Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
cenkeren
14 yıl önce - Pzr 23 Arl 2007, 13:20
[İST-C8.74] - TCDD İsmi de Tarih Oluyor, Özelleşiyor



TCDD de özelleşiyor
23 Aralık 2007 Pazar 08:07
Trenini kapıp gelen Türkiye'de işletecek. Demiryollarımız da özelleşiyor...
Ulaştırma Bakanlığı, demiryollarını özelleştirmek için harekete geçti. Buna göre, trenini alıp gelen her firma, demiryollarında tren işletmeciliği yapabilecek. Konuya yönelik taslak son aşamaya gelirken, yerli ve yabancı firmalar, demiryollarında devletin rakibi olarak yolcu taşıyacak. Demiryolu özelleştirmesiyle, Ulusoy ve Koç gibi yerli devler yanında, çok sayıda yabancı ülke de ilgileniyor. Özel sektör, Marmaray ve hızlı trende de işletmecilik yapabilecek. Demiryolları sektöründe çok sayıda oyuncunun yer almasıyla, bu alanı düzenlemek için de bir üst kurul oluşturulacak. Üst kurul, işletmecilik yapmak isteyen firmalara lisans verecek.

YABANCILAR DA YAPABİLECEK
Ulaştırma Bakanlığı tarafından hazırlanan ve gelecek yıl hayata geçmesi beklenen taslağa göre yabancı firmalar da Türkiye’de tren işletmeciliği yapabilecek. Ulusoy ve Koç gibi firmalar başta olmak üzere, Türkiye’den ve yurtdışından çok sayıda şirket, Türkiye’de demiryolu işletmeciliği yapmak istiyor. Alman ve Koreli firmaların da Türkiye’de işletmecilik yapmak istediği öğrenildi. İşletmeciler, istedikleri tren hattında, Marmaray ve hızlı tren hatlarında işletmecilik yapabilecek. İşletmeciler, trenlerini yurtdışından temin edebilecekleri gibi TCDD’nin trenlerini de alabilecek. Bakanlığın üzerinde çalıştığı sisteme göre, herhangi bir hattın hattının kullanım hakkı belli bir süre için özel bir firmaya verilecek. Aynı hattı birkaç firma birden kullanabilecek.
Kaynak: http://www.internethaber.com/news_detail.php?id=119778


turgutakbaş
14 yıl önce - Pzr 23 Arl 2007, 14:14

çok sayıda şirket aynı raylarda karışıklık çıkmaz umarım ... abd de olduğu gibi ray döşeme hakkı vermeli aslında ... bir sürü yeni hat yapılabilir belki böylecene ... tcdd ismi kalıyor bu yazıdan anlaşıldığına göre ... sadece raylarda işletme hakkının paylaşımı getiriliyor gibi ...

ömer
14 yıl önce - Pzr 23 Arl 2007, 14:27

Valla iyimi desem kötümü desem bilmiyorum biryandan hizmet kalitesi yükselir diger yandanda devlet elinden önemli bir kurum gidiyor ama bence özellestirilsin cünki trenlerimizim durumu cok kötü ve hizmet kalitesiz hem bu sayede her seferde rahatsiz edenseyyar saticilar olmaz.

Burç

14 yıl önce - Pzr 23 Arl 2007, 14:30

Aman sakın özelleşmesin.
Harika tren yollarımız var, böyle kalsın.


messiah_haktan

14 yıl önce - Pzr 23 Arl 2007, 15:07

Alıntı:
Valla iyimi desem kötümü desem bilmiyorum biryandan hizmet kalitesi yükselir diger yandanda devlet elinden önemli bir kurum gidiyor


Ben bu felsefeyi anlamiyorum, bir cok kisinin de anladigini sanmiyorum, anlasalar zaten böyle bir cümle hic kimse kurmaz. Özellestigi zaman nasil devlet elinden gider? Devlet nedir? Meclis'de oturan 550 vekil mi? Ya da görünmez, elle tutulmaz birsey mi? Devlet biziz, yani 73 milyon T.C vatandasi! Ve TCDD özellestigi zaman hic bir sirket ya da yabanci yatirim raylarimizi, lokomotiflerimizi alip gitmiyecek, kimse korkmasin! Aksine kurumu verimli hale getirecek yani yeni hatlar, yeni trenler ve daha fazla gelir demek bu! Hani elimizden yani devletin elinden birsey alinmis mi?



Çağrı Tekin

14 yıl önce - Pzr 23 Arl 2007, 15:12

Yüzlerce kez söyledim. TCDD'nin trenleri konforsuz değil. Çıkarın şu saplantıyı kafanızdan. TCDD ile hiçbir otobüste bulamayacağınız rahatı elde edersiniz.

Ayrıca özelleştirmede rayları TCDD döşeyecek ve bunun üzerinde taşımacılık yapan farklı kuruluşlar olacak. Yani TCDD'nin kafası değişmedikçe, ne kadar özelleştirilirse özelleştirilsin yurdun pek çok bölümüne tren gidemeyecek. Ülkenin zaten pek çok yerinde tek hat taşımacılığı yapılıyor. Yeni hatlar açılmadıkça, sınırlar belli.

Aslında yük trenleri bir bakıma özelleştirildi. Büyük fabrikalar kendi vagonlarına sahipler, sadece lokomotifi TCDD'den kiralıyorlar. Yazıdan anlaşıldığı kadarıyla bu, yolcu taşımacılığında vagon kiralama gibi olacak.

Türk Telekom internet dağıtımını özel şirketlere de açtı. Ama mevcut hatlar üzerinden hizmet verildiği için Türk Telekom sınırlarını hiçbir şirket aşamadı. Kimisi özel indirimler sundu, kimisi hiçbir değişiklik yapmadı. TCDD'de aynı durum gerçekleşir büyük ihtimalle.


Ufuk Şanver

14 yıl önce - Pzr 23 Arl 2007, 19:48

Alıntı:
Ve TCDD özellestigi zaman hic bir sirket ya da yabanci yatirim raylarimizi, lokomotiflerimizi alip gitmiyecek


Ben de bu mantığı anlamıyorum.Atatürk ün ilk zamanlarında zaten özeldi sonra Atatürk ün emriyle boşuna mı millileştirdik?

Atatürk ün dediği gibi demiryolları bir memleketin toptan ve tüfenkten daha mühim bir silahıdır.
Siz direk silahınızı elin yabancısına teslim ediyorsunuz.Ondan sonra da birşey kaybetmiyoruz diyorsunuz.Olur mu öyle şey?

Böyle saçmalıklar kabul edilemez.Demiryolları halkındır, özelleştirilemez.O kadar!


u.gönül
14 yıl önce - Pzr 23 Arl 2007, 19:58

Alıntı:
Yüzlerce kez söyledim. TCDD'nin trenleri konforsuz değil. Çıkarın şu saplantıyı kafanızdan. TCDD ile hiçbir otobüste bulamayacağınız rahatı elde edersiniz.


biz de trene bindik ama nedense pek rahatlık göremedik.otobüsün 2 saatde gittiği yolu tren 4 saatde gidiyor.ha bide beşik gibi sallıyor tren rahatlık dediğiniz o olsa gerek.

bunlar bi yana tren yollarının modernizasyonu mutlaka özel sektör eliyle yapılmalı.çünkü devlette iş yürümüyor.bakın istanbul-eskişehir arası hızlı tren yolu ihalesi arap saçı oldu.özel sektör yolu yapıp bide birkaç şirketin işletmesine açılırsa tam süer olur.


Tolga_NRW
14 yıl önce - Pzr 23 Arl 2007, 20:09

Almanyadan bir örnek vereyim. Burda Bazi hatlar özel firmalara verilmis durumda. Firmalar kendilerine ait genelde yeni model trenlerle bu hatlarda hizmet veriyoorlar. Bilet satisi ve tarife sistemi, trenin calistigi Alman demiryollari ve onun bagli oldugu yerel ulasim birligine ait oluyor. Ve sunuda ekleyim Almanya su an kullanilmayan ve cürümeye yüz tutmus demiryollari ve bunlarin arazilerini satma pesinde. Almanyada yapilan özellesme burdaki Alman demiryollarinda calisan iscilerin isinden olmasina sebep olabilir ama Türkiye ile Almanyayi kiyaslayinca yeni yollar yapilabilmesi icin belki bu özellesme ise yarar diye düsünüyorum. Almanyada özel firmalar hazir yapilmis demiryollari ve istasyonlara hizmet veriyor, Türkiyede ise piyasaya hakim ve para kazanmak isteyen firmalar kendi yolunu yapma zorunda kalir.

Gökçe Aydın
14 yıl önce - Pzr 23 Arl 2007, 20:11

Alıntı:

biz de trene bindik ama nedense pek rahatlık göremedik.


Görmek istemeyen göremez tabii. Önyargılarından arınmış kişiler ise trenlerin aslında ne kadar konforlu olduğunu görebilirler. Eminim ki aynı trene Avrupa'da binseniz burada konforunu öve öve bitiremiyor olacaktınız.

Sorun şu, bu konuda eksik bilgi ile genelleme yapmaktan insanlarımız nedense bir türlü vazgeçmiyor. TCDD tek tip tren işletmiyor. Aynı güzergah üzerinde bile farklı farklı tren tipleri var. Posta trenleri,bölgesel trenler,ekpresler,ray otobüsleri,süper ekspresler,kaç çeşit pulman vagon,kompartımanlı vagon,kuşetli vagon,yataklı vagon. Trenler güzergahına ve tren türüne göre farklı vagon ve donanımlara, farklı hızlara, farklı duraklara vs sahiptir. Hepsi farklı müşteri kitlelerine ve amaçlarına hitap eden trenlerdir; hiç biri boş yere sefere konulmamıştır.

Ancak, bizim insanımız hep böyle. Muhtemelen hayatında 1 kere, tesadüfen düşük standartlı trenlerden birine binmiş. Bu tekil tecrübesini kulaktan dolma bilgileri ve önyargılarıyla besliyor ve yukarıdaki standart farklarını görmezden gelerek bütün trenleri aynı kefeye koyuveriyor.

Son olarak, tren beşik gibi sallıyor da, otobüsler tereyağı gibi mi gidiyor Allah aşkına? Yapmayın, etmeyin.



En son Gökçe Aydın tarafından Pzr 23 Arl 2007, 20:23 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM