Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Erkan YILMAZ
11 yıl önce - Çrş 05 Arl 2007, 23:08

Bu hat Milliyet Gazetesi önünde sonlanırsa biraz saçma olmazmı?

Hattı Başak Şehir veya o civardaki bir yerleşim yerine uzatmak daha faydalı olur sanırım.



Akın Kurtoğlu demiş ki:
TEM (eski E-6)

Bu yolun adı hiç bir zaman E-6 olmadı ki.

Erkan Yılmaz


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 05 Arl 2007, 23:48

Yıllarca E-6 olarak bilindi üst yol... Resmi karşılığını değil, 80'lerin ve 90'ların kuşağının anlayacağı yolu tarif etmek için yazdım o kodu...

Londra Asfaltı dediğimde; E-5'in eski ismini kastetmem gibi...

Akın KURTOĞLU


Kris Hazel
11 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 00:38

Ama o yolun iki yanında çınar ağaçları var yazık olmazmı o ağaçlara yerin altından yapsalar bari. yaz dönemine getirsinler 3 ayda hızlı çalışıp yerin altından bitirsinler yada mevcut LRT yi kullanarak kartaltepe istasyonundan ayırsınlar yani arkadan versinler güzergahı. İstoç a kadar uzatılabilir...



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 00:46

Bu aks üzerindeki Metrobüs mantığını zaten tam olarak anlamış değilim. Yolun yarısından fazlasında LRT ile paralel ilerlenecek... İlle de Göztepe-Milliyet civarındaki halkı (ya da buraya kadar gelen kitleyi) Aksaray'a kadar nakletmek ise mesele, Kris'in de dediği gibi aktarma hatlarını Kartaltepe civarlarında bir yerde sonlandırsınlar ve LRT'ye aktarsınlar. Yok, bu yol üzerinde olabildiği kadar trafikten arınan bir hızlı sistem düşünülmekte ise, o zaman yolu İSTOÇ'un da ilerisine kadar uzatsınlar (Belki, bu düşüncenin bir sonraki etabı; "Milliyet-İstoç"tur ).

Akın KURTOĞLU


abhazyalı ugur
11 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 02:20

Alıntı:
Ama o yolun iki yanında çınar ağaçları var yazık olmazmı o ağaçlara yerin altından yapsalar bari. yaz dönemine getirsinler 3 ayda hızlı çalışıp yerin altından bitirsinler yada mevcut LRT yi kullanarak kartaltepe istasyonundan ayırsınlar yani arkadan versinler güzergahı. İstoç a kadar uzatılabilir...
Bu aktarmayı kaldırabilecek araç ve istasyon genişligi mevcutmu acaba sonra insanlar bu işten işkence çekmesin.



Kris Hazel
11 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 02:37

Mevcut metrobus projesini bitirsinler önce. Cevizlibağdan sonra doğru dürüst bir çalışma yok. Bu güzergahta şimdilik sorun yok . Kartaltepede pekala aktarma ile çözüm bulunabilir.

Murat Caner
11 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 12:33

Gereksiz.

Bence daha güneyden bir kuşak geçmeli. Fatih'te geçtiği yollar trafiğe kapanmalılar.

Aksaray, Silivrikapı, Seyit Nizam, D-100.

Eğer illaki böyle bir kuşak yapılacaksa Edirnekapı Mahmutbey olarak kısa olmalı. Ya da en güzeli Otogar Mahmutbey...

Hatta Olimpiyat stadı raylısını iptal edip Otogar Olimpiyat olarak düzenlesinler. Karşılaşma yokken saatte bir giden araç karşılaşma olduğundan sıklıklı gider.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 06 Arl 2007, 22:02

Bu projeye göre iki hat; 5 LRT istasyonu boyunca birbirlerinin üzerine binecekler: Aksaray, Emniyet, Ulubatlı, Bayrampaşa ve Sağmalcılar... Sağmalcılar istasyonundan sonra LRT; kuzeye yönelerek paralel hattan ayrılacak ve bir yarım daire çizdikten sonra TEM'i alttan (metrobüs yolunun altından) geçerek Otogar'a ulaşacak. Metrobüs hattı ise (yeşil renkli) düz devam ederek, asfaltın yol ayrımına kadar gidecek.



(+)


Akın KURTOĞLU



İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Cum 07 Arl 2007, 11:05
GÖZTEPE MAH. METROBÜSÜ


5 istasyonda LRT ile paralel gidecek doğru.Ne gerek varki denebilir?

Bakın Karabayır,Üçyüzlü,Birlik Mah.,Turgut Reis Mah.,Tekstil kent(Esenler ilçe sınırında kalır bunlar)güzergah üzerinde olup(otoyol ikiye bölüyor bu mahalleri)çok yoğun nüfusludurlar.Ayrıca Göztepe Mah. ve yakınlardaki oto merkezi,matbaacılar sitesi,KANAL D,Dünya Gazetesi çevresinede hitap edebilecektir ve yine buralar yoğun iş ve yerleşim alanlarıdır.

Önceki yazımda bunun İstoç' a kadar uzatılması gerekir demiştim ve yine diyorum hem bu vesile ile Ateştuğla'yada(Bağcılar ilçe sınırı) yaklaşılmış olur.Bu noktadan olacak bir metrobüs hattı ile takribi 20-25 dak. Aksaray'da olunabilir ve buradada tramvaya aktarma imkanı sunulur.Ulubatlı'dada Topkağı'ya uzayacak Cebeci tramvayına aktarma imkanı sunar.

Ben Mecidiyeköy yönüne gidecek metrobüse kolay aktarma nasıl yaptırabiliriz onu düşünüyorum.

Çünkü mevcut şekliyle Ulubatlı'da inen vatandaş ya tramvaya binip E.Kapı'ya gidip oradan tekrar metrobüse;yada yürüyerek metrobüse aktarma yapabilir.

Burada taşıma kapasitesi daha yüksek olan Phılısia araçlar tercih edilmelidir.Zira buraya talep çok yüksek olacaktır.

Sağmalcılar'da yapılacak yeni yaya alt veya üstgeçidi ile metro ve metrobüs arasında irtibat kurularak Otogar-Merter yönüne gidecekleride kolay aktarma yapma imkanı sunulduğu gibi dar metro altgeçidinede alternatif yapmış oluruz.

İBB Aksaray Meydanındaki trafiğide yeraltına alma projeleri hazırlıyor.Eğer bu konudada yakın zamanda müspet bir gelişme olursa bence ikisi bir arada yapılmalıdır.Böylece dönüş rampasına ihtiyaç olmadığı gibi bunu Yenikapı Metro istasyonunada bazı çalışmalarla uzatabiliriz.Böylece Taksim metrosu ve Marmaray'la bütünleştirebiliriz.


a_gumus
11 yıl önce - Cum 07 Arl 2007, 12:59

Bence Aksaray'dan başlayan yeni bir hat yapılmasın. Zaten metro hattı Kartaltepe'ye kadar geliyor. Bu hat uzatılsın. Hem dediğimiz gibi burası çok yoğun bir bölge, biraz da geleceği düşünerek metro yapılması taraftarıyım.




(+)




sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM