Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
zafer yenidünya

14 yıl önce - Çrş 28 Ksm 2007, 23:10
[İST-F2.91] - Kadıköy Meydanı'na Acilen Bir Üstgeçit Gerekli



Devamlı dikkatimi çekmiştir,kadıköy de neden üst geçit yapılmıyor trafiğe bakıyorum altıyol berbat,söğütlüçeşme aynı işbankası ve Halduntaner önü aynı ,ben bir anlam veremedim bir bilen varsa lütfen yazsın.

ZAFER-H.PAŞA


Doğukan Kahraman
14 yıl önce - Çrş 28 Ksm 2007, 23:16

Zafer abiye katılıyorum Kadıköy Meydanı İstanbul'un en kalabalık meydanlardan birisi her gün bu caddelerde milyonlarca insan karşıdan karşıya geçiyor. Buranın üstgeçit olmamasının bir sebebi kaldırımların darlığı ya da Belediyenin ilgisizliği en büyük nedeni olabilir.

En son Doğukan Kahraman tarafından Çrş 28 Ksm 2007, 23:30 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


kutlay34
14 yıl önce - Çrş 28 Ksm 2007, 23:32

Zafer Bey sizi anlıyorum ama bazı şeyleri değiştirmemiz gerekecek öncelikle...

Altıyol'a üstgeçit yapsak(ışıkları kalrdırsak) bile insanlarımız bildiği yoldan karşıdan karşıya geçmeye devam ederler... İş Bankası'nın orası için son zamanlarda moda olan alt geçit yapılsa; zaten berbat olan trafiği daha da mahvedecektir(Kumluk İETT peronu yönüne giden araçlar için)... Birde şu caddelerdeki parkı önleyebilseler trafik daha da çok rahatlayacaktır...


Çağrı Tekin

14 yıl önce - Çrş 28 Ksm 2007, 23:53

Ben bulvarlara yaya köprüleri yapılmasına karşıyım. Yollar sadece otomobiller için değildir, yayalar da yol üzerinde otomobiller kadar hak sahibidir. Kentiçinden geçen bir bulvarı otoyola çevirmek ise o kentteki insanları görmezden gelmektir.

Şu anda Altıyol'da, Sahil'de yayaların yarattığı kalabalık benim çok hoşuma gidiyor, canlı bir şehirde yaşadığım
hissini bir kez daha alıyorum. Yayalar araç trafiğinin ortasına kendilerine ışık yanmadan atılıyorlarsa ya da araçlar yayalara ışık yanmasına rağmen yol vermiyorlarsa bunun çözümü çok basit. O bölgede polisin bekleyip kurallara uymayan yaya, ya da otomobil herkese ceza yazması karmaşanın düzenlemesinde çok etkili olacaktır. Ayrıca Kadıköy'deki ışıklardan bir kez geçtiniz mi, arkasından gelecek her ışık da sırasıyla size geçiş üstünlüğü sağlıyor yani neredeyse hiç bekleme yapmıyorsunuz.

Bir de İstanbul'daki işlek her köprüde işportacıların, dilencilerin mesken tuttuğunu, bunun şehrin görüntüsüne olumsuz bir puan getirdiğini söylemek istiyorum. Altgeçitlerin olumsuzluğunu ise Eminönü'ndeki altgeçitlerde görebiliriz. Bütün bunlara rağmen metro inşaatı bittiğinde bölgede en az bir adet yeraltı geçidi olacağını düşünüyorum.


turgutakbaş
14 yıl önce - Prş 29 Ksm 2007, 00:43

kadıköye artık özel araç sokmasak nasıl olur ... bence çok güzel olur ... söğütlüçeşmeden ötesine toplu taşıma harici araç gitmesin ne güzel ... zalimcemi hayır çokda güzel olur kadıköy biraz daha kadıköy olur ... heleki kartal metrosu bitsin kesinlikle yapılmalı kesinlikle ...



zafer yenidünya

14 yıl önce - Prş 29 Ksm 2007, 00:48

Turgut bey galiba senin dediğin gibi yapmak lazım söğütlüçeşmeden iskeleye kadar yolu trfiğe kapatacaksın başka çaresi yok ,altıyoldan o dar kaldırımdan yürümekten nefret ediyorum.

İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Prş 29 Ksm 2007, 10:34
KADIKÖY MEYDANI


Kadıköy Meydanı'nı araç trafiğini büyük ölçüde yeraltına alıp meydanı yayalaştırmak hem yayalar,hem araçlar hemde şehrin umumi görünüşü için daha iyi olacaktır.Kadıköy'de yaya üstgeçitlerine karşıyım zira hem çok kullanılmayacak;hem estetiği bozacak hemde şehirin asli unsuru olan insan yayanın çok olduğu bir yerde geri plana itilecektir.

nedimk
14 yıl önce - Prş 29 Ksm 2007, 10:41

Kadıköy meydanının ilk aşması gereken sorun, yola park eden araç ve yolcu bekleyen taksilerdir. Taksiler, müşteri gelince hemen hareket edebilmek için özellikle kaldırıma tam yanaşmaz. Hatta Yazıcıoğlu han ın bulunduğu sokağın başında 3 sıra taksi bekler.

Çözüm: Caydırıcı ve uygulanan ceza ki bu cezalara taksiler ve servis araçları dahil edilmeli.
Çözüm 2: Kadıköy meydanının(ve benzeri meydanların) girişlerinin paralı(aidat değil geçiş başına ücret) olması.

Üstgeçit ve alt geçitlere gelince. Özellikle meydanlarda üstgeçitlere karşıyım, görüntüyü bozduğunu düşünüyorum. Altgeçit olabilir ama insanların buraları kullanması sağlanmalı. Kadıköy meydanına metro istasyonu yapılıyorsa bunun girişleri kullanılabilir, metro ücret tahsili(akbil, jeton vs.) bu geçiş yollarından sonrasına yapılabilir.

Saygılar


Burç

14 yıl önce - Prş 29 Ksm 2007, 11:50

Trafik ışığı olan yerlerde üstgeçit yapılması zaten anlamsız.
Arabalar durur, yayalar geçer, bütün dünyada bu böyle.
Mesela New York'da her sokak başında trafik lambası vardır. Oldukça da daha ucuz.
Yaya geçitleri sadece araba trafiğinin durdurulmaması gereken yerlerde,
(örneğin ekspress yollar) kullanılmalı.


Necdet Cevahir
14 yıl önce - Prş 29 Ksm 2007, 15:23

Özellikle Kadıköy ve Altıyol'daki trafik keşmekeşliğine katılmakla beraber, yaya üst geçitlerinin böyle sıkışık dar alanlarda yapılması şehir estetiği açısından güzel durmuyor kanaatindeyim. Zaten şehir planlamacılarıda bu yönde düşündüğü için bir zamanlar neredeyse Eminönü Meydanı'nın değişmez görüntüsü olan yaya üst geçitlerini ve 80 yıllarda adeta moda olan Bağdat Caddesi'ndeki olur olmaz yerlerde kurulan bütün yaya üst geçitlerini kaldırdılar.. Tabii daha birçok semttede o yıllarda kurulu olan yaya geçitleri artık yok. Müsait olan yerlerde de yer altına alındı. Ama ortada bir karmaşanın olduğuda bir gerçek. Acaba ne yapılabilir? Trafik ışıkları elbette bir çözüm. Tabii bütün yayalar istinasız uyarsa..
Ama oradada bir sıkıntı var. Yaya bakıyor eğer gelen araç biraz uzaktaysa atıyor kendini yola..

Acaba tam iskelenin önünde yapılmakta olan metro durağı bitince bütün yaya trafiği yer altına alınacakmı? Ya da Altıyol Meydanı'na nasıl bir düzenleme yapılabilir? Orası alt geçidede müsait değil. Bu durumda tek yapılacak şey her medeni ülkede olduğu gibi trafik ışıklarına uymak. Tam göbekteki ışıklar ise çoğu zaman araç trafiğinin Söğütlüçeşme’ye kadar tıkanmasına yol açıyor. Hele kalabalık saatlerde bu kaçınılmaz. Yakında minibüslerin Hasanpaşa’dan sapmasını bile isteseler bu sıkışıklığın önüne geçilemez. Neden bunu dedim bilenler bilir. Minibüsler bir zamanlar Kadıköy’e kadar inerlerdi. Sonra bir alt sokak , diğer alt sokak diyerek şimdi neredeyse Altıyol diye müşterilerini Söğütlüçeşme’de indirmek zorundalar. Yakında artık sapacak sokak kalmadı.. Neyse tamamen kalktıklarınıda görürüz inşaallah..
Bir diğer öneride araç trafiğine kapanması diyor arkadaşlar. Belki yeni düzenlemelerle ilerde olabilir. Ama şimdi zor gözüküyor. Raylı sistemin devreye girmesinden sonra yepyeni düzenlemeler şart. İnsanlar Altıyol’dan aşağıya artık caddenin ortasından yürüyerek inmek zorundalar. Bu çok kötü oluyor hakikaten..Buradada beklemekten başka yapacak bir şey şimdilik gözükmüyor..



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM