Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet KELEŞ

14 yıl önce - Pzr 16 Arl 2007, 10:04
Anonsları Yeniden Yüklenecek [T1] tramvayının, Türev Hat Numaraları Hakkında



Zeytinburnu-Kabataş hattının varış yeri numarası ile ilgili değişikliklik yapmayı uygun buluyor musunuz? Hattın yeni anonslarını yüklerken bu hat numarasını da değiştirebilirim. Zeytinburnu-Kabataş; Cevizlibağ-Beyazıt, Cevizlibağ-Eminönü...v.s hat numarası ne olmalıdır? Sizlerden öneri bekliyorum. Mevcut numarayı ben vermiştim, önerilerinize göre yeni numaralar vereceğim...


Ufuk Şanver

14 yıl önce - Pzr 16 Arl 2007, 13:04

Zeytinburnu-Kabataş T-1 olduğuna göre T-1 in türevleri kullanılarak Cevizlibağ-Eminönü T-11 ve Cevizlibağ -Beyazıt T-12 olabilir bence.

iyi günler


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pzr 16 Arl 2007, 17:43

Mehmet üstad, [T1] Cadde Tramvayı hattının numarası, sistemin ilk numarası olması özelliğiyle, halk arasında da en çok bilineni ve kullanılanı olacaktır. Bu yüzden T1'e ne şekilde bir türevlendirme uygulanması gerekliliği oldukça nazik bir mesele...

Ekim ayında Ulaşım AŞ bünyesinde gerçekleştirilen "ÜÇLÜ KOMİTE" toplantısının sacayaklarından birini temsil etmiştik (Toplam 8 üyeli Komite'nin 2 üyesi; wowTURKEY'dendi). Bu sacayaklarından ilki Ulaşım AŞ Kurumu, diğeri İBB-UKOME idi ve toplantıya UKOME Genel Müdürü de iştirak etmişti. 3 saat süren toplantıda, Ulaşım AŞ'nin yolcu memnuniyetini yükseltmek için yapılması gereken çalışmalar maddeleştrildikten sonra imzaya sunulmuştu. Toplantının sonlarına doğru Ulaşım AŞ'nin yeni hat numaralama sistemi de kısaca masaya yatırılmış ve bu sistemin; olabilen en iyi dağılım olduğuna kanaat getirilmişti. Her hattın farklı bir renk ile betimlenmesi fikri de uygun görülmüştü.

[T1]'in üzerinde, dallanma olmaksızın günün belli zamanlarında çalışan "kayan alt hatlar" mevcut: Bayazıd-Cevizlibağ, Eminönü-Cevizlibağ gibi... Bunlarda bir standart sağlandıktan sonra, yeni bir hat numarası verilmemesi çok daha doğru (T11, T12... gibi) Çünkü asıl hattan herhangi bir yerde makasla ayrılma yok. Sadece 4/4 oranlı tam parkurun üzerinde, 1/4, 2/4 ve 3/4 şeklinde kısmî kullanımlar sözkonusu... T11'den itibaren türev verilmesi, sistemin ileride çökmesine yol açacaktır.

Bunun en mantıklı çözümü; [T1a], [T1b], [T1c] şeklinde bir geçici türevlendirmedir. Bu sayede, ileride bu mekik hatlarından vazgeçildiği taktirde, herhangi bir numarayı işgal etmeden kaldırılmaları kolay olacaktır. (Otogar-Esenler şube hattının [M1a] şeklinde belirlenmesi gibi ) Ayrıca, T1 omurgası üzerinde ilerledikleri, parkur değiştirmedikleri de bu sayede kolaylıkla ayırdedilebilecektir.

İkinci bir çözüm; hat numaralarının üzerlerine çapraz bant atılması uygulamasıdır ki, artık dünyada pek kullanılan bir yöntem olmayıp, çeşitli karışıklıklara sebebiyet verebilecek eski bir yöntemdir. Çizgili T1, çift çizgili T1... zor...

Akın KURTOĞLU


Erdemli Salih

14 yıl önce - Pzr 16 Arl 2007, 22:09

T-1 aynen kalır ya da T-1 ZK
Cevizlibağ-Beyazıt T-1 CB
Cevizlibağ-Eminönü T-1 CE

Olabilir belki


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pzr 16 Arl 2007, 22:35

Bu sefer de mesele İETT'in hatlarına döner giderek Bir hattı belirtmek için 4 hane çok fazla olur (Gerçi 3 hane de fazla ) Başka nasıl bir çözüm düşünülebilinir? Yine galiba en iyisi; üstü çizgili hat numaraları olacak.



Akın KURTOĞLU



Kemal Çevik
14 yıl önce - Pts 17 Arl 2007, 03:43
Tam anlamadım....


Arkadaşlar,

Anonsda hat numarası gerekli mi? Bu aracın son durağı "Eminönü" ya da "Aksaray" demek yeter bence.

Görüşmek üzere

Kemal ÇEVİK


Mehmet KELEŞ

14 yıl önce - Pts 17 Arl 2007, 18:27

Kemal bey;

YTA Araçlarının ses ve varış yeri bilgileri tek bir programdan yapılmaktadır.
Anonsları yüklerken varış yeri bilgilerinide düzenleyeceğim için bahsettim. Anons ile varış yeri tabii ki farklı konular..


Kemal Çevik
14 yıl önce - Sal 18 Arl 2007, 02:20
Özür dilerim..


Alıntı:
YTA Araçlarının ses ve varış yeri bilgileri tek bir programdan yapılmaktadır.
Anonsları yüklerken varış yeri bilgilerinide düzenleyeceğim için bahsettim. Anons ile varış yeri tabii ki farklı konular..


Mehmet bey,
Arkadaşlar,

Cahilliğime verin, 30 yıllık sistemci olarak hat numarasıyla anonslar arasında bağlantı kuramadığım için, Istanbul'da kullanılan programı da bilmemem cabası.....

Sanırım çok sınırlı sayıda hat olması nedeniyle Istanbul'da anonslar hatta göre yapılıyor, bir anons veri tabanından seçilerek değil ve muhtemel kombinezonlar da hat numarasından türetilecek bir kod ile belirlenmek isteniyor

Yanılıyor muyum?


Kemal ÇEVİK


Erdemli Salih

14 yıl önce - Sal 18 Arl 2007, 20:13

Alıntı:
Yine galiba en iyisi; üstü çizgili hat numaraları olacak.


Akın abi fikrin eğer panolar renkli olsa muhteşem.Fakat malum panolara çizgili sistemi yaparsak eminim kimse anlamaz.Biz bütün gün istasyonlardayız malumunuz.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 18 Arl 2007, 20:25

O zaman tabelânın zeminini o hattın asıl belirleyici rengiyle doldurup, font bölümünü beyaz veya beyaza yakın krem tonu bir renkle değiştirebilirler. Böylece üzerlerine çekilen kırmızı şeritler daha bir farkedilebilir.

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM