Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 7
Emre Çelik

10 yıl önce - Çrş 28 Eyl 2011, 14:11

Araçların ağırlık ve motorlarına bir göz attım ve tahmini olarak söyleyebileceğim km başına aralarında ki yakıt tüketim farkının 0.1 lt civarında olması çok olası. Öte yandan aklıma gelen diğer bir husus mevcut metrobüs hattının bir raylı sistemi kaldırmasa bile en azından troleybus şeklinde elektrikli hale getirilmesi hatrı sayılır şekilde enerji tasarrufu sağlayacaktır diye düşünüyorum.

Burç

10 yıl önce - Çrş 28 Eyl 2011, 15:10

Alıntı:
km başına aralarında ki yakıt tüketim farkının 0.1 lt civarında olması çok olası


Eğer normal bir otobüs 0.4 litre harcıyorsa, 0.1 litre fark çok fazla bence.
Örneğin bir Doblo ile bir Fiorino arasında hiç yakıt farkı yok.


sinanucar
10 yıl önce - Çrş 28 Eyl 2011, 15:36

Alıntı:
"körüklü otobüs ile solo otobüs arasında kaç lira yakıt farkı var?" idi. Anladığım kadarı ile ve tahmin ettiğim üzere bir fark yok.


mantık olarak baktığımızda,

1 adet solo otobüs : 1 birim kütle ( 12 metre araç boyu) - ağırlık azami 18 ton - 282 hp motor gücü
1 adet körüklü otobüs: 1,5 birim kütle ( 19 metre araç boyu) - ağırlık azami 32 Ton - 349 hp motor gücü

solo otobüs; 15,67 HP /ton güç-ağırlık oranı
körüklü otobüs: 10,90 HP /ton güç-ağırlık oranı

ancak; 349 hp'lik motorun daha fazla mazot yakacağı aşikardır.


bu iki araç arasında 0,1 litre fark olması imkansızdır, körüklü araç daha fazla yakıt tüketecektir.
kaynak:


En son sinanucar tarafından Çrş 28 Eyl 2011, 16:52 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


ahmetsever
10 yıl önce - Çrş 28 Eyl 2011, 16:13

Alıntı:
Öte yandan aklıma gelen diğer bir husus mevcut metrobüs hattının bir raylı sistemi kaldırmasa bile en azından troleybus şeklinde elektrikli hale getirilmesi hatrı sayılır şekilde enerji tasarrufu sağlayacaktır diye düşünüyorum.


Metrobüsün elektrikli hale dönüştürülmesi için forumda ayrı bir konu başlığı mevcut olup, burada da epeyce görüş öneri yazıldı.
İST » Mevcut Metrobüs Hattı \'Troleybüs Sistemi\' ...eli midir?

Troleybüs esasında daha çevreci ve ekonomik olanı ancak böyle bir dönüşüm için İETT/İBB tekrar yatırım yaparmı? hiç zannetmiyorum.


Emre Çelik

10 yıl önce - Çrş 28 Eyl 2011, 16:45

özür dilerim bilgilendirmeniz için teşekkürler



ümit 806

10 yıl önce - Çrş 28 Eyl 2011, 18:22

Bence asıl farkı yakıt değil köprü geçiş ücreti oluşturuyor.

Solo otobüs 2 akslı
Mercedes Citaro 3 akslı
Mercedes Capacity 4 akslı.

Capacity'nin köprü geçiş ücreti son dikkat ettiğimde 16 tl idi.


Burç

10 yıl önce - Çrş 28 Eyl 2011, 18:32

Bence 5-10 liranın hesabını yaparak, yolcu az diye minibüs ve dolmuş göndererek toplu taşıma yapılamaz. Kimse binmese bile sen bu otobüsü çalıştıracaksın. Gündüz durakta 500 kişi itiş kakış binmeye çalışırken bol bol paralarını çıkartıyorlar. Korkarım İETT aşkına neredeyse geceleri saatli değil de dolmuş gibi 30 kişi dolmadan kalkmasın diye bir öneri çıkacak.

ahmetsever
10 yıl önce - Çrş 28 Eyl 2011, 20:45

Alıntı:
Bence 5-10 liranın hesabını yaparak, yolcu az diye minibüs ve dolmuş göndererek toplu taşıma yapılamaz. Kimse binmese bile sen bu otobüsü çalıştıracaksın. Gündüz durakta 500 kişi itiş kakış binmeye çalışırken bol bol paralarını çıkartıyorlar. Korkarım İETT aşkına neredeyse geceleri saatli değil de dolmuş gibi 30 kişi dolmadan kalkmasın diye bir öneri çıkacak.


Çok doğru köprü parası hesabı yapılarak yolcu taşıma işletmeciliği yapılmaz/yapılamaz. İstanbul gibi 24 saati aktif yaşayan bir şehirde iki kıtayı birleştiren köprü üzerindeki bu güzergahta kesintisiz olarak metrobüs çalışmalı.

Burç bey dolmuş gibi metrobüsün dolmasını beklemek yerine ben bir öneri getireyim taksilerdeki gibi gece tarifesi olsun (taksilerde uygulama devam ediyormu bilemiyorum) gece saat 24.00 ten sonra ücret tarifesi (akbil'ler) % 50 zamlı olsun böylece zarar karşılanmış olur.

Bu öneriyi ciddiye alanlar olabilir, işin şakası bir yana İETT'nin belli bir tarife çerçevesinde (elbette gündüz saatlerindeki kadar sık değil) metrobüsü Söğütlüçeşme-Avcılar arasında aktarmasız/kesintisiz çalıştırması gerekir.


kenanmar
10 yıl önce - Çrş 28 Eyl 2011, 22:58

koskoca metrobüs günde kaç yüz kez karşılıklı sefer yapıyor, hangisi 5-10 kişi dolu gidiyor? pek muhtemelki çok azı. metrobüs gece sefer yapmış bir tanesinde de biraz boş gitmiş. şimdi gündüz vakti boş boş ortalıkta gezen yüzlerce iett otobüsünün veya pik saatler dışında yarı dolu yarı boş giden milyonlarca dolarlık metro yatırımlarının verimsizlik ve enerji sarfiyatını tartışmayıp da geceleyin karşılıklı toplam 10-12 sefer yapan metrobüsün verimliliğini tartışmak abesle iştigal oluyor. ha keza gece hizmet veren iett otobüsleri zaten çift tam biletle yolculuk yaptırıyor, kazancını zaten dengeliyor.

Burç

10 yıl önce - Çrş 28 Eyl 2011, 23:02

Gün boyunca duraklar ağzına kadar dolu iken bile o kadar çok metrobüs duraklarda hiç durmadan tümüyle boş olarak gelip geçiyor ki, geceleri yapılan topu topu 8-10 serviste az yolcu var diye zarar ettiğini iddia etmek bile komik.



sayfa 7
ANA SAYFA -> ULAŞIM