Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Samsun - Kara Tren
« önceki   123 ... 464748   sonraki »

ANA SAYFA -> Diğer Şehirler
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 2
Çetin KOŞAR

Çetin KOŞAR

10 yıl önce - Prş 27 Arl 2007, 19:21


Kara Tren

Gözüm yolda gönlüm darda
Ya kendin gel ya da haber yolla
Duyarım yazmışsın iki satır mektup
Vermişsin trene halini unutup
Kara tren gecikir belki hiç gelmez
Dağlarda salınırda derdimi bilmez
Dumanın savurur halimi görmez
Kan dolar yüreğim gözyaşım dinmez

Yara bende derman sende
Ya kendin gel yada bana gel de
Duyarım yazmışsın iki satır mektup
Vermişsin trene halini unutup
Kara tren gecikir belki hiç gelmez
Dağlarda salınırda derdimi bilmez
Dumanın savurur halimi görmez
Kan dolar yüreğim gözyaşım dinmez

/Yavuz Bingöl


Çetin KOŞAR

10 yıl önce - Prş 27 Arl 2007, 23:59


Samsun'da Bir Chemin de fer (Şimendifer)

Osmanlı ülkesine Tren'in gelmesiyle birlikte ithal edilen yüzlerce özel trencilik teknik teriminden biri de “istim”. İngilizce “steam” buhar demektir. Trenin tekerlekli odalarına Vagon, durduğu yerlere İstasyon, baş istasyonlara "Gar" denmiş. Katarı çeken buhar motorlu şeye "Chemin de fer"(demir baca), böyle her şeye her şeye yeni ve genellikle Fransızca adlar verilmiş. Halkımız bunlara dilini döndürmek için çok uğraşmış.. Hala da uğraşmaktadır.



Çetin KOŞAR

10 yıl önce - Cum 28 Arl 2007, 00:30


Gazi, dört gün süreyle kaldığı Şahinzade Remzi Bey’in konağının bahçesinde
Atatürk’ün Samsun’a bu gelişi; 19 Mayıs 1919 tarihinden sonraki ilk gelişiydi. Gazi’yi taşıyan Hamidiye Kruvazörü, 20 Eylül 1924 günü, öğle üzeri saat bir buçukta Samsun limanına girdi.

Türkiye’nin ilk kez ulusal sermaye ile yapılmış olan Samsun-Çarşamba Demiryolu’nun temelini 21 Eylül 1924 tarihinde atmıştır. Ülkenin o gün için, içinde bulunduğu köklü sorunlar ortasında, yola duyulan gereksinim; pek çok sorunun çözümünde anahtar rolü oynuyordu. Uzunluğu 45 km. olan Samsun-Çarşamba Demiryolu 1925 yılının sonunda büyük ölçüde tamamlanmış; ne var ki, 1950’li yıllardan sonra karayollarına ağırlık veren ulaşım politikalarının ilgisizliği yüzünden, gittikçe eski işlevini yitirmiş; sonuçta, 1980’li yıllarda bu demiryoluna yeniden el atılmış ve yol yenilenmiştir. Türkiye Cumhuriyeti’nin ekonomik alanlardaki kalkınma hamlelerinde, demiryollarının olumlu işlevinin ne olduğu bilinmektedir. Bu yönden de, Samsun-Çarşamba Demiryolu’nun olumlu katkıları, küçümsenebilir gibi değildir. Yukarıda da değinildiği gibi, ekonomik yönden, ‘ulusal diriliş in sembolü olacak ve başka pek çok ve daha büyük yapıtın ortaya konulabilmesi için de, Türk girişimciler açısından, ‘kendine güven’ duygusunun berkitilmesinde büyük rol oynayacak olan bu yapıt; temeline ilk harcın, 20. yüzyılın başında, Türkler’i yok olmanın eşiğinden kurtarmış olan Mustafa Kemal Atatürk’ün elinden konulması onuruna erişmiştir.

(ATATÜRK ARAŞTIRMA MERKEZİ DERGİSİ, Sayı 21, Cilt: VII, Temmuz 1991)


Çetin KOŞAR

10 yıl önce - Cum 28 Arl 2007, 01:25


Samsun - Sivas Demir Yolu İle kesişen Samsun - Çarşamba Dar Hattı.

ANSİKLOPEDİK BİLGİ: İki türlü demir yolu hattı vardır. Standart bir hattın iki ray arası uzaklığı 1,52 cm iken, Dar Hat diye tanımlanan hattın iki ray arası uzaklığı 1,07 cm'dir.



(+)

13 Mayıs 1947. Samsun Çarşamba arası dar hat yolcu taşıma vagonu ve Piknikten dönen yolcular.



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 464748   sonraki »
ANA SAYFA -> Diğer Şehirler