Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Çağrı Tekin

14 yıl önce - Pzr 09 Arl 2007, 01:24

Anadolu Yakası'nda inşaatına başlanacak, yenilenecek, inşaatı devam eden, ve proje halinde bulunan dört raylı sistem hattı gündemde. Bunların hepsi tamamlandığında Anadolu Yakası'nın trafik problemi çok azalacaktır.

Kadıköy-Kartal Metrosunu karşı yakadaki metrobüsün işlevini ziyadesiyle yerine getirecektir. Sırf bu hattın tamamlanması, Anadolu Doğu-Batı ekseninde kayda değer bir rahatlama yaratacaktır. Yüzlerce otobüs, minibüs bu güzergahtan çekilecek, D100 daha otoyolumsu bir hal alacak.

Ümraniye-Üsküdar metrosu kentin yeni gelişen ilçesinin ulaşım sorunlarını giderecek. Kuzey-Batı arası ulaşım rahatlayacak. Hızlı bir şekilide Üsküdar'a ulaşan yolcular karşıya hızlıca geçecekler.

Ümraniye-Bostancı Metrosu üç raylı sistemi birbirine bağlayacak, işlevlerinin çok daha artmasını sağlayacak. İzmit'te sanayide çalışan işci, Ümraniye'deki evine hergün aynı sürede raylı sistemle gidebilecek bu sayede. Kara ulaşımı daha az kullanılacak, raylı sistemin tadını alan kişi bırakamayacak.

Marmaray'ın yenilenecek güzergahı ulaşımın daha modern yapılmasını sağlayacak. Bu hatta malesef hız farkı olmayacak. Tek fark biraz daha konforlu olması ve sizi karşıya geçirmesi.

Bana kalsa Marmaray'ı şu güzergahıyla yapmazdım, Marmaray, bir ucu Beşiktaş'tan çıkmadığı müddetçe o kadar da mükemmel proje olmayacak. Elimde olsa tüm raylı sistemleri Üsküdar, Kadıköy ve Haydarpaşa'da toplar, buradan sonra da denizi kullanarak karşıya geçiş sağlardım. 8 dakikada Sirkeci-Harem yapabilen bir feribot üretebiliyorsak, aynı sürede Kadıköy-Haydarpaşa-Eminönü ya da Üsküdar-Beşiktaş yapacak vapurlar niye üretemiyelim? Marmaray ile belki denizi 4 dakikada geçeceğiz fakat denize girip, çıkana kadar bu süre 10 dakikaya çıkacak. Tabi ondan sonra da Yenikapı'dan Taksim'e gitmek için bir 10 dakika metro daha. Halbuki Üsküdar'dan bu sürede karşıya vapurla geçip, metroyla Levent yolunu yarılamak daha iyi olmaz mıydı?

Olumsuzlukları bir yana koyarsak, Anadolu Yakası'nda az ama öz raylı sistemler planlandı. Bütün bunlar ve Yenikapı-Taksim Metrosu tamamlandığında köprü trafiği, çevreyolları trafiği, caddelerin trafiği azalacak ama sokaklarda gördüğümüz insan sayısı artacaktır.


OSMAN TUNCA
14 yıl önce - Pzr 09 Arl 2007, 01:33

Bana görede Üsküdar ile Kadıköy arasında Troleybüs çalıştırılabilir zaten Bağlarbaşından aşağı araç gidişinin yasaklanması söz konusu öbür taraftada Doğancılardan bir hat iner yani bugünkü 12 ve 12/A hatlarınınyerine kullanılır Zaten Üsküdar meydanının yeniden düzenlenmesi söz konusu hem çevreci olur rahatça kullanılabilir bence.

abdullah37

14 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 00:47

Kadıköy-İbrahimağa-Zeynep Kamil-Bağlarbaşı-Altunizade güzergahı artık mevcut yoğunluğu kesinlikle kaldıramıyor.

Kadıköy'ü Avrupa Yakasına ve Anadolu Yakasının en önemli merkezlerine bağlayan tek güzergah bu.Cadde üzerinde çevrede bulunan bazı önemli yerler trafiğin kilitlenmesine büyük ölçüde katkı sağlıyor.Bağlarbaşı'na yapılan yeni Üsküdar Adliyesi de buna başlıca örnek gösterilebilir.


Ekin Gerger

14 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 14:50

İsmail Bey'in üsküdar-beykoz hattının kadıköy'e uzatılması fikri gerçekten çok hoşuma gitti..
fikir kendisine ait değilse de paylaştığı için teşekkür ederim...

mevcut planda kadıköy'den üsküdar'a gitmek isteyen bir kişi 1 defa, kadıköy'den beykoz'a gitmek isteyen bir kişi 2 defa aktarma yapmak zorunda ve bu aktarmalar 1'er istasyon arayla yapılıyor. sefer aralıkları sık olsa bile her bir aktarma yolculuğun rahatlığını azaltacak ve insanlara ortalama en az 5 dakika zaman kaybettirecektir...

5 dakikalık kayıp komik derecede küçük gelebilir, fakat kadıköy-kartal hattı üzerinden gelerek üsküdar'a, beykoz ve dudullu istikametlerine, ve istanbul'un avrupa yakasına bir günde geçecek olan insanların sayısı 5 dakika ila çarpırılırsa (benim kaba hesabımla) günde toplam 2 yıllık* bir kayıp gerçekleştiği görülür. bu kaybın tümü kadıköy'den gelen yolculardan kaynaklanmıyor olsa da kadıköy'ü doğrudan üsküdar'a bağlamak kaybı azaltmak adına büyük fayda sağlayabilir...

bu kayba ek olarak, ibrahimağa zaten kadıköy-kartal metrosu ile kadıköy'den ve hattın geri kalanından gelerek istanbul'un avrupa yakasına geçmek isteyenlerin aktarma yapacakları bir istasyonken, aktarma yapacaklara bir de üsküdar-beykoz ve üsküdar-dudullu hatlarına ulaşmak isteyenler eklenince istasyon fazla yük altında kalabilir. kadıköy-üsküdar doğrudan bağlı olsa, en azından üsküdar'a ulaşmak isteyen ve dudullu ve beykoz istikametlerine devam edecek olan yolcular ibrahimağa aktarmasından eksiltilmiş olur...

üsküdar-beykoz hattının kadıköy'e doğru devam etmesi, hem bu iki merkezi aktarmasız birleştirebilmek ve zaman kaybını azaltmak, hem de ibrahimağa istasyonu üzerindeki yükü azaltmak için gerekli görülebilir. nitekim, ilk ortaya atıldığında bana pek mantıklı gelmeyen fikrin şu anda istanbul için bir gereksinim olduğu görüşündeyim...

* kayıp hesabını 100.000 kişinin bu aktarmayı kullanarak gittiğini ve döndüğünü, ve ibrahimağa istasyonunda ortalama 5 dakika kaybettiğini varsayarak yaptım. 2 * 5 * 100.000 = 1.000.000 dakika = (yaklaşık) 2 yıl


adnanu
14 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 18:35
raylı sistem hk.


güzel bir fikir,
örneğin üsküdar meydanı
trafik yönünden bir felaket,
kadıköy kalkışlı motorlar
sabah-akşam yoğun saatlerde
harika bir çözüm olur
kolay gelsin.......................



OSMAN TUNCA
14 yıl önce - Sal 25 Arl 2007, 02:17

Alıntı:
Bu eski tramvay hatları tamamen sökülmüştü değil mi?yani rayların üzerine asfalt atılarak yol yapılmadı
.

Maalesef rayların hepsi söküldü askerlik şubesinin orada otururken 1996 yada 1997 yılında o zamanki Aktaş elektrik Nuhkuyusu caddesinde büyük bir hat çekti ve yolun yarısı uzunca bir süre kapalı kaldı işte o zamanlar bu eski Tramvay raylarının sökülüp kamyonetlere yüklenip götürüldüğüne bizzat kendim şahit oldum ancak götürenler resmi kişiler değildi sonrada üzerine asfalt döküldü.


aydemir73
14 yıl önce - Çrş 26 Arl 2007, 08:40
26 aralık 2007 eski tramvaylar


1920 li yıllarda tramvay gerekli görülmüş yapılmış simdi gereksizmi fazla nüfus olmadığı halde o zamanlar yapılmış simdi bence daha gerekli hemde trafiği rahatlatır.birde şunu öğrenmek istiyorum 40 li yıllardaki uskudardaki o tranvaylar kadikoye kadar gidiyorlarmiydi yada nerelere gidiyordu.

abdullah37

14 yıl önce - Cum 18 Oca 2008, 01:33

O yıllarda tramvayın Üsküdar'dan Bağlarbaşı'na kadar gittiğini biliyorum...

Mehmet Kasım
14 yıl önce - Cum 18 Oca 2008, 11:16
10 dakka


Yok sayılmaz. Kadıköy'den metro ile Ayrılıkçeşme'ye oradan Marmaray'a aktarma yaparak Üsküdar'a. Topu tou 2 istasyon. Ve 10 dakkada alınır.

İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Cum 18 Oca 2008, 11:22
KULLANIŞLI OLMAZ


Bu tip kısa mesafelerde aktarma itici oluyor.Burada olabilecek şey,onunda acelesi yok şu an Beykoz -Üsküdar metrosu yapıldığında Harem üzerinden Kadıköy2e bağlanmalı,birde daha önceden yazdım ben Dudullu projesinde Kadıköy'ede uzatma yapılmalıdır.



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM