Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
CEMALİ
14 yıl önce - Pts 17 Arl 2007, 03:03
İlginç Bir Lokomotif Aparatı: 'Davarkovanlar'


Yanlış hatırlamıyorsam sene 1994 müydü neydi Göztepe'de bir yakınımızın yanına gitmiştik. Evleri istasyonun hem yakınında hemde evlerinin camından bakınca istasyon rahatlıkla görünüyordu geçen 14000 liklerde cabası. O zamanlar ister istemez mekanik olan her şey ile ilgim vardı şimdide var fakat o zamanlar trenlere hastaydım çok ilgi duyduğum enteresan makinelerdi. Mavi renkli 14000 likler gelip geçerdi birde bojileri 2 ray arasına gelince çıkarttıkları çıft çıft sesi çok büyüleyici idi. Fakat sevgili üstadlarım ve bu sanata gönül vermiş arkadaşlarımın yüklemiş olduğu 14000 lik banliyö setlerinin fotoğraflarına baktığımda konuyla alakalı olacağını düşünüdüğüm bir şey aklıma geldi ve söylemeden geçemedim. 14000 lerin en önündeki lokomotif vagonda bağlantı kuplörünün altındaki yoldaki engelleri temizleyen bıçak sanki eski senelerde borudan yapılmış bir muhafaza gibiydi yani eski 14000 lik banliyö trenlerinde en önde ve altta koruyucu güvenlik sacı yerine borudan yapılmış koruyucu muhafaza vardı böyle gördüğümü çok iyi hatırlıyorum.

CEM HOŞGÖR...


Gökçe Aydın
14 yıl önce - Pts 17 Arl 2007, 12:44

Bu konuda bir bilgim yok ama tamamen tahmini yazıyorum. Sonradan yerleştirilen bıçak konfigürasyonu, TCDD lokomotiflerinde standart olarak bulunan kar küreyiciye benziyor. İlk halinde kar küreme fonksiyonunu yerine getiremiyor olabilir. Muhtemelen sıkı bir karda banliyö trenleri de yolda kalmıştır, o yüzden değiştirmişlerdir.

Çağrı Tekin

14 yıl önce - Pts 17 Arl 2007, 19:45

Trenler uzun bir süre davarkovansız çalışmışlardı, sonradan yenilenenlere ise bu çeşit bir davarkovan takıldı, ben gerçekten işe yaradıklarını hiç görmedim.

Banliyö trenlerinin Turuncu, Mavi, Bayaz-Kırmızı ve Beyaz-Mavi renkleri dışında bir de fotoğrafı bulunmayan yeşil renkli olarak gezdikleri bir dönem de olmuştur, mavi ve yeşil renkli setler bir arada sefer yapmışlardır.


CUMHUR ARSLAN
14 yıl önce - Pts 17 Arl 2007, 20:43

trenlerin önlerinde bulunan ve davarkovan diye tabir edilen bariyerler sefer sırasında demiryolu üzerinde bulunabilecek ve trenin yürüyen aksamına (boji ve motorlar) zarar vermesi muhtemel her türlü yabancı cismin oluşturacağı olumsuz etkiyi en aza indirmek üzere kullanılan oldukça basit ama etkili bir güvenlik sistemidir.

bildiğim kadarıyla 14000 serisinin 3lü borudan oluşan davarkovanlarının bugünkü kullanılan tip davarkovanlarla değiştirilmesinde en önemli etkenlerden birisi de; zamanında bu 3 lü boru davarkovanlar üzerine çıkıp hayatlarını hiçe sayarak çok tehlikeli bir biçimde banliyö trenlerinde kaçak yolculuk eden kendini bilmezlerin bu ilkel ve tehlikeli alışkanlıklarını engellemekti.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 17 Arl 2007, 21:54

"Davarkovan"ların daha detaylı bir fotoğrafı olan var mı arşivinde?

Akın KURTOĞLU



CUMHUR ARSLAN
14 yıl önce - Pts 17 Arl 2007, 23:00

aslında bu aparata davarkovan adının verilmesinin bildiğim kadarıyla ilginç vede ismiyle bağlantılı bir hikayesi var;

geçmiş yıllarda özellikle anadoluda faaliyet gösteren lokomotiflerin ve bu lokomotiflerin çektiği trenlerin sefer yaptığı demiryolları üzerinde; bir şekilde sürüsünden ayrılarak, hat üzerine yatan, oturan yani bir şekilde yolu kapatan büyük baş hayvanların bir çarpma anında trenin yürüyen aksamına zarar vermesini engellediği ve hayvanın gövdesinin trenin altında kalarak parçalanmasını büyük ölçüde önlediği için zamanla bu ön kısımdaki tamponlara davarkovan ismi verilmiş ve demiryol literatüründe bu şekilde anılmaya başlanmıştır.


CEMALİ
14 yıl önce - Sal 18 Arl 2007, 12:43

Evet sevgili arkadaşlarım ve abilerim konunun üzerine biraz düşünce güzel belgeler bulmayı başarabildim bakın sizlere 14000 lik güzeller güzeli banliyö setlerinin dünü (eski davarkovanlı hali) ve bu günü. Gerçekten 14000 liklerimizin yeni makyajı çok daha çekici bence .

KAYNAKÇA: http://www.demiryolportali.com/uploads/gkilic/ima ..._Small.JPG
KAYNAKÇA: http://e40003.me.metu.edu.tr/14000/Eski.html

YENİ TİP.

YENİ TİP.

ESKİ TİP.

ESKİ TİP.

CEM HOŞGÖR...



zafer yenidünya

14 yıl önce - Sal 18 Arl 2007, 13:18



(+)







Arkadaşlar TCDD bu koruyucu parçanın adı ŞARZİF dir biz demiryolcular bu ismi pek kullanmadık herhangi bir demiryolcuya bu parçayı sorsanız DOMUZBURNU cevabını alırsınız.
Çoğu arkadaşımız yaptığı işlevi doğru sıralamış bir ilave yapayım en önemli görevi ray ile tekerlek arasına trenin yoldan çıkmaması için bir kütlenin kaçmasını engellemek

ZAFER-H.PAŞA


CEMALİ
14 yıl önce - Çrş 19 Arl 2007, 00:32

14000 lik bir banliyö serisinin davarkovanları başbaşa bakmakta yanlız biri eski diğeri yeni tip.



KAYNAKÇA: http://e40003.me.metu.edu.tr/14000/Baglanti.html

CEM HOŞGÖR...


Çağrı Tekin

14 yıl önce - Çrş 19 Arl 2007, 00:58

İstanbul'da şu anda üstteki resimde solda bulunan tipte bir davarkovan yok sanırsam.

Ayrıca bildiğiniz gibi, bazı çocuklar demiryoluna taş koyup, trene zarar verebiliyorlar. Bu davar kovanlar rayların tam üstünü da kaplayacak şekilde yapılsa da bu taşlar tren geldiği zaman yol kenarına itilse olmaz mı?



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM