Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Doğukan Kahraman
14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 21:41
[İST-E1.43] - Boğaziçi Köprüsü'nde Yaşanan Trafiğin Nedenleri




Değerli İstanbul'lular hepimiz biliyoruz ki İstanbul trafiğinin esiri oluyoruz. Aslında trafik yok bakın örnek vereyim normalde Boğaziçi Köprüsü'nün Avrupa Yakası'ndan Anadolu Yakası'na trafik olur. Bunun nedeni köprü gişelerinden neden oluyor. Peki Neden Anadolu Yakası'ndan Avrupa Yakası'na trafik oluyor. Bu yönde hiç bir gişe yok ve trafik Göztepe'den başlıyor Boğaziçi Köprüsü'nde bitiyor. Bunu anlamış değilim. Bu anlamsız trafiğe veya karşıya rahat geçmenizi istiyorsanız Kadıköy'den Harem Üsküdar sahil yolunu kullanarak Beylerbeyi çıkışından direk köprüden rahatlıkla karşıya geçebilirsiniz.


En son Doğukan Kahraman tarafından Pzr 02 Arl 2007, 23:26 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


İBRAHİM DİLBER
14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 22:11

Bu gün Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nü kullarak Anadolu Yakası'na gidip geldim. Gişelerin çoğunu OGS ve KGS geçişlerine ayırmışlar. Yanılmıyorsam sadece 4-5 tane nakit geçişli gişe kalmış. Buralarda aşırı yığılma oluyor. Yani nakit gişeleri yetersiz kalıyor. Bu yüzden arkalara doğru tüm araç trafiği tıkanıyor. Hernekadar OGS ve KGS'yi teşvik etmeye çalışsalar da nakit gişelerini arttırmaları lazım.

enes

14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 22:21

Bunun başlıca sebebi köprüdeki üç şeritten birini kafadan iki şeride düşüren Beylerbeyi katılımıdır. Çünkü katılım gişeleri de geçtikten sonra tam köprü ayağında oluyor.

Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 22:25

Boğaziçi köprüsündeki trafiğin nedeni gişeler değil. Avrupa yakasından anadolu yakasına geçişte köprü üzerinde araçlar genellikle hızlı seyrederler. Gişelere geldiklerinde oluşan kuyruklardanda normal sayılabilecek sürelerde geçebilirler.

Ancak sorun köprü yaklaşımlarında. Mecidiyeköy viyadüğünü geçtikten sonra yola sırasıyla Balmumcu ve Beşiktaş 'tan gelen araçların katıldığı kavşaklar var. Bu katılımlar devam eden 3 şerit trafiğe eklendiğinde dar boğaz oluşturup trafiği yavaşlatıyor.

Genellikle Beşiktaş katılımından sonra trafik hızlanır ve gişelere kadar öyle devam eder.

Diğer yöndede benzer şekilde hemen köprü öncesinde Beylerbeyi katılımı var.

Yani sorun gişeler değil katılımlara rağmen yolun sürekli 3 şerit devam ediyor olması. Tabi köprünün kendisi 3 şerit olduğundan yapacak birşey yok.

Erkan Yılmaz


Tankut Tan
14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 22:32

Bir diğer neden de Anadolu yakasında yaşayan bir çok kişinin Avrupa yakasında çalışmasıdır. Bu da sabah Avrupa, akşam da Anadolu'ya geçişte tıkanıklığın çok olmasını sağlıyor.



EMRE YILMAZ
14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 22:56

İşin teknik açısından söylemek gerekirse boğaziçi köprüsü yolu FB standından 2 şerit olarak başlıyor kızıltopraktan 1 şerit giriyor snra hasanpaşadan 1 şerit daha giriyor snra e-5 ten 2 şerit daha giriyor snra anadolu otoyolundan 2 şerit daha giriyor snra altunizadeden 1 şerit ve son olar beylerbeyinden 1 şerit daha giriyor. Yol 2 şerit ile başlayıp 3 şeride çıkyor köprüdede yoğunluğa göre sabahları 4 diğer saatler 3 akşamlarıda 2 şerit oluyor. Matematiksel olarak yola toplam 2+1+1+2+2+1+1=10 şeritlik yol giriyor fakat yol 3 şerit zaten dikkat ettiyseniz köprüye gelince açılyor zaten kopruden sonrada yollar ayrıldığı için (beşiktaş, levent, meciyeköy...) yolda açılmış oluyor
Fikrimce...


Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 23:00

Zaten köprünün üzerinde intihar girişimi yada kaza yoksa hiç bir zaman trafik tıkanmıyor. Sorun köprü yaklaşımlarında yaşanıyor. Bunun sebebide bahsi geçen katılımların aynı genişlikte devam etmekte olan yola katılması.

Erkan Yılmaz


:BARIŞ:

14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 23:03

KGS sisteminin, paralı geçişden bi farkı yokki.Para verirkende duruyodun, şimdide duruyosun KGS 'de.Tamamen OGS olsaydı, Trafik azda olsa rahatlardı.

Doğukan Kahraman
14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 23:04

Söylediklerinize hakikaten katılıyorum. Aslında gerçekten köprüde gerçekten trafik yok sorun katılımlardan kaynaklanıyor. Peki bu sorunları yok etmek için mesela Beylerbeyi çıkışını Altunizade'ye yönlerdirsek Beşiktaş katılımını Yıldız ya da Esentepe'ye yönlendirsek işe yarar mı? Metrobüs geldiği zaman bakalım buranın hali nasıl olucak çok merak ediyorum.

Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Pzr 02 Arl 2007, 23:12

OGS varken birde KGS olması başlangıçta saçmalık gibi dursa da bazı durumlar için gerekli. Örneğin ağır vasıtalar sadece KGS kullanıyorlar ve bunların nakit geçişlerde uzun kuyruklar oluşturmadan geçebilmesi için böyle bir sistem şart.

İlave dingil bulunduran ağır vasıtalar birden fala KGS kullanarak dingili kullanıp kullanmamalarına göre uygun KGS ile geçiş yapabiliyorlar.

Ayrıca başka şehirlerde kullanılan İstanbul'da da uygulanması düşünülen tüm ödeme sistemlerini tek kartta toplayacak kent kart uygulaması ile de entegre edilebilirler. Sonuçta her ikiside mifare denilen çipi taşıyorlar, cihazlar sorun çıkartmaz sadece arka plandaki uygulamayı entegre etmek gerekir.

Katılımlara gelirsek Doğukan'ın önerisinin pek uygulanabilirliği yok. Bahsettiğin katılımlar zaten aşırı yoğun. Araçları o şekilde yönlendirirsek Altunizade ve Balmumcu felç bile olamaz direk ölür.

Erkan Yılmaz



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM