Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pts 17 Arl 2007, 03:06
İstanbul İDO'nun Vapur ve Deniz Otobüsü Hatları Neden Numaralandırılmıyor?


İDO bünyesinde hizmet veren vapur, deniz otobüsü, hızlı feribot ve araba vapurlarına neden hat numarası verilmiyor? Böyle bir sistemin oturtulması, hem entegrasyonda çok fayda sağlayacak, hem de halkı yönlendirici çeşitli paket programların kullanımında veya yönlendirme tabelâlarında işe yarayacaktır. Biz, böyle bir listeyi, şehirhatları iskelelerinin takibinde kolaylık sağlaması amacıyla geçen sene düşünmüş ve kendi çapımızda uygulamıştık bile sitede... (Sadece, deniz motoru hatlarına "M" ibaresini eklemiştik... Şimdilerde Metro hatları ile karışmaması için, başka bir önek de kullanılabilinir rahatlıkla)

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=187912#187912

Vapur hatları: "V" ile, deniz otobüs hatları: "D" ile, feribot hatları: "F" ile, araba vapuru hatları da: "A" ile başlatılabilir. Bu harfler, yakın zaman sonra raylı sistemlerde uygulamaya konulması düşünülen; "M", "T" ve "FN" önekleri ile de bir uyum sağlayacaklardır.


Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pts 17 Arl 2007, 18:55

İstanbul deniz işletmelerine bağlı hatlar, kabaca 3 başlık altında toplanabilir: İç Liman, Boğaziçi ve Adalar hatları...

* İç Liman'da hizmet veren: Eminönü-Kadıköy, Eminönü-Üsküdar, Beşiktaş-Kadıköy, Beşiktaş-Üsküdar, Karaköy-Haydarpaşa-Kadıköy, Kabataş-Kadıköy, Eyüb-Üsküdar hatları V1-V9 arası belirlenen limitler dahilinde,

* Boğaziçi istikametinde hizmet veren: Eminönü-Boğaziçi (Normal seferler), Eminönü-Boğaziçi (Özel gezi seferleri), Arnavutköy-Bebek-Kanlıca uğraklı yarı ring ve Sarıyer-Kavaklar hatları; V10-V19 arası,

* Adalar İstikametinde hizmet veren: Kabataş-Adalar, Bostancı-Adalar, Kabataş-Çınarcık hatları da; V20-V29 arası limitte numaralandırılabilinir.

* Bu hatların dışında, deniz otobüsü çalışan hatlar da benzer bir bölge sistemiyle ve "D" ile başlayacak şekilde numaralamaya tâbî tutulabilirler.

* Hızlı feribot hatları da; "Yenikapı-Bandırma": F1, "Yenikapı-Güzelyalı": F2, "Yenikapı-Yalova": F3, "Pendik-Yalova": F4 olarak belirlenebilir (İleride açılması olası; Pendik-Bandırma: F5 ve Pendik-Güzelyalı: F6 olarak devam ettirilebilinir).

* Araba vapuru hatları ise; Sirkeci-Harem: "A1", Eskihisar-Topçular da: "A2" olarak işaretlenebilir.

Akın KURTOĞLU


simon

11 yıl önce - Sal 18 Arl 2007, 21:46

Neden olmasın en azından denenmesi bile yeterlidir. Eğer tutarsa devam kararı alınır, Yeter ki bir yerden başlansın. İstanbul'da raylı sistemlere numaralandırması benzeri deniz yolunda kullanılan taşıtlara'da uygulanabilir. Madem son zamanlarda İstanbul'da özellikle ulaşım konusunda sıkça duyduğumuz "Entegrasyon"a katkısı olabileceğini düşüncesindeyim.



MuratCan REÇBER

11 yıl önce - Sal 18 Arl 2007, 22:26

merhaba
Ben vapur ve deniz otobüsü hatlarının numaralandırılma fikrine sıcak bakmıyorum. Bence bu numaralandırma halka karışıklık sağlayacaktır. Mesela vatandaşın biri Üsküdar'dan Beşiktaş'a gitmek için o hattın numarasını ezberlemek zorunda kalacak, hat numarasını bilmeyen başka bir kişide hangi vapura bineceğini karıştıracak. Ya da başka bir örnekle; vatandaş Eminönü'nde Üsküdar vapuruna binecektir(Üsküdar hattının numarasını biliyor farzedelim). Üsküdar iskelesindedir şahıs, yandaki iskelede V01(eminönü-kadıköy) numarası yazar. Bu numarayı bilmeyen şahsın kafasında bir soru işareti oluşur '-acaba V01 hattı hangi hattır, nereye gider?' Ama V01 yerine 'Kadıköy İskelesi' diye yazılırsa şahıs o hattın hangi hat olduğunu öğrenebilir.
Bence vapur ve deniz otobüsü hatlarının numaralandırılması gereksizdir, hatta bunun dezavantajı vardır. Ama genede bir fikir ürettiğiniz için emeğinize sağlık Akın bey.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 18 Arl 2007, 22:50

Aslında, hatların (her türlü ulaşım aracının) numara taşıması, akılda kalıcılığı sağlar. Meselâ; Başakşehir'den Pendik'e gidecek olan birisi, aklında; 34 + V1 + B2 kombinasyonunu rahatlıkla tutarak, bu iki nokta arasında ulaşımını gerçekleştirebilir: 34 numaralı İETT otobüsü ile Eminönü, oradan V1 Eminönü-Kadıköy vapur hattıyla Haydarpaşa ve oradan da B2 numaralı banliyö hattıyla Pendik... (Tabi, alternatiflerden birisi bu ) En azından Eminönü'ne geldiğinde "V1"in iskelesini araması yeterli olacaktır.

Vapur hatlarımız öyle sayılamayacak kadar çok sayıda değil. Bu yüzden çok rahat bir şekilde numaralama sistemini kaldırabilirler. Bunlarla entegre olarak düzenlenen Deniz otobüsü hatları da ("D"), aynı tepside işgörürlüğü hızlandıracaklardır.

Akın KURTOĞLU



İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Çrş 19 Arl 2007, 10:36
VAPUR VE DENİZ OTOBÜSÜ NUMARALARI HAKKINDA


Akın Ağabey,bende şöyle birşey düşündüm.Haliç hattında çalışacak olanlara H,Boğaziçi hattına çalışacak olanlara B,Marmara'ya kıyısı çalışacak olanlara M harfi koymak başına vapur hattı ise mesela HV deniz otobüsü hattı ise mesela BD koymak gibi.Numarada arkadan gelecek tabi.

Birde eski bir adeti canlandırma fikrimde var.Eskiden okuma bilmeyenler çok olduğu için vapurların Boğaziçi kuzeyine doğru gittikleri yön esas alınarak,Anadolu veya Rumeli iskelesine gidecekleri ayırt etmek için Anadolu iskelesine gidenlere kırmızı bayrak(sancak sağ tarafı oluyor),Rumeli iskelesine gidenlere yeşil bayrak (iskele sol tarafı oluyor) asılır idi,bu adetide canlandırabiliriz.


MuratCan REÇBER

11 yıl önce - Çrş 19 Arl 2007, 18:15

İsmail Çelik ağabeyimin 2. fikri bana pek sıcak geldi. Okuma-yazma bilmeyenler için kolaylık olsun diye; Boğaziçi kuzeyine doğru gittikleri yön esas alınarak,Anadolu veya Rumeli iskelesine gidecekleri ayırt etmek için Anadolu iskelesine gidenlere kırmızı bayrak(sancak sağ tarafı oluyor),Rumeli iskelesine gidenlere yeşil bayrak (iskele sol tarafı oluyor) asılması olabilir.
Ama yukarıdaki mesajımda da söylediğim gibi; hatların numaralandırılması fikri taraftarı değilim. Bence bu numaralandırma sistemi gerçekleşirse; halk bir yere gitmek için boş yere numara ezberlemek zorunda kalacak.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 19 Arl 2007, 18:34

Alıntı:
Bence bu numaralandırma sistemi gerçekleşirse; halk bir yere gitmek için boş yere numara ezberlemek zorunda kalacak.

Ama aynı şey, İETT otobüsleri için de geçerli o zaman... Hiçbir hatta numara verilmese de olabilir (mi?) Nasıl olsa tabelalarda kalktığı ve vardığı yer yazılı. Üzerinde Eminönü yazısını gördük mü atlıyoruz otobüse...

Bence yanlış... Gelişme yolundaki bir metropolde numara belirteci olmayan toplutaşıma aracı olmamalı. En azından; bilgisayardan veritabanı takibinde o kadar önemli ki...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Pts 24 Ağu 2009, 04:58

Bu konuyu, Ramazan'dan sonra yapılması planlanan "İDO III. Odak Toplantısı"nda da gündeme getirelim...

Akın KURTOĞLU


İSMAİL ÇELİK

10 yıl önce - Pts 24 Ağu 2009, 11:26

Ağabey Boğaziçi hattındaki sancak iskelelere kırmızı,iskele tarafına gideceklere yeşil bayrak asılmasınıda söylersin değilmi?



ANA SAYFA -> ULAŞIM