Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 19:45
İstanbul Boğaziçi Vapur/Motor Seferlerinin Bir Kısmı, Neden Üsküdar ve Kadıköy'den Başlamıyor


İDO'nun denetiminde çalıştırılan "Boğaziçi" hatlarının ilk kalkış iskelesi; "Eminönü" olarak hizmet verdi yıllarca... Üsküdar ve Kadıköy kalkışlı ya da uğraklı Boğaziçi seferleri ise bu tarifede görünmez. Eminönü'nden kalkan seferlerin tamamı Beşiktaş'a uğrar ve oradan da dallanarak farklı Boğaziçi bölgelerine devam ederler. Bazı Boğaziçi seferlerinin Üsküdar veya Kadıköy kalkışlı olması neden düşünülmez?

Akın KURTOĞLU


turgutakbaş
11 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 22:23

çok mantıklı ben her sene bir iki kere arkadaşlarımla boğaz turu yaparım ... illaki önce eminönüne geçmek çok sinir edici bir durum ...

Ufuk Şanver

11 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 23:41

Akın Abi hatırlarsın
bir ara sadece Ramazan da iftar öncesi çalışan Kadıköy-Beykoz vapuru vardı.Ama o uygulamanın arkası gelmedi.

iyi akşamlar



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 23:46

Alıntı:
bir ara sadece Ramazan da iftar öncesi çalışan Kadıköy-Beykoz vapuru vardı.Ama o uygulamanın arkası gelmedi

Evet, Şehirhatları reklamını yapamamıştı o hattın ve 1-1.5 ay içinde kaldırmışlardı. Tamamıyla Anadolu kıyılarına paralel devam eden bir hattı. Ortalama yolcu adedi 30-40 olunca iptal oldu haklı olarak. Ama çoğu insan bilmiyordu bile.



Sabah ve akşam pik saatlerde yapılan Boğaziçi normal tarifeli seferlerin içlerinden hiç değilse birkaçı Kadıköy kalkışlı ve Üsküdar uğraklı olursa, yolcu sayısında yükseliş gözlenebilir mi acaba?

Akın KURTOĞLU


Necdet Cevahir
11 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 23:56

Ekonomik açıdan bakacak olursanız Boğaz Gezisi + Eminönü'ne gidiş ücreti = daha fazla gelir.. gibi bir formül uyanıklığı olabilirmi acaba? Şeytanın avukatlığını yaptım biraz ama bence mantıklı.. Ayrıca sefere çıkacak daha fazla motor ve elbette onun masrafı.. Üstelik ikiye bölünen yolcu sayısı.. Bunları üstüste koyarsanız kendi açılarından belkide doğru bir karar olabilir.. Vatandaş açısından ise elbetteki olumsuz..



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 23:59

Alıntı:
Ekonomik açıdan bakacak olursanız Boğaz Gezisi + Eminönü'ne gidiş ücreti = daha fazla gelir.. gibi bir formül uyanıklığı olabilirmi acaba?

Aslında benim kastettiğim, pik saatlerdeki normal seferler. Yani, normal tarifeden ücretlendirilen seferler. Meselâ; işyeri Beykoz veya Sarıyer'de olup da, Kadıköy, Üsküdar ve daha ötesinde oturanlar için.

Akın KURTOĞLU


Necdet Cevahir
11 yıl önce - Cum 07 Arl 2007, 00:15

Alıntı:
Aslında benim kastettiğim, pik saatlerdeki normal seferler.


Doğrudur. Ben arkadaşların mesajlarına bakarak sanki sadece Boğaz gezi seferleri gibi anladım biran. Özür dilerim.. Ancak her iki seçenektede maalesef yıllardır Kadıköy ve Üsküdar ihmal ediliyor.. Bunun sebebini anlamak gerçekten güç. Yukarıdaki mesajımda bahsettiğim sebepler belki yine tekrar edilebilir.. Ancak unutulmamalıdırki üstadın dediği gibi çalışan büyük kesimin ulaşım ihtiyaçları göz önüne alınarak hiç değilse pik saatlerde vatandaşın mağduriyetini gidermek her ulaşımla ilgili kamu kuruluşunun asli görevidir.. Burada illa yüksek cirolar ve karlar beklenmemelidir.. İnşaallah buradan sesimizi duyarlar demekten başka bir çaremiz yok şu aşamada..



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cum 07 Arl 2007, 00:35

Bu, Şirket-i Hayriye'den kalma bir gelenek aslında... Bilindiği üzere Şirket-i Hayriye'nin hizmet alanları Kadıköy ile kesişmediği için, Köprü-Üsküdar çizgisinin güneyine inmeden, sadece kuzeye hizmet götürüyorlar. Bunun altı ise AKAY İdaresi'nin tekelinde vs... O senelerde Köprü-Boğaziçi seferlerinin en önemli uğrak iskelesi Beşiktaş'tan ziyâde Üsküdar... Hatta bu gelenek 1970'lerin başlarına kadar devam ediyor ve bu seferlerin bir kısmı Üsküdar'a uğruyor. Sonra, 80'ler civarında Üsküdar aradan düşürülüyor nedense... Belki bu sorunun en doğru cevabını; Avadis Hocamız veya Ali Bozoğlu ağabeyimiz verirler...

Akın KURTOĞLU


Necdet Cevahir
11 yıl önce - Cum 07 Arl 2007, 00:51

Alıntı:
O senelerde Köprü-Boğaziçi seferlerinin en önemli uğrak iskelesi Beşiktaş'tan ziyâde Üsküdar...


Mutlak doğru bir tespit Hiç eski haritalara dikkat ettinizmi?.. Özellikle fiziki haritalarda Asya yakasını temsilen sadece Üsküdar'ın adı vardır.. Kadıköy hiç geçmez.. Bunu yıllarca hep sordum kendime. Üsküdar eski senelerde Anadolu'ya açılan kapı.. Her ne kadar Ayrılık Çeşmesi tarafından Bağdat yolu bugünlerin Bağdat Caddesi'nin temellerini atmışsada Üsküdar yinede önemli bir merkez.. Ancak Şirket-i Hayriye geleniğiyle bir bağlantısı varmı acaba şimdi daha çok merak ettim. Neyse asli konumuzu fazla dağıtmayayım. Üstadlar buna güzel bir açıklama getirirler elbet


İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Cum 07 Arl 2007, 10:33
BOĞAZİÇİ HATTI


* Boğaz seferlerinin ilgi görmemesinin birinci sebebi millete tanıtım yapılmadığı içindir.Bir süre sonrada yolcu azlığından haklı olarak iptal ediliyor.

* İkinci husus belli merkezlerdeki aktarma zamanlamasıdır.

* Üçüncü husus yürümeye üşengeç bir milletiz.

* Dördüncü husus şehir büyüdükçe kıyılardan çok içerilerde yerleşim ve iş bölgesi olduğu için direkt bir vasıta varsa vatandaş onu tercih ediyor.

* Beşinci husus çok fazla iskeleye uğrayan vapurlar yanaşma-iskeleden açılma manevraları sebebiyle çok zaman kaybediyor.(inşaallah yeni vapurlar bu zaman kaybını azaltacaklar)

* Altıncı husus bu benim fikrim,denizi sevmiyoruz.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM