Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Emre_Şentürk
13 yıl önce - Prş 01 Oca 2009, 01:52
Numara değişikliği


Ek hatlar tamamda bu metrobüs numarasını nie 78 den 34 çevirmişler biri bana söleyebilirmi?

sazanhayko
5 yıl önce - Pts 13 Şub 2017, 17:40

Emre Şentürk demiş:

Alıntı:
metrobüs numarasını nie 78 den 34 çevirmişler biri bana söleyebilirmi?


1. 34 hepimizin mâlûmu olduğu üzere İstanbul'un trafik plâkasıdır.
2. Metrobüs diğer vilâyetler bu sistemi vücuda getirmediği sürece İstanbul'a özgüdür.
3. 78 gibi sıradan bir numarayı koskocaman İstanbul'un en uzun ve en hızlı giden hattı olan Metrobüs hattına vermektense Metrobüse 34 gibi simge olmuş bir hat numarasını vermekle belki de en doğru işi yaptı İett.


mehmet güngör bağ

5 yıl önce - Pts 13 Şub 2017, 17:49

34nolu hat daha önceden İETT Otobüs hattı olarak EDİRNEKAPI-BEŞİKTAŞ arasındaki çalışıyordu tramvay hizmete girdiginde hat kısaldı SULTANAHMET-BEŞİKTAŞ oldu sonra hat tamamen kapatıldı sonra şimdiki 78 nolu hatta verildi numara daha sonrada 34 ile 78 hat numaları yer değiştirildi

sazanhayko
5 yıl önce - Pts 13 Şub 2017, 18:06

Daha evveliyatına da ben gireyim, 34 numara "Beşiktaş - Fatih" tramvay hattıdır esas. Ancak tramvayların zamanında araçların plaka düzeni günümüzdeki 34 FB 1907 gibi bir düzende değildi.
O zamanki plakalarda üstte kayıtlı bulunulan ilin açık adı yazılı, ticari araçlar için T, otobüsler için O, hususiler için H harfleri ve dört veya beş rakamdan oluşan bir sayı mevcuttu. Yani üst satırda İstanbul alt satırda O-7548 gibi.
1962 yılında bu sistem terk edildi ve 34 TN 7548 plaka düzenine geçildi.

Konuyu dağıtmadan 34 hattına dönelim:
34 hattı tramvay zamanında Aksaray deposundan araç alan Fatih - Beşiktaş hattı olarak 1958 yılında Galata Köprüsü tramvayların geçişine kapatılıp tamirata girdiği güne dek işledi.
Bu hattan tramvaylar kaldırıldıktan sonra troleybüsler gelene kadar sadece otobüslerle, troleybüsler gelince de troleybüs hattı oldu, daha sonra Fatih'teki baş durağı Edirnekapı'ya taşındı.

Yeni tramvayların inşa döneminde Sultan Ahmet ile Beşiktaş arasında sadece hâlk otobüsü olarak işleyen hat 1990'lı yılların ortalarında iptâl edildi.
34 numarası ise 2000'lerin başında Başakşehir - Eminönü hattına tahsis edildi, ta ki metrobüs hattı yapılana kadar.


Gencay48
11 ay önce - Pzr 22 Ağu 2021, 13:33

Birçok hat Yenibosna’dan Avcılar’a kısaltıldı, haliye aktarma zaruriyeti doğru bu yüzden metrobüse giden hatlar besleme tanımlanmasa bile indirim olmalı.

Gencay48
11 ay önce - Pzr 22 Ağu 2021, 13:33

Silinsin

emrenmert

11 ay önce - Pzr 22 Ağu 2021, 14:16

Metrobüs ve T1'den aldığı yolcuları Marmaray'a ulaştıran MR11 hattı, ilk açıldığından beri tek biletli.

Diğer MR hatlarının durumu ise şöyle:

MR9 / Çamlık-Ayrılıkçeşmesi: tek bilet
MR10 / Zeytinburnu Metro-Kazlıçeşme: tek bilet
MR11 / Topkapı-Kazlıçeşme: tek bilet
MR20 / Yenibosna-Kazlıçeşme: tek bilet
MR40 / KSS Hastanesi-Halkalı Gar: tek bilet
MR42 / İnönü Mahallesi-Halkalı Gar: tek bilet
MR50 / Başakşehir Şehir Hastanesi-Halkalı Gar: tek bilet
MR51 / Bahçeşehir-Halkalı Gar: tek bilet
MR60 / Sabiha Gökçen Havalimanı-Pendik Gar: tek bilet
MR61 / Güzelyalı-Tuzla Devlet Hastanesi: tek bilet



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM