Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Burç

11 yıl önce - Pts 24 Arl 2007, 17:45
[İST-G1.176] - İstanbul Belediye Başkanı Olsanız, Ulaşım Konusunda Ne Yaparsınız?



Resmen "Adaların güneyinden Marmara denizine köprü yaparım" cinsi uçuk kaçık projeler ile
ortaya çıkan belediye başkanı adaylarını bile görmüş geçirmiş olduğumuz için,
belli bir bütçeye sahip olduğumuzu hatırlatayım.

Farz edelim ki elimizde ulaşım yatırımı için kullanılacak paranın miktarı 1 Milyar YTL.
Bunların bir kısmı kredi vesaire. Bu 1 milyar, sadece bu senenin harcanabilecek miktarı.
Seneye başka paralar gelebilir, başka projeler yapılabilir.
Ancak 2008 yılında 1 milyarımız var ve bununla bu sene ne yapmalı?
En verimli harcama sizce nasıl olurdu? En acil nedir? En yararlısı ne olur?
Hali hazırda müthiş paralar harcanmakta olan tünel projeleri, Marmaray, Kadıköy metrosu
gibi projelere harcanan para bu 1 milyara dahil değil. 1 Milyar tümüyle yeni projeler için kullanılabilir.

Hodri meydan...

Not: alelacele gelişigüzel bir cevap vermektense, düşünüp taşınarak, iyi bir plan sunulması daha yararlı olur.


İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Pts 24 Arl 2007, 18:14
ŞEHREMİNİ OLSAYDIM?


Öncelik sıralamasıdır işin başı.Raylı sistemler için şunu söyleyebilirim,Kadıköy-Kartal'ın en kısa sürede bitirilip Tuzla'ya uzatılması çalışmalarının başlaması,Üsküdar-Dudullu'ya bir an önce başlanıp bunun S.beyli ve S.B.G.H.Limanı'na uzatılması çalışmalrının başlanması,Üsküdar hattının Selimiye'de uğratılarak buradan Üsküdar'a inişin sağlanması ve Kadıköy bağlantısınında yapılması

Kabataş-Beşiktaş-GOP metrosuna başlanılması,Taksim-Yenikapı hattının Haliç geçişinin halledilip bu hattın bitirilmesi ve Kabataş hattının Şişhane-Unkapanı-Sirkeci arasının yapımı işinin tetkiki,Topkapı'ya uzatılan Cebeci hattını Yenikapı'ya uzatmayı,Sirkeci-YENİKAPI arasında atıl kalacak banliyö hattını metroya uyarlama çalışmasına başlatmak ve Topkapı-İncirli arası yeni metro çalışması başlatmak,B.düzü hattının acilen yapımınabaşlanması,

Metrobüsün M.köy ve Z.kuyu'ya kadar acilen uzatılması,Aksaray-Vatan Cad.-Masko arasında metrobüs çalışmasının başlatılması,Anadolu yakasında minibüs yolu güzergahından metrobüs çalışmasının başlatılması.

Deniz otobüsü bağlantılı İett seferlerinin başlatılması ve bu hatlarda aktarma hakkı tanınması.
Şimdilik bu kadar aklıma geldilçe yazacağım.


Burç

11 yıl önce - Pts 24 Arl 2007, 18:20

Alıntı:
Şimdilik bu kadar aklıma geldilçe yazacağım.

Daha fazla yazmana gerek kalmadı, çünkü 1 milyarı çoktan aştın bile.



Mehmet Tecirli
11 yıl önce - Pts 24 Arl 2007, 18:29
Bir milyar iş görmez


Ben vazgeçtim belediye başkanı olmaktan:) bu para İstanbulun dişinin kovuğuna yetmez abi. Ama yeterince paramız olsaydı öncelikle metrobus hat ağını genişletirdim. İnşatı süren raylı sistemleri bir an önce faaliyete geçirirdim. Büyükcekmece- Tuzla arası raylı sisteme öncelik verirdim. İstanbul gibi enlemeisne genişleyen bir şehir için bu hat öncelikli bir hatdır. Karayolu üzerindeki yükü hafifletir inancındayım.Yaklaşık 100 km 'lik bir hat burası. 5 milyar gibi bir bütce gerektiriyor. Sayın Topbaş'ın metro için verdiği maliyet km başına 50 milyon dolar. Kimi yerlerde yer üstünü kullanarak maliyetleri aşağı çekmek olasıdır diye düşünüyorum.

bay cem
11 yıl önce - Pts 24 Arl 2007, 18:34

ulaşım konusunda çok ama çok basit bir iş yaparak şehrin merkezi yerlerine bisiklet park noktaları açar ve bisiklet yollarına biraz bütçe ayırırdım.



Doğukan Kahraman
11 yıl önce - Pts 24 Arl 2007, 18:38

İBB Belediye Başkanı olsaydım neler yapmazdım ki bakın arkadaşlar şu an ki Belediye başkanımız vatandaşı nasıl işkence çektiriyor.

1 Mavi akbil sınırlı olmasını geri alırdım
2 Aktarma işlemini tekrar geri alırdım
3 Seçim öncesi oy toplamak için onu bu tarihte bitirecez diye milleti aptal yerine koyupta yalaln söylemezdim.
4 Şu anda inşaatı devam eden bir çok raylı sistemlerüzerinde işimin başında olurdum.
5 MAN'ları Ikarus'ları kaldırıp yerlerine 1000 adet yeni otobüs alırdım.
6 Yeni hatlar için Metrobüs projesi için hazırlardım.
7 Karayolu tünel inşaatlarını bitirmesini sağlardım.

Buna benzer bir çok ulaşım sorunlarıylauğraşan bir belediye başkanı olmak isterdim peki bu saydıklarıma benzer belediye başkanı oldu mu? hayır bir gün İstanbula asıl Belediye Başkanı görmek dileklerimle.


Burç

11 yıl önce - Pts 24 Arl 2007, 18:39

Alıntı:
Ben vazgeçtim belediye başkanı olmaktan:) bu para İstanbulun dişinin kovuğuna yetmez ...
5 milyar gibi bir bütce gerektiriyor


İstanbul'un bütün 2008 bütçesi zaten 5.5 milyar YTL.
Bunun %36'sı ulaşıma ayrılmış durumda. Yani tünel projeleri, Kadıköy metrosu, kavşaklar,
otobüsler, metrobüsler vesaire zaten bu ulaşıma ayrılan parayı harcayıp bitiriyor.

Ben size havadan ekstra 1 Milyar dağıtıyorum, (bugün biraz bonkörüm) bunu nasıl harcardınız?



Semih Yaşar

11 yıl önce - Pts 24 Arl 2007, 18:53
Ulaşım için yapılacaklar


En acil çözülmesi gereken konu Boğaz KÖprüsü geçişidir, biraz tekrar gibi olacak
ama yazayım.

- E-5'in her akşam Halıcıoğlu'ndan itibaren tıkanmasının nedeni Boğaz Köprüsünde oluşan
darboğazdır ve yapılması gereken şey ise köprüyü 3+2+3 şeklinde yeniden düzenlemek olur.
Bu düzenlemede ortadaki 2 şerit izole edilir ve sabah Asya-Avrupa geçişine, akşam ise
Avrupa-Asya geçişine tahsis edilmek suretiyle köprü günün herhangi bir saatinde 5+3 yada
3+5 şerit trafik akışına sahip olur fakat 4+4 şerit hiçbir zaman olmaz.
- Metrobüs ilk etapta Mecidiyeköye getirilir, bunun içinde yeni köprüye falan gerek yok, belki
Haliç köprüsünde tek hat sinyalizasyonlu geçiş olabilir, Mecidiyeköy'de yol ortasına istasyon yapılır,
bu istasyon mümkün olduğunca viyadüğün başlangıcına yakın olmalı, sağ ve sol tarafa üst geçit,
aynı zamanda Mecidiyeköy meydanından istasyonun ortasına doğru yürüyen merdiven ile
3 noktadan erişim imkanı sağlanmalıdır.
- Metrobüs için ayrılan şeritler sanıldığı gibi E-5'i tıkamayacak tam tersine arabaları disipline ettiği
için ve Boğaz köprüsünün şerit sayısı artırıldığı için akış hızlanacak ve Köprüye son katılım olan
Yıldız girişinden daha az etkilenecektir.
- Metrobüs için Esentepe köprüsüne aktarma istasyonu yapılmalı, bu istasyon geçildikten sonra
Metrobüsün izole yoluna diğer OGS'li araçlar da sokulmalı, gişeler geçildikten hemen sonra arabalar
izole yoldan çıkmalı ve Metrobüs izole yolunda Kozyatağı yada daha ileriye kadar devam etmeli.
- Asya-Avrupa yönündeki geçişte ise Metrobüs gişelerin olduğu noktada izole yoldan çıkar ve
3 şeritli normal araç trafiğine girer, Ortaköy çıkışını geçtikten sonra tekrar izole yoluna girer ve
Mecidiyeköy'e devam eder.Bu akşam saatlerindeki senaryo, sabah saatlerinde ise tam tersi.

İlk etapta bu uygulama ile Boğaz Köprüsünden karşıya tek yönde saatte yaklaşık 20,000 kişiyi
geçirebilir aynı zamanda daha fazla sayıda özel araç da geçirebilirsiniz. Metrobüs hattında ucuz
yerli otobüs kullanırsanız ,ör: körüklü Conecto tahmini 150,000 Euro olsa, 100 tane araç
15,000,000 EURO yada 25,000,000 YTL yapar , yol düzenlemeleri de 50,000,000 YTL olsa
tahmini olarak 75,000,000 YTL yatırım ile E-5 trafiğini azaltıyorum, Marmaray'dan çok daha
verimli bir güzergahta günde 400,000 kişiyi son derece hızlı bir şekilde köprüden geçiriyorum
ve daha 925,000,000 YTL param kalıyor.
-


hturann
11 yıl önce - Pts 24 Arl 2007, 19:54

Tanesi toptan alınca 40-50 dolar olan GPS yer kaydedici cihazdan, bir milyon tane alıp bütün araçlara dağıtıyorum. Bunlar bir yıl boyunca veri kaydediyor, sonra bu aletleri geri alıyorum. Büyük bir veri tabanında istanbulun en gerçek trafik yoğunluğu datasını topluyorum. Bir kaç simülasyon uzmanı bulup, artık Nasa'dan mı olur, İTÜ'den mi, başlıyorum nereyi nasıl çözerim diye test etmeye. Yaklaşık sistem maliyeti 50-60 milyon dolar. Elde edilen veri paha biçilemez.

ümit 806

11 yıl önce - Pts 24 Arl 2007, 20:45

Alıntı:
Tanesi toptan alınca 40-50 dolar olan GPS yer kaydedici cihazdan, bir milyon tane alıp bütün araçlara dağıtıyorum. Bunlar bir yıl boyunca veri kaydediyor, sonra bu aletleri geri alıyorum. Büyük bir veri tabanında istanbulun en gerçek trafik yoğunluğu datasını topluyorum.

Bildiğim kadarı ile bu cihazlar şu an GPRS üzerinden internete çıkarak bilgi gönderiyorlar. Bunun için her araca bir hat ve sim kartı lazım, bunların faturalarının düzenli ödenmesi, veri gönderme sıklığının tayin edilmesi vb. işler, yine bir sebepten çalışmayan cihazların takibi, bunun için görevli personel, montaj, müdahale ekibi vb. derken astarı yüzünden pahalıya gelebilir.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM