Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 01 Mar 2009, 18:57

Söğütlüçeşme Metrobüs hattında (34A) gece seferleri de orere eklenmiş:




Geceyarısı 01:30'a kadar gelen tarife burada 60 dakikalık tam tur içinde sadece 1 otobüs servisi şeklinde işaretlenmiş. Söğütlüçeşme'den saatbaşlarında, Zincirlikuyu'dan ise buçuklarda hareket edecek şekilde... Sabah 05:00 civarında ise asıl tarifeye geçiliyor yeniden...

Akın KURTOĞLU


samet cosqun
13 yıl önce - Çrş 08 Tem 2009, 16:51

Alıntı:
Herhalde her araçta en az bir de sivil polis olacaktır.

Akın KURTOĞLU


Ve Topbaş açıkladı

Alıntı:
Topbaş, bir gazetecinin, “Özellikle 01.00-06.00 saatleri arasında çalışan metrobüs şoförlerinin güvenlik sorunu konusunda bir önlem alacak mısınız?” sorusunu şöyle yanıtladı:

“Hem içte hem dışta gizli kameralar olması için çalışmalar var, emniyet ile birlikte çalışılıyor. Sivil emniyet güçleri, otobüslerde yolcu gibi bulunmakta. Buna göre tedbirler alınıyor. Sivil emniyet güçleri, yolcu tarzında değişik zaman ve mekanlarda, güvenliği sağlamak için otobüslerde, raylı sistemlerde, vapurlarda ve diğer toplu taşım araçlarında her daim bulunuyorlar. Her daim bunları tespit eden, kayda alan, gerektiği zaman müdahale edecek insanlar var.”

8 Temmuz 2009-AA


Zaten olması gereken de buydu. Her metrobüste güvenlik kamerası var fakat her durakta yok diye biliyorum. Durakları ve yakın çevresini izleyen kameraların da olması bütünlüğü sağlar. Gönül ister ki gece görüş kameralarıyla izleyelim ama mümkün değil tabii ki en azından durak mahalleri yeteri kadar aydınlatılmalı.


şevki
11 yıl önce - Pzr 02 Oca 2011, 13:11

Metrobüsün gece seferlerine yeni hat


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 02 Oca 2011, 17:33

Gece seferlerini "G" türeviyle ayırmaları iyi olmuş. Ücretlendirme de daha fazlaydı galiba bunlarda, değil mi?

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Çrş 28 Eyl 2011, 09:24

Bugün sabaha karşı siteden 6 arkadaşla birlikte ilk defa bu gece servisini kullandık. Söğütlüçeşme'den saat tam 03:15'de hareket eden Capacity'nin içinde o meşhur şark köşesini (!) kapatan biz 6 kişi dahil, toplam 11 kişi ile hareket etti. Yolda 4 kişi daha aldı. Durakların çoğunu durmadan geçtik. Boğaziçi Köprüsü'nü, hareketinden sonraki 11. dakikada 15 yolcu taşır halde geçti. 13. dakikada Zincirlikuyu'dan hareket etti. 16. dakikada Mecidiyeköy'e, 26. dakikada da Edirnekapı'ya vardı (03:41'de). Araç bizden sonra Avcılar'a kadar yoluna devam edecekti.

Biz Söğütlüçeşme'den 03:15'de hareket ettikten 3 dakika sonra, karşı yoldan bir diğer Metrobüs yanımızdan geçerek içinde 3-5 kişiyle Söğütlüçeşme sondurağa giriş yaptı. Başdurakta güvenlik görevlileri mevcuttu.

Akın KURTOĞLU



Rifat Behar
10 yıl önce - Çrş 28 Eyl 2011, 10:29

Bu kadar az talep varken neden solo bir araç kullanmıyorlar? Para fazla geldi herhalde.

Burç

10 yıl önce - Çrş 28 Eyl 2011, 12:13

Körüklü araç ile solo araç yakıt harcaması arasında kaç lira fark var ki?

cenkince

10 yıl önce - Çrş 28 Eyl 2011, 13:06

Akın bey ve Arkadaşları!!! gecelere akmışlar anlaşılan

Yok yok... Bunu pek kendisine konduramam... Demek ki uzun süredir ortalıkta gözükmemesinin esbabı mucizesi önümüzdeki döneme damgasını vuracak bomba gibi çalışmalar için saha araştırması yapmalarıymış... Baksanıza hazret, otobüse binenleri saymaya başlamış Allah sonunu hayır etsin

Burç'un sorusuna gelince bir otobüsün 1 km için ortalama yakıt tüketimi

Şöförün kullanım stiline,
Yüklü ağırlığına,
Yolun eğimine,
trafiğin seyir koşullarına,
kullanılan yakıtın kalitesine,
aracın bakım koşullarına göre

0,35 Lt/km ila 0,6 Lt/km olarak düşünülmesi gerekir.

Ancak en üst sıraya bilhassa yazdığım gibi İETT şöförlerinin henüz Citaro ve Capacity otobüslerin kullanım alışkanlıklarında arzulanan seviyelere ulaşılmadı. Aracı tamgaz kaldırma hemen en üst hıza çıkartma alışkanlığı yakıt sarfiyatını önemli ölçüde arttırıyor. Yakıt tüketimi; Araç ister solo olsun ister körüklü tamamen yukarıda saydığım parametrelere bağlı olacaktır.


sinanucar
10 yıl önce - Çrş 28 Eyl 2011, 13:38

yine de topu topu 15 yolcu için çift akslı capacity ile sefer yapmak , mazot israfından öte olmayacaktır.
gece seferlerinde solo citaro, verimli ve yeterli olur. ( şimdilik, metrobüste her arz, kendi talebini de oluşturuyor bir süre sonra )


Burç

10 yıl önce - Çrş 28 Eyl 2011, 13:59

Alıntı:
topu topu 15 yolcu için çift akslı capacity ile sefer yapmak , mazot israfından öte olmayacaktır.


Kabul etmeniz gerekir ki, bir metrobüse gündüz 300 kişi binerken kazandıkları paranın hesabını bizlere vermiyorlar. Bu yüzden her megakentte olduğu üzere geceleri de gerekirse zarar ederek insanlara hizmet etmek zorundalar. Bir kişi bile olsa, boş bile olsa seferini yapacak.

Metrobüs hattının zarar etmesi diye birşey söz konusu olamaz zaten ama benim sorduğum soru, "körüklü otobüs ile solo otobüs arasında kaç lira yakıt farkı var?" idi. Anladığım kadarı ile ve tahmin ettiğim üzere bir fark yok.



sayfa 6
ANA SAYFA -> ULAŞIM