Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 15 Arl 2007, 04:31
İstanbul metrobüs besleme hatlarının ücretlendirilmesi konusunda ilginç bir örnek



ozgurakkoyun demiş ki:
Ve Kolombiya'nın başkenti Bogota. Şansıma geçen hafta hava çok yağmurluydu hatta Paris uçağını kaçırıyordum az kalsın. Neyse şimdi gelelim konumuza: Bogota'daki Transmilenio aslında sanıldığının aksine metrobüs hattına verilen isim değil, metrobüs Transmilenio'nun sadece bir parçası. Transmilenio besleme hatlarıyla beraber 8 milyonluk Bogota'nın ulaşım yükünün büyük kısmını kaldırıyor. Fotoğraflarda görülen kırmızı otobüsler bizim bildiğimiz metrobüs hattı üstünde seyreden, bu hattan dışarı çıkmayan ve sadece istasyonlarda duraklama yapan ve Transmilenio denilince akla ilk gelen otobüsler. Son fotoğrafta arka planda görülen yeşil otobüs ise besleme hattının bir parçası. Evinizin hemen yakınından geçen bu yeşil otobüslerden birine herhangi bir ücret ödemeden binebiliyorsunuz ancak istasyona gelene kadar inemiyorsunuz. Ödemeyi yeşil otobüsten indikten sonra istasyon çıkışında İzmir'deki Kentkart türü bir sistemle yapıyorsunuz. Ödemeyi yapmayan istasyonda mahsur kalıyor haliyle. Dileyen kırmızı otobüslerle yoluna devam edebiliyor.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=671830#671830

Benzer bir sistem bizim Metrobüste denenebilir mi? Besleme hatlarının Metrobüs'e yolcu taşıması sırasında zamandan kazanma açısından... Ancak kaçak oranı yüzde kaç olur acaba? Hiç indirme yapmadan, sadece binişlere müsaade eden bir besleme sistemi. Dönüşte de tersinin düşünerek, kapılar açılmaz, yalnızca yolcu indirilir... Bogota'daki çok enteresan bir yöntem...

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

11 yıl önce - Pts 17 Arl 2007, 13:57
transmilenio


Transmilenio birçok açıdan toplu taşımada çığır açmış bir sistem, besleme hatlarındaki
bu uygulamayı ben de yeni öğrendim, çok ilginç.
Esas mesele şu, Bogota-Transmilenio sisteminde çıkar çatışmasına izin verilmeyecek bir
yapı oluşturulmuş, ücret toplama işi tamamen bağımsız bir şirket tarafından yapılıyor ve toplanan
hasılat otobüslerin yaptığı servis kilometresi baz alınarak paylaştırılıyor.Yeşil besleme hattı
otobüsleri de entegre ulaşım sisteminin bir parçası. İstanbul'da ilk yapılması gereken şey,
ÖHO, Minibüs ve İ.E.T.T çatışmasını engelleyip, hızlı ve entegre bir ulaşım sistemini süratle
kurmak. Metrobüs hatları çoğaltılıp Minibüsler de buna entegre edilecekse adil bir sistem
kurulmalı, bizde ise sistem genelde ÖHO ve Minibüsler lehine çalışıyor, ÖHO ve Minibüsler
trilyonluk hat spekülasyonlarından vazgeçip günde kazanacakları makul bir kazanca razı olup
entagre ulaşım sistemindeki yerlerini almalıdır.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pts 17 Arl 2007, 18:42

Bu sistemin en büyük handikapı, yolcu getiren otobüslerin, bu yolcuları platform üzerine nasıl boşaltacakları?! Direkt platform üzerine indirmek için, bir şekilde Metrobüs yoluna girmeleri demektir ki, bu sistemin baştan çöküşüne zemin hazırlar. Yok, bu sistem pek mantıklı değil, düşündükçe İstanbul'da uygulanamaz olduğu anlaşılıyor...

Akın KURTOĞLU



Burç

11 yıl önce - Pts 17 Arl 2007, 18:59

Buna gerek yok ki, akbilin eski bedava transfer sistemi bundan daha pratik idi.
İlk bindiğin araca para veriyorsun, metrobüse para vermiyorsun.
Hatta metrobüsten sonraki aktarma da bedava yapılmalı idi.
Ama tam tersine, bedava aktarma tümden kaldırıldı...


fatihyanar
11 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 00:43

Bunlar güzel fakat.Mesela ben Beylikdüzü'nde oturuyorum.Avcılarada çok sık gidip geliyorum ve Ht28'i kullanıyorum.(Avcılar metrobüs-Beylikdüzü)Eğer bunların sadece metrobüs istasyonunda yolcu indirseydi Avcılara gitmem için 2 alternatifim kalıyordu.Bunlar 145M-Mecidiyeköy-Beylikdüzü ve 76 Beylikdüzü-Bakırköy.Bunlar zaten çok yoğun hatlar ve avcılara gitmek benim içinn bir zulüm haline gelirdi.Oysaki HT28 gayet sakin bir hat.Eğer o hat olmasaydı minibüsleri kullanmak zorunda kalıcaktım.Yabancı ülkede uygulanan o sistem bize entegre olması zor gibi gözüküyor.



Murat Caner
11 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 12:13

Alıntı:
Benzer bir sistem bizim Metrobüste denenebilir mi?


Benim düşüm bu. Bu aktarmayı sağlayacak bir beket tasarlamaya çalışıyorum.

Aslında kısmen sorunu çözdüm. Yanlızca sistemin araçlarını içeri alacak yaya ve diğer araçları içine almayacak bir kapan dizgesi var kafamda.


tarkan_koray
11 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 12:25

ya şu metrobüsü AVCILAR-TUZLA arası uzatsalar ne süper olur. Karşıya tek vesaitle geçmiş olur hem ekonomik yönden hemde zamandan tasarruf etmiş oluruz...



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 13:23

Alıntı:
ya şu metrobüsü AVCILAR-TUZLA arası uzatsalar ne süper olur. Karşıya tek vesaitle geçmiş olur hem ekonomik yönden hemde zamandan tasarruf etmiş oluruz...

İstanbul, ücretlendirme konusunda yeni bir kaos hattı kazanır. Normal İETT otobüsleriyle 4 bilet tutacak bir hat burası. Aralarda inenler de 4 bilet ücreti ödemek zorunda kalırlarsa, daha ilk haftada isyan çıkar şehirde...

Akın KURTOĞLU


Ercan Dikme
11 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 13:45

Diğer iett hatları gibi de olabilir
Avcılar-Topkapı 78
Avcılar mecidiyeköy 78M
Mecidiyeköy Kozyatağı 78K...vs

bu gibi hatlar da oluşturulabilir denildiği gibi 2 durak sonra inecek yolcu 4 bilet vermez


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 23 Nis 2008, 14:04

Bu durumda, yekpâre hat yerine, kendi içinde bindirmeli 3-4 alt hatta ihtiyaç olacaktır. Yani, aktarmalı sisteme...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM