Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Rifat Behar
14 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 14:12

Kadıköy ile Üsküdar arasında metro zaten yapılıyor. Marmaray ile Kadıköy-Kartal metrosu Nautilus durağında kesiştiğinden iki merkez arasında aktarmalı da olsa metro ile ulaşım sağlacanacak 4-5 sene zarfında sağlanmış olacak. Ancak deniz ulaşımını da canlandırmak lazım. Bunun için otobüsler seyrekleştirilip, Üsküdar-Kadıköy dolmuşları kaldırılıp 5-10 dk'da bir kalkan küçük motorlar devreye alınabilir. Hem çabuk, hem de konforlu yolculuk için denize daha fazla değer verilmeli.

İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 14:40
ÜSKÜDAR-KADIKÖY METROSU


Rıfat Bey;yalnız Kadıköy meydanda diğer sistemler ile birleşecek bir hat dahada kullanışlı olmazmı?
Hem zikrettiğim;Beykoz hattı sahil bandının yolcusunuda alacak.Asıl anlattığım diğer hususu irdelemek lazım.


Rifat Behar
14 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 14:47

Sahil boyunca giden bir metroya öncelik verilmesini şu aşamada tasvip etmiyorum. Denizyolunu kullanmak varken elimizde de sınırsız kaynak yok iken parayı başka hatlara ayırmak lazım. Ancak yolcu talebi çok yüksek olan kısa noktalar arasında mesela Amerika'da shuttle olarak tabir edilen hatlar yapılması düşünülebilir.

Kadıköy-Üsküdar
Taksim-Beşiktaş
Mecidiyeköy-Beşiktaş

bunlara örnek olabilir.


hüseyin avni
14 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 15:03

Üsküdardan çingene vapurları diye tabir edilecn vapurlar kaldırılır,her iskelye uğrar boğaz boyunca,iskele arasında kalıyorsa gidilcek yer otobüs aktarmasıyla daha çabuk olabilir,her boğaz semtinde iskele yok ne yazıkki,yine otobüse ytalim edilebilir,bide iskeleler büyütülmeli,motorların yanaşmasına uygun ancak

Çağrı Tekin

14 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 18:51

Alıntı:
Bence istanbulun prestij hattı olarak havaray yapılması uygun olur,doğancılardan geçerek kadıköy üsküdar-kadıköy havarayı


Henüz gerekli olan metro hatları tamamlanmadan, prestij hattı niye yapalım? Kadıköy ile Üsküdar arasında zaten raylı sistem olacak. Bu sistemin sadece Üsküdar'da durağı olacak. Doğancılar'a gidecek olan biri Üsküdar'a kadar metroyla gidecek sonrasında ise Doğancılar için otobüse binecek. Kent merkezi dışında her köşebaşına, her caddeye metro istasyonu yapmak çok maliyetli olur. Bunun yerine metro-otobüs sistemini benimsemeliyiz.



Gökçe

14 yıl önce - Cum 07 Arl 2007, 15:35

Aslında Marmaray bu işi biraz çözüyor, Söğütlüçeşme - Tepe Natilüs - Üsküdar olacağından, büyük oranda yolcuyu Kadıköy'den Üsküdar'a taşımış olacak.

Necdet Cevahir
14 yıl önce - Cum 07 Arl 2007, 18:37

Alıntı:
mesela kadıköy bostancı arası minibüs caddesi: böyle bir uygulma yapmak artık imkansız.


Evet neredeyse imkansız hale geldi.. doğrudur.. Hele banliyölerin seferlerinin iptalinden sonra buranın alacağı manzarayı düşünmek bile istemiyorum..

Bu hatta gelirsek; Marmaray şekillenmedikçe bu hatta çok acil birşey düşünülmesi şu an için gereksiz bence.. Marmarayın tamamlanmasından sonra tekrar gözden geçirilebilir. Denizyolunu kullanmak güzel bir alternatif ama bilinen sebeplerden bununda gerçekleşmesi imkansız gibi. Konsada çok kısa sürede kaldırılır eminim..


abdullah37

14 yıl önce - Cmt 08 Arl 2007, 00:18

Minibüs Caddesi çok feci bir halde.Cadde üzerinden giden yaklaşık 30'un üzerindeki otobüs hattı ve Kadıköy-Pendik minibüsleri caddede büyük yoğunluğa neden oluyor.Minibüs Caddesi üzerindeki Marmara Üniversitesi ve Göztepe SSK Hastanesi o bölgedeki trafiğe önemli bir ölçüde katkıda bulunuyor.Banliyö trenleri de kısa bir süre sonra seferden kaldırıldığında minibüs caddesinin ne hale geliceğini tahmin bile edemiyorum...

Kadıköy'de ana perondan kalkan bir otobüsün sadece Kadıköy'den çıkıp Ziverbey'e ulaşması özellikle salı günlerinde trafikle birlikte 30-35 dakikayı buluyor.Üsküdar-Bostancı arasında çalışan alternatifi olmayan 2 numaralı hattın olağanüstü bir yolcu yoğunluğu var.Otobüsler bu güzergahın yolcu yoğunluğunu kaldıramıyor.Minibüs yolu üzerinde çalışan otobüsler ve Kadıköy-Pendik minibüsleri, Üsküdar-Kadıköy-Göztepe-Bostancı arasına yapılacak bir projeyle Sahrayıcedide ve Bostancı'ya kadar ötelenebilir ve minibüs yolu biraz olsun rahat bir nefes alabilir ve ayrıca bu projeyle marmarayın ana merkezi olacak olan Üsküdar hem Kadıköy'e hem de Minibüs Caddesine raylı sistemle bağlanarak marmarayla tam entegrasyon oluşturulabilir.


turgutakbaş
14 yıl önce - Cmt 08 Arl 2007, 00:51

geçen salı kadıköyden otobüsle ziverbeye 1 saatten fazla sürede vardık ... şaka gibiydi ... boğaya varmamız 30-40 dakika sürmüştü ...

abdullah37

14 yıl önce - Cmt 08 Arl 2007, 23:02

Alıntı:
geçen salı kadıköyden otobüsle ziverbeye 1 saatten fazla sürede vardık ... şaka gibiydi ... boğaya varmamız 30-40 dakika sürmüştü ...


30'dan fazla otobüs hattı ve yüzlerce minibüs,dolmuş ve taksiyi bu yol üzerinde göz önünde bulundurursak gerçekten ortaya çıkan bu tablonun nedeni belli oluyor.Minibüs Caddesi kesinlikle bu araçların yükünü artık kaldıramıyor.

Avrupa Yakası'nda Bağcılar ilçesine 3 raylı sistem projesi birden yapılıyor ama Anadolu Yakası'nda yapılmakta olan tek raylı sistem Kadıköy-Kartal hattı....

İBB biraz olsun Anadolu Yakası ile ilgilensin yani artık bu kadar da olmaz...



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM