Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Murat Caner
10 yıl önce - Prş 20 Arl 2007, 15:13

Yeterli talep olmazsa küçük araç koysunlar.

turgutakbaş
10 yıl önce - Prş 20 Arl 2007, 18:01

tabiki midibüsler çalışabilir ... 10 milyondan illaki bir yerlere gecede giden insanlar çıkacaktır ... artık dünya şehri burası ...

Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Prş 20 Arl 2007, 18:50

Alıntı:
Yeterli talep olmazsa küçük araç koysunlar.

Artık sistem oturduktan sonra araç kapasitsinde oynama zor olur. Çünkü çift mafsallı Phileas Metrobüsler sağdan çalışacaklar ve kapıları da solda olacak. Gece bir saatten sonra normal tek mafsallı ya da solo otobüsler çalışacak olursa, bu kez kapıları sağda ve trafik akışı soldan olacaktır. Bu da karmaşaya yol açar ve kazalara sebebiyet verebliir. Neticede: Risk!...

Akın KURTOĞLU



Burç

10 yıl önce - Prş 20 Arl 2007, 19:07

Metrobüs trafik akışının şimdiki halinde ne sorun var da değiştiriliyor onu da anlayamadım ben.
Görüldü ki böylesi daha kullanışlı. İstediğin aracı çalıştırabiliyorsun.


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Prş 20 Arl 2007, 19:15

Aslında Phileas'ların kapılarının solda olacağını birkaç kaynakta okuduk fakat, resmi bir açıklama yok basında ve daha da önemlisi, bize gelecek olan Phileas'ların da prototip bir son görüntüsü mevcut değil. Kimbilir, belki de bu sistemden memnun kalınıp, üretici firmaya kapılarının sağda açılması söylenmiş olabilir. Bu durumda, yeni otobüsler de aynı bant üzerinde ve diğerleriyle karma çalışabilecekler. Bir diğer ihtimal de, Bombardier setlerindeki gibi, karşılıklı her iki cephede de kapı olabilir... Ancak, bu durum sadece kapasite kaybına sebebiyet verir.

Akın KURTOĞLU


Çağrı Tekin

10 yıl önce - Prş 20 Arl 2007, 19:43

Alıntı:

Artık sistem oturduktan sonra araç kapasitsinde oynama zor olur. Çünkü çift mafsallı Phileas Metrobüsler sağdan çalışacaklar ve kapıları da solda olacak. Gece bir saatten sonra normal tek mafsallı ya da solo otobüsler çalışacak olursa, bu kez kapıları sağda ve trafik akışı soldan olacaktır. Bu da karmaşaya yol açar ve kazalara sebebiyet verebliir. Neticede: Risk!...


Kapının solda yada sağda olması sürücüler tarafından bilindiği müddetçe bir sorun oluşturmaz. Eğer transit yoldan geçen araçlar için risk oluşturacaksa metrobüs yokken de aynı risk vardı. Yolcular için de riskin olması imkansız, istasyondan yola inilmediği müddetçe sorun çıkması imkansız. Yolcuların araç gelmeyecek diye perondan inmesi mantıksız zaten. Anadolu Yakası'nda banliyö trenleri bzen farklı hattan çalışırlar, sorun da çıkmaz. Aynı şey burada da geçerli.



Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Prş 20 Arl 2007, 19:49

Bir sağdan, bir soldan işlemesi yine de tehlikeli... Standart hep aynı kalmalı, değişmemeli bence... Araçlarla taşınan yolcu adedi yüzlerle ifade ediliyor, Allah muhafaza, bir dalgınlık anında kayıplar çok büyük olur...

Akın KURTOĞLU


abhazyalı ugur
10 yıl önce - Prş 20 Arl 2007, 19:54

Devamlı çalışan bir sistemde belli başlı bakımlar aksaya bilir her çalışan sistemin belirli saatler arası bakımı şart olacaktır.Metrobüs hattından olmasada yan yollardan belki karşılıklı sefer yapan iki araç konabilir fakat sistemin devamlı çalıştırılması bakım açısından sakıncalı bence zaten son sefer 01:00 ilk sefer 05:30 da

Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Prş 20 Arl 2007, 19:59

Raylı sistemlerde geceleri olağan tamirler ve bakım çalışmaları sebebiyle sefer kesintisi gerekli ama, Metrobüs hattında buna gerek kalacağını zannetmiyorum. En kötü ihtimalle, kabaran ya da bozulan asfaltın bir kısmına yama çalışması yapılabilir veya yol bakım çizgisi çekilebilir. Bu da Metrobüslerin çalışmasını direkt etkilemez diye düşünüyorum...

Akın KURTOĞLU


Murat Caner
10 yıl önce - Cum 21 Arl 2007, 01:21

Küçük aracın kapısını da değiştiririz. Yollayın ETOX'u yapan Kocaeli Küçük Sanai'ye halldelim.



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM