Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 8
Barış Sevin2

7 yıl önce - Çrş 28 Eyl 2011, 23:27

Alıntı:
zarar ettiğini iddia etmek bile komik.


İki körüklü Phileas aracı kalkıpta hurdaya ayırırlarsa, Phileas'larıda para ve vergimizle beraber çöpe atarlarsa sözde zarar eder... Olan yine halkın vergilerine oluyor. Kör geldiler, topal gidecekler. Zarar falan hikaye, nefes alacak bi hava bulunursa o araçların içinde o zaman zarar ettikleri aşikardır. Konforla beraber keşif kokular ile seyehat etmek İstanbul halkına galiba bir ödül...


Burç

7 yıl önce - Çrş 28 Eyl 2011, 23:41

Alıntı:
İki körüklü Phileas aracı kalkıpta hurdaya ayırırlarsa, Phileas'larıda para ve vergimizle beraber çöpe atarlarsa sözde zarar eder...


İmkanı yok, metrobüs gene zarar etmez....
Bak çok basit hemen hesabını yapayım :

Phileas kaç para? 3 milyon TL.
Metrobüs ücreti kaç para? 2 TL.
Günde kaç kişi biniyor? 700 bin
Günlük gelir? 1.4 milyon TL

Her iki günde bir Phileas satın alıp çöpe atabilirsin.


ümit 806

7 yıl önce - Prş 29 Eyl 2011, 05:35

Şahsen benim metrobüs hattında solo otobüs çalışsın diye bir ısrarım ya da önerim yoktu, sadece yakıt ücreti üzerinden yapılan tartışmayı gördüm ve köprü geçiş ücretinin yakıt ücretinden daha fazla fark oluşturduğunu belirtme ihtiyacı duydum.

Bence metrobüsün gece seferlerinin boş olmasının en önemli sebeplerinden biri metrobüs gece seferlerinin seyrek olmaları. Seferler seyrek olduğu için adam 5 dakika sürecek yolculuk için 15-20 dakika beklemeyi mantıklı bulmuyor. Dahası metrobüs hattının çevresindeki gece seferleri de seyrek ve hat çeşitliliği bakımından yetersiz. Metrobüsten inince de epey bir süre bekleyeceğinden dolayı ha oradan taksiye binmişim ha buradan; bir de burada metrobüs beklemeye ne gerek var diye düşünüp metrobüsü tercih etmeyebilir.

İstanbul'da gece ulaşımı için İBB'ye çok iş düşüyor.



Burç

7 yıl önce - Prş 29 Eyl 2011, 09:13

Evet, şu hali ile toplu ulaşımda 15 milyonluk bir megakent görünümü vermekten çok uzak. Geceleyin birkaç hat'ta otobüs çalışması bile şurada beş senelik bir uygulama. Son senelerde yapılan bu gelişmeleri takdir ediyoruz, ama daha çok yol alınması gerekiyor. Çok az ve çok geç kalındı. Sen 70 sene boyunca gece saat 10'da toplu taşımayı iptal et, sonra da "geceleri neden az insan biniyor acaba?"diye şaşır.

Ayrıca 34G hattının gündüz de çalışması gerekiyor. Metrobüs açıldığı ilk günden beri, boydan boya giden bu hattın gerektiğini söylüyorduk da o zamanlar da "İETT zarar eder" diyen arkadaşlar çıkmıştı gene. Ne oldu şimdi 34G çalışmaya başladı ama gene de zarar etme fobisinden kurtulamadı bazı arkadaşlar.


TeoMan77
7 yıl önce - Prş 29 Eyl 2011, 10:17

Ben çok merak ediyorum beylikdüzü açılınca söğütlüçeşmeye kadar giden bir hat olacakmı ? Normal bilet fiyatından daha pahalıya az sıklıkla bir sefer olmalı, 3 kere aktarma yapacaksam bir manası yok, aktarma yapmak isteyen insin binsin istemeyen bir bilet fazlasına aktarma yapmadan gitsin, bu şekilde zarar edeceğini sanmam.

Burç

7 yıl önce - Prş 29 Eyl 2011, 10:31

Hat uzun, o yüzden birkaç defa inip, tekrar binsinler diye bir mantık var mı acaba dünyada?
Zincirlikuyu durağının insanlık dışı hali, bu manyak zihniyetin sonucu işte.
Aynı yolcuyu iki defa durakta otobüs beklemek zorunda bırak, sonra "neden duraklar kalabalık oluyor, bunu nasıl çözsek acaba?" diye düşün.



Onur.
7 yıl önce - Prş 29 Eyl 2011, 16:45

Alıntı:
İstanbul'da gece ulaşımı için İBB'ye çok iş düşüyor.



Ben de buna katılıyorum. Belirli hatlar dışında toplu ulaşım 22:00-23:00 gibi bitiyor.Bazı hatlar da saat 1-1:30'dan sonra kalmıyor. Geç saatlerde İETT'ye ihtiyaç duyanlar kara kara düşünüyor. Veya taksiye yönelmek zorunda kalıyor.

Metrobüsün gece seferlerinin boş kalmasının sebepleri arasında, hattın gece de çalıştığının
bilinmemesi olduğunu düşünüyorum. İnsanlar gece çalışan otobüslere alışık değil ki...


Gökhan AsGül
7 yıl önce - Prş 29 Eyl 2011, 17:07

Burç demiş ki;

Alıntı:
Sen 70 sene boyunca gece saat 10'da toplu taşımayı iptal et, sonra da "geceleri neden az insan biniyor acaba?"diye şaşır.


Kesinlikle katılmıyorum... 90'lara kadar İstanbul'da İETT olsun,TCDD olsun, Şehirhatları olsun geç saatlere kadar sefer yaparlardı. Hatta daha eskilere gideyim, gece seferleri yapan tramvay hatları dahi vardı. Buna inanmayanlar olabilir diye burayada yazayım Akın Üstad'da ve bir kaç kişide daha yıl yıl İETT tarifleri elimizde mevcut. Bu tarifeler Burç'un "70 sene boyunca" sözünü çürütüyor

Hatırladığım bir örneği sizinle paylaşayım. 90'lara kadar oturduğum semtin aracı olan 80 numaralı otobüsün Eminönü'nden son hareket saati 24.00 idi. Son 15 sene boyunca ise Yedikule'ye çeşitli merkezlerden gelen son aracın saati 22.30'u hiç geçmedi


saim.a
7 yıl önce - Prş 29 Eyl 2011, 19:23

Gökhan Beye katılıyorum. Eski yıllardan aklımda kalan bazı gece seferleri var. Mesela Sarıyer'den Taksim'e son otobüsler 41/Hacıosman Yolu 00.40'da; 40/Sahil Yolu 01.15'de; Karaköy'den-Haydarpaşa-Kadıköy'e son vapur 01.30'da; Haydarpaşa'dan son banliyö treni 02.00'de hareket ederdi. Ayrıca Kadıköy'den 02.00'de 16 hat no.lu bir otobüs hareket eder, minibüs yolundan Pendik, oradan Ankara Yoluna çıkarak Yakacık'a uğrar ve tekrar Kartal-Maltepe yoluyla Kadıköy'e dönerdi. Taksim'den 01.15'de kalkan T.1/Taksim-Beyazıt ring seferi de vardı. Bunların hepsinde normal tarife uygulanırdı. İstanbul'un nüfusu o yıllara göre katlandığı halde o zamanki gece seferleri şimdi yapılmıyor.

C. H. Engin Er

7 yıl önce - Cum 30 Eyl 2011, 00:21

İETT gece seferleri konusunda kesinlikle yanlış yapmayı sürdürüyor. Metrobüs hattı için söylemiyorum ama çoğu hattı erken saatlerde bitiriyor ve insanlar ne yazık ki bunu benimsemişler ve erken bittiği için kullanmıyorlar, bazı hatların saatleri uzatılsa bile insanların haberi yok.

Şöyle ki spesifik örnek vermeden bir güzergahta eğer İETT seferi erken bitiyorsa, o güzergahta minibüsler mümkün olsa bagajda da adam götürecek kadar çok yolcu taşıyor.



sayfa 8
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM