Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Murat Caner
11 yıl önce - Çrş 12 Arl 2007, 21:01
İDO'nun yeni arabalıları ile köprülerin trafik yükünü azaltabilir miyiz?


Başkan Topbaş'ın 4 gemi yarım köprüdür sözünden aklıma geldi.



Acaba köprüye yakın yerlerden yapacağımız iskelelerle çevre yollarında köprüye gelmeden yapılacak kaçış yolları ile araçlar karşıdan karşıya geçirilebilir mi?

Bunları ayrıca yeni yapılacak tünellerle tümleştirebiliriz.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 13 Arl 2007, 01:00

Aslında, Avrupa yakasında Samatya'dan değil, Yedikule'den uygun bir iskele ile çıkış yapılabilir.

Bunun haricinde; İstanbul boğazında NATO rampası denilen Çıkarma gemileri ve acil durumda arabalı vapurların çalışabileceği rampalar var. Bunlardan biri Beylerbeyi'nde, Saray'ın hemen yanında, Boğaziçi tarafında bulunmakta... Buradan Kabataş'a doğru bir alternatif suyolu en uygun güzergâh. Beylerbeyi'ndeki rampanın arkası da park...

Akın KURTOĞLU



İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Prş 13 Arl 2007, 10:49
ARABA VAPURLARI


Ben K.Çekmece'den Harem ve Pendik'e hızlı feribot seferlerinin düşünülmesi gerekirdiyorum.Zira K.Çekmece iskelesi sayesinde Yenibosna-Beylikdüzü arasındakilere bu sefer cazip olacaktır.Beylikdüzü,Hadımköy,Kıraç v.s yerlerde sanayininde çok olduğunu düşünecek olursak (unutmadan Sefaköy -İkitelli'de çok)daha çok kamyon ve kamyoneti Harem ve PENDİK'E ULAŞTIRABİLİRİZ.
Neden Ambarlı'dan değil diye sorarsanız?Yenibosna,Sefaköy,İkitelli,Halkalı tarafınada yakın olması ve kamyon trafiğinin yanısıra nüfusun yoğun olduğu bölgelere yakın olarak hususi araçlarada hitap edebilmesi için.
Ayrıca sahilinde Sirkeci'den çokdaha geniş müsait alanı olduğunuda bilmenizi isterim.Trafiğede giriş-çıkışlarda etkisi olmayacak D-100 karayoluna hemen yanıbaşından her iki yönde katılım imkanı sunacaktır.Ayrıca hatboyu ve Firuzköy tarafındaki yollar ile kısa yoldan İkitelli ve Hadımköy yönünde gidiş imkanı sağlayacaktır tabi,yolların elden geçmeside lazım.Kamyonlar için hem hatboyu yerleşim yeri olduğu için yasak olacaktır.


Gökçe

11 yıl önce - Prş 13 Arl 2007, 11:55

Bence hayır, çünkü ne kadar geçiş sağlarsak sağlayalım daha çok araba trafiğe çıkacak, köprüyü rahatlatalım derken bu sefer de anayollar tıkanacak.

Tek çözüm toplu taşıma, daha çok kişinin arabayla seyahat etmesini sağlamak yerine, daha çok kişinin toplu taşımayı tercih etmesini sağlamalıyız.


Murat Caner
11 yıl önce - Prş 13 Arl 2007, 12:21

Tabiki toplu taşıma öncelikli. Ben 3. köprüye seçenek olsun diye düşündüm.

Beylerbeyi iskelesi benim de aklıma geldi. Ama orayı kullanmak için bayağı mesai harcamak gerekecek. Kavacık tarafında var mı böyle yerler.



Turan Öztürk

11 yıl önce - Prş 13 Arl 2007, 12:26

Gökçe beyin dediklerine tamamiyle katılıyorum ve toplu taşımanında diğer büyük metropollerdeki gibi raylı sistemler ağırlıklı olmak üzere gerçekleşmesi gerekir kanaatindeyim.
Tabi ido'nun bu hizmeti köprü trafiğini az olsada rahatlatır ama kalıcı çözüm için marmaray gibi projeler gerekmektedir


İBRAHİM DİLBER
11 yıl önce - Prş 13 Arl 2007, 14:33

Arabalı vapurlar, köprülerin trafik yükünü azaltmaya yönelik bir alternatif olarak düşünülmemeli. Sadece kısmi bir kolaylık olarak düşünülmeli. Yoksa bu iş gereğinden fazla abartılırsa ana arterlerdeki tıkanmalar, araç bekleme kuyrukları vs. derken iş iyice içinden çıkılmaz bir hal alır. Dolayısıyla temel çözüm her zaman için toplu taşımayı teşvik olarak görülmeli. Örnek olarak her fırsatta İETT ve ÖHO araçlarından köprü geçiş ücreti alınmaması, boğaz geçişli hatlarda otobüs filosunun takviye edilmesi, köprü geçişli tüm hatların tek biletli, aktarmalı hat haline getirilmesi gerektiği önerisini her fırsatta dile getirmeye çalışıyorum.

Rifat Behar
11 yıl önce - Prş 13 Arl 2007, 15:40

Bence sadece sabah ve akşam saatlerinde Boğaz'ın birkaç yeni noktasında daha karşılıklı arabalı vapur seferi başlatılmalı.

Mesela:

Karaköy - Harem
Yenikapı - Harem
Beşiktaş - Harem

vb.


İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Prş 13 Arl 2007, 16:11
araba vapurları


Beşiktaş'ta araba vapuru iskelesini nereye kuracaksınız?Yenikapı-Harem'e katılıyorum olabilir,Karaköy içinde yer lazım ben ancak Tophane Limanı kalkarsa yer bulunabilir diye düşünüyorum.

Gökçe

11 yıl önce - Prş 13 Arl 2007, 16:15

Beşiktaş yerine Kabataş Arabalı Vapur iskelesi daha mantıklı ama yine aynı yere geliyoruz, şehrin içine daha çok araba sokmaya çalışmak mantıksız.

Örneğin Londra'da büyük bir Metro ağı olduğu halde yer üstüne çıktığınızda da otobüs sayısının da hiç de az olmadığını farkediyorsunuz ve işin daha da komik yanı, şehrin içinde özel araçtan çok otobüs var, bütün caddeler kıpkırmızı. Bence çözüm burda yatıyor, şehrin içine özel araç sokmayı teşvik etmemeliyiz.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM