Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Yeni Araba Vapurumuz 'SUHULET'in Hizmete Giriş Törenine Katıldık
123 ... 171819   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
simon

10 yıl önce - Çrş 12 Arl 2007, 00:48
Yeni Araba Vapurumuz 'SUHULET'in Hizmete Giriş Törenine Katıldık



wowTURKEY-ULAŞIM EKİBİ OLARAK; "SUHULET"İN HİZMETE GİRİŞ TÖRENİNE KATILDIK

Bugün WowTURKEY-Ulaşım grubu olarak, Sirkeci'deki Harem İskelesine toplanarak "Suhulet" Araba vapurunun hizmete giriş törenine katıldık. Tören saat 11:00'de başladı. Tören önce Ünlü Şair Sunay AKIN'ın konuşmasıyla başladı. Suhulet'i karşılamak için Söndüren römorkörleri açıkta bekliyorlardı.

Ardından Sunay Akın'ın sözlerinin son bulmasıyla uzaktan heybetli Suhulet belirmeye başladı. Srkeci'ye yaklaştıkça limanda bulunan diğer gemiler selam düdükleriyle Suhulet'i karşıladılar. Suhulet önce 360 derece dönerek manevra kabiliyetinin ne kadar kuvvetli olduğunu göstererek şovuna başlamış oldu. Ardından renkli dumanlar ve maytap gösterisi eşliğinde Sirkeci'ye yaklaştı.

Suhulet Sirkeci'ye yanaştıktan sonra kapağını indirdi. O esnada kurdele kesme töreni için hazırlıklar yapıldı. Hazrlıklar yapılırken, Önce İstanbul Valisi sayın Muhammer Güler, ardından İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Kadir Topbaş konuşmalarını yaptılar. Konuşmalardan sonra kurdele kesme töreni yapılmaya başlandı.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş Hayırlı olması dileğiyle konfetiler aşliğinde kurdele kesme töreni yapılmış oldu. Böylelikle Suhulet'e binerek tarihi bir an'a daha tanıklık etmiş olduk.

Öncelikle Suhulet içinde genel bir gezintiden sonra kaptan köşküne çıktık. Sonra seyir güvenliği açısından kaptan köşkünü terk ederek açık mahalline gittik. Bir süre sonra Suhulet Sirkeci'den ayrılarak Hareme doğru yol aldı. Harem'e yaklaştığımız zaman tekrar yüksek manevra kabiliyetine içeride tanık olarak Sirkeci'ye dönüş yolunu tuttuk. Sirkeciye vardığımız zaman Suhulet adının tekrar İstanbul'da hizmete girmesine tanıklığımız burada sona ermiş oldu.

(+)

(+)

(+)

(+)

(+)

(+)

(+)

(+)

(+)

(+)

(+)

(+)

(+)

(+)

(+)

(+)


wowTURKEY İstanbul-ULAŞIM Bölümü Adına,
- Ali Bozoğlu
- Necdet Cevahir
- Serhat Küçüközler
- Elgan Başdoğan
- Mehmet Solmaz
- Rıfat Behar
- Hakan Taşkıran
- Mustafa Noyan
- Utku Ardıç
- Eyüp Muş
- Abhazyalı Uğur
- Erol Çatgı
- Kemal Dönertaş
- Akın Kurtoğlu
- Simon Alen Özcengiz


© wowTURKEY-Ulaşım Forumları
Aralık 2007


abhazyalı ugur
10 yıl önce - Çrş 12 Arl 2007, 00:49



abhazyalı ugur
10 yıl önce - Çrş 12 Arl 2007, 00:56



(+)





(+)





(+)





(+)





(+)




(+)





(+)




abhazyalı ugur
10 yıl önce - Çrş 12 Arl 2007, 01:03


Denize indirilişi


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Çrş 12 Arl 2007, 01:05

“SUHULET”İN İLK GÜN ŞOVU

Bugün Suhulet’in hizmete alınış töreni, çok güzel sahneler yaşattı bütün misafirlere... Tören boyunca ortalıkta gözükmeyen ve Sarayburnu’nun gerisinde saklanan “Suhulet”, ismi mikrofondan anons edilince birden ortaya çıktı ve hızla Sirkeci açıklarına doğru alkışlar eşliğinde gelmeye başladı. Vapurun görünmesiyle birlikte 3 Söndüren gemisi denizden aldıkları suyu sirenler çalarak püskürtmeye başladılar. Aynı anda İç Liman’daki tüm Şehirhatları vapurları da sirenlerini çalmaya başladılar. Bu sirenlere Sirkeci iskelesinde bağlı duran en eski araba vapurumuz Harem arabalısı ve o sırada Kadıköy istikametinden yolcularını alarak gelmekte olan Maltepe vapuru da düdükleriyle eşlik ettiler.

(+)

Yaklaşık olarak 10 dakika boyunca hiç durmadan çalan siren sesleri eşliğinde "Suhulet" tören alanının tam önüne, havaya su püskürten kırmızı renkli Söndüren gemilerinin tam ortasına geldi. Burada, ekseni etrafında tam 3 defa 360 derece tur atarak misafirleri selâmladı. Bu selâma, 2 ve 3 numaralı iskele ile Karaköy iskelesinde yolcu almakta olan diğer vapurlar ve hizmet tekneleri de sirenlerini çalmaya başlayarak karşılık verdiler.

(+)

Hiç durmadan devam eden yoğun düdük sesleri eşliğinde rıhtıma doğru yanaşan Suhulet’in her iki yanından maytaplarla birlikte renkli dumanlar savrulmaya ve üzerinden mavi renkli konfetiler atılmaya başladı. Bu güzel gösterinin sonrasında yeni jenerasyon arabalı vapurumuz iskeleye rampa yaptı ve kapaklarını açtı. Başkan Kadir TOPBAŞ’ın konuşmasının ardından da davetliler gemiye alınmaya başladılar.

Devamını da diğer arkadaşlar anlatırlar...

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=669263#669263

Akın KURTOĞLU


Necdet Cevahir
10 yıl önce - Çrş 12 Arl 2007, 01:05



(+)




(+)





(+)





(+)





(+)





(+)




hüseyin avni
10 yıl önce - Çrş 12 Arl 2007, 01:11



(+)




(+)




(+)




(+)




(+)






(+)




(+)




(+)




(+)




(+)


Dünyanın ilk arabalı vapuru “Suhulet” modern görünümüyle yeniden Boğaz’da…

Dünyanın ilk arabalı vapuru “Suhulet”ten tam 136 yıl sonra yine Türk mühendislerin eliyle İstanbul’a kazandırılan Suhulet adlı modern arabalı vapur törenle sefere başladı. Sirkeci-Harem arasını 8 dakikaya indiren gemi, 80 araç ve 600 yolcu kapasitesinin yanı sıra hızı ve manevra kabiliyetiyle öne çıkıyor.

Guncelleme Tarihi : 11.12.2007 18:00:24

Osmanlı Devleti’nin dünyanın ilk arabalı vapur formunu geliştirmesinden tam 136 yıl sonra, yine Türk mühendislerin eliyle İstanbul’a kazandırılan ‘Suhulet’ adlı modern arabalı vapur, Sirkeci Araba Vapuru İskelesi’nde düzenlenen törenle sefere başladı. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın ev sahipliği yaptığı törene Vali Muammer Güler’in yanı sıra, İstanbul Emniyet Müdürü Celalettin Cerrah, Deniz Ticaret Odası Başkanı Metin Kalkavan, Gemi İnşa Sanayicileri Birliği Başkanı Murat Bayrak ile bazı ilçe belediye başkanları, İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy ve vatandaşlar katıldı.

Başkan Topbaş; “4 modern arabalı vapur yarım köprü demek!..”

Törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 80 araç ve 600 yolcu kapasiteli modern arabalı vapurun Sirkeci-Harem arasını 8 dakikaya indirdiğini, 12,5 deniz mil hız yapabildiğini ve çok hızlı manevra kabiliyetine sahip olduğunu belirterek, “İstanbul bir deniz kenti olmasına rağmen denizi yeterince kullanamıyor. Yaptığımız yatırımlarla hedefimiz deniz ulaşımının yüzde 4’luk payını yüzde 10’a çıkartmak. Yeni Suhulet saatte 1000 araç ve 7 bin 200 yolcu taşıyacak. Suhulet’in ardından aynı özelliklere sahip 3 modern arabalı vapuru daha üçer ay arayla devreye alacağız. Şu anda Sirkeci-Harem arasında 3 bin 500 araç taşınırken, bu dört yeni arabalı vapurun hepsi devreye girdiğinde günde 15 bin araç taşınacak. Yani 75 kilometrelik araç yolunu denize aktarmış olacağız. Bu da adeta bir yarım köprü anlamına geliyor” diye konuştu.

Sirkeci İskelesi’nin çevresi açıldı ve yeniden düzenlendi

“İstanbul’da toplu taşımayı kullanan insan sayısı 2004’te 2 milyon 682 bin iken şu anda 4 milyon 200 bine çıktı. Toplu ulaşımı geliştirdikçe bireysel araç kullananların oranı azalıyor” diyen Başkan Topbaş, Sirkeci’nin daha önce “bir depolama alanı ve mezbelelik” görüntüsü içinde olduğuna dikkat çekti. Çalışma kapsamında Sirkeci ve Harem İskelelerinin yenilendiğini ve Sirkeci İskelesi’nin çevresinin açıldığını vurgulayan Başkan Topbaş, “Yaptığımız düzenlemeyle vatandaşımız sahille buluştu ve Sirkeci’deki araç kuyruğu kalktı. Burada önemli bir projemiz daha var. Yeni Camiden Sarayburnu’na kadar uzanan yolu yeraltına alacağız. Proje aşamasındaki bu çalışmamız tamamlandığında büyük bir Sirkeci Meydanı ortaya çıkacak ve halkımız denizle buluşacak” dedi.

Vali Güler; “Deniz Allah’ın otobanı, iyi kullanmalıyız…”

İstanbul Valisi Muammer Güler de Suhulet adlı arabalı vapurun bir nostaljiyi de yanında getirdiğini dile getirerek, İstanbul trafiğinin çözümünde deniz taşımacılığının önemine dikkat çekti. Vali Güler, denizi işaret ederek, “Bu Allah’ın otobanını iyi kullanmalıyız. Ne yağ, ne su, ne bakım ister, ama biz ondan değeri kadar yararlanamamışız. İstanbul trafiğinin çözümü taşıma sorununu çözmekten geçiyor. Metrobuslarla, Marmaray ile yeraltı tünelleriyle, alt ve üst geçitlerle, üçüncü köprüyle daha çok insanı toplu taşımayla, raylı sistemle, deniz yoluyla taşıyacağız” dedi.

“İstanbul’da yaşamanın bir sorumluluğu var. O sorumlulukla herkes usuletle ve suhuletle görev yaparsa başarılı oluruz” diyen Vali Güler, Başkan Topbaş’a ve İDO’ya ve geminin inşa edildiği tersanenin yöneticilerine teşekkür etti. Güler, Sirkeci İskelesi’nde yapılan yeni düzenlemeyle İstanbulluların burada da denizle buluştuğunu da sözlerine ekledi.

Yeni arabalı vapurlarla İDO’nun araç taşıma kapasitesi 3 katına çıkıyor

İstanbul trafiğini rahatlatacak ve deniz ulaşımına büyük katkı sağlayacak yeni araba vapurlarından ilki "Suhulet", Boğaz sularındaki serüvenine bugün başladı. Osmanlı Devleti döneminde dünyanın ilk arabalı vapuru olarak inşa edilen Suhulet’ten tam 136 yıl sonra yine Türk mühendislerin eliyle İstanbul’a kazandırılan modern arabalı vapur Suhulet, 80 araç ve 600 yolcu kapasitesinin yanı sıra 12,5 deniz mili hız yapabiliyor.

Dünyanın en güvenli manevra sistemlerinden birine sahip olan İstanbul’un yeni arabalı vapuru, ekseninde 360 derece dönebilme özelliğinin yanı sıra, birbirini yedekleyebilen 4 makine düzeneğiyle sistem güvenliğini kesintisiz sağlıyor. Türkiye'nin ilk ‘Elektrik Tahrik Sistemli’ gemisi olan Suhulet’in ‘Hız Kontrol Sistemleri’ndeki donanımlar da gemiye daha az titreşim ve gürültü, enerji tasarrufu ve yüksek manevra kabiliyeti sunuyor.

Suhulet, yüksek cam boyutları, açık ve kapalı mekânlarındaki panoramik seyir konforuyla da yolcularına benzersiz bir Boğaz keyfi sunuyor. Geminin kullanım alanları, fiziksel engellilerin ihtiyaçları da dikkate alınarak düzenleniyor. Geniş koridor aralıkları, özel asansör ve yer kaplamasının yanı sıra görme engelliler için Braille Alfabesi ile hazırlanmış uyarı levhaları, Suhulet’de yer verilen özel uygulamalardan bazıları.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi İDO, Suhulet ile birlikte filosuna katılacak toplam 4 yeni nesil arabalı vapurla Sirkeci-Harem arasında günlük yolcu ve araç taşıma kapasitesini 3 katına çıkartacak. 75 kilometre uzunluğundaki kara trafiğine çözüm getirecek yeni araba vapurları, günlük 180 sefer kapasiteleri ile saatte 1000 araç ve 7 bin 200 yolcu taşıyacak. Buna göre yeni arabalılar, ortalama her gün 15 bin araç ve 110 bin yolcuyu köprü trafiğinden çekerek ciddi bir rahatlama sağlayacak.

Sirkeci – Harem arasında hizmet verecek yeni araba vapurlarının her birinin maliyeti 10,7 milyon dolar. Suhulet'in hizmete alınmasının ardından “Sahilbent”, “Sadabad” ve “Sultanahmet” isimleri verilen diğer yeni araba vapurları da üçer ay arayla İstanbul Boğazı'nda yolcu ve araç taşımaya başlayacak.

Suhulet’in teknik özellikleri

Özellikler: Boyu 73 m., Eni 18 m., 12,5 knot, 80 araç ve 600 yolcu.
Manevra: Gemi, dünyanın en gelişmiş manevra gücüne ve kabiliyetine sahip.
Voith Sistemi: Poyraz ve lodosta rahat manevra, kamera sistemi.
Güvenli: 4 ana jeneratör, Voith Sistemi, gelişmiş seyir cihazları, 6 saniyede tam
Hızlı: 8 dk. seyir süresi, 15-20 dk. toplam sefer, büyük rampa, kolay yükleme ve tahliye.
Çevreci: Minimum yakıt sarfiyatı, egzost emisyon değerleri ideal.
Konforlu: Geniş ve ferah salon, panoramik camlar, klima sistemi, minimum titreşim.
Engelliler: Uygun rampa, asansör, engelli tuvaleti, özel ışık ve ses düzeni, zemin kaplaması v.b.
Sosyal alanlar: Bebek Bakım Odası, revir, büfe, 6 büyük (106) ekran LCD TV, Evcil Hayvan Barınakları.
Trafiğe çözüm: Saatte 1000 araç ve 7.200 yolcu, günde 15 bin araç ve 110 bin yolcu taşıma kapasitesi. Günde 180 sefer.

Eski Suhulet’in tarihçesi:

Dönemin Şirket-i Hayriye Müdürü Hüseyin Haki Efendi, Umum Müfettişi İskender Bey ve Hasköy Tersanesi baş mimarı Mehmet Usta, o güne dek benzeri görülmemiş bir vapur tipi yarattı. Bu yeni tasarım, düz ve alçak bir güvertenin iki ucundaki rampalarla, güvertenin tamamını taşıtla doldurmaya imkân sağlıyordu. Proje çizilip, İngiltere’deki tersaneye gönderildi ve böylece, 1869 yılında suya indirilen, 1871’de Denizcilik Tarihi'ne dünyanın ilk araba vapuru olarak adını yazdıran 26 baca numaralı Suhulet (Kolaylık), 1872 yılının başlarında hizmete konuldu. Suhulet’i 27 baca numaralı (İki Kıyıyı Bağlayan) Sahilbent’in inşası izledi. Hizmetten alındığı 1958 yılına kadar Sirkeci-Harem hattında hizmet veren Suhulet, 87 yıl boyunca binlerce araç ve yolcuyu iki yaka arasında taşıdı.



Yazın,güney marmara,ege,akdenize gideceklerin yoğun zamanları olduğunda bu feribotu eskihisar-topçular feribotundada sık sık görebilcez,10 dk.da körfez tek yönde seferi tamamlar.

Haberdede dikkat ettiyseniz,8 dakikada yeni feribot giderken,yaklaşık yarım saatte eski feribot gidiyor,bu yeni feribot eski feribotlar harici çalışacak demek.yenisi 8.00 kalkış 8.08 varışken atıyorum on dakika sonra bi feribot kalksa 8.10 8.40 gibi varcak.Dengesizlik olacak,eşit zaman aralıkları olmuyacak bir süreliğine,yine hatta 8 feribot gelmesi 2010 başlarını bulur.Zaten 2010'da bissürü büyük ulaşım sistemleri projesi sona erme tarihi.İstanbulun kültür başkentliğine ev sahipliği yapacak tarih,ayriaten marmaray istasyonlarında çıkan tarihi eserler sergilencek.


CEMALİ
10 yıl önce - Çrş 12 Arl 2007, 01:14

Tüm WowTurkey ulaşım A.Ş ekibinin bu detaylı ve özverili çalışmalarını gerçekten çok takdire şayan buluyorum herkesin oraya gidipte o töreni izlemesi ve bu yeni nesil arabalı vapurlar hakkında bilgi toplaması imkansız olduğu için ve bizleri aydınlattığınız için başarılarınızın devamını diliyor ve filoya yeni katılan SUHULET feribotuna pruvasının neta denizlerinin bol olmasını diliyorum. (Gerçi bu SUHULET'in pruvası veya pupası diye bir şey yok ama ).

CEM HOŞGÖR...


yılmaz büktel

10 yıl önce - Çrş 12 Arl 2007, 01:47

kara çalmak hoşuma gitmez. suhuletin üstün özelliklerini takdir ediyorum zaten eleştirebilecek teknik donanıma da sahip değilim ama bir tek sözüm olacak. galiba iyice yaşlanıyorum affedin. bu yeni suhulette bizim eski araba vapurlarınızın havası yok. leylandla citaro olduğu kadar birbirinden uzaklar.

abhazyalı ugur
10 yıl önce - Çrş 12 Arl 2007, 01:50

"SUHULET"İN TÖREN ALANINA GELİŞİ ve ŞEHİRHATLARI VAPURLARI ile SÖNDÜRENLER ve DİĞER TEKNELER TARAFINDAN KESİNTİSİZ ÇALINAN SİRENLERLE SELÂMLANIŞ ANI...





sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 171819   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM