1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 14  |
 |
Gökçe Aydın
14 yıl önce - Sal 05 Ağu 2008, 21:08
Alıntı: |
Bu durumda, kentiçindeki İETT otobüs hatlarınında birbirleriyle birleştirilmesi, aynı mantıktan hareket ettiğimiz vakit daha mantıklı. |
Neden olmasın abi? Bence evet gayet mantıklı. A <===> B ve B <===> C şeklinde iki otobüs hattı varsa, üstelik A'dan C'ye gidecek olan bir otobüs hattı illâ ki B'den geçmek zorundaysa arada kestirme bir yolu yoksa, A <===> B ve B <===> C segmentlerinde eşit derecede talep varsa yani otobüs A'dan C'ye gidene kadar bir dakika boş kalmayacaksa, her durakta indi bindi olacaksa bu birleştirmeleri yapmak çok da mantıksız değil. Ama tutup da 5 dakikada bir sefer yapılan bir hatla 30 dakikada bir sefer yapılan bir hattı birleştirmek tabii ki mantıksız olur.
Tabii ki bütün metrobüsler Tuzla'dan Avcılar'a kadar gitmeyebilir. Aynen Kabataş - Zeytinburnu tramvay hattında olduğu gibi ara durak çiftleri arasında seferler de yapılabilir. Ancak, dakikada bir olmasa da 5 - 6 dakikada bir Tuzla'dan Avcılar'a aktarmasız gitme imkanı sağlanmalıdır diye düşünüyorum.
|
 |
Akın Kurtoğlu
14 yıl önce - Sal 05 Ağu 2008, 21:33
Alıntı: |
Neden olmasın abi? Bence evet gayet mantıklı. |
Pekiyi, böylesine devâsâ hatların ücretlendirilmesi nasıl olacak? Nerede kalacak hakkaniyet?
Akın KURTOĞLU
|
 |
mehmetist
14 yıl önce - Sal 05 Ağu 2008, 21:46
Devasa değil ki....... Beylikdüzü-Kozyatağı sadece 50 km.
500T Tuzla-Topkapı otobüsü bile 60 km'den fazla mesafe gidiyor ve sadece iki bilet.
Dünya metropollerinde bu hattan çok daha uzun hatlar var. Hatta birçok metropolde sistem içi aktarmalar da bedava olduğu için yüzlerce kilometreyi aynı sabit fiyata gitmek mümkün. İster 2 durak git, ister 60 durak git, ücret aynı. Kimse de kendine haksızlık yapıldığını düşünmüyor.
|
 |
Gökçe Aydın
14 yıl önce - Sal 05 Ağu 2008, 21:52
Akın Abi, hangi hakkaniyetten söz ediyorsun ben anlayamadım. Düşün ki 500T gibi bir hat var. İkinci köprüden gittiği için, toplam uzunluk bakımından Avcılar - Tuzla metrobüs hattından çok da aşağı kalır yanı yok hani. Bu hatta, misal Sanayi Mahallesi'nden binip de Kavacık köprüsü'nde inecek bir yolcu, Kavacık Köprüsü'nden binip Şifa Mahallesi'nde inecek bir yolcunun iki misli ücret ödüyor. Bahsettiğin hakkaniyet böyle birşey mi?
|
 |
Akın Kurtoğlu
14 yıl önce - Sal 05 Ağu 2008, 21:55
Alıntı: |
Dünya metropollerinde bu hattan çok daha uzun hatlar var. Hatta birçok metropolde aktarmalar da bedava olduğu için yüzlerce kilometreyi aynı sabit fiyata gitmek mümkün. İster 2 durak git, ister 60 durak git, ücret aynı. Kimse kendine haksızlık yapıldığını düşünmüyor. |
Biz Türkiye şartlarından bahsetmekteyiz. Los Angeles'ta veya Paris'te yolcu bu parayı rahatlıkla öder ve ince hesabını yapmaz. Çünkü, adamların kazançları bizlerin belki de 5-10 katı... Ama, dargelirlilerin yoğunolarak yaşadığı memleketimizde insanlar kullandıkları kadarını ödemek için ellerinden geleni yaparlar.
Mehmet kardeşim, İstanbul'da mı yaşıyorsun, yoksa İstanbul dışından mı foruma katılıyorsun? bilemiyorum, fakat şu kadarını söyleyeyim. İstanbul kentiçi ulaşımı son derece komplikedir: Sen hiç pazardan 1 kilo domates alıp da, 5 kilo parası ödemeyi kabul edebilir misin? Domatesi 1 kilo alan da, 5 kilo alan da aynı ücreti öderse; bu durumda 5 kilo domates alan kârlı, 1 kilo alan ise zararlı çıkar. Hatta zararlı çıkmanın ötesinde, enayi durumuna düşer. Çünkü 4 kilo domatesin parası, 1 kilo alanın sırtına yüklenmiştir... Örnek; açık ve net!...
Akın KURTOĞLU
|
 |
Akın Kurtoğlu
14 yıl önce - Sal 05 Ağu 2008, 21:59
Alıntı: |
Akın Abi, hangi hakkaniyetten söz ediyorsun ben anlayamadım. Düşün ki 500T gibi bir hat var. İkinci köprüden gittiği için, toplam uzunluk bakımından Avcılar - Tuzla metrobüs hattından çok da aşağı kalır yanı yok hani. Bu hatta, misal Sanayi Mahallesi'nden binip de Kavacık köprüsü'nde inecek bir yolcu, Kavacık Köprüsü'nden binip Şifa Mahallesi'nde inecek bir yolcunun iki misli ücret ödüyor. Bahsettiğin hakkaniyet böyle birşey mi? |
Sen, bahsetiğim hakkaniyet ölçülerini çok çok iyi anladın... Anlamamazlığa gelmek bize bir fayda getirmez, konuyu çıkmaza götürür sadece...
İstanbul'da herkes Tuzla Şifa mahallesi'ne gitmiyor. Yüzbinlerce yolcu belki de sadece Halıcıoğlu-Çağlayan veya Merter-Edirnekapı ya da Yenibosna-Ambarlar arasında seyahat ediyor/edecek. Ama Tuzla'ya kadar gidenle aynı parayı neden versin ki?
Akın KURTOĞLU
|
 |
Gökçe Aydın
14 yıl önce - Sal 05 Ağu 2008, 22:04
Anladım, anladım da demek istediğim şey bu ücret hakkaniyetsizliğinin sadece metrobüs ile kısıtlı olmadığı. İETT şebekesinin hemen hemen her yerinde ücret bakımından hakkaniyetsiz uygulamalar var; bunu gözler önüne sermeye çalışıyorum. Benim bakış açıma göre iki seçenek kalıyor bu durumda: Ya şebekenin bütününde, her toplu taşıma aracı için mesafeye dayalı bir ücretlendirme sistemi getireceğiz ve bundan metrobüs de faydalanacak. O halde, Tuzla - Avcılar arası yek pare bir sefer yapılması ne hakkaniyetsizlik yaratacak ne de vergilerimizin sırtına aşırı bir yük olacak. Ama bu mesafeye dayalı ücretlendirme işini getirmiyorsak da, İstanbul'un bütününde bu hakkaniyetsiz uygulamalar varken bunun acısını metrobüsten çıkarmamalıyız; otomobil denilen baş belasını defetmenin en etkili silahlarından birini kendi elimizle etkisiz hale getirmemeliyiz.
|
 |
Orhan Kınık
14 yıl önce - Sal 05 Ağu 2008, 22:04
Metrobus hattı aktarmasız olmalı. Belki belediyenin görünürde bir kaybı olacak gibi ama dolaylı getirisi çok daha fazla olacaktır. İnsanlar metrobusla yolculuk yapmanın ne kadar keyifli bir şey olduğunu yaşayacak, özel araçlarını garajlara çekecekler. Trafik rahatlayacak. Metrobus tam kapasite ile çalışacak. Daha çok yolcu taşıyacak. Bu anlamda sürümden kazanarak cift bilet gelirini telafi edecek. Daha az köprülü kavşak ve yol yapmak için bütce ayırmayacak. Yatırım bütcesinden tasarruf edecek. İstanbula daha temiz bir hava kazandıracak.
|
 |
Alper Ay
14 yıl önce - Çrş 06 Ağu 2008, 00:34
metrobüsün aktarmalı yada aktarmasız olması üzerine
Arkadaşlar
Metrobüs hattımız boğaz geçişi olursa Mutlaka aktarmalı olacaktır veya aynı hat üzerinde baştan sona giden (b.düzü-tuzla) SAYILI sefer olacaktır. Çünkü;
1)Bu güzergah üzerinde (e5) zaten kemikleşmiş "orta mesafeli" bir yolcu trafiği var. Örneğin Bakırköy Mecidiyeköy hattı. Gün içinde yoğun, işe gidiş ve dönüş pik saatlerinde çok daha yoğun. İşte bu saatlerde buradaki otobüsleri nispeten yolcu yoğunlu zayıf yerlerde, sadece hattı başından sonuna varması için kullanmak anlamsız olur. Araçlar bu pik saatlerde orta mesafelerde git-gel lerde kullanılacaktır.
2)Yine tek yöne doğru yoğun saatlerde metrobüs araçlarının zaman zaman boş vaziyette, transit geçişlerle hızlı geri dönüşler yapıp Avcılar veya Cevizlibağ baş duraklarındaki yolcuları erittiklerine şahit oluyoruz. Bu gene olacaktır. Buda; hat, her iki yöne uzadığı zaman aktarmayı kendiliğinden getirmiş olacaktır.(Zeytinburnu-Kabataş tramvay hattında bile, bazı seferlerde Eminönünde inip,bir sonra gelen araçla Kabataş'a ulaşmıyor muyuz?)
3)Sistem her ne kadar izole olursa olsun, sonuçta insan eliyle işlemektedir. Araçların hızı hava şartlarına, araçtaki yolcu sayısına, belli saatlerde yolcuların duraklardan tahliyesi performansına da bağlıdır. Bu durumda kısa seferlerde durak başına kaybedilen ve hissedilmeyen süreler, uzun mesafelerde kaydadeğer olacaktır, rötarlara sebebiyet vericektir.
4)Beylikdüzünde oturup da hergün Tuzlaya gidip gelmesi gereken kaç kişi olabilir?
5)Ücretlendirme tek bilet olmalıdır. Zaten yoğunluk yukarıda da değindiğimiz gibi orta mesafelerde olacaktır. İndi bindiler de uzun mesafe kullananları amorti edecektir.
saygılarımla...
|
 |
C. H. Engin Er
14 yıl önce - Çrş 06 Ağu 2008, 00:35
Beylikdüzü - Zincirlikuyu mesafesi 36 km
Tuzla - Zincirlikuyu mesafesi 37 km
Topkapı - Kozyatağı mesafesi 21 km
bu 3 hat çalıştırılmalı hepsi 2 biletli olabilir. Ya da 3.hat tek bilet diğerleri 2 bilet de olabilir. Bu da uygun görülmezse 1,5 bilet uygulaması da yapılabilir, fiyat ayarlanır ama bu 3 hat eninde sonunda çalıştırılmalıdır.
|
 |
sayfa 14  |
ANA SAYFA -> ULAŞIM
|