Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
cenkeren
14 yıl önce - Cum 21 Arl 2007, 15:54
[İST-C8.68] - %100 Yerli, Makinistsiz, 105 km. Hıza Sahip Metro ve Banliyö Treni Üretildi




http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=5967

Haberi okursunuz, inşallah marmaray trenleri makinistsiz olur da,beyinin hükmettiği bir tren eminim daha hoşumuza gidecektir.Engel olarak insan faktörü var,bir kezinde göztepede rayın yanında kazı yapan bir vinci göremeyince makinist,tren şaha kalkmıştı,makinistsiz bir sistem kurmak için,rayda trenden başka bir aracın olmadığını belirten bir devre tamamlayıcı koymak gerekebilir muhakkak.


En son cenkeren tarafından Cum 21 Arl 2007, 15:59 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ferhat AYDEMİR

14 yıl önce - Cum 21 Arl 2007, 15:58

Gerçektende iyi bir alete benziyor.Hem dışardan tren alıma bi dur denir hemde kendi trenimizde bi başka oluruz

cenkeren
14 yıl önce - Cum 21 Arl 2007, 16:10

Taksim 4.levent hattına koymazlar herhalde,yeni yapılan hatlarda kullanırlar,makinistleri işsiz bırakmamak için.Muhtemelen marmaray hattının kapanması için,ankaraya yeni banliyö trenlerini bekliyorlar,bu 92 banliyö treni geldimi,haydarpaşa gebze-sikeci-halkalı hatlarındaki makinistler ankaraya gönderilcek.Sonra marmaray açıldığında,makinistsiz trenler gelirse eğer,ankarada kalacak makinistler.Sizcede öle olur herhalde

Murat Caner
14 yıl önce - Cum 21 Arl 2007, 16:19

Benzer örneklerini çok gördük. Atatürk döneminde yerli* uçak üreten 4 üretim yeri vardı. Hatta birinin İnönü ya da Menderes'in buyruğu ile Sakarya Nehri'ne gömüldüğü söylenir. Yaşarız ve görürüz.

En son Murat Caner tarafından Cum 21 Arl 2007, 17:53 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Enes A.
14 yıl önce - Cum 21 Arl 2007, 16:37

%100 yerli denmiş, buna motor parçaları ve elektronik aksam dahil mi?



Çağrı Tekin

14 yıl önce - Cum 21 Arl 2007, 17:27

Taksim-Levent Metrosu'nun araçları zaten sürücüsüz çalışabiliyor ama bu özellik kullanılmıyor. Bu aracın da sürücüsüz çalışabilme özelliğinden çok tamamen yerli üretim olması önemli bence. Ayrıca kullanılacağı bölge de belirtilmiş; Samsun-Çarşamba arası.

Ayrıca şimdi aklıma geldi bu tren TCDD'nin senelerdir prototip halinde bulunan dizel tren seti olmasın? Zaten çalışacağı bölgeye bakarsak dizel olduğu kesin. Bu durumda sadece TCDD kullanabilecektir bu treni, metro aracı olarak kullanılmayacak.


Erdemli Salih

14 yıl önce - Cum 21 Arl 2007, 17:55

Alıntı:
Taksim-Levent Metrosu'nun araçları zaten sürücüsüz çalışabiliyor ama bu özellik kullanılmıyor. Bu aracın da sürücüsüz çalışabilme özelliğinden çok tamamen yerli üretim olması önemli bence. Ayrıca kullanılacağı bölge de belirtilmiş; Samsun-Çarşamba arası.


Ahmet Bey bu hattaki araçlarda bu özellik olduğu doğrudur ve bu özellik kullanılıyor.Araçlar programlanmış durumdalar sadece manevralarda manuel olarak kullanılıyorlar.
Araçlar bir istasyondan diğerine gidip kapılarını otomatik olarak açıyor.Makinist sadece aynadan bakıp kapıyı kapatıyor.

Arkadaşlar bu yeni araçların %100 yerli üretim olduğunu belirtiyor ama işin derinine inmek lazım %100 yerli demek için en ufak somunun,pulun dahi yerli üretim olması gerekir.Eğer bu şartlar mevcut ve gerçekten %100 yerli üretimse bu gerçekten ülkemiz ve milletimiz adına çok sevindirici.

Bazı arkadaşlar makinistsiz araçların daha iyi olacağını,makinistlerin işsiz kalmasından falan bahsetmişler.
Taksim metrosunda sırf kapıyı kapatsın diye mi makinist çalıştırıyorlar acaba?
Sonuç olarak bu araçlar elektronik cihazlardan oluşuyor,yürüyen aksamı mevcut.Düşünsenize pick saatte araç yolcu dolu programlamada vs bir hata oluşuyor son durk'a dakikalar kala araç hızlandıkça hızlanıyor ve 105 km hızla hat sonunda bariyere çarpıyor veya hattan çıkıyor(Allah korusun)

Bu tür araçlar tamamen otomatikte olsa mutlaka içinde makinist olması gerekiyor.Çünkü makinistlere kullandıkları araçlar hakkında,arızaları vs konularda aylarca eğitim verilip,pratik yaptırılıp çalışmaya başlıyorlar.Eğitimleri o kadar ayrıntılı oluyorki sıradan bir düğme kaç Voltla çalışıyor onu bile öğreniyorlar.
Otomatik araçta olsa içinde makinist bütün gün oturup işini yapmış olur.O kabinde emniyet valfi gibidir.
Yukarıda bahsettğim gibi veya daha ufak arızalarda hemen manuel kullanmaya başlarlar ve trenin ve yolcuların güvenli,emniyetli,sağlıklı bir biçimde varmak istedikleri noktaya varmalarını sağlarlar

saygılarımla.....
Salih Erdem KÖSTEK


Murat Caner
14 yıl önce - Cum 21 Arl 2007, 18:01

Aracın her tekerleğinde elektrik tahrikli motor var. Tekerlek çapı düşük. Elektriği dışardan alabileceği gibi içinde bir üreteç yardımı ile kendi de üretebilir. Yani hem benzinli hem mazotlu hem katenerli hem hidrojenli hem kömürlü olabilir. Fren yaptığında elde edilen erkeyi kulanmak için depoluyor.

Sanırım 1 ila 99 vagonlu tren setleri yapılabiliyor. Her vagon bölündüğünde ayrı tren olabiliyor. Bu sayede çekici derdiniz de yok.

Güzel çalışma. Ama göreceğiz.

http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=287921


messiah_haktan

14 yıl önce - Cum 21 Arl 2007, 21:44

Arkasinda büyük sirketler olmayinca böyke seyler "hobi" olarak kaliyor. Mühendis muhtesem bir sey üretmis ama bunun planla ve büyük bir kadro ile, destekle üretilmesi lazim. Sadece aracin tasarimina bakarak iste bir "acemilik" havasi oldugu gözüküyor. Keske Tüvesas bu mühendisi kadrosuna alip yanina egitilmis elemanlar verse (iscisinden tasarimcisina kadar) ve bu teknolojide bir tren ürettirse, iste ozaman basarili oluruz.

En son messiah_haktan tarafından Cmt 22 Arl 2007, 00:07 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Murat Caner
14 yıl önce - Cmt 22 Arl 2007, 10:21

Güzelliği boşverin iş görsün.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM