Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 7
Ali Dağcı
7 yıl önce - Prş 12 Tem 2012, 10:43

Alıntı:
....yoksa eldeki arabalı vapurları ile mevcut durumdan çok farklı uygulama yapılması zor gibi.

Alıntı:
önümüzdeki sene de Boğaziçi Köprüsünün bakıma alınacağı gerçeği karşısında...


Türkiye arabalı vapur üretebiliyor mu, yoksa bunları dışarıdan mı alıyor? Üretebiliyorsa, ne kadar bir sürede yeni gemiler hazırlanabilir.


ismailnejat
7 yıl önce - Prş 12 Tem 2012, 11:08

Turyol sabahleyin eminönü iskelesinden 08.30 da ve akşamleyin Çınarcık ve Kocadere' ye sefer yapıyor düzenli olarak...

Anlamadığım şu ki eminönü- çınarcık arasının yarı mesafesindeki olan eminönü- pendik -tuzla veya kartala tur-yol / şehir hatları tarifeli seferler konmaz, hele şu an İstanbulda trafiğin hali ortadayken...

Bakırköyden direkt olarak ( kadıköy ve bostancıya uğramadan ) 1-2 saatte bir düzenli olarak kartal- pendik ve tuzlaya deniz otobüsü kaldırılmaz...

Ekonomik açıdan rantabıl olmadığı , kar getirilmeyeğini mi düşünüyorlar, amaç ne, trafik kör düğüm olmuş ve giderek içinden çıkılmaz hale geliyor, inanın hiç bir şey anlamıyorum, deniz bomboş sakin havadar ve keyifli bir otoban gibi önümüzde durup bizi seyrediyor, halimize acıyor ve biz araçlarımızda, toplu taşım vasıtalarında ter içinde çıldırmamaya çalışıyoruz


ismailnejat
7 yıl önce - Prş 12 Tem 2012, 11:25

Büyük gırgırlar ( gırgır : açık denize gidebilen balıkçı teknesi ) bildiğiniz gibi basit bir düzenlemeden sonra feribot olarak hizmet görebiliyor ki, Tekirdağ -Marmara adası , Avşa ve edincik adalarında araç ulaşımı çoğunlukla böyle sağlanıyor.

eğer feribotlar elimizde yeterli değil ve yapımı maliyetli ve uzun zaman sürüyorsa, büyük gırgırlar kiralanarak gerekli düzenlemeyle boğazın kuzeye yakın iskeleleri arasında, ve bakırköy/ pendik arasında sürekli gidip gelerek trafiğe yardımcı olabilir,



ahmetsever
7 yıl önce - Prş 12 Tem 2012, 11:26

Alıntı:
Türkiye arabalı vapur üretebiliyor mu, yoksa bunları dışarıdan mı alıyor? Üretebiliyorsa, ne kadar bir sürede yeni gemiler hazırlanabilir.


Şu anda gerek İdo'nun elinde bulunan klasik tipteki araba vapurlarının tamamı önceki yıllarda Haliç, Camialtı, Pendik Tersanelerinde inşa edildi, sonra sefere giren Sadabat tipi araba vapurları ise Tuzla'da inşa edildi. Çanakkale Gestaş'ın elinde bulunan (son alınanlar hariç) araba vapurları yine Haliç, Camialtı, Pendik Tersanelerinde inşa edildi.
Araba vapurları şu anda Türkiye'de gayet rahatlıkla 1 yıl içerisinde inşa edilebilir.
Ancak bu zamandan sonra kimsenin araba vapuru inşaa ettirerek işletmecilik yapacağını tahmin etmiyorum, çünkü yaklaşık 2 yıl sonra Marmaray devreye girecek ve insanların büyük bölümü bu hattı kullanacak, ayrıca akabinde de (aksamalar, problemler olsa da) herhalde 5 yıl içerisinde Boğaz karayolu tüp geçiş projesi devreye girecek.
Birde araba vapuru inşaasından ziyade çalışacağı hat önemli, İstanbul içerisinde araba vapurlarının yanaşacağı iskele alanı ve giriş ve çıkışta fazla etkilemeden katılım alanları yok gibi.
Ayrıca şu anda İDO'nun uyguladığı fiyat politikası nedeniyle insanlar Eskihisar-Topçular hattını kullanmak yerine araba ile İzmit körfezini dolaşmayı tercih ediyor, çünkü daha ekonomik olarak yolculuk yapıyor...


Yangın
3 yıl önce - Cmt 04 Hzr 2016, 11:24

İstanbul gibi birçok yere deniz ile ulaşım mümkün olan bir şehirde deniz yolunun bu denli yetersiz kullanılması anlaşılacak bir şey değil.

Sonra şehir tabi ki belli bölgelere sıkışıyor. Koy Silivri'den Bakırköy'e, Kadıköy'e seferleri, insanlar orada yaşamayı da düşünsün.



çağdaşco
3 yıl önce - Pts 06 Hzr 2016, 17:06

Tuzla'da yaşayan ve hergün Kabataş'a gitmek zorunda olan biri olarak;

Banliyö hattının bitirilememesi düşünüldüğünde ki bir hat olması başka ulaşım yol ve yöntemlerinin olmaması demek olmamalı; eskiden var olan ve İDO tarafından "karlı değil" gerekçesiyle kafe, dürümcü, vs.olarak kullanılan Tuzla İskelesi için daha küçük ebatlı teknelerle (TURYOL, DENTUR motorları gibi) Bostancı'ya yolcu taşıyabilir.

Benim Kartal'a gitmem için iki şeritli yaşadığı için Küçükyalı-Bostancı trafiğine dönen E-5 Tuzla-Kartal Metro arasının 25-30 dakikalara çıkmasıyla bir eziyete dönmüş durumda zaten yaklaşık bir senedir.

Denizyolu için sadece tekne ve iskele yapım bedeli çıktığı düşünüldüğünde (ki yakıt şartları da var) çok verimli bir ulaşım şekli olduğu aşikardır. Ayrıca farklı alternatiflerin olması diğerlerinde yaşanacak sorunlarda şişme, kriz gibi durumların önüne geçebilir.

Geçmiş dönemde aşırı yağışlar sebebyile Kartal'dan E-5 in ne hale geldiği deneyimle görülmüştür.
Boğaz'da sis veya Lodos/Poyraz vapur seferlerinde engel
Marmaray'ın raydan çıkması bir başka engel
Köprülerde intihar teşebbüsleri karayolu trafiğine engel
Elektrik kesilmesi metro seferlerine engel...

bu durumlar senede belirli sayıda yaşansa da kriz durumu yaşamsal bir sorun.
Herşey metro değil ki ben bir Jeoloji Mühendisi olarak, hatta İstanbul 1.Aşama, 2.Aşama, Marmaray, Kartal-Kadıköy, Yenikapı-Aksaray hat kazılarına katılmış biri olarak; doktora tez konusu metro tünellerinin yüzey deformasyonuna etkisi olan bir kişi olarak ifade edebilirim.

Ayrıca unutmamak gerekir ki deniz yolları çeşitli varyasyonlarla şekillendirilebilecek kadar esnek. Örneğin bir hatta farklı duraklar eklenebiliyor çıkartılabiliyor, farklı seçenekleri anlık sunabiliyorsunuz.
Hiç bir şey yapılamazsa özel müteşebbislere olanak sunulabilir. TURYOL zamanında bunu talep etmişti, İBB ise GİSBİR'den işletmeyi devralmasını istemişti. GİSBİR de "biz gemi inşa ediyoruz, niye işletelim" diye bir tabirde bulunmuştu hafızam beni yanıltmıyorsa...

Kısacası Tuzla-Eminönü arasında farklı iskele opsiyonları ile deniz ulaşımı sağlanabilir. Herşey para değil, ayrıca bedava yapsınlar da denmiyor...


Misafir 84d

2 yıl önce - Çrş 21 Arl 2016, 00:45

Ülkede denizlerin bomboş kalıp insanlarin istif gibi metrobüs ve otobüse tikistirılmalari akil alir gibi değil. Belediyeler nedense!!! Bir farkındalık oluşturmuyor. Bir kaç belediye örneğin Avcılar Beylikduzu Büyükçekmece birleşip bir deniz otobüsü koyamayacak kadar aciz mi merak ediyorum. İngilterede bizim sakarya nehri gibi bir nehirde bile ulaşım için hat var bizim koca marmara denizi bomboş. Çünkü kimse sesini çıkarmıyor. Ben beylikduzunde oturuyorum. Bizim belediye başkanı ekrem İmamoğlu seçildiğinden beri nerde düğün dernek adam orada. İnstagrama fotoğraf koymak için seçtiler galiba. Mesela ben bir kaç yetkiliyle durumu paylaştım bişeyler yapalım sesimiz çıksın dedim suratıma bön baktılar. Bir An acaba Türkçe mi konuşmuyorum diye kendimden şüphe ettim. Hatta açtım gittiğim yabancı ülkelerde bakin böyle yapmışlar bana inanmiyorsaniz diye. Oralı bile olmadılar. Bizim Türkler artik neden böyle oldu neden hicbirseye sesini çıkarmıyor anlamıyorum. Hadi çalışan kesimi koyalım bir kenara İstanbul Üniversitesinde o kadar öğrencinin neden sesi çıkmıyor. Ben unideyken derslerin sabahın köründe başlardı. Sadece Pazartesi günü saat 13:00 da Avcılar'dan Bostancı ya sefer koyanı tebrik ediyorum! Hiç öğrenci olmamış çok belli ediyor burdan. Lütfen herkes biraz ısrarcı olsun ve sesini çıkarsın böyle rezillik olmaz. Koskoca deniz ya bomboş ve metrobüste birbirini bogazlama seviyesine geldik. Aktarma yapmamak için mi bunca çile? Pes. Mis gibi denizden gitmek varken ve daha saglikliyken bu direnc neden? Varsa önerisi olan lütfen paylassin. Birlikten güç doğar.



cihan mercan

2 yıl önce - Çrş 21 Arl 2016, 11:41

İDO özelleştirme esnasında aldıktan sonra demecinde şuna benzer bir cümle kullandı biz İDOyu alırken sadece maddiyat için aldık ve yeni gemiler almıyacağız buna benzer bir açıklama oldu gerisini biz düşünelim ayrıca MARMARA DENİZİNDE SADECE İDO yok ŞEHİR HATLARI ve yolcu motorları var ŞEHİR HATLARI 5-6 iskeleye bağlı kalmaması gerekir YOLCU MOTORLARI ise artık motor değil gemi veya van gölündeki gibi 30 veya 50 kişilik yada 100 kişilik dolmuş tarzında modern gemi veya gemicik diye bileceğimiz bir tarzda gemiler yapıp denizi kullana bilirler

noelkamil
2 yıl önce - Çrş 21 Arl 2016, 11:59

şu şehri japonlar yönetseydi bırakın her yere deniz taşımacılıgı ile gitmeyi bugün o ıslah edilen dereler bile bu amaç için kullanılırdı. Bence herşeyin temeli kapasite meselesi.

cihan mercan

2 yıl önce - Çrş 21 Arl 2016, 13:48

İSMAİL KILIÇASLAN beyin resimleri
Alıntı:


(+)




(+)




(+)


bu tarz veya benzer ufak deniz otobüsü kullana bilirler veya aşağıdaki tarz deniz otobüsü de kullana bilirler



(+)







sayfa 7
ANA SAYFA -> ULAŞIM