Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
hüseyin avni
11 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 00:28
[İST-A1.266] - İETT, Mayıs 2008'den İtibaren Akbil'i Kaldırıyor, Kent-Kart'a Geçiyor





Kent kart, sosyal aktivitelerdede, alışveriş merkezleri, tiyatrolarda, halk ekmek vs.de de kullanılacak. Otobüse binişler akbilden daha kolay bir hal alacak ve de otobüsteki kişi sayısı netleşecek. Kredi kartı da geçebilecek, böylece akbil doldurma çilesi de bitecek, otomatik hesabınız varsa bankada, sizin hiç uğraşmanıza gerek kalmayacak.

Haberin ayrıntısı; http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=5847


Burç

11 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 02:15

4 ay içinde akbilin kalkacağını hiç sanmam.
Henüz halkın tepkisini de iyi ölçemediler sanırım.
Verdiğimiz akbil depozitoları ne olacak?


Rabia Aydın
11 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 02:46

Bu defa yeni kartın depozitosunu alacaklardır, onun için



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 02:54

Tıkır-tıkır çalışan bir sistemdi Akbil... Aldığımdan beri bir defa olsun değiştirmedim, hiç arıza yapıp beni yarı yolda bırakmadı (-ki, İstanbul'da ilk Akbil alanlardan birisiyim, zannedersem ilk 5000'in içinde benim emektar Akbil )... Bakalım, inşallah yeni gelen eskisini aratmaz ve beraberinde birçok avantajı da taşır...

Akın KURTOĞLU


Süha
11 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 03:01

Bende akbil kullanıyorum ve bana İstanbul’da çok büyük yara sağlıyor. Akbilin kalkacağına çok üzüldüm. Peki elimizdeki akbilleri " Kent - Kart " ile değiştirmek için bir kampanya falan yapılacak mı ? En kısa yolu akbilimizi verip ücretsiz değişim yapabilecekler mi ? Onlarda aldıkları akbilleri Anadolu’daki şehirlerde kullanabilir böylece.



Murat Caner
11 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 03:02

Kentkart sayesinde km başına para ödeme, aracın anlık yeri, öho'da öndekinin sırasını alamama gibi kolaylıklar geliyor. Yolcunun hangi saatte yoğun olduğunun anında ölçebiliyorsunuz. Sürücüye niye geciktiğini sorabiliyorsunuz. Ayrıca anlık olarak hangi araç ne kazanmış öğrenebiliyorsunuz. Öho'lar için hasılat akşamına hesaba yatıyor.

Kentkartın kolaylıkları çok fazla. Akbilden daha iyi. Depozito için birşey diyemem ama yasal olarak aygıtı iade edince yenisini vermek zorunda olmalılar.


35CEM35

11 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 03:41

İzmir ESHOT için kentkart depozito ücreti: 4.75 (4 ytl 75 ykr)

Sanırım ortalama bu kadar olur sizdede.
Akın bey, sizin akbil senelerdir sağlam duyormuş, merak etmeyin kentkartta yıllarca kullanılıyor.
Kendimden biliyorum, üstünün rengi silindi ama çalışıyor hala.

Not: Kredi kartı yapısında olduğu için, kırılmaması için kredi kartına gösterilen özeni istiyor.
Cüzdan kapalıda olsa cihaz okuduğu için çok pratik.
Hatta ceketinden çıkarmadan cebini uzatanda gördüm ben İzmir'de



Arda Alkaya
11 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 03:46

Alıntı:
Kentkart sayesinde km başına para ödeme, aracın anlık yeri, öho'da öndekinin sırasını alamama gibi kolaylıklar geliyor. Yolcunun hangi saatte yoğun olduğunun anında ölçebiliyorsunuz. Sürücüye niye geciktiğini sorabiliyorsunuz. Ayrıca anlık olarak hangi araç ne kazanmış öğrenebiliyorsunuz. Öho'lar için hasılat akşamına hesaba yatıyor.

Kentkartın kolaylıkları çok fazla. Akbilden daha iyi. Depozito için birşey diyemem ama yasal olarak aygıtı iade edince yenisini vermek zorunda olmalılar.


Daha önce de aynı şeyleri yazdım, artık yazmaktan parmaklarım yoruldu ama yine de yazacağım. Bu saydıklarınızı akbil de yapabilir. Yeni yatırım sadece birilerini zengin etmekten ve karmaşa yaratmaktan başka işe yaramaz. Oturmuş yapının bozulmasına hiç gerek yok.


Ekin Gerger

11 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 13:03

bunları akbille yapmak da mümkün olabilir, fakat akbil sistemi merkezi bir sistem değilse mevcut altyapıyla vaat edilen şeylerin yapılması mümkün olamaz...

açıklayayım; şimdi eğer akbil sistemi merkezi bir sistemse, yani kullanıcıların akbil bilgileri ibb'nin veritabanlarında tutuluyorsa, o zaman kentkart'la akbil arasında hiçbir fark olmaz. böyle bir sistemde, aynı kredi kartında olduğu gibi akbilde sadece akbil numarası kayıtlı olur, yüklenen ve harcanan kredinin hesabı merkezi veritabanında tutulur.

fakat benim tahminim sistemin merkezi olmadığı şeklinde; yani yüklenen ve harcanan kredi hesabının, akbilin türü gibi diğer sabit bilgilerle birlikte doğrudan akbil içinde tutulduğunu düşünüyorum. böyle bir sistemin esneklikten uzaklık ve güvensizlik gibi olumsuzluklarına rağmen kurulumu daha ucuzdur, çünkü kredi bilgilerini ve sabit bilgileri merkezi veritabanında tutmak için bütün akbil dolum ve geçiş istemcilerini hızlı bir ağ yoluyla tek merkeze bağlayabilmek ve merkezde güvenilir, çok güçlü sunuculara sahip olmak gerekir. böyle bir sisteme bir kere geçildikten sonra da artık yapılabileceklerin sınırı bilgi teknolojileri ve bütçedir diyebiliriz.

görünen o ki ibb bir şekilde merkezi sisteme geçmeyi daha uygun görmüş (ki bana sorarsanız büyük altyapı yatırımının altından kalkılabilecekse kesinlikle çok daha üstün bir sistem) ve bunun için yeni bir altyapı kurmayı göze almış. akbilin kuvvetli ihtimalle karttan daha pahalıya mal olduğu da göz önünde bulundurulduğunda, yeni bir altyapı kurulurken mevcut yapıya uygun olmayan akbili yeni sisteme uyarlamak, sıfırdan kartlı sisteme geçmekten çok daha pahalıya mal olabilir.

uzun lafın kısası, masraflı olması ve güçlü altyapı gerektirmesi gibi olumsuzluklarına rağmen kesinlikle çok daha üstün olan merkezi sisteme göçmek için (=to migrate, bilgisayar bilimi terimi) akbili uyarlamaya çalışmaktansa sıfırdan buna uyumlu bir sistem kurmak çok daha ucuza mal olacaktır. o zaman ibb'nin vermesi gereken karar, vaat ettiği şeylerin aslında gerekli olup olmadığı kararıdır. gerekli olduğuna karar verdiyse, emin olun ki bu kararını gerçekleştirmek için ucuz olan yolu seçmiştir.

tabii yazımda akbilin merkezi bir sistem olmadığı yönünde varsayımda bulunduğumu tekrar belirtmek isterim.


ümit 806

11 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 13:29

Alıntı:
açıklayayım; şimdi eğer akbil sistemi merkezi bir sistemse, yani kullanıcıların akbil bilgileri ibb'nin veritabanlarında tutuluyorsa, o zaman kentkart'la akbil arasında hiçbir fark olmaz.

Akbil GKM cihazları üzerinde ön cama yakın tarafta bulunan kırmızı plastik kapaklı kısımdan kızıl ötesi haberleşme ile otobüsler her garaja girişlerinde bilgiler merkeze transfer edilmektedir.

konu ile ilgili Alim KOR'un mesajı.
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=196130#196130

Bu aşağıdaki linkte de benim gördüğüm bir "Akbil'den veri aktarma" operasyonu var
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=325437#325437

Zaten bu bilgiler merkezde toplandığı için aynı istatistikler tutulabiliyor. Adli olaylarda akbil kayıtları incelenebiliyor. Geçtiğimiz yıllarda otobüste tek kalan kadın yolcuyu ormanlık alana götürüp tecavüze yeltenen Özel halk otobüsü şöförü ve muavini de mağdure kadının akbilinin kayıtlarından bulunarak yakalanmıştı.

Fakat miktarın, kontörün tamamı akbilde tutuluyor. Bu bakımdan sizin merkezi sistem tanımınıza tam uymuyor.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM