Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
CEMALİ
14 yıl önce - Sal 18 Arl 2007, 14:10
[İST-C8.72] - TCDD Anahat Trenlerinin Tehir (Rötar) Yapmasından Ne Derece Şikayetçisiniz?



Dün akşam Eskişehir'den İzmit'e gitmek için aynı gün içerisinde 02:30 Fatih Ekspresine bilet aldım. Ve gişedeki görevli arkadaşa tren kaç gibi gelir diye sorduğumda en geç geleceği saat 02:40 olur dedi bende tamam diyerek gardan çıktım. Akşam tam saat 02:20 sularında istasyona geldiğimde herşey normal bir bir biçimde tren normal bir biçimde gelmesi beklenirken Fatih Ekspresini çeken 52000 lik yenilenmiş loko arıza yaptı ve tren teyirli gelecek dendi bu anons yapıldığında saatlerimiz 02:50 yi gösteriyordu yanılmıyorsam bu anonstan öncede Eskişehir garındaki loko depodan bir adet 43000 bo bo bo dingilli Toshiba canavarı Ankara istikametine doğru yola çıkmıştı. Dedik herhalde danışmadaki personel teyir deyince ve onunda bizlere vermiş olduğu aydınlatıcı bilgiler ışığında trene 30 dakikalık bir gecikme ile binebilecektik. Derken saat 03:00 oldu ve halen bir ses çıkmadı sadece tren geliyor dendi. Allah'tan Eskişehir tren garına LCD ekran bir tv yayını kurmuşlarki en azından oraya bakarak üstümüzdeki sıkıntıyı atabiliyorduk derken saat 03:45 oldu ve tren hakkında ki bilgi bize trenin 05:00 dan önce istasyona gelemeyeceği hususundaydı ve tüm bekleyenler tenkitler içinde istasyondan ayrıldılar kimileri istasyondan ayrılırken evde oturalım bari gibi konuşmalarla ayrıldılar diyebilirim derken saat 05:00 oldu ve anons yapılarak tren 10 dakika sonra perona gelicektir oldu bende trene doğru bakmaya dışarı çıktım ama 15 dakika geçti ve ben bu arada istasyondan Eskişehir Haller Gençlik Merkezinin ordaki hemzemin geçit engelinin kapanmadığını ve trafiğin aktığını görebiliyordum ve gene herhalde arızalı treni çekmeye giden trende mi arızalandı diye düşündüm . Akabinde tren geldi ama herkeste büyük bir gerginlik sinirli insanlar kavga eden kabin ve yolcular. Ve tren geldiği gibi hemende kalkmadı 52000 lik loko 43000 lik loko tarafından çekildi ve tekrar 43000 kuplörü çekici vagona bağlandı derken 45 dakika geçti. Yani illaki bu manzarayla karşılaşmamızmı gerekiyor eğer böyle olmaya devam ederse tabiki karayolları her zaman demiryollarını kullanım açısından üstünlükle geçmeye devam edecektir. Sizlerinde böyle yetişmeye çalıştığınız bir yere yetişemediğiniz durumlar illaki olmuştur ama bu sanki birazda oyalama oyunu gibime geldi sonuçta bu bir makine ve bu makine insan aklıyla yol alıyor hiç mi muhabere yok ki bu kadar insan mağdur kalıyor hala anlayabilmiş değilim.

CEM HOŞGÖR...


En son CEMALİ tarafından Sal 18 Arl 2007, 21:11 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


tamer gündüz
14 yıl önce - Sal 18 Arl 2007, 14:29

Yaklaşık 4 saat kadar beklemişsiniz,bu çok uzun bir zaman.....Eğer bu kadar uzun rötar olayları devamlı oluyorsa buna el atılması lazım ama görüyorumki yetkililerin pek umrunda değil gibi;çünkü hiçbir zaman yolcular arıza yüzünden 4 saat kadar bekletilemez.Ben epeydir anahat treni ile yolculuk yapmıyorum,ama banliyo trenine sık binmekteyim eskiden banliyo trenleride çoğu zaman gecikmeli gelirdi şimdi ise dakikasında gelmekteler;en kısa zamanda anahat trenlerindeki uzun rötar olayınada el atmaları lazım.....

Enes A.
14 yıl önce - Sal 18 Arl 2007, 16:35

Rötarlar devamlı olmuyor.TCDD gün içinde Türkyie genelinde yüzlerce seferi vaktinde yapıyor.Arada böyle sorunlar malesef ki yaşanıyor.vapurlarımız da bozuluyor otobüslerimizde doğal oalrak trenlerimizde.

Kars'tan gelen Doğu Ekspresi genelde 10-15 dakikalık bir rötarla gelir.Bu da 1000 km. aşan, 5 lokomotif değiştirenbir tren için makul bir gecikme diye düşünüyorum.Ayrıca İstanbul-Ankara hattındaki rötarların hızlı tren çalışmaları yüzünden olduğunu söylemişti bir kondüktör.Genelde Ankara yönüne gidişler vaktinde iken, dönüşlerde sorun oluyor.İstanbul'a gelen tüm trenler Ankara ve Eskişehir'den yola girdiği için diğer bölgelere nazaran burada trafik çokdaha yoğun.

Sizin yaşadığınız gecikme çok büyük bir talihsizlik.Bence TCDD'deki çok büyük bir eksiklikte müşteri ilişkilerinin zayıf olması.Eskişehir Gar Müdürü o an oraya gelip tüm yolculardan özür dileyip herkese bir çay ikram etseydi belki de herkesin gönlünü almış olacaktı.

Genel oalrak TCDD seferlerini vaktinde yapıyor diyebilirim.


BurakAysu
14 yıl önce - Sal 18 Arl 2007, 18:49

Son 4 senedir Kütahya - Pendik arasında trenle yolculuk etmekteyim. Pamukkale Ekspresi, İç Anadolu Mavi Treni ve Meram Ekspresi sürekli bindiğim trenler.

Kütahya'dan Pendik'e geliş için söyleyebileceklerim: Pamukkale Ekspresi'ne bilgisayarlı sisteme geç geçildiği için son 2 senedir binebiliyoruz ancak bu güne kadar 15 dk. dan fazla rötar yaptığına şahit olmadım.
Meram Ekspresi ortalama olarak 1 saat rötar yapar.
İç Anadolu Mavi Treni ise en az 30 dk - 4 saat arasında rötar yapar. Yani en çok bekleten tren budur.İstasyonun telefonunu bilen ve yürüme yada taksiyle gelme olanağı olan herkes trenin normal kalkma saati olan 02:55ten önce istasyona gelmez. Sadece istasyonu arayarak bilgi alır. İstasyondan da verilen bilgi Trenin Afyon'dan çıkış saatidir. Bu saatten 1 saat sonra geleceği hesaplanarak hareket edilir.

İstanbul'dan Kütahya için söyleyebileceklerim: 3 tren için de herhangi bir anormal durum olmadıkça kalkışta gecikme yaşanmaz yada en fazla 30 dk.lık gecikme olur. Ancak asıl rötar Enveriye istasyonunda lokomotif değişimi sırasında olur. Ve bazen 1 saate kadar beklediğimize şahit oldum. Bu durum sadece loko değişimi ile alakalı değil, aynı zaman da karşı yönden gelen treni beklemekten dolayı da olur.

Ama herşeye rağmen tren bir başka güzel


Enes A.
14 yıl önce - Sal 18 Arl 2007, 19:15

İmkanı olanlar için Pendik Gar'ına giderek gar müdürü'nün odasındaki tabloya bakmasını rica ediyorum.

Büyük bir tablo ve üzerinde o gardan geçen tüm trenler var.Hangi saatte gelir, hangi saatte gider.En ufak bir gecikme tüm trenleri etkiler.Resmini çekip buraya koyacağım en azından bir fikir edinmenize yardımcı olur.



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 18 Arl 2007, 19:21

Benzer bir tablo da Sirkeci'de mevcut. Loko Bakım Atelyesi ziyaretimiz sırasında bize bu çizelge üzerinde detaylı bilgi vermişti...



(+)


http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=32761

Bu çizelgede de; Sirkeci-Halkalı-Trakya yönünde hareketli olan; anahat ve banliyö hatlarının saatleri ve sefer bilgileriyle ile ilgili her türlü bilgi işlenmiş vaziyetteydi...

Akın KURTOĞLU


Enes A.
14 yıl önce - Sal 18 Arl 2007, 19:28

Tamda bu resimden bahsetmiştim.Hatta şimdi üst kısımda görünce bu resmin linkini hemen ekleyeyim dedim ama Akın Abi tabiki daha önce davranmış

Tabloya bakarsanız tek bir trenin 5 dakikalık rötarı yeri gelince bir düzine treni etkileyebiliyor.


Gökçe Aydın
14 yıl önce - Çrş 19 Arl 2007, 23:02

Kim neyle karşılaşacağını bilmediği yolculuklar yapmak ister ki? Ben şahsen hızlı ya da yavaş gitmeyi değil, kaçta varacağımı bilmeyi isterim. Ancak, arıza sonucu yaşanan çok büyük gecikmeleri istisnai durum olarak kabul etmek lazım. Onun dışında bazı trenler genelde vaktinde varırken bazı trenler (özellikle Başkent, Cumhuriyet,Meram,İç Anadolu Mavi) 30 dakika tehirle varıyorsa vaktinde vardığını varsaymak lazım.

En son Gökçe Aydın tarafından Çrş 19 Arl 2007, 23:38 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


turgutakbaş
14 yıl önce - Pts 07 Nis 2008, 23:27

hızlı tren inşaatlarından galiba iç anadolu mavi treni 12 saatlik yolu 15 saatte alıyor bu aralar ...

Gökçe Aydın
14 yıl önce - Pts 07 Nis 2008, 23:53

Hızlı tren inşaatlarının bu konuda sadece bölgesel ve ayrıca dolaylı etkisi olabilir. Bölgesel etkisi, hızlı tren inşaatının mevcut yola çok yakın yerlerde gittiği yerlerle sınırlı. Dolaylı etkisi ise şöyle : TCDD, varlık kavramını tamamen hızlı tren projelerine adamış ve dolayısıyla ülke genelindeki mevcut şebekeyi de tamamıyla gözden çıkarmış durumda maalesef. Bu anlayış da yakın zamanda birkaç ciddi kazaya sebep olunca, bu sefer yol personeliyle, makinistiyle kurum aşırı bir tedbirlenme yoluna gitti. Tabii ki gözden çıkarılmış bir şebekeyi adam etmeye kalkışmadılar aşırı tedbirlenip de, sadece yıllardır gitgide yavaşlamakta olan trenleri gerek resmi gerekse gayriresmi olarak adamakıllı yavaşlatma yolunu seçtiler. Biraz "ağzı sütten yanan yoğurdu üfleyerek yer" durumu da var sanki yani. Ben Ankara - İstanbul hattını kullanıyorum. Son zamanlarda, Ankara - İstanbul arasında, tarifeye göre normal seyir süresi 6 saat 30 dakika olan Başkent Ekspresi'nin gerçek seyir süresi çoğu zaman 8 saatin üzerine çıkabiliyor.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM