1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1  |
 |
Akın Kurtoğlu
15 yıl önce - Pzr 18 Ksm 2007, 20:14
[İST-A7.69] - Giderek Genişleyen Metrobüs Ağında, Hatlararası Aktarmalar Üzerine Düşünceler
İstanbul genelinde projelendirilen ve içlerinden biri hizmete giren, geri kalanları ise zaman içinde peyderpey uygulamaya konulacak olan toplam 7 ayrı Metrobüs hattı mevcut... Bunlar, birçok noktada birbirleri ile kesişecekler ve birbirlerine yolcu transferini gerçekleştirebilecekler. Bu başlık altında, mevcut projelerin birbirleriyle ilişkilerini, uygun enterasyon noktalarını ve buralarda gerçekleştirilebilecek olası ulaşım iyileştirmelerini inceleyecek ve bu konudaki fikirlerimizi biriktireceğiz.
Akın KURTOĞLU
|
 |
Semih Yaşar
15 yıl önce - Cmt 22 Arl 2007, 16:08
Giderek Genişleyen Metrobüs Ağında, Hatlararası Aktarmalar Üzerine Düşünceler
Metrobüs hattına otobüs takviyesi yapılabilir, bugün pik saatler dışında Metrobüs hattında
otobüs fazlası görülmektedir, 10-15 otobüs Cevizlibağ istasyonunda kalkış için sıra beklemektedir,
bu otobüsleri bekletmek yerine üçte birini Aksaray'dan geri döndürseniz Cevizlibağ'da uzun
otobüs kuyrukları oluşmaz.
Sabah ve akşam pik saatlerde ise tek yöndeki yolcu yoğunluğu aşırı fazla olmaktadır, bunun
çözümü bazı otobüsleri boş olarak geri döndürmek olarak bulunmuştur, diyeceksiniz ki
" pik saatlerde bazı otobüsleri Aksaray'a göndermek çelişki olmaz mı?" Doğru, otobüse vakit
kaybettirecektir. Bunun çözümü de çok basit, sabah ve akşam saatlerinde Metrobüs hattına
otobüs takviyesi yapılır, zaten kısaltılan Aksaray hatlarından birçok otobüs boşa çıkacaktır.
Ayrıca ben bütün otobüsler Aksaray'dan geri dönsün demiyorum, 5-6 tane otobüs takviyesi
yapılarak, 78 Avcılar-Topkapı hattının sefer planı hiç bozulmadan 78A hattı işletmeye açılsın diyorum.
|
 |
Murat Caner
15 yıl önce - Cmt 22 Arl 2007, 17:20
Aksaray Topkapı Metrobüs Durağı arasına ücetsiz otobüs konsa nasıl olur? Vezneciler Edirnekapı gibi.
|
 |
Akın Kurtoğlu
15 yıl önce - Cmt 22 Arl 2007, 17:46
Vezneciler-Edirnekapı (86V) ücretsiz değil, indirimli. Cevizlibağ-Aksaray arasına konulsa konulsa; 84A numaralı bir indirimli mekik hattı konulabilir.
Akın KURTOĞLU
|
 |
Semih Yaşar
15 yıl önce - Cmt 22 Arl 2007, 18:56
aksaray
Alıntı: |
Aksaray Topkapı Metrobüs Durağı arasına ücetsiz otobüs konsa nasıl olur? Vezneciler Edirnekapı gibi. |
- Aksaray'a gidecek bütün yolcuları Cevizlibağ'da indirmiş olursunuz, zaten bugün Cevizlibağ
istasyonunda büyük bir izdiham yaşanıyor, bu kargaşanın çözümüne hiçbir katkı sağlamamış
olursunuz.
- Yolcuyu diğer otobüse transfer etmek için yürütmüş olursunuz, eğer mekik otobüsü durakta
hazır değilse fazladan da bekletmiş olursunuz.
- Ekonomik olarak da herhangi bir kazanım söz konusu değil, mekik seferi yapan araç da bir otobüs
sonuçta, mazot yakıyor, aynı trafiğe maruz kalıyor.
- Aktarmasız seyehat imkanı sağlamadığınız için, Minibüs kullanan yolcuların Metrobüs kullanmasını
teşvik etmemiş olursunuz.
|
 |
Akın Kurtoğlu
15 yıl önce - Cmt 22 Arl 2007, 20:05
Bakın, bu meselenin en kesim çözümü şu olacak ileride: Cevizlibağ'a kadar gelen Avcılar metrobüsü, devam ederek Mecidiyeköy istikametini tırmanmaya başladığı vakit, Ulubatlı'dan geçerken burada bir istasyon yapacaklardır. Aynı tarihlerde bitmesi muhtemel olan "Milliyet Gazetesi önü (Göztepe)-Vatan Caddesi-Aksaray" metrobüsü ile kesişeceği noktada, her iki yönün yolcuları da karşılıklı olarak diğer hatta transfer edilebilme şansını yakalayacaklardır. Bu sayede, Avcılar'dan gelenler, Ulubatlı aktarmasıyla Aksaray'a gelmiş olacaklardır. Zaten benzer bir şekilde Zeytinburnu'nda LRT'ye aktarma yaparak da Aksaray'a girebilirler ama, bu durumda hem LRT'nin ekstra dolanan yolundan ötürü vakit kaybedilmesi sözkonusu, hem de ek bir ücret ödeme durumu var. Benim kastettiğim Ulubatlı aktarmasında ise, belki iki metrobüs hattı arasında ücretsiz bir aktarım geçerli olacak, böylece yolcular maddi açıdan ek bir külfete girmeden, sadece araç değiştirerek, bu kadar uzun bir yolda olabilen en uzak noktaya kadar metrobüsler vasıtasıyla ulaşabilecekler...
(+)
Belki, her iki metrobüsün kesişim istasyonu, rahmetli Menderes'in ve Özal'ın mezarlarına daha yakın düşeceği için; "Anıtmezar Aktarma" da olabilir...
Benzer şekilde, Edirnekapı kısmında da, Fatih-Vezneciler istikametine yapılacak olan Metrobüs hattını da keserek geçeceği için, ikinci bir alternatif aktarma şansı da burada doğmuş olacak...
Akın KURTOĞLU
|
 |
Akın Kurtoğlu
15 yıl önce - Cmt 22 Arl 2007, 21:05
Bakın, alttaki çizimde bu 7 metrobüs hattı, kaç noktada birbiriyle kesişmekteler. Asıl omurga kabul edilen Avcılar-Topkapı-Mecidiyeköy yayının iç kısmında kalan ve kentin merkezine girecek olan yeni Metrobüs hatları (Aksaray, Vezneciler, Kabataş ve Beşiktaş), uygun entegrasyonlarla çok daha fayda sağlayacaklar.
(+)
Akın KURTOĞLU
|
 |
Çağrı Tekin
15 yıl önce - Cmt 22 Arl 2007, 22:03
Mecidiyeköy-Kozyatağı kısmı böyle mi belirlendi? Uzunçayır Kavşağı'ndan D100'e dahil olması daha mantıklı değil mi? Yoksa D100'de şerit açmak imkansız olduğu için mi bu güzergah seçildi?
|
 |
turgutakbaş
15 yıl önce - Pzr 23 Arl 2007, 01:22
kabataştan kalkan araçların levente kadar gitmesi daha mantıklı olmazmı ... böylece aktarma istasyonu olayından kurtulunur ... tabiki mümkünatı varmı bilemedim ...
|
 |
Akın Kurtoğlu
15 yıl önce - Pzr 23 Arl 2007, 02:25
Kabataş'tan kalkan metrobüslerin neden Beşiktaş'ta son durak yapacaklarını ve Barbaros Bulvarı'nı ikinci bir hatta geçerek tırmanacaklarını ben de çözmüş değilim henüz. Ya, Anıtlar Kurulu'na karşı bir duruş amacıyla bu şekilde iki seksiyona bölünüyor özellikle (cadde tramvayının uzatılmasına izin vermiyorsunuz, alın size madem, biz de ikiye böleriz, derdinizi halka siz anlatın'a getiriliyor), ya da ücretlendirmede ek bir gelir kapısı olarak düşünülüyor. İnşallah, L şeklindeki yol üzerindeki her iki inşaat da tamamlandığında yekpâre bir hat şeklinde çalışırlar. İndi-bindiye gerek kalmaz...
Bu arada, dikkat ettiyseniz, E-5 üzerinden yarım daire şeklinde geçen ana Metrobüs omurgasının güneyinde kalan çekirdek İstanbul'un tüm ana arterleri, ya raylı sistemlerle, ya da metrobüslerle kaplanmaya başlandı:
- Sahilyolu Kennedy Caddesi'ne paralel iç akstan, Yedikule-Yenikapı-Sirkeci'ye kadar: Marmaray,
- Topkapı-Millet Caddesi-Aksaray-Bayazıd-Eminönü-Karaköy-Kabataş'tan: Cadde Tramvayı,
- Ulubatlı-Emniyet-Aksaray-Yenikapı'dan: LRT ve Metrobüs,
- Edirnekapı-Fatih-Vezneciler-Bayazıd'dan: Metrobüs,
- Yenikapı-Unkapanı-Şişhane-Taksim-Osmanbey-Şişli-Mecidiyeköy-Levend'den: Metro,
- Kabataş-Dolmabahçe-Beşiktaş-Barbaros Bulvarı-Levend'den: Metrobüs,
- Taksim-Kabataş'tan: Füniküler,
- Karaköy-Tünel'den: Füniküler,
- Tünel-Taksim'den: Nostaljik Tramvay,
- Topkapı-Ulubatlı-Edirnekapı-Ayvansaray-Halıcıoğlu-Okmeydanı-Mecidiyeköy-Esentepe-Boğaziçi Köprüsü Avrupa Ayağı'ndan: Metrobüs,
- Cevizlibağ-Topkapı-Ulubatlı-Edirnekapı Surdibinden: Cadde Tramvayı,
geçirilecek. Şu andaki projelere göre "Çekirdek İstanbul"un anaarterlerinden henüz raylı sistem veya metrobüs geçmeyen geri kalan akslar ise:
- Şişhane-Kasımpaşa-Piyalepaşa Bulvarı-Çağlayan,
- Unkapanı-Eskihal-Eminönü,
- Azabkapı-Perşembepazarı-Karaköy,
- Ayvansaray-Balat-Fener-Unkapanı,
- Şişhane-Kasımpaşa-Sütlüce-Halıcıoğlu,
- Taksim-Gümüşsuyu-Dolmabahçe,
olup, bu kısımlarda herhangi bir raylı sistem veya metrobüs hattı çalışması bulunmamaktadır (Şayet; "Eminönü-Karaköy-Perşembepazarı-Şişhane-Sütlüce-Halıcıoğlu-Silâhtar-Bahariye-Eyüb-Ayvansaray-Balat-Unkapanı-Eskihal-Eminönü" arasında düşünülen Haliç'i çepeçevre dolanan ring tramvay sistemi ileride gerçekleşirse, bu üstteki geri kalan 6 aksın 4'ünden birden aynı anda raylı sistem geçmiş olacak).
Akın KURTOĞLU
|
 |
sayfa 1  |
ANA SAYFA -> ULAŞIM
|