Ana Sayfa 892 bin Türkiye Fotoğrafı
Dündar Polat
5 yıl önce - Çrş 22 Ekm 2008, 17:43

Haftada bir istanbul- bursa arası yolculuk yapmakdayım ve eskihisar- topçular arası şuan 45 ytl. Körfezi dolaşınca aradaki fark zaman açısından vapurda sıra yoksa en fazla 30 dakika farkediyor ve benzin sarfiyatım 100 km için 20 ytl.Bence insanları vapuru kullanmak ıcın tesvik etmeliler hangi mantıkla hala bu kadar yüksek ücretler talep edilir anlaşılır gibi değil.


42ÖZCAN77
5 yıl önce - Prş 18 Arl 2008, 00:25
niye dolaşıyoruz...


izmit -yalova yolu karayollarının kara listesinde olan bir yol ve hala bazı kesimleri duble değil.... insanların ekomomik nedenlerden ötürü (feribot ücretleri) bu yolu dolaşmak zorunda kalıyor... kısacası kazalara davetiye çıkarıyoruz.. böyle önemli bir bağlantıyı insanların kullanıma alıştırmayarak...

mert ercetin
5 yıl önce - Prş 18 Arl 2008, 01:06

Merhabalar..Öncelikle sunu acıklamak isterim.Çanakkale-eceabat ve gelibolu-lapseki arasında feribotlar kendini akıntıya bırakmaktadir..biraz akıntıda ilerledikten sonra tekrar bir dönüş yapıp yine akıntıya bırakılır..eskihisar-topcular arasında ise akıntı olmadığı için sürekli motorlar devrededir..Ve kardeşimin dediğine göre çanakkale-eceabat arasındaki feribot 1 saat içinde 400 lt yakıt tüketiyormuş..Yani bir git gelde.

Dündar Polat
5 yıl önce - Prş 18 Arl 2008, 13:06

Bu hat daha öncede belirtildiği gibi ido' nun en karlı hattıdır.Ne zaman ido özelleşirse bence o zaman fiyat politikasıda değisir.O zamana kadar körfezi dolaşmaya devam devir ekonomi devri...

yasar22
5 yıl önce - Prş 18 Arl 2008, 13:33

Eylül ayında Gebze'den şirketin Ford Transit kamyonetiyle Bursa'ya gittim.İşim acele olduğundan Eskihisar'dan vapurla geçtim.Gişelere gittiğimde benden 55 YTL ücret aldılar.İşin komiği bu ücreti kredi kartıyla ödeme imkanıda yok.Beyler tekel olduklarından kredi kartı bile kabul etmiyorlar.Aynı gün dönüşte Topçular'dan vapura binmeyip İzmit üzerinden döndüm.Topçular'da kilometre sayacını sıfırladım ve Gebze Güzeller Organizedeki fabrikaya geldiğimde yaptığım yolun 95 km olduğunu gördüm.Aracın ortalama sarfiyatı 100 km de 11 litre.O zaman mazot 3.10 civarıydı ve kilometre başına tahminen 3.5 YTL yakıyordu.Fabrikadan Eskihisar'a gidişin tahmini 10 km olduğunu düşünürsek, gemiye binmeyip körfezi dolaşmayla maksimum 29-30 YTL mazot yakmış oldum.Otoban geçiş ücretinide eklesem 31 YTL civarı masrafım olmuş oldu.55 YTL nerde, 31 YTL nerde?Ayrıca o zamandan bugüne mazotta % 10 dan fazla indirim oldu.Yani aynı yolu bugün gitmiş olsam tam yarı yarıya karım var.
İşleri acele olmayan arkadaşlara kesinlikle İDO yu tercih etmemelerini öneririm.Bence göz göre göre kazıklanmanın gereği yok.Mazotun rafineri çıkış fiyatı 4 aylık sürede yarı yarıya azalmış durumda.Fakat beylerde indirim mantığı olmadığından aynı fiyattan kazıklanmaya devam ediyoruz.
Not:Bu hat Şehirhatları İşletmelerindeykende pahalıydı.Fakat bir aytıntı o zaman mazotu aynen bizim almış olduğumuz rakamlardan alıyorlardı.Oysa şimdi mazotu ÖTV siz yani çok daha ucuza alıyorlar.
İDO ücret tarifesi http://www.ido.com.tr/index.cfm?page=SubPage& ...&ln=TR

Akaryakıt fiyatlarıyla ilgili bugünkü Hürriyet gazetesinde Şükrü Kızılot'un yazmış olduğu makale ki özellikle okumanızı öneririm.
http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/10592882.asp? ...d=10593510


ercu
3 yıl önce - Prş 30 Hzr 2011, 09:13

Güncel ücreti nedir vapurun.

cihan mercan

3 yıl önce - Prş 30 Hzr 2011, 09:32

Burda yeni fiyatlar yazıyor bilginize:


http://www.ido.com.tr/?page=SubPage&textid=3027&ln=tr




Süha
3 yıl önce - Prş 30 Hzr 2011, 12:19

Feribot ücretlerinin pahalı olması nedeniyle onları görüşü tabi ki körfezi dönmeyi mantıklı buluyorlar ve körfezi dönerek Yalova'ya geliyorlar.

tarkan arslan

3 yıl önce - Prş 30 Hzr 2011, 23:08

Kaza riskleri, arac amortismanları, yada yolda kesilecek trafik cezası, yorgunluk, vapur yolculuğundan alınacak keyif bunlar avantajları gibime geliyor

ŞAFAK

2 yıl önce - Pts 26 Mar 2012, 17:35

Seferlerde yeni bir uygulama başlamış ama ben bu uygulamaya çok üzüldüm.Burada paralı parasız ayrımı var gibi..

Alıntı:
İstanbul Deniz Otobüsleri İşletmesi’nin (İDO) Gebze Eskihisar ile Yalova Topçular hattında araçlarıyla seyahat eden yolcular, yeni uygulama ile 20 TL fiyat farkı ödeyerek ayrı şeritten beklemeden vapura geçebilecek

İDO’dan yapılan açıklamada, özellikle hafta tatili başlangıcı ve sonu ile bayram ve benzeri uzun süreli tatillerde kilometrelerce kuyrukların uzadığı Eskihisar- Topçular feribot iskelelerinde bundan böyle esktra para ödeyenler sıra beklemeyecek.

'Öncelikli geçiş sistemi’ olarak tanıtılan bu sistem bugünden itibaren uygulamaya konulurken, gerekçe olarak da ’Özellikle gideceği yere acil ulaşması gereken ve beklemek istemeyenlere öncelikli biniş ve öncelikli iniş avantajı sağlıyor’ denildi.

Öncelikli sistem Eskihisar-Topçular arasında yapılan araba vapuru seferlerinde özel gişelerde ve ayrı bir şeritten gerçekleştiriliyor.

KAMYON VE OTOBÜSLER YARARLANAMAYCAK

İDO’nun açıklamasına göre bu uygulamadan kamyonet, kamyon ve otobüsler yararlanamıyor. Öncelikli sistemden yararlanmak isteyen otomobiller 50 TL yerine 70 TL, ticari ya da binek minivan 55 TL yerine 75 TL, jip/arazi taşıtı ile en fazla 20 kişilik minibüs 60 TL yerine 80 TL ödüyor. Motosikletlilerin de geçiş yapabildiği bu bölümde, onlar yine eskiden olduğu gibi 12 TL ödemeye devam edecek.


http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/20210228.asp


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Marmara