Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 15
mehmetist
14 yıl önce - Çrş 06 Ağu 2008, 00:40

Her 5 kilometrede bir aktarma yapmak zorunlu olsun. Her aktarmada da 3 bilet alınsın. Metrobüse binmeyenlerden de 4 bilet alınsın ki hak geçmesin.

Semih Yaşar

14 yıl önce - Çrş 06 Ağu 2008, 09:44
Aktarma


Mevcut aktarma sistemi ile Avcılar-Kozyatağı arasını 1,5 Akbil kontürü ile yani
1,30+0,65=1,95 YTL ücrete gitmek mümkün olacak, fena sayılmaz.
Balmumcu köprüsünde yapılan çalışmanın esas amacı bu noktayı büyük bir aktarma
merkezi haline getirmek, burada inen yolcu üç değişik yöne ( Avcılar, Levend, Beşiktaş)
devam edebilecek. Esasında İstanbul'da sürekli gözardı edilen bir ulaşım çeşidi daha var;
Yaya ulaşımı. Neden sürekli gideceğimiz noktanın kapısına kadar araçla gitmeyi
düşünüyoruz? Geniş ve düzgün kaldırımlar yapılsa birçok kişi ikinci aktarma yerine
yürümeyi tercih eder. Örnek: Metrobüs ile Balmumcu aktarma merkezine gelen bir yolcu,
Esentepe'deki plazalara gitmek için İ.E.T.T otobüsüne binip Zincirlikuyu'da inmek yerine,
direk olarak yürüyerek gitmeyi tercih edebilir.


mcagri
14 yıl önce - Çrş 06 Ağu 2008, 10:41

Semih benim aylardır içimi parçalayan ama bir türlü değinme forsatı bulamadığım konuyu açmış. Onu yürekten tebrik ediyorum. "Yaya Ulaşımı" hayati bir konu. Hakkında ayrı bir başlık açılmalı, nokta nokta tartışılmalı. Yaya ulaşımını iyileştirmek, emin olun ulaştırma işinin yarısını halletmektir.

Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Çrş 06 Ağu 2008, 11:22

Yakın zamanda yapılması gereken entegrasyon amaçlı yaya yollarından ilk aklıma gelenler Zincirlikuyu, Anıtmezar (Metrobüs) ve Ulubatlı (Tramvay).

Bu yollardaki en büyük sıkıntı ise güvenlik. Özellikle geç saatlerde ıssız yerler olacak buraları. Yeterli aydınlatma ve güvenlik oluşturulmazsa sorun çıkması kaçınılmaz görünüyor.

Bir diğer önemli sıkıntı ise bu alanların hızla işporta pazarına dönüşmesi. Yaya akışının yoğun olduğu yerlerde hep böyle oluyor (Şirinevler üstgeçidi).

Bunlar için ciddi önlemler alınmazsa yapılacak yollar amaca hizmet etmez maalesef.

Erkan Yılmaz


oktaner
14 yıl önce - Çrş 06 Ağu 2008, 11:51

Metrobüs değil, tramvay yapılmalı. Eğer Hollanda'dan şekilsiz otobüsler getiren firma tanıdık belki mümkün olabilir.



Ercan Dikme
14 yıl önce - Çrş 06 Ağu 2008, 12:42

bu hat bölme işlemleri ve ücretlendirmeleri çok komik yapılıyor metrobüsün içinde en az 3 hat olması lazım
1. Beylikdüzü-Topkapı
2.Yenibosna-Mecidiyeköy<85M hattı iptali ile>
3.Mecidiyeköy-Kozyatağı(kozyatağı adlı durağı yok bostancı sapağı son durağı)<129K iptali ile>
4.İsfalt ve ya kadıköy yakını bir durak ile-Tuzla hattı <130 Hattının iptali ile>

bu hatlar ana hatları olabilir geçişlerde aktarma olurmevcut hatlar tek yol üzerinde birleştiği için

Topkapı yenibosna arası duraklar - isfalt altbostancı arasındaki duraklar hat geçişlerine göre farklı olur
85M den mecidiyeköyden inen 129k için 10 mt ilerideki durağa akbil basarak aktarma yaparlar örnek beyazıttan tramvaya binen kişinin zeytinburnuda bağcılar tranvayına akbil basarak geçmesi gibi sistem oluşturulur. hat numaraları da mevcut kalınca bu hatların özelliğikendi özel yolu olması olarak kalır.


ve tabiki 500T hattı da 2 hatta bölünerek

Topkapı-isfalt ve isfalt-tuzla
2si arası aktarma da zaten 2 bilet etmeyecek yolcu da karlı çıkacak

buna göre son durum

78 Beylikdüzü-Topkapı 60 araç
78İ Topkapı-İsfalt 50 araç
130 İsfalt-tuzla 80 araç
85M Yenibosna-Mecidiyeköy 50 araç
129K Mecidiyeköy-kozyatağı 35 araç

yani 275 adet mercedes capacity
mevcut 100 adet var

85M'nin 13
129K 6-7
78 100
130 13
78İ hat yok
130 adet araç var şimdilik

bu şekilde 5 hat oluşabilir


Mehmet Kasım
14 yıl önce - Çrş 06 Ağu 2008, 14:38

Artık kıta geçişlerinde Ana Aktarma Merkezi MECİDİYEKÖY DEĞİL, ZİNCİRLİKUYU olacağa benzer. Bütün planlama bu şekilde görünüyor.

Hayırlı olsun

Mecidiyeköy rahatlayacaktır bayağı hissedilir derecede.


MehmetK
14 yıl önce - Cum 08 Ağu 2008, 16:09

semihyasar demiş ki;
Alıntı:
Esasında İstanbul'da sürekli gözardı edilen bir ulaşım çeşidi daha var;
Yaya ulaşımı.


Kesinlikle haklısın...
Yaya ulaşımı en ekonomik çözümdür pek çok yerde, malesef bu İstanbul'da hep ihmal ediliyor,
Bazı semtlere metromu yapsak diye düşünenler oluyor, sonra maliyeti düşünüp, metroda olmaz, tramvayda olmaz denip hiçbirşey yapılmıyor. Oysa yapılacak şey makul uzunlukta yaya tünelleri, yaya köprüleridir...

Örnek olarak Zincirlikuyu Metrobüs istasyonu Gayrettepe metro istasyonuna sadece 300 metre uzaklıkta, herkes 300 metre yürür heralde, bence bu yaya yolları seçeneğinin üstü kapalı yaya köprüleri, veya yayalar için tüneller yapılarak yaygınlaştırılması ulaşıma ciddi tasarruf ve kolaylıklar getirebilir.


berkerdeniz
14 yıl önce - Cum 08 Ağu 2008, 16:14

Zincirlikuyu metrobüs durağından sonra Mecidiyeköy'de ki durak nerde olacak TRUMP TOWERS ın olduğu noktada aktarma merkezi olacak deniyordu. Mecidiyeköy durağı tam neresi?

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 05 Eyl 2008, 00:20

Metrobüs'ün ikinci etap son istasyonu "Mecidiyeköy" yerine, artık; "Esentepe(/Zincirlikuyu)"de yeni inşa edilen dönüş kompleksine ötelendiği için, bu başlık misyonunu tamamlayarak kilitlenmiştir.

Konu ile ilgili mesajları, Esentepe'deki sondurak fotoğraflarını ve diğer bilgileri, alttaki linkte gösterilen başlık altından devam edebilirsiniz:

Metrobüs Hatları için Çok Elverişli Bir Aktarma İ ...: ESENTEPE

4 Eylül 2008 - Perşembe / 21:15
İstanbul-ULAŞIM Denetçisi
Akın KURTOĞLU



sayfa 15
« önceki   123 ... 131415
ANA SAYFA -> ULAŞIM