Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 13
Mehmet Kasım
14 yıl önce - Sal 05 Ağu 2008, 11:36

O zaman UZUNÇAYIR durağı nasıl olur? Yapılacak büyük üst geçitte mi olur? O zaman Söğütlüçeşme'den gelen metrobüs ile nasıl aktarma yapılacak?

Gökçe Aydın
14 yıl önce - Sal 05 Ağu 2008, 11:44

Alıntı:
Bu son derece uzun ve abartılı olur. Aslında daha evvel bir başka başlıkta yekpâre bir Metrobüs hattının olabilirliğinden ve buranın da diğer düz İETT hatlarıyla sübvanse edilebileceğinden dem vurmuştum. Ancak görülüyor ki hat; Kozyatağı'nda sonlanmayarak, bir süre sonra Tuzla'ya kadar uzanacak. Tuzla-Beylikdüzü şekline geldiğinde de bu şekilde tek parça çalışmasını savunacağız bu sefer de... Yani ,her iki ucu da açık ve lâstik gibi çektikçe uzayan bir çalışma... Sonu yok gibi birşey. Buna sübvansiyon da para etmez...

Oysa, mantıklı toplutaşıma sistemlerinde bu derece uzun hatlar, muhakkak ya ücretleri yüksek tutularak, ya da yukarıda bahsettiğim şekilde diğer hatlar tarafından desteklenirler... Hat üzerinde yüzlerce mafsallı otobüsün dakikada bir çalışacağını gözönüne aldığınızda, varın siz hesaplayın yakılacak akaryakıtın boyutunu... Bu nasıl karşılanacak? Bir süre sonra kentiçi taşımasına gelecek zamlarla elbette ki... Bu da; kaş yapmak isterken göz çıkarmanın arapçası olur...

Bundan dolayı, ya birkaç parçalı, aktarmalı ve olabildiğince hakkaniyet ölçülerinde kendi içinde entegrasyonu sağlamış bir bütün, ya da her istasyonda inildiği vakit akbilden düşülen geri kalan ücret sisteminin oturtulması... Üçüncü şık ise; eviyle işyeri arası 5-6 durak olanların hakkının yenmesi demektir.


Akın Abi haklısın ama, unutmayalım ki Tuzla - Beylikdüzü şeklinde bir hatta dakikada bir çalışacak yüzlerce mafsallı otobüsün herbiri de yüzlerce yolcu taşıyacak. Böylesi bir hatta sürekli indi bindi olur, belki sadece bir metrobüs 500 - 600 yolcu taşır. Aktarmasız bir yolculuğun çektiği ve dolayısıyla otomobillerinden vazgeçirdiği yolcu sayısı da, yine böylesi aktarmasız bir yolculuğun yolcu çekmesiyle adamakıllı bitirilecek olan minibüslerin yakıt tüketimini de düşündüğümüzde, kamu faydası açısından karşılığını alacağımızı düşünüyorum.


Mehmet Kasım
14 yıl önce - Sal 05 Ağu 2008, 12:09
SÖĞÜTLÜÇEŞME


Metrobüslerde en uzun hat şu iki şekilde olabilir:

1-Beylikdüzü-Söğütlüçeşme

2-Harem-Tuzla

Beylikdüzü'nden ya da Avrupa Yakasının herhangi bir yerinden kalkan metrobüs ne KOZYATAĞI'NA NE DE TUZLA'YA DİREK GİTMEYECEKTİR. Direk Söğütlüçeşme'ye stadın oraya gidecektir.

***Eskiden TUZLA-HAREM TRAMVAY PROJESİ vardı. Ne oldu hiç bahseden yok. Ne yaptılar? Metroya çevirdiler. Ama KARTAL-KADIKÖY olarak. Yani HAREM bağlantısını kırptılar. Şimdi oraya metrobüs yapacaklar. HAREM-TUZLA METROBÜS HATTI.


fatihhayri

14 yıl önce - Sal 05 Ağu 2008, 12:53

Anadolu yakası tam bir yatırım yoksunu Avrupa yakasında bir çok prje varken anadolu yakasından bi tek kadıköy - kartal metrosu var ve ne zaman biteceğini Allah bilir.

Bunun dışında Avrupa yakında bir çok proje ve yeni projeler varken, Anadolu yakasındaki projeler bir elin parmağını geçmiyor ve kesin projeler değil.

Anadolu yakasından fazla oy beklemiyor Belediye herhalde


Selcuklular
14 yıl önce - Sal 05 Ağu 2008, 13:11

Duraklara giriş gibi çıkışta da kart-artık kent kart olacak- okutulursa o zaman ayırmaya gerek yok hattı.

Ancak esentepede yapılacak bir aktarmda da zaman açısından az şey kaybettirir, 2 dakika kaybedeceğim diye normal İETT hatıına binip 1 saat beklemeyi göze alan o otobüsü kullansın.



Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Sal 05 Ağu 2008, 13:17

Seferler ne kadar sık olursa olsun aktarma yapmanın zaman maliyeti vardır. Sonuçta inmek binmek, durak değiştirmek nereden baksanız en iyimser 4-5 dk sürer.

Erkan Yılmaz


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 05 Ağu 2008, 14:18

Alıntı:
Akın Abi haklısın ama, unutmayalım ki Tuzla - Beylikdüzü şeklinde bir hatta dakikada bir çalışacak yüzlerce mafsallı otobüsün herbiri de yüzlerce yolcu taşıyacak. Böylesi bir hatta sürekli indi bindi olur, belki sadece bir metrobüs 500 - 600 yolcu taşır.

Bu durumda, kentiçindeki İETT otobüs hatlarınında birbirleriyle birleştirilmesi, aynı mantıktan hareket ettiğimiz vakit daha mantıklı:

* Anadolufeneri-Beykoz, Beykoz-Üsküdar hattı, Üsküdar-Pendik ile birleştirilerek; "Anadolufeneri-Pendik",

* Sarıyer-Kabataş hattı, Beşiktaş-Topkapı, Bayazıd-Bağcılar Çiftlik ile birleşerek; "Sarıyer-Bağcılar Çiftlik"

* Kilyos-Sarıyer, Sarıyer-Topkapı ve Mecidiyeköy-Bakırköy hatları da birbirleriyle birleşerek; "Kilyos-Bakırköy" gibi hatlar oluşturulabilir.

Bir Bakırköylü hiç vasıtadan inmeden Kilyos'a gidebilir. Nasıl olsa yolboyunca indi-bindiler de olacak sürekli...

Ama bu tarz; hatlar arası evlilikler mantıklı olur mu? Bence olmaz... Kentiçi toplutaşımasının doğasına aykırı bir düzenleme olur... Benzer durum Metrobüs için de geçerli...

Akın KURTOĞLU


C. H. Engin Er

14 yıl önce - Sal 05 Ağu 2008, 14:34

Alıntı:
Avrupa Yakasının herhangi bir yerinden kalkan metrobüs ne KOZYATAĞI'NA NE DE TUZLA'YA DİREK GİTMEYECEKTİR


O zaman 500 T ve 500 ES hatlarının kaldırılmaması lazım, kim tek vasıta ile gittiği güzergahta artık aktarma yapmak ister ki?


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 05 Ağu 2008, 14:39

Alıntı:
Avrupa Yakasının herhangi bir yerinden kalkan metrobüs ne KOZYATAĞI'NA NE DE TUZLA'YA DİREK GİTMEYECEKTİR

Tuzla'yı bilemem ama, "Avrupa-Asya" birleşmesi muhakkak sağlanacaktır. Yani Kozyatağı ayağı, aslında Avrupa tarafına geçiş noktası konumuna gelecektir. Avrupa'ya da geçince, bindirmeli bir güzergâhta bir süre ilerlemesine devam ederek güneybatı yönüne dönecektir (En azından; dönmelidir).

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

14 yıl önce - Sal 05 Ağu 2008, 14:59
Zincirlikuyu


Metrobüs hattının Zincirlikuyu'da tam ikiye bölüneceği teorisi, mevcut inşaat çalışmalarına
bakarak ortaya attığım bir varsayım, İ.B.B'nin bu yönde bir açıklaması henüz yok.
Mecidiyeköy- Zincirlikuyu yönünde yapılan dönüş rampası inşaatına bakılırsa, bütün
otobüsler mecburi olarak geri dönecek gibi görünüyor, rampanın sağından ve solundan
birer şerit devam ediyor mu, bilemiyorum.



sayfa 13
« önceki   123 ... 12131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM