Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Çrş 05 Arl 2007, 17:04
İstanbul Aksaray-Vatan Caddesi-Bağcılar (Milliyet Gazetesi Önü) Metrobüs Hattı önerisi



Alıntı:
Öztürk, Aksaray'dan Bağcılar'daki Milliyet Gazetesi arasında planlanan metrobüs hattının da Vatan Caddesi üzerinden gideceğini, aynı zamanda Aksaray-Havalimanı arasında çalışan hafif metro hattına entegre olacağını ifade etti.
(İBB-web)

"Aksaray-Vatan Caddesi-Göztepe(Milliyet Gazetesi Önü)" Metrobüs hattı ile ilgili gelişmeleri, bu başlık altında toplayacağız.

Akın KURTOĞLU


Emre Ahlatlı
10 yıl önce - Çrş 05 Arl 2007, 17:09
Bu hat uzatılmalı


Yerinde bir proje, ancak bu hat İkitelli Başakşehire kadar uzatılmalı.

Er-Han

10 yıl önce - Çrş 05 Arl 2007, 17:16

Her sabah ve her akşam bu yolda trafikte ortalama 2 saat geçiriyorum. Küçükçekmece hattında metrobüs aktif hale geldiğinden beri, buradan geçerken sürekli aklıma geliyordu. Eminim bu hatta metrobüs koyacaklar diyordum. Yapı itibariyle uygun.
Beni asıl endişelendiren konu ise, özellikle vatan caddesi bölümünde son dönemde o kadar çok ağaç ve çiçek ekildi ki, orada çalışan işçileri yağmurda ve çamurda bile bu çiçekleri ekerken görüyordum. Ağaçlar ise iyice büyüdü ve oraya uyum sağladı, iyice boy attılar. Bunların sökülmesi, taşınması yolu yapmaktan daha çok zahmet verecektir.



Semih Yaşar

10 yıl önce - Çrş 05 Arl 2007, 17:48
Vatan caddesi


Metrobüs hattı ilk açıldığında 78A Avcılar-Aksaray hattı açılsın demiştim, en azından Vatan
Caddesi üzerinde Metrobüs düşünerek benzer bir noktaya gelinmiş oldu.
Vatan Caddesinde kuruklacak Metrobüs hattı yolun sağından tercihli yol şeklinde planlanıyor,
bence de mantıklı, yol ortasındaki ağaçları sökmeye gerek yok, cadde
geniş, gerekirse yan yol yeniden düzenlenmeli ve şerit kazanılmalı.
Ayrıca planlanan ulaşım sistemlerinde mutlaka %100 izole yol saplantısından vazgeçilmeli,
çoğu caddemiz böyle bir düzenlemeye müsait değil,sarı çizgiyi çekip yolun sağını kullanmak lazım.


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Çrş 05 Arl 2007, 17:53

Alıntı:
çoğu caddemiz böyle bir düzenlemeye müsait değil,sarı çizgiyi çekip yolun sağını kullanmak lazım.

Aslında, şu anda da Fatih Fevzipaşa Caddesi'nin (pilot olarak seçilen cadde) en sağ bantları sarı çizgi ile ayrılmış durumda (düne kadar böyleydi, yeni asfalt dökülünce 3 senelik sarı bantlar da kayboldu gerçi ), ama bu 3 sene boyunca gûya sadece İETT otobüsleri ile ambulans ve itfaiyenin kullanımına ayrılan bu bantlar, otomobil park alanı olarak kullanıldı. Başına 50'şer metre aralıklarla Fatih zabıta memurları dikildiği sıkı bir dönemde de araçlar şeritlere parkedilmedi ama, önüne gelen araç bu ayrık bantları kullanmaktan çekinmedi. Başarı sağlanacağını pek ummuyorum. Keşke yanılan ben olurum...

Akın KURTOĞLU


İSMAİL ÇELİK

10 yıl önce - Çrş 05 Arl 2007, 18:41
AKSARAY-GÖZTEPE(BAĞCILAR) MAH. METROBÜS HATTI


Yapılabilir,birçok noktada yol genişletmeye müsait.Ama ben yalıtılmış yoldan yanayım.Bir hususu yalnız gözden kaçırmayalım;Vatan Cad. resmi bayramlarda kutlama yeridir.Prova yapılan 1 günüde hesaplarsak 4 milli bayramdan 8 gün birkaç saat bu cadde kapalı olacaktır.Bu durumda Ulubatlı'ya kadar sefer yapılacaksa burada geri dönüş ne olacaktır.,8 gün için dönüş rampası bencede masraflı bir iştir.

Aksaray Meydanında dönüşte rampa ile olacaksa burası suriçi olup;anıtlar kurulu engeline takılırmı acaba?

Oğuzhan ve Akdeniz Cad. kesişimindeki kavşaktan döndürür isekte bu defa tramvaya ve metroya uzak oluyor.

Proje tarafımdan tam destekli olup,yukarıda bahsettiğim hususlara kafa yoralım.Ayrıca bu hattı bence İstoç önünden geçirip gişelerin orada köprü ile Masko'nun oraya atlatıp İkitelli sanayi ve Başakşehir'ede ulaştırmalıdır.Masko'nun önünden itibaren normal trafikten gidebilir.



İSMAİL ÇELİK

10 yıl önce - Çrş 05 Arl 2007, 19:09
DÜZELTME


Arkadaşlar senede 4 değil 5 gün tören yapılıyor birinini unuttum;provasıyla 10 gün.(29 EKİM;23 NİSAN;19 MAYIS;30 AĞUSTOS VE 6 EKİM)

Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Çrş 05 Arl 2007, 19:12

Törenlerin provaları birkaç seneden beri Pazar günlerine denk getiriliyor. Eskiden, bayramın 3 gün evveline denk düşen günde yapılırdı. Haftaiçi ya da haftasonu olması farketmezdi. Vatan Caddesi'nde ilk defa tören yapılmasına 1950'lerin son döneminde başlanıyor. Daha önceleri Taksim Anıtı ile Mete Caddesi arasında; "Tâk-ı Zafer Caddesi"nde yapılmakta imiş.

Akın KURTOĞLU


nihat bağı
10 yıl önce - Çrş 05 Arl 2007, 20:41

iyi bir planlama yapılırsa çok yerinde bir proje olacağı inancındayım.Çünkü TEM yolu yeterince yararlanılamayan bir yol.Özellikle Bağcılar ve Esenler e ulaşımda çok iyi ve hızlı bir seçenek olabilir.Bu yolda verimli bir şekilde yararlanan sadece ekspres pik hatlar oluyor.Örneğin 92b nin ekpress seferiyle 17 dakikada Ateştuğla dan Aksaray a gelmiştim bir keresinde.Yani dikey besleme hatları da kurulduğunda tam kapasiteyle çalışır bu sistem.Yalnız İstoç,Organize Sanayi ,Başakşehir e uzatılması konusunda bazı çekincelerim var.Bu bölgeye yaptığım 3-4 yolculuktan hatırladığım kadarıyla metrobüs yapılmaya çok uygun bir yer olmadığı idi.Buralar pas geçilir ve direkt Başakşehir e gidilirse belki bu yolla Başakşehir e uzatılabilir.

Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Çrş 05 Arl 2007, 20:53

Şimdi, bu durumda TEM (eski E-6) üzerinde de, her iki yanda genişletme çalışmaları mı yapılacak acaba? Mevcut şeritleri mi kullanmayı düşünecekler yoksa?

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM