Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Rifat Behar
11 yıl önce - Çrş 19 Arl 2007, 13:02
İstanbul İDO, Neden Marmara'da Deniz Ulaşımını Canlandırmıyor?


Diğer başlıkta Marmaray kapsamında açılabilecek denizyolu hatları daimi hale getirilebilir. Bunun bu güne kadar düşünülmemiş olmasını idrak etmek mümkün değil.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=30272& ...;start=110

Şunları yazmıştım:

Alıntı:


Bir süre sonra banliyo hatları uzunca bir süre için iptal oluyor. Bu süre boyunca banliyo yolcusunun otobüslerle taşınacağı, ek otobüs seferleri konulacağı vs söyleniyor. Banliyo hatları büyük ölçüde Marmara denizine yakın yerlerde istasyon yapıyor. Neden 4 sene süreceği söylenen bu uzun süre boyunca Tur-Yol türü teknelerle Boğaz hattında olduğu gibi birer Marmara hattı açılmıyor? Mesela Avrupa yakasında Sirkeci'den, Anadolu yakasında da Kadıköy'den kalkacak motorlar deniz kıyısındaki belli başlı noktalarda durak yaparak Marmara kıyılarında taşımacılık yapar. İstanbul'da örneğin Anadolu Kavağına vapur var (nüfüsu 1000 kişiyi geçmez) ancak Bakırköy'e, Tuzla'ya, Maltepe'ye vapur hattı yok? Burada ciddi bir tutarsızlık var. İDO'nun bu konuda dikkatini çekelim. Hiç olmazsa fizibilite çalışması yapsınlar.


Üzerine şunları ekliyorum:

Örneğin:

İş saatlerinde Eminönü'den 10 dakikada bir kalkan İDO Boğaz hattı motorları mantığında

Beşiktaş- Göztepe- Bostancı- Kartal-Maltepe-Pendik gibi bir hattın ne kadar müşteri çekebileceğini hayal edebiliyor musunuz?

Vapur hatları İstanbul'un Eminönü, Kadıköy ve Üsküdar'dan ibaret olduğu zamanlarda ne ise şimdi de hemen hemen aynı. Halbuki İstanbul Marmara kıyısı boyunca her iki yakada da muazzam bir gelişme kaydetti. Boğaziçi köprüsü kıtalararası yolcu taşımada yetersiz kalıyor. Elimizde deniz gibi bedava bir otoyol varken kimse bunun geliştirmesini düşünmemiş. Yolcuyu Beşiktaş'tan alıp Kadıköy veya Üsküdar'a bırakıyorsunuz ve otobüse bindirip devam ettiriyorsunuz, ancak bedava yol var iken daha ileriye götürmek aklınıza gelmiyor. Bu yöntemle pek çok sürücü arabasını da bırakır. Köprü trafiği de rahatlar. Müthiş bir potansiyel, müthiş rahatlık, otobüs ve köprü stresinden rahat temiz ve hızlı bir yolculuk...

Boğaz hattında çalışan büyük motorlar hem hızlı, hem de kolay yanaşıp yolcu alışverişi yapan pratik araçlar. Bu tür araçlarla Marmara kıyısı boyunca taşımacılık yapılmaya başlanmalıdır.


En son Rifat Behar tarafından Çrş 19 Arl 2007, 13:22 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Murat Caner
11 yıl önce - Çrş 19 Arl 2007, 13:18

Yolcu olmadığından olabilir. Türkler denizi sevmez.

bay cem
11 yıl önce - Çrş 19 Arl 2007, 13:38

özelliklede eminönü-bakırköy arasında çok fazla yolcu taşıyacağına eminim.sirkeciden tren var diyen mutlaka çıkacak ama İDO nun araçları bence hem trenden daha konforlu hemde daha fazla güvenli..



İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Çrş 19 Arl 2007, 14:32
ah ido


Sefer koyulur konulmasına ama tanıtımı iyi yapılmalı vatandaş kullanmayınca yolcu azlığından iptal ediliyor.Birde belli noktalara mutlaka İETT hatları tanzim edilmeliki iç kesimlerdeki vatandaşlarda tercih etsin.
Ayrıca en azından deniz otobüsü bağlantılı çalışan İETT hatları aktarma hakkı vermeli.
Ayrıca İDO aylık kullanan vatandaşa (bunlar hergün gelip gidenler)iskele önlerinde ücretsiz otopark imkanı sunulmalı.

Ayrıca bir süre kampanya yapılarak ,normalin altında bir fiyatla deniz otobüsleri yolcu taşıyarak vatandaşı deniz otobüsü kullandırarak bu rahatlığı tatması sağlanmalı,kimbilir bu vesileyle bazıları belki tercih değişikliğine giderler.(ama reklamlar unutulmamalı)

Ama birşey varki ona ne yapacağız bilmiyorum.Biz denizi sevmiyoruzzz.

Şimdilik kısa vadede yapılabileceler bunlar.


Çağrı Tekin

11 yıl önce - Çrş 19 Arl 2007, 14:40

Kartal'dan günde bir kez deniz otobüsü iç hatlarda çalışıyor. Avcılar'a kadar yolculuk imkanı tanıyor. Ama günde bir olan sefer kimin ilgisini çeker? Kadıköy-Kartal arasındaki otobüsler daha da sıklaştırılacağına, Kartal'dan yarım saatte bir deniz otobüsü kalksa daha iyi olur. Deniz bize bahşedilmiş bir otoyoldur diyen yöneticiler, icraata geçmeliler. Bence Anadolu Yakası'nda raylı sistemler dikine inşa edilmeli, yolcuları sahilden kent merkezine ulaştırmalıydı. Çok sık deniz otobüsü seferleriyle de denizden geçen bir metro inşa edilebilirdi. 20 km'lik Kartal Metrosu yerine, beşer kilometrelik, Bostancı, Maltepe, Kartal, Pendik-D100 arası inşa edilebilirdi. Metro durakları arasına da metrobüs benzeri hızlı bir aktarma aracı konulabilirdi. Ama biz hala Anadolu ulaşımını tek bir yola yığıyoruz. Metrobüs, metro, otobüs, minibüs, taksi, özel taşıt hepsi bir arterden çalışacak, bunları şehrin geneline yaymak çok daha iyi olurdu.



cenkeren
11 yıl önce - Çrş 19 Arl 2007, 15:09

Kartaldan altınoluğa feribot projesi wardı.Kartalda anadolu yakasının yeni turizm merkezi olma yolunda ilerlerken,yapılacaktı ama çok uzak diye,yapılamadı ama ne alakası var,deniz milini çevirirsek 100 km.hız yapan feribotlar bile çıkıyor,dünyada ilk olarak.Bence 3 saatte en geç alınır,altınoluk zaten havası,suyu taşı toprağıyla tam bir turizm merkezi oldu. inşaalah wowturkey ido görüşmeleri olduğunda bu konuda konuşulur

Murat Caner
11 yıl önce - Çrş 19 Arl 2007, 15:47

Denizde 100 km yapan gemi neredeymiş. Bir tane de ben alacam.

Ben bu işin içindeyim. Vatandaş beleş olmadıkça binmez. Onun için istediğiniz bir kuşak varsa bildirin İDO'ya onlar değerlendirsin. Bu işler tanıtımla falan olmuyor.

Bakırköy'e gitmek isteyen Kadıköy'e, Yenikapı'ya gelip oradan gidebilir. İM bittiği zaman zaten en güzel aktarma bölgesi Yenikapı olacak.

İdo'nun tek eksiği Bakırköy Kabataş arası gemi sayısının yetersiz olması. Bunu da geçici süre yaparlar.



Arda Alkaya
11 yıl önce - Çrş 19 Arl 2007, 16:04

Rifat Bey size katılmamak gerçekten elde değil. Dedikleriniz çok mantıklı, gerçekte olması gerekenler. Gelin görünkü şu anki vpur sayısı bile ucuna yetiyor. İstanbul'un şu an en az 20 vapura ihtiyacı var. Şimdi soralım bakalım 2007'de sefere alınacak 5 vapur nerede? Bu sorunun cevabı sanırım İDO'nun bu işe verdiği önemi gösteriyor.

Murat Caner demiş ki:
Denizde 100 km yapan gemi neredeymiş. Bir tane de ben alacam.
İşte Burada

Rifat Behar
11 yıl önce - Çrş 19 Arl 2007, 16:27

İDO vakit geçirmeden Turyol ile anlaşarak sabah ve iş çıkışı saatlerinde iki yaka arasında seferlere başlamalı.



Bu seferler şöyle olabilir:

hat 1: Beşiktaş - Kabataş*- Caddebostan - Bostancı - Kartal - Pendik

* Beşiktaş ile Kabataş arasında raylı sistem yok. Mesafe kısa olmasına rağmen yolculuk yoğun saatlerde uzun sürüyor. Bu yüzden bu iki yakın iskelenin ikisine birden uğrayan bir hat yapmakta sakınca görmüyorum. Beşiktaş iskelesi Levent yönünden gelenleri, Kabataş ise Taksim yönünden gelen yolcuları toplar.


hat 2: Sirkeci - Caddebostan - Bostancı - Kartal - Pendik
hat 3: Bakırköy - Yenikapı - Caddebostan - Bostancı - Kartal - Pendik

notler:
- Hatlar zaten yeterli vapur seferi yapılmakta olan Kadıköy'e uğramaz.
- Hatlar araya Moda, Kalamış, Suadiye gibi iskeleler alınarak zenginleştirilebilir.
- Yolculuk süresini kısaltmak için sefer sayısı arttırılır değişik seferler değişik ara duraklarda durur (Boğaz hattında olduğu gibi),

örneğin

hat 1a 18:00 seferi: Beşiktaş - Kabataş - Bostancı - Pendik
hat 1b 18:10 seferi: Beşiktaş - Kabataş - Fenerbahçe (veya Kalamış) - Suadiye - Maltepe
hat 1c 18:20 seferi: Beşiktaş - Kabataş - Göztepe - İdealtepe - Kartal

gibi

Aynı Boğaz hattı vapurlarında olduğu gibi. İş çıkışı Eminönü'nde kalkan tüm motorlar tam dolu gidiyor. Halbuki Boğaz nüfusu bu yukarıda sayılan yerlerle kıyaslandığında oldukça sönük kalır.

Zaten Boğaz'da yolcu potansiteli az olan Kavaklar, Vaniköy, Emirgan vs gibi küçük noktalara şehir merkezinden devamlı vapur seferi varken, denizin kıyısındaki Kartal, Maltepe, Pendik gibi merkezlerin şehre denizyolu bağlantısının olmaması kabul edilemez.

İBB ve İDO Marmara hatları için denizyollarının canlandırılmasını ciddi bir politika olarak ele alıp vakit geçirmeden uygulamaya koymalıdır.

Marmaray ile kalkacak olan banliyo hatları bu işe başlamak için vesile olabilir.

IDO'nun müşteri bulamam, zarar ederim, daha önce denendi olmadı gibi gerekçeleri ise hiç geçerli değil. Başarılı olamadılarsa bunun nedenlerini kendilerinde aramalılar. Kaldı ki bu işte küçük iskele binaları yapmaktan başka büyük maliyet oluşturacak bir konu yok. 10 milyonluk bu şehirde he gün bir-iki milyon kişi 2 kıta arasında yolculuk ediyor. Müthiş bir yolculuk talebi var. Deniz, karaya göre daha kaliteli bir yolculuk sağladığına göre bunu tercih etmemek için hiçbir neden yok. Bu yazı umarım İDO'daki ilgililerin dikkatini çeker. Zira milyon dolarlık gemiler almaktan daha mühim bir konudan bahsediyoruz. Eğer İDO bahsettiğimiz hatları açar da başarılı olursa bunun reklam olarak getireceği değer şu ana kadar yapılanlardan kat be kat fazla olur.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 19 Arl 2007, 20:00

Biz, bir süre evvel İDO'nun Avrupa sahillerine hizmetteki yetersizliğini vurgulayan bir başlık açmış idik:

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=31119

Rifat, konuyu daha genelleştirerek tüm İstanbul sahilleri için düşünmüş. Bu, daha iyi olmuş...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM