak olmasinin bonus olarak gelmesi de mi goz ardi edilir?
Sonra en kotusu bu kadar buyuk bir kalabaligin icinde neden kelaynak kusu gibi bir tek ben bunlari dusunurum, yok mu bu TCDD de ya da IBB de bu tur seylere kafa yoran insanlar?



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM