Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Edirne'nin Havaalanı İhtiyacı
« önceki   123 ... 192021   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 20
babtek
7 ay önce - Pts 26 Mar 2018, 09:50

Alıntı:
Gerek yok. IGA'dan YHT'ye biner, 1,5 saatte Edirne'ye varırsınız.


Siirt Batman arası otobüsle 1 saat, neden ikisinde de havaalanı var?
Kaldı ki YHT ne zaman yapılacak bilen yok.


Asil Canoglu
7 ay önce - Prş 29 Mar 2018, 19:53

Yunanistan Dedeağaçta havaalanı olduğuna göre bizim Edirne’de de olması lazım

BlueMoon34

7 ay önce - Prş 05 Nis 2018, 10:50

Alıntı:
Gerek yok. IGA'dan YHT'ye biner, 1,5 saatte Edirne'ye varırsınız.


peki yht nerede ? yıllardır edirneye hızlı tren sözü veriliyor her seçimdir ama ortada projesi bile yok. !



Trakian
7 ay önce - Prş 05 Nis 2018, 10:54

Edirneye havaalani sart.

ali alimi012
7 ay önce - Prş 05 Nis 2018, 11:16

siirtteki havalanı şu anda uçuşlara kapalı zaten. çalışma var uzun süredir. haziranda açılacakmış
ve öncesinde bora jet uçuyordu. çok fazla sefer yoktu.
şimdi edirneden kaç kişi istanbula yada çorluya gidip bir yerlere gidiyordur
edirneden ankaraya gidecek istanbula gelirse zaten ordan da uçakla değil otobüs yada trenle gider
ankaraya gidecekse zaten çorludan da gider
bence acil şart değil
ama yapılsa iyi olur tabi ki. şöyle sınıra yakın bir yerde hem askeri de olur sivil de
ama keşanda var askeri o iş görmez uzak edirneye ve küçük
büyütülür o ayrı
ama zaten yapılıyordu
şimdi inek otlatılıyor oralarda bakımsızlıktan
şu an acil değil.


Misafir 1f2

7 ay önce - Prş 05 Nis 2018, 11:27

İstanbulun etrafındaki iller havalimandızlığa varsa da sefersizliğe mahkum olmuş. En basit örneği koskoca bursa havalimanının hali. Edirneye de havalimanı falan yapmazlar.



Ahmet 2585
7 ay önce - Prş 05 Nis 2018, 12:19

Batman ile Siirt'i soran arkadaş için :

Batman askeri havaalanıdır, hizmete giriş yılı 1998, sivil uçuşlara açılışı 2010 yılıdır.
Siirt sivil havaalanıdır, hizmete giriş tarihi 1994 yılıdır.

İki pist de 1600 mt pist ile planlanmış, Siirt bu anlamda pist kısalığı nedeni ile sivil uçuşlara uygun olmadığından atıl kalmış, pisti de 2 kere de 200'er metre uzatılmıştır. Batman'ın pistinin ilk inşasında askeri uçaklar dikkate alınmış olup yapılış amacı askeri üs olmasıdır. Bu sebeple 100 km yakınlık kriteri söz konusu değildir. İkici olarak, Batman inşaa edilirken, havaalanlarımızda 100 km mesafe politikası yoktu. Bu politikanın gündeme gelmesi 15-20 yıl kadar sonradır. 100 km mesafeye havaalanı politikası son 3-4 senedir uygulamadadır.

Askeri havaalanlarının da -kaynak israfını engelleme anlamında ve o dönemde yeni havalimanı inşaası için kaynak yetersizliği nedeni ile- sivil ulaşıma açılması da 2000 öncesinde alınmış bir karardır. Bu anlamda Bursa Yenişehir iyi bir örnektir. Halen Merzifon-Amasya, Erzurum, Muş, Batman, Malatya, Diyarbakır, Denizli-Çardak, Muğla-Milas, Muğla-Dalaman, Balıkesir, Çorlu, Kocaeli hem sivil hem askeri havaalanıdır.

İkinci olarak bu havalanlarının çoğu da soğuk savaş ve hemen öncesi dönemde, NATO kapsamında Amerikalılarca inşa edilmiş havaalanları ve/veya pistlerdir. Bedelini ülke millet olarak istemediğimiz şekillerde fazlasıyla ödemiş olsak da finans anlamında bizim yapmadığımız, Nato-Amerikan kaynakları ile yapılan havaalanlarıdır : Sinop, Afyon, Yalova, Çorlu, Çiğli vb.

Kısacası sivil havacılık için sıfırdan yapılan havaalanları sayısı ve dönemleri bellidir. Antalya, Kütahya-Afyon-Uşak ( Zafer ), Bingöl, Nevşehir, Kastamonu, Iğdır, Şirnak ŞE, Yüksekova, Erzincan, Hatay, Mardin, 2000 öncesi Gaziantep, Samsun-Çarşamba vb. Ve tabii ki son olarak Ordu-Giresun.

Kısacası bazıları turizm amaçlı ihtiyaç ve zorunluluktan, bazıları ( genellikle Doğu - Güneydoğu'daki illerimizde yapılanlar ), İstanbul şehri ülkenin en batısında ve uzak mesafede olduğundan, ve bu yöreler buralar çok göç verdiğinden, asıl olarak İstanbul'a kısa sürede ve zahmetsiz olarak ulaşabilsin diye, bu ihtiyaçtan dolayı inşa edilmişlerdir. Dolayısı ile askeri yönden çok önemli 2 ordu karargahının bulunduğu bu bölgeler ( Erzincan ve Malatya ) askeri üs ihtiyacı nedeniyle çeşitli sıklıkta havaalanlarına sahip olduğundan, bunların da kaynak israfı olmaması için büyük kısmının daha sonradan sivil ulaşıma açılması nedeni ile 100 km kuralına uymayabilen durumlar olmuştur. Bu konuda yapılabilecek bir şey olmadığı gibi aranması gereken herhangi bir art niyet veya haksızlık da yoktur. Ayrıca ülke toprakları kağıt gibi düz olmadığı için heryerde motomot 100 km mesafe aranamaz, bazen 50 km mesafeye bile amacına ve hitap ettiği savunma bölgesine uygun olarak havaalanları yapılması gerekebilir. Bu son noktayı uzmanları daha iyi değerlendireceklerdir.

Ama Edirne'nin durumu böyle değildir. Yukarıdaki gerekçelerin hiçbirisi Edirne için söz konusu değildir. Edirne'ye havaalanı/havalimanı gerekli midir? Evet, GEREKLİDİR, nokta. Stratejik olarak gereklidir. (yeri burası değil ama orta uzun vadede, sınırların Kapıkule'de kalmayacağını düşünüyorum ). Ama üniversite öğrencisi için gerekli değildir, Selimiye Camiini turist gezecek diye gerekli değildir. Çünkü Edirne'ye sivil uçuş konacak potansiyel yoktur, üniversite öğrencisi uçaklarda, yollarda değil, okulunda dersinde olacaktır. Yılda en fazla 2-4 kere Edirne'ye gidip gelecek öğrenci için uçak kalkmaz. Hepsi aynı günde gelecek bile olsa bir uçakla ancak 200 kişi seyahat edebilir, diğer 39,800 öğrenci yine kara ve trenyolu ile ulaşım sağlar. Edirne'ye her gelecek öğrenci uçak olan bir yerden gelmiyor ki. Üni öğrencilerinin yarısı veya daha fazlası zaten Trakya'da yaşıyordur. Geri kalan 20,000 kişi ise 50 ile dağılmıştır, il/havaalanı başına ortalama 400 öğrenci yapsa, yılda 2 veya 4 kere 400 öğrenci için ne uçak kalkar, ne sefer konur, ne de SHGM böyle bir saçmalığa izin verir. Üstelik uçakların geri dönüşü de boş olur, külliyen ziyan. Her öğrencinin mali durumu da uçakla gitmeye müsaade etmez vs. Edirne halkının havalimanı İGA'dır, güzel bir raylı ulaşım yapılabilir, ama zaten ülkenin en güzel ve ilk otobanı Edirne'nin hizmetindedir 20 - 25 yıla yakın süredir.

Bütün bunlara rağmen, bence Edirne'ye havalimanı gereksinimi, Yozgat'ınkinden fazladır, Çorum'unkinden daha az değildir, Karaman için buradaki yolcu potansiyelini bilmediğimden bir şey diyemeyeceğim. Ancak Konya varken Karaman gibi küçük bir yer için ölü ve gereksiz, daha geri sıralarda öncelikli olması gereken yatırım gibi duruyor. Mesela Konya-Karaman ikilisi; Adana-Gaziantep gibi milyonluk şehir çifti olsaydı, o zaman makul karşılanabilirdi.


Misafir 442

5 ay önce - Çrş 30 May 2018, 13:49

Hafta sonu önce Edirne'ye oradan Burgaz ve Varna'ya (Bulgaristan) gittim.
Burgaz ve Varna tam manasıyla Alman turist kaynıyor. Bizim Edirne yetim.
Tarihse Osmanlının eski başkenti, Selimiye, denizse Enez, üniversite ise 40 bin öğrencili dev üniversite, kültürse dibine kadar herşey var Edirne'de bir tek olmayan havaalanı.
Başlamış yarım bırakılmış.
Ankara'dan Edirne'ye 8 saat bunun 1.5 saati İstanbul'u geçmek ve giderek süre uzuyor.
Havaalanı yok diye ne yerli ne yabancı turist gelebiliyor. Gelenler ciddi emek koyuyor.
Havaalanı sözü edilince, Çorlu'da var ya deniliyor. Çorlu havaalanı-Edirne arası 150 km 81 saat 40 dakika). Memlekette Siirt havaalanı-Batman havaalanı arası 80km, İzmir Menderes havaalanı-Yeni Alaçatı havaalanı arası 79 km iken Edirne'ye ve bağıl olarak bölgeye çektirilen ızdıraptır.
EDİRNE'YE HAVAALANI LAZIM!


ABDURRAHİM37
5 ay önce - Çrş 30 May 2018, 13:54

istanbul yakın oraya sefer olmaz ama;Başta Ankara ya daha sonraki aşamalarda İzmir, Antalya istikametine sefer olabilir tabi yolcu kapasitesine göre

babur19
4 ay önce - Sal 26 Hzr 2018, 16:02

Önce havaalanı yapılması gerek...
Bence de yapılsa iyi olur, Edirne önemli bir şehrimiz.



sayfa 20
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 192021   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara