Ana Sayfa 892 bin Türkiye Fotoğrafı
Süha
6 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 01:15
Yalova Eskihisar-Topçular Arabalı Vapur Ücreti Neden Pahalı?



Türkiye Genelinde Uygulanan Arabalı Vapur Ücretleri Şöyledir:

  • Bostanlı-Üçkuyular: 3.05 mil 7.5 YTL,

  • Harem-Sirkeci: 1.7 mil 4 YTL,

  • Çanakkale-Eceabat: 2.8 mil 12.5 YTL,

  • Gelibolu-Lapseki: 3.5 mil 12.5 YTL

  • Eskihisar-Topçular: 4.8 mil 35 YTL.

Not: Diğer arabalı vapur ücretleri ile karşılaştırıldığında yüksek bir meblağ çıkıyor. Acaba bu uygulama doğru bir uygulamamı yoksa yerinde olan bir uygulamamıdır ?


Emre Güray
6 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 01:36

Ve bir anekdotta ben ekleyeyim, sürümü en çok olan, en işlek Arabalı Feribot hattıda Eskihisar - Topçular.. Daha ekonomik olması gerekirken mesafeye göre alınan ücret baya bir fazla.

yusuf ülkü
6 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 01:46

Bence İDO zarar eden fakat işletmede tutmak zorunda olduğu hatların parasını buradan çıkarıyordur.Sonuçta deniz ulaşımını İDO yaptığı için toplu taşıma hattını kapatamaz.Burası da iyi fiyat çekilecek çok uygun bir hat.Çoğu sürücü fiyatı bahane edipte koca körfezi dolaşmak istemez.

Süha
6 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 02:14

Uygun bir fiyat çekilecek bir hattır evet ama diğer arabalı vapurlarla karşılaştırıldığında arasında uçurum oluşuyor. Hızlı arabalı feribotlardan bir farkı kalmıyor fiyat konusunda. Bunu da göz önünde bulundurmak gerekir. Ayrıca fiyatı makul seviyelerde olsa İstanbul gidip gelmek ekonomik ve çok rahat olacaktır.

EbruYavuz
6 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 14:02

Peki, Istanbul-Bursa Otoyolu kapsaminda, Izmit Kofezi Koprusu yapilirsa, bunun ucreti sizce ne kadar olmali?
Su anda 35 YTL bu feribota veriliyorsa, 5 dk surecek gecis icin herhalde en az 35 YTL verebilir insanlar.
Peki o zaman da Bogazici Koprusu'nun 3,75 YTL (OGS ile 3,00) ucretine gore korkunc bir ucret olmayacak mi bu?
Herhalde gecis ucreti 35 YTL olursa, insanlik tarihinin yatirimini en kisa surede cikaran koprusu olacaktir Izmir Korfezi Koprusu.
Hele bir de ozellikle Istanbul-Bursa ve Istanbul-Ege arasinda bu kopru sayesinde artacak yolcu talebini de dusununce...


Akın Kurtoğlu

6 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 19:10

Şu anda hizmet veren feribotların mazot yakması ve personel maaşları, Körfez köprüsünün ise inşasından sonra sadece para toplama amaçlı orada duracağını gözönüne alırsak, muhtemel köprüde araç ücretleri muhakkak 35 liradan çok daha az olmalıdır.

Akın KURTOĞLU


Süha
6 yıl önce - Pzr 16 Arl 2007, 23:55

Akın abi ama diğer feribot hatlarında da personel ücretleri ve mazot paraları ödeniyor ki ücretleri düşük ve yeterli. Topçular hattında düşük olsa yeterli olur. Fazla ücret alınması bence gerekli değil. Körfeze köprü olursa Topçular - Eskihisar arabalı vapur hattının bir önemi kalmayacak. O yüzden bu dengeyi koruması için fiyat artırmaması lazım. Ayrıca Yalova - Pendik hattından bir farkı kalmıyor.

Akın Kurtoğlu

6 yıl önce - Pts 17 Arl 2007, 00:07

"Topçular-Eskihisar" hattı, İDO'nun lokomotif hatlarından birisidir, hatırlatırım... Asıl gelir; bu ve bunun gibi birkaç hattan akmaktadır İdare'ye...

Akın KURTOĞLU


CEMALİ
6 yıl önce - Pts 17 Arl 2007, 00:11

Sevgili Osman bu fiyat konusuna hep olması gerektiği yönden baktığımız için bu fiyat bizlere pahalı geliyor. Bende denizciyim 8 seneden beri denizlerdeyim ama geçenlerde İstanbul'a giderken Topçular'ı tercih ettim çünkü Marmaris'ten geliyordum otobüsten inip köprü üstüne çıktım ve kaptanla çok koyu bir muhabete daldık sonuçta ikimizde aynı telden çalıyorduk derken konu fiyatların kabarıklığına geldi işte bana burda kaptan şöyle bir hitapta bulundu. 20 dakikada bir çalışan feribotun ana makinaları hiç susmuyor ve devamlı sıcak kalmak ve manevraya daima hazır olmak zorunda dedi ve bu manevraya devamlı hazır olmak ne demek biliyormusun sevgili Osman ana dizellerin devamlı çalışması yani çalışan makina çok uzun zaman sonra arıza vermeye başlar belkide başlamıştır işte bu feribotlar çok çalışıyor ister istemez de kalıcı sistemler yıpranıyor çünkü non stop çalışma sonucu bu ücretin normal olduğu görüşünü taşıyor yani bu işe çift taraftan bakmak lazım. Bence bu fiyat gayet normal o kadar trafiği aşıp ta Gebze'den çıkmak hem aracın ömrü hemde şöförün dinlenmesi açısından çok büyük bir şans bence.

CEM HOŞGÖR...


Süha
6 yıl önce - Pts 17 Arl 2007, 00:44

Peki diğer feribot hatlarında da aynı yıpranma payı mevcut bunu da unutmamak gerekir. O zaman onlar niye bu kadar pahalı fiyat talep etmiyorlar. İDO’nun lokomotif hattının olmasının büyük payı olması lazım fiyat konusunda. Yalnız 24 saat çalışan bir hatta sürümden kazanma prensibinde göz önünde bulunması lazım bu hattın fiyatı 25 YTL olması lazım buda makul bir fiyat olur arabalar için. Ayrıca körfezi dönmek sadece 30 YTL ye mal oluyormuş. ( Günümüzün şartlarında araba ile. ) 24 saat çalışan bir hat özelliğine sahip olmasına karşın bu hattın pahalı olmasının başka sebepleri olması lazım.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Marmara