Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Murat Caner
14 yıl önce - Çrş 09 Nis 2008, 12:33

Talep var, ama İstanbul Eskişehir denli yok.

Hızlı tren gelince olacaktır.


Gökçe Aydın
14 yıl önce - Çrş 09 Nis 2008, 12:37

Alıntı:
Eskişehir-Anlkara arasında otobüs ile ulaşım daha cazip olduğundan olabilir mi? Mesafeyi otobüs ile daha kısa zamanda gidebiliyorlarsa otobüsü tercih ediyor olabilirler.

Otobüslerde yoğunluk varsa hızlı trene kayabilir.


Olabilir tabii. Daha ziyade otobüsler yolcu taşıyor. Eskişehir - İstanbul arasında ise tren otobüse göre daha cazip. Ama sonuçta onların dolduması gereken 46 kişilik otobüsler. Bu yüzden de saat başı sefer yapabiliyorlar. Bizim ise burada doldurmamız gereken 419 kişilik bir tren. Saat başı sefer yapsak, o kadar yolcuyu hayatta bulamayız. Daha seyrek sefer yapsak, bu sefer saat başı sefer yapan otobüsler daha cazip konuma geçer. Bana zor gözüküyor.

Alıntı:
Talep var, ama İstanbul Eskişehir denli yok.


Misal, bugün 10.20'de Ankara'dan Haydarpaşa'ya giden Başkent Ekspresi Ankara'dan 187 yolcu ile hareket etmiş. Bu yolcunun içerisinde Eskişehir'e gidenlerin yanısıra Bozüyük, Bilecik, Arifiye, İzmit ve İstanbul'a gidenler de var. Eskişehir'den hareket ettiğinde ise yolcu sayısı 301'e ulaşıyor şu anda. Eskişehir'den hareketine kadar 15 - 20 bilet daha satılır.


En son Gökçe Aydın tarafından Çrş 09 Nis 2008, 12:45 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Mehmet Kasım
14 yıl önce - Çrş 09 Nis 2008, 12:40

Promosyon kampanya vs yapılarak halkın hızlı treni kullanması artırılabilir. Ama ilk açıldığında büyük bir ilgi göreceğini düşünüyorum.

Gökçe Aydın
14 yıl önce - Çrş 09 Nis 2008, 12:53

Promosyon gibi kısıtlı zamandaki uygulamalar yetmez. Mutlaka ucuz olması lazım, hem de sürekli, her zaman. Sadece üst gelir grubuna hitap etmemeli. Eskişehir'in yolcu potansiyelinin önemli bir kısmını zaten öğrenciler oluşturuyor. Pahalı olursa öğrenciler binemez. Ben de şahsen denemek için 1 kere binerim ama, daha sonrasında tıpış tıpış otobüsle gitmek zorunda kalırım.

Ucuz yapsınlar, o zaman sürümden kazanılır.


Murat Caner
14 yıl önce - Çrş 09 Nis 2008, 13:03

Ucuz olmasına ne gerek var. Hangi otobüs 1 saatte Polatlı'ya, Ankara'ya gidebilecek?

Hızlı tren yolcuyu çeker. Bunun için otobüse yakın uygun bir eder yeterli.



Gökçe Aydın
14 yıl önce - Çrş 09 Nis 2008, 13:08

Alıntı:
Bunun için otobüse yakın uygun bir eder yeterli.


Ucuz derken bunu kastediyorum zaten. Ama otobüs 14 lirayken hızlı tren 30 lira olursa, ağırlıklı olarak öğrencilerden oluşan yolcu kitlesi bu masrafın altına girmek istemeyecektir. Ama mesela otobüs 14 hızlı tren de 15 olursa o zaman yolcu çeker.


Mehmet Kasım
14 yıl önce - Çrş 09 Nis 2008, 13:41

Otobüs ile kaç saat çekiyor Eskişehir-Ankara?

inancgs05

14 yıl önce - Prş 10 Nis 2008, 18:45

Benim bildiğim otobüslede Trenlede 3 saat ama insanlar duyarsız ve trafik canavarına meraklı oldukları için otobüsü tercih ediyorlar.Oysaki trenin keyfiyle otobüsünki birmi ister sigaranı iç ister lavaboya git yemeğini ye kek kraker değil yazık cehalet işte Ankara İstanbul için 30 dolar olarak duymuştum o civarda yuvarlayacaklardı Eskişehirde yeraltından geçiş ve istasyon deniyordu ama hiç ses yok Binali Yıldırım nisanda baylayacak demişti Esk Ank olmadı sözünü tutamadı.

En son inancgs05 tarafından Prş 10 Nis 2008, 19:06 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Gökçe Aydın
14 yıl önce - Prş 10 Nis 2008, 18:52

Otobüslerle yol 2 saat 45 dakika - 3 saat arası sürüyor. Trenle ise trenine bağlı olarak 2 saat 32 dakika ile 4 saat arası değişen değerler alabiliyor. Ama trenlerdeki süre maalesef teorik süre. TCDD mevcut şebekeyi tümüyle gözden çıkardığı için tehirler abartı düzeye çıkmış durumda, 3 saatin altı kesinlikle mümkün olmuyor şu anda. Sadece yolculuğun trende geçen kısmı uzun sürmekle kalmıyor, Eskişehir'den Ankara'ya gidecek yolcular da İstanbul'dan ya da İzmir'den çok gecikmeli gelen treni beklemek zorunda kalıyor.

Ama bütün trenlerin vaktinde çalıştığı dönemlerde de doluluk oranı şimdikinden fazla değildi. Dedim ya yıllardır seyahat ettiğimden yolun yolcu potansiyelini çok iyi biliyorum. Otobüsler saat başı sefer yapıyor olmalarıyla öne çıkıyorlar burada. Kısa mesafelerde hep öyledir. Mesafe uzadıkça daha hızlı ve konforlu olan, mesafe kısaldıkça ise daha sık sefer yapan taşıt tercih edilir.


En son Gökçe Aydın tarafından Prş 10 Nis 2008, 19:03 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


orhanaydemir
14 yıl önce - Cum 30 May 2008, 10:20

Hızlı tren ile ilgilenen arkadaşlara allah kolaylık versin.
Hızlı tren işletmeciliğinin en büyük problemi yol kalitesi ve bu kalitenin zaman içinde devam ettirilmesi çok önemlidir.
TCDD hatlarında olan kazalarda araçlardan kaynaklanan hatalar yok gibidir.
Ama Hızlı tren denilince ilk olarak aracın kendisi akla geliyor.Aracın hız yapması yolcu taşıması düşünülüyor.
Bu araçlar yıllardan beri İSPANYA'DA Alaris trenleri olarak hizmet vermekte ve kendisini ispat etmiş araçlardır.
Hızlı trenin hizmete girmesi için büyük bir organizasyonun birlikte ve hatasız çalışması gerekmektedir.
Bu zincirin halkalarından birindeki aksaklık büyük sorunlar çıkarabileceği için HIZLI TREN ile ilgilenen arkadaşların sorumluluğu çok büyüktür.Siyasilerin ömürleri kelebekler gibi kısa olduğundan her şeyin bir an önce yapılıp seçimlerde rantının yenmesi düşünüldüğü için hatalar meydana gelmektedir.
Bu sebepten dolayı hızlı tren ile uğraşan arkadaşlara sabır ve allah yardımcıları olsun diyorum.[/img]



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM