Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
İsmailTaymur

11 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 16:25
İstanbul Özel Halk Otobüslerinin alçak tabanlı araçlara dönüştürülmesi


Alıntı:
-Bazı otobüslerde basamakların sayısı hem fazla hem de yüksek olduğu için inip binmek çok zor oluyor

Arkadasım, basamakların yüksek olması öho ların sucu degil o aracı üreten firmadan kaynaklanan bişi. dersen ki neden o aracı tercih etmişler o da bizi aşar o konuya karışamayız.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 16:51

ÖHO'ların basamak sayısı, İETT'nin alçak tabanlı otobüslerinin yüzdesine göre çok daha düşük. İkarus tarzı tırmanmalı araçlar, hem vakit kaybına sebep oluyorlar, hem de rahatsızlığı olanlara zorluk çıkartıyorlar.

Acaba, yakın bir zaman içinde ÖHO'ların genelini kapsayan bu tarz bir dönüşüm sözkonusu mu?

Akın KURTOĞLU


Çağrı Tekin

11 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 20:41

Özulaş sitesinde yazan habere göre Mısır üretimi alçak tabanlı Mercedes otobüslerle ilgileniyor ama haber uzun süre önce yazılmış daha sonra herhangi bir ekleme yapılmamış.

Alıntı:

Mısır’da bulunan MCV firması tarafından değişik lisanslar altında otobüs üreti-mi yapılıyor. Bunlar içinde yer alan MCV C120 LE tipi Mercedes Benz MB OM 906 LA.II/25 motorlu, 240 hp, euro2 standartlarında girişi alçak tabanlı şehir içi otobüsü de görülüyor. 12 metre uzunluğundaki bu otobüs, 43 oturma, 78 ayakta yolcu kapasitesine sahip bulunuyor.
Geçtiğimiz günlerde Özulaş Yönetim Kurulu Göksel OVACIK başkanlığında Sedat ŞAHİN, Mehmet ARI ve kadir ARDUÇ’tan oluşan bir heyetle bu araçları izleme fırsatı buldu. Araçların satış bedelinin yerli üretim özel halk otobüsü fiyatlarının altında olduğu ifade edilen bu otobüslerin özel halk otobüsü olarak değerlendirilmesine yönelik araştırma ve inceleme yapılıyor. Mevzuat izin verirse bu otobüslerden İstanbul’a getirilmesinin söz konusu olabileceği anlaşılıyor.




Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 25 Ksm 2007, 03:47

Alıntı:
12 metre uzunluğundaki bu otobüs, 43 oturma, 78 ayakta yolcu kapasitesine sahip bulunuyor.

Toplam kapasitesi; 121 kişi mi yani? 43 oturma yerine sahip ve 12 metrelik klâsik bir otobüsün ayakta 78 kişi alması çok enteresan...

Akın KURTOĞLU


safakis
11 yıl önce - Pzr 25 Ksm 2007, 03:48

Belki bir hinlik yapıp Mısır standartlarına göre ayaktaki kişi sayısını yazmışlardır

Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 25 Ksm 2007, 03:51

21 oturma kapasiteli Solo İkarus'larda dahi ayakta yolcu sayısı; 77'dir ve toplamda 98'e bağlanır. İkarus'ların klâsik stil iç hacimlerini bilmeyen yoktur. Mübarek; Konya Ovası gibidir...

Akın KURTOĞLU



Utku ARDIÇ

11 yıl önce - Pzr 25 Ksm 2007, 10:52

Alıntı:
Acaba, yakın bir zaman içinde ÖHO'ların genelini kapsayan bu tarz bir dönüşüm sözkonusu mu?


2009'da alçak tabanlı araçların(aynı zamanda rampa veye liftli)mecburi olacağı söylentiler arasında yer alıyor.Tabi bu tam anlamıyla ne zaman uygulanır onu zaman gösterecek.

Şuan üretici firmaların hepsinde (yerli üreticilier de dahil alçak taban üretimi mevcut)sanırım o tarz araçlara yönlendirilicek artık alıcılar.

SAYGILARIMLA
Utku ARDIÇ


35CEM35

11 yıl önce - Pzr 25 Ksm 2007, 12:01

Alıntı:
Alıntı:
12 metre uzunluğundaki bu otobüs, 43 oturma, 78 ayakta yolcu kapasitesine sahip bulunuyor.

Toplam kapasitesi; 121 kişi mi yani? 43 oturma yerine sahip ve 12 metrelik klâsik bir otobüsün ayakta 78 kişi alması çok enteresan...

Akın KURTOĞLU


Araştırdım ve resimlerine ulaştım. Bu otobüse o sayıda yolcu Japonya'da belki, ama bizim ülkemizde o minyonlukta kişi sayısı zor
Haa birde, otobüs otobüse benzer ama, BMC Belde seriisine ne kadarda çok benziyor bu kasa.





Erkan_T
11 yıl önce - Pzr 25 Ksm 2007, 12:32

Alıntı:
Haa birde, otobüs otobüse benzer ama, BMC Belde seriisine ne kadarda çok benziyor bu kasa.


Bence hiç bir yeri benzemiyor...

İçi içi değil ;
Koltuk tipleri , mekânı...

Dışı dışı değil ;

Kapıları , camları , yan sacı , ön yüzü (sadece optik farlar benziyor)...



Alıntı:
Arkadasım, basamakların yüksek olması öho ların sucu degil o aracı üreten firmadan kaynaklanan bişi. dersen ki neden o aracı tercih etmişler o da bizi aşar o konuya karışamayız.



Basamakların yüksek olması tamamen istek üzerine...

Eskiden otobüsler çift katlı şasi yüksekliği sebebi ile iç platformları yüksekti.
Bu kadar şasi yüksekliği de sağlamlık açısından gerekli bir durumdu.

Ülkemizde yeni yeni üretilen - alınan alçak şasili otobüsler de , otobüs dünyasının en gelişme noktalarından birisi.
Bunlarda düşünülerek sağlamlık açısından sorun çıkmayan otobüsler.Çünkü bunlar çift katlı şasi gücü kadar arttırılarak üretildi.

Öholar kendi istekleri ile halen yüksek tabanlı otobüsler almakta ısrarlı.
Normalde ülkemizde alçak tabanlı otobüs(ler) mevcut.
Bu konuda başta BMC SLF , Procity modelleri geliyor.Yakında da Güleryüzün böyle bir çalışma yapacağı söyleniyor.

İzmir ' deki çift katlı şasili 280 - CB modelleri ise yine İzmir Büyükşehir Belediyesinin kendi isteği ile alınmaktadır.

Kısacası böyle bir var olma dururken halen eski tip teknoloji otobüslerde ısrar edilmesi biraz da ücretten kaçma isteğini açıkça gösteriyor.


ceka
11 yıl önce - Pzr 25 Ksm 2007, 12:48

arkadaşlar öho ların şu an alçak tabanlı araç almaları zor maliyet farkı normalle en az yarı fiyat yani bmc 260cb kılimasız otomatik 200000 ytl civarı alçak tabanlı aynı özelliklerde 300000ytl üzeri mercedes benz conecto 400000ytl üzeri man ın şu an türkiyede alçak tabanlısı mevcut değil oda mercedes benz den aşağı değildir cobra seriside yarı alçak taban modeli olduğu için tavsiye edilmiyor hyundai firmasıyla bazı esnaf ve şirket yöneticilerin görüşmeleri var hyundai yeni modelini şu an fuarlarda sergiliyor seri üretime geçmemiş görüşmeler sonuç alınırsa türkiyede öho müşterisi çok bakalım neler olucak kişisel düşüncem gerçekten alçak taban gerekli bunun yanında dijital tabela standart düzgün boya vs.sizin için hyundai modelini araştırdım selamlar





sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM