Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Çağrı Tekin

14 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 00:40

Bence seferler çok sık olsa, az da reklam yapılsa, kullanılacak vapurlar da rahat olsa yolcu seve seve kullanacaktır bu hattı. Bir kaç ay önce, 2007 citarolar gelmeden 17 hattı boş gider, gelirdi. Şimdi kaliteli otobüslerle yoğun otobüs seferleri düzenleniyor ve her iki yönde de günün her saatinde yoğun yolcu oluyor. Deniz için de bu geçerli bence.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 00:48

Evet, Eminönü-Beşiktaş da, Kadıköy-Üsküdar da denizyolundan ortalama 15 dakika çekmektedirler...

Akın KURTOĞLU


tolginho

14 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 01:13

Aslında Beykoz'dan kalkarak Kanlıca-Üsküdar-Kadıköy gibi önemli yerlere uğrayan motorbot seferleri yapılabilir. Karşı yakada bu tarz hatlar çalışıyor.

Öyle yapılsa yolcu az olsa da kurtarır.

Tolga KAPROL


selim_
14 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 01:16

Bir de insanların Kadıkoy'den Uskudar'a veya tam tersi yonde gitme sebeplerini incelemek lazım. Çoğunluk, Üsküdar'ın kolay ulaşım imkanlarını kullanmak için geçiyorsa, Kadıköy'den karşı yakaya olan vapur, motor seferlerini arttırmak bir nebze işe yarayacaktır. Bana göre Kadıköy-Beşiktaş arasındaki yarım saatte bir yapılan motor seferleri çok yetersiz kalıyor.

hakan_1970
14 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 01:18

Vapurlarda yolcu alma-boşaltma, manevra yapma, hızını alma, yavaşlama zamanları, ayrıca iskeleden diğer kara taşıtlarına aktarma yapıncaya kadar geçen yolcunun yürüme zamanları nedeniyle kısa mesafe yolculukları pratik olmayabiliyor.
Ayrıca Kadıköy-Üsküdar arasındaki vapur güzergahı diğer deniz araçlarıyla çakışacağından (Sirkeci-Harem, Kadıköy-Karaköy, Üsküdar-Eminönü vb) yol verme nedeniyle de zaman kayıpları olacaktır.
Ancak trafik akış hızı daha da yavaşlarsa ciddi bir alternatif olabilir.
Ana konuya dönecek olursak Anadolu yakasının en işlek iki merkezi arasındaki bir raylı sistem oldukça iş yapar, bence bir eksikliktir.



adnanu
14 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 01:22
RAYLI SİSTEM HK.


güzel bir düşünce,
ama öncelikle deniz yolunu öneren
arkadaşlar herhalde bunun bir aktarma,
veya sadece üsküdar merkezli bir
sondurak sistemi olarak düşündüler herhalde,
örneğin bağlarbaşında oturan bir vatandaş
önce üsküdara bir vasıta ordan deniz yoluyla
kadıköy neyse genede düşünce olarak güzel,
gelelim raylı sisteme ,
kadıköy kalkışlı raylı sistemimiz ,herhalde ring olacak
eski sistemde 12A 12 de olduğu gibi,
fakat bunun için iyi bir fizibilite gerekiyor
herhalde ,örneğin bağlarbaşı-üsküdar
ahmediye-doğancılar eğim farkı birhayli ciddi,
zamanında tramvay tırmanıyordu ama
şu anki abisi olan sistem nasıl becerir
bilemiyorum
genede üstatlara bir soralım derim
kolay gelsin..........................


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 01:29

Bir zamanların meşhur [12] numaralı [Kadıköy-Üsküdar] tramvay hattı (1958 senesi)...


Akın KURTOĞLU



adnanu
14 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 01:33
proje hk.


hey gidi günler hey
daha biz doğmadan
istanbul da raylı sistem
şimdide 1 km yapabilmek
için ne çilelere katlanıyoruz
kolay gelsin...........................................


İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 10:49
ÜSKÜDAR-KADIKÖY RAYLI SİSTEMİ


Bu hat için en uygunu ileride yapılması düşünülen Kadıköy-Beykoz sahil metrosudur.O zaman Kadıköy'den kalkan metro Harem'den geçerek Üsküdar' a bağlamaktır.Bu hatta unutulmaması gereken Beykoz meydanda hattı sonlandırmayıp Beykoz Çayırı ve Orta çeşme'ye kadar uzatmalıdır.
Birde arkadaşlar sadece 2 noktaya takıldılar.12 VE 12A Fıstıkağacı,Bağlarbaşı,Zeynepkamil,Karacaahmet,Selimiye,Numune Hastanesi,Doğancılar mevkinede hitap etmektedir.

Ben gözardı edilmemesi gereken bir hususu size arz edeyim ve belediyeyede yazdım bunu.Yapılacak Üsküdar-Dudullu hattı var.Meyil meselesi sebebiyle bu hat muhtemelen dolaşarak Doğancılar'ın altından Selimiye yönünde Bağlarbaşı yönünde gidecektir.

Diyeceğim Selimiye-KaracaAhmet istasyonu ihmal edilmemeli ve hattı Tıbbiye Cad. güzergahından Kadıköy'ede uzatmalıdır.Bu mesafe aşağı-yukarı Üsküdar'a olan mesafe ile aynı sayılır.Birde Numune Hastanesi ve Kadıköy ortak metro istasyonu inşa edilecektir.

Sistem 90 sn. bir tren işletmeye elverecek şekilde yapılırsa(Taksim-4.Levent ve inşa halindeki Marmaray böyle) seferin biri Üsküdar'a biride Kadıköy'e yapılır.Yani 3 dak. bir bahsettiğim 2 merkeze tren olur.8 li araç dizini kullandığımızı ve araçların 2400 kişi aldığını varsayarsak saatte 20 seferden bir yönde 48000 kişi eder.48000 kişide diğeri bu hat fazlası ile yeter.Sefer süreside bu iki noktada mesele çıkarmayacağından çakışma olmaz.Bu mühim bir husus zira Altunizade-Ümraniye-Dudullu hattında Üsküdar'la birlikte Kadıköy'de çok talep gören bir yerdir.Düşünün bu olursa bu güzergahtan Kadıköy'e gelen otobüs hatlarınıda kısaltabiliriz.


hüseyin avni
14 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 13:37

Bence istanbulun prestij hattı olarak havaray yapılması uygun olur,doğancılardan geçerek kadıköy üsküdar-kadıköy havarayı



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM