Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Ali Erdogan
12 yıl önce - Prş 29 Ksm 2007, 00:29

Alıntı:
Geçen akşam Hyundai marka bir ÖHO'ya bindim, gerçekten ilginç bir araç.
Ultra yüksek taban, uzun boyluların neredeyse kafayı eğmesi gerekiyor, kapılar açılırken ve
kapanırken komik bir ıslık sesi çıkarıyor, aracın içi biraz eski görünümlü, 1970'lerden gibi.
Ama herşeye rağmen ben sevdim bu otobüsü, motoru güçlü bayağı hızlı gidebiliyor.


Ben bu Hyundai marka otobüsleri hiç sevmiyorum. Korelilere göre tasarlanmış ve insana daral geliyor. Her şey çok alçak ve tavan çok basık. Koltukları çok rahatsız ve 60 model araçlara benziyor. Hemen her kolduğun altında veya önünde kutu benzeri bişeyler var ve insan ayağını nereye koyacağını şaşırıyor. Kapılarının açılış şeklide bence güzel değil.

Zamanında tek kalemde yüzlerce İkarus almaya karar veren İETT nin bu otobüsü de standart olarak belirlemesi çok şaşılacak bir durum değil.

Özel otobüsler içerisinde en güzeli bence BMC serisi. Tamam, yüksek taban ancak içerisi çok ferah ve rahat. Gayet de güçlü bir motoru var.

Motor sesi olarak ise Güleryüz otobüsleri güzel. En az ses çıkaran araçlar bence bunlar.


asan70
12 yıl önce - Prş 29 Ksm 2007, 00:52

Alçak tabanlı ve yarı alçak tabanlı otobüsler
(aslında kullanılan bütün yerli motorlu taşıtlar için vergi indirimi gibi veya buna benzeyen yerli üretimi geliştirecek tedbirler alınmalı v.b..)
yerli olmalı.Yerlilik özendirilmeli. Örneğin 2 yıl % 50 oranında az vergi alınmalı.Ama kurallara motor sesinin az olması yada belli bir seviyeyi geçemeyeceği konulmalı.
Araçların belli bir yaş sınırı varken niye en az yarı alçak tabanlı otobüs şartı getirilmiyor..


Alıntı:
Busclub, Haskar... Bu 3 marka nasıl onay alır, bu tip otobüsler nasıl dolaşır İstanbul trafiğinde...


Busclub, Haskar .Bu otobüsler hala üretiliyormu..Bursa' da üretim yapan Türkkar,Ar-Bus dahil bütün yerli otobüs firmalarımızın bilgi, birikim ve güçlerinden yarlanılmalıdır..



Müslüm Türkses
12 yıl önce - Pzr 10 Şub 2008, 22:59

Alıntı:
Busclub, Haskar .Bu otobüsler hala üretiliyormu


Artık Üretilmiyor.Standartları yetersiz.

Ar-Bus biraz bir çıkış yakaladı,fakat servis güvencesi olmadığı için bir çok talepde bulunanalr Bmc'ye yönelmiş durumda.


EmirOtluoglu

12 yıl önce - Pzr 10 Şub 2008, 23:10

Alıntı:
Özel otobüsler içerisinde en güzeli bence BMC serisi.


BMC'lerin malesef hacmen çok yer kaplayan koltukları oturma alanı açısından aynı cömertliği sağlamıyor ve rahatsız bir yolculuk sunuyor. Güleryüz'ün koltukları BMC'ye nispeten rahat. Ancak gözlemlerime göre bu iki araç da Mercedes Connecto kadar hem rahat değil hem de Mercedes "yıllara" her ikisinden de daha iyi dayanıyor. Mercedes ile aynı yaştaki BMC olsun MAN olsun Güleryüz olsun Mercedes'ten çok daha eski yüzlü gözüküyor, motor sesi artmış oluyor.


sezging
12 yıl önce - Pts 11 Şub 2008, 03:23

Alıntı:
BMC'lerin malesef hacmen çok yer kaplayan koltukları oturma alanı açısından aynı cömertliği sağlamıyor ve rahatsız bir yolculuk sunuyor. Güleryüz'ün koltukları BMC'ye nispeten rahat. Ancak gözlemlerime göre bu iki araç da Mercedes Connecto kadar hem rahat değil hem de Mercedes "yıllara" her ikisinden de daha iyi dayanıyor. Mercedes ile aynı yaştaki BMC olsun MAN olsun Güleryüz olsun Mercedes'ten çok daha eski yüzlü gözüküyor, motor sesi artmış oluyor.


Her güzelin bir kusuru var tabiki... Motor sesi konusunda katılıyorum... Ama mekanik anlamda hangisinin daha iyi olanıdır mühim olan... Çünkü önemli olan sürüş ve yolcu güvenliğidir... BMC'nin servis sayısı fazla ve yedek parça ucuz olduğu için ÖHO'cuların bir çoğu ona yöneliyorlar... AR-Bus perfect şimdilerde insanın gözüne çekici geliyordu... Servis güvencesi olsaydı BMC'den daha çok tutulurdu sanırım... Mekanik ve konfor açısından iyi bir araç ise şayet...



İBRAHİM DİLBER
12 yıl önce - Prş 03 Tem 2008, 01:40

Yerli otobüs üreticilerimizin kendilerini giderek geliştirmeleri çok güzel Bu gün yeni model Güleryüz Cobra ve AR- BUS marka otobüslere binmek nasip oldu. Karuseri olarak zaten güzel ve konforlu araçlar. Yeni Cobra'nın özellikle girişi çok güzel tasarlanmış.Ayrıca motor olarak EURO 3 MAN motor kullanılmış. Yani güçlü ve sessiz motorları var. Ayrıca en son model BMC Belde'ler bile nisbeten seri ve konforlular. Bir de şu Tezeller'in aracına nasip olursa binmeyi çok isterim.
ÖHO araçları şimdilik yüksek taban olsa bile en azından engelli liftlerinin olması gerekir. Bu konuda teşvik getirilmesi gerekir. Ayrıca alçak tabanlı araçlara geçiş konusunda da vergi teşvikleri vb. getirilmesi çok iyi olur. Güleryüz'ün alçak tabanlı modeliyle ilgili daha önce internet sitesinde bilgi ve görüntü yoktu. Fakat şimdi yayınlanıyor:

http://www.guleryuzotomotiv.com/index.php?main=gd272lf

Sitedeki fotoğrafın arkasında EURO 4 yazıyor . Aslında egzost emisyonu ve gürültü seviyesi bakımından da daha yüksek standartlı motorların kullanılması önemli.


İSMAİL ÇELİK

12 yıl önce - Prş 03 Tem 2008, 12:55

Şehir içi otobüsü tasarımı artık alçak tabanlı zaten,gün geçtikçe daha iyi modeller çıkacak ve hatta iyi birkaç alternatif olunca belli bir zaman verilip geçiş mecburide tutulabilir.

mehmetkonyar
12 yıl önce - Prş 03 Tem 2008, 13:13

Alıntı:
Şehir içi otobüsü tasarımı artık alçak tabanlı zaten,gün geçtikçe daha iyi modeller çıkacak ve hatta iyi birkaç alternatif olunca belli bir zaman verilip geçiş mecburide tutulabilir.


Bence bunun olasılığı olmamalı. Belediye eğer gerçekten İstanbul'u kültür başkenti yapmak, AB'ye uyumlu hale getirmek, insana saygı duyduğunu göstermek istiyorsa bunu artık mecburi kılmalı. Minibüsçüler yakında araçlarını değiştirecekler. Zaten M3000'ler yaygınlaşmaya başladı. Bunun kararını bir an önce çıkartırsa ve düzenlemeye koyarsa işte İstanbul asıl o zaman kazanır.


İSMAİL ÇELİK

12 yıl önce - Prş 03 Tem 2008, 15:23

Mehmet Kardeş doğru diyorsunda,ülkenin iktisadi gerçeklerinide görmezlikten gelemeyiz.Ha heyşeyde para yokluğu bahane onu biliyorum ama gerçeğide var,maalesef zaman alıyor bu işler,tabi ne kadar hız verebilirsek o kadar iyi.

mordehay kohen

12 yıl önce - Cmt 05 Tem 2008, 20:43

Alçak taban gibi başka önemli bir konu var lütfen kulak verin
Bunun ismi klima ( air condition) dır bu sıcak havalarda eminim millet öho ile seyahat ettiğinde içerisi hamam gibi . su içinde kalıyorlardır . otobüs sahipleri sanki bu durumu görmemezlikten geliyorlar
yeni teknolojiden sanki haberleri yok .citaro ve tramvaya bindiğinizde oh be diyorsunuz .
diyelimki belediye öho otobüslerine klima mecburiyeti getirdi ama otobüs şöförleri binbir mazaretle klimayı fazla yakıt sarfediyor diye çalıştırmıyorlar. Abi, hanım efendi klima bozuk diye bir yalan uyduran araç trafiğe seferlere çıkmıyacaktır . başkalarını kandırsınlar.
http://www.guleryuzotomotiv.com/index.php?main=gd272lf
buradaki link'te yeni otobüs hangi düşünceye tabise sanki klimadan haberleri yokmuş gibi
otobüs üretiliyor .



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM