Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 15:10

Dönüş köprüsünü oraya yaparsanız durak çok uzakta kalır. Eğer bu hat ile metro arasında kolay bir aktarma imkanı olmazsa çok sıkıntı yaratabilir.

Metronun Mecidiyeköy istasyonu zaten meydana çok uzakta. Bir de metrobüs istasyonunu diğer yönde uzağa yaparsak özellikle yağışlı havalarda yolcular eziyet çekerler.

Bu araçlar viyadüğü herhalükarda geçip köprüye doğru gideceğinden meydanda veya çok yakınında bir durağa sahip olmalılar.


Erkan Yılmaz


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 15:14

Alıntı:
Dönüş köprüsünü oraya yaparsanız durak çok uzakta kalır. Eğer bu hat ile metro arasında kolay bir aktarma imkânı olmazsa çok sıkıntı yaratabilir.

Evet, çok doğru... Bugünkü İETT duraklarının terminüslerinin olduğu alan orası işte... Meydana, metro girişlerine ve diğer aktarmalara uzakta kalan bir alan ama, başka alternatifi maalesef yok. Alanın bitiminden itibaren hafif bir rampa ile Mecidiyeköy meydanına ve viyadük altyoluna bağlanılıyor. Alanın sonlanmasından itibaren viyadük ayakları başlıyor. Daha ilerde bir alan bulmalarına imkân yok. Ayrıca viyadüğün üzerine ayakları oturan bir U dönüş köprüsü de riskli...

Madem hat devam edecekse, yolun ortasından aşağı yola saplanan bir rampa mecbur. En doğru çözüm bu...

Akın KURTOĞLU


Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 15:34

Rampa projesi banada çok mantıklı geliyor. Viyadük ayakları arasındaki açıklıkta müsait.

Şişli ve Ortaklar caddesi yönünden gelip Çağlayan'a dönen araçlar için bir geçiş alanı bıraktıktan hemen sonra alta inip viyadüğün diğer ucundaki ışıkların hemen öncesinde tekrar yukarı çıkabilir.

Arada iki ışıklı kavşak noktası var. Onlarıda uçlara taşıyarak sorun çözülebilir. Birde Ali Sami Yen stadı yıkılınca o bölgede yol biraz genişletilebilir.

Böylece istasyon tam Mecidiyeköy meydanında oluşturulmuş olur. Gerçi belediyenin birkaç yıldır meydanları İETT'den arındırma projesine ters düşer bu durum ama bu nokta için gerekli olan bu.

Erkan Yılmaz


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 15:46

Veya Karkuyusu hizalarından Mecidiyeköy'e aşağıya saplama bir rampa ile inilerek, meydanın olabilen en orta noktasında istasyon oluşturulduktan sonra, Metrobüs'ler biraz daha ileriye, Likör-Gayrettepe ayrımına kadar ilerleyip, buradaki geniş trafik göbeğinden geriye rahatlıkla dönerler. Ayrıca bir geri dönüş köprüsüne de ihtiyaç kalmaz.

Bahsettiğimiz dönüş; Ali Sami Yen'i geçtikten hemen sonra, viyadüğün hafiften kuzeye kıvrıldığı noktadaki, altyoldaki araçların E-5'e katılım yaptığı ve ayrıca güneye, Gayrettepe Telefon Başmüdürlüğü mevkine sapan kavşağın solunda, viyadük altında kalan geniş alandır.

Akın KURTOĞLU


Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 15:55

Araçları ordan geçirmek pek sağlıklı bir çözüm olmaz. Bölge trafiği çok yoğun. Seferlerin aksamasına sebep olur.

Tabi kalıcı bir dönüş köprüsü planlanmıyorsa ve 3. etap kısa sürede yapılacaksa atıl bir yatırım yapmamak için bir süre geçici çözüm olarak uygulanabilir.

Erkan Yılmaz



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 16:01

Caddenin sol cephesinin kaldırımları oldukça geniş. Buradan bir miktar traşlama yapılabilinir. Ayrıca, üstte ilerleyen bir izole yol yerine, viyadük altında bir izolasyon yapılabilir. Eski İETT tercihli yolunu takibeden, ama Gayrettpe sapağında, yarı yolunda U ile sonlanan bir metrobüs tercihli yolu...

Akın KURTOĞLU


Murat Caner
14 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 16:02

Alıntı:
Evet, köprüye nazaran biraz daha pahalı olması kuvvetle muhtemel ama, İstanbul gibi devâsâ bütçeli bir kentte, uzun soluklu ve yüksek potansiyelli hizmet vermeye kalkışıldığı vakit de, bu gibi çözümler daha kalıcı ve de sağlıklı olurlar. "İngiliz sicimi" meselesinde olduğu gibi...


Mecidiyeköy köprülüyolunu tadil edip Akın Kurtoğlu çözümü uygulamak pek olasılıklı görünmüyor. Köprüyü çok iyi bilmiyorum ama iki yol salı arası 2,5 metre bile değil. Yani 6,5 metre metrobüs geçişi boşluğu açmanız zor. Genede eğer çok pahalıya çıkmayacaksa ve çok zaman almayacaksa yapılmalı.

Ancak köprülüyolun altına inince dönüşü nasıl yaparız? Metrobüsün 3. adımı bitene dek dönüşler buradan yapılacak.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 16:05

Alıntı:
Ancak köprülüyolun altına inince dönüşü nasıl yaparız? Metrobüsün 3. adımı bitene dek dönüşler buradan yapılacak.

E, işte 3 mesaj yukarıda cevabını yazdım zaten...

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=657496#657496

Akın KURTOĞLU


Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 16:06

Kaldırımları traşlamaya gerek olduğunu sanmıyorum. Oradaki sıkıntı yaratacak yerler Profilo alışveriş merkezinden gelen araçların kullandığı Likör fabrikasının önündeki ışıklı kavşak ile Esentepe tarafından gelen araçların Şişli yönünde devam etmek için orta bölümü kullandığı Meydandaki durağın karşısı.

İkinci söylediğim geçişi iptal ederek araçları Kuştepe'den Şişli'ye yönlendirmek sıkıntı yaratmaz sanırım. Ancak Likör önündeki kavşak problem gibi duruyor. İzole yolu oraya kadar yaparsak durak boyu yeterli olurmu bilmiyorum.

Erkan Yılmaz


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 16:12

Üçüncü bir çözüm de şu: Madem Mecidiyeköy'e kadar gelen Metrobüs, nasıl olsa en kısa zamanda Boğaziçi köprüsü'nü aşarak karşı yakaya atlayacak. O zaman, şimdiden Esentepe'ye kadar olan kesimi projeye dahil edilir. Son kalkış noktası Mecidiyeköy olmaz. Metrobüsler burayı transit bir istasyon gibi kullanırlar ve Esentepe'ye, köprülü kavşağın olduğu kesime kadar ilerleyip burada bir son istasyonla neticelenirler. Dönüşlerini de köprülü kavşağın yan dönüş yollarını kullanarak tamamlarlar. Böylece Mecidiyeköy'de ek bir köprü inşaatına ve geçici külfetlere, araçözümlere de gerek kalınmaz...

Ancak, E-5 istikametinden gelen metrobüslerin bir kısmı, muhakkak Mecidiyeköy'den dönecek iseler ve tamamı da köprüyü atlamayacaklarsa, bu taktirde bu yakadan çıkmadan mutlaka bir "U"ya ihtiyaç duyacaklardır. Neticede, yine dönüp dolaşıp Esentepe'ye gelir ve buradaki yonca kavşağın yanlarındaki dönüşlerini kullanabiliriz.

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
« önceki   123 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM