Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
MehmetK
10 yıl önce - Cum 23 Ksm 2007, 17:31
[İST-A7.63] - Metrobüsün Mecidiyeköy'deki Başdurağı Neresi Olacak ve Geriye Nasıl Dönecek?



Özellikle tam da Ali Sami Yen stadının olduğu noktaya doğru köprülü yol sağındaki ve solundaki binalara çok yaklaşıyor... o noktada metrobüs köprülüyolun altını kullanmazsa üstende gidebileceği bir yer yok yola bir üçüncü kat daha yapmakta biraz ekstra mühendislik gerektirecek bir çalışma olur, mesala yeni sütünlarla şimdiki köprülüyolun üstüne bir yol daha yapılabilir belki...zor gibi

Ama işin aslı Mecidiyeköy köprülü yolun altında 8 şerit yol var ikisi metrobüse gitse çok büyük bir kayıp olmaz ama yayaya kapatılması lazım yolun bir, ve ikincisi yolda bir kaç trafik ışığı var onlarda teke indirilmeli, ama bir tane mecburi yoksa metrobüs Büyükdere Caddesini kesmiş oluyor.


Burç

10 yıl önce - Cum 23 Ksm 2007, 19:00

Bence Mecidiyeköy'de metrobüse en iyi çözüm tünel olur.
Birkaç yüz metrelik bir tünel bile yeter. Avcılar kavşağındaki gibi.
Biliyorsunuz şu anda arabalar için İstanbul'un çeşitli yerlerinde kilometrelerce uzunlukta
tüneller yapılıyor zaten. Mecidiyeköy'e de rahatça 2 şeritlik kısa bir tünel yapılabilir.
Şimdiki durakların oradan girer, stadtan yüz metre sonra tekrar çıkar.


emrah basarol

10 yıl önce - Cum 23 Ksm 2007, 19:57

Alıntı:
Şimdiki durakların oradan girer, stadtan yüz metre sonra tekrar çıkar.
ne kadar derinde oldugunu bilmiyorum ama zaten o bölgede metro var..sanırım metro, o bölgeye baska bir tünel yapılmasını imkansız hale getirir..tabii eger birbirlerini kesecek sekilde yapılmazlarsa neden olmasın..



Erkan YILMAZ
10 yıl önce - Cum 23 Ksm 2007, 20:06

Burç demiş ki:
Bence Mecidiyeköy'de metrobüse en iyi çözüm tünel olur.


Alttan giden metroyu ne yapacağız?

Orası zaten 3 katlı bir ulaşım noktası. Bir kat daha yapılması öyle pek kolay değil. Hele üste bir kat daha çıkarsak yolcuları nasıl oraya ulaştıracağız?

Daha önce Akın bey'in çizdiği bir proje vardı. Yolun ortasından alta inip ileriden tekrar çıkacağı şekilde rampalardan oluşan. Bence o sistem bu bölge için uygun bir çözüm olur.

Erkan Yılmaz


Murat Caner
10 yıl önce - Cum 23 Ksm 2007, 20:23

Alıntı:
Bence Mecidiyeköy'de metrobüse en iyi çözüm tünel olur.


Yapmayın. Tünel nereden çıktı? Yapılacak olay basit.

Mecidiyeköy'de ve Altın Boynuz geçişinde zaten yan yol var. Bu yanyolu işlevsel duruma getirip devamlılığını sağlamanız yeterli. Zincirlikuyu kavşağından sonra yanyola gerek kalmıyor. Zaten yapamazsınız.

Karşıya geçince yanyola hiç gerek yok.


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 01:54

Alıntı:
Yolun ortasından alta inip ileriden tekrar çıkacağı şekilde rampalardan oluşan. Bence o sistem bu bölge için uygun bir çözüm olur.



http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=439177#439177

Yani, şöyle bir çözüm üzerine yoğunlaşabilirler...

Akın KURTOĞLU



tolginho

10 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 05:48

Alıntı:
Ayrıca en önemli kısım ve en öenmli sorun var Mecidiyeköy'de dönüş köprüsü nereye yapılacak diyelim ki Mecidiyeköy İstasyonu 85M 85 gibi hatların kalktığı durakların tam orası olursa dönüş köprüsü nereye yapılacak çünkü ilerde viyadük var. Aşağıda dönüş köprüsü için düşündüğüm yer


Peronları tekrar köprü altına alıp burayı metrobüs durağı haline getirmek. Gerçi bu peron da çok ufak değil, bir taraftan inşaat yapılıp diğer taraftan peron hizmetleri devam da ettirilebilir. Zaten sistem devreye girdikten sonra bu perondan kalkacak hat sayısı üçe dörde iner. Onlara da kalan alan fazla fazla yeter.

Oldu ki yetmedi, eski durakların olduğu yer yani köprünün altı kullanılmıyor.

Ya da peronların üstünden geçecek bir dönüş köprüsü inşa edilir ve son istasyon e5 üstünde kalır, köprü ile karşıya geçiş verilir.

Mecidiyeköy'ün asıl derdi alttan geçen yolları kesmeden hattı ileriye uzatmak olacak.

Ama şu an esas sorun Haliç geçişi.


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 14:25

Avcılar'da uygulanan çözüm benzeri bir uygulama yapılacğaını düşünüyorum aslında Mecidiyeköy'de... Otobüsler merkeze yaklaşınca, bir "S" köprüsüyle yolun kenarına geçirilecekler. Muhtemelen de sağa, yani Mezarlık Önü'ne (Karkuyusu'nun hizasının hemen az ilerisine). Bu köprü de, Gayrettepe'den geçerek devam eden viyadük başlamadan hemen önce uygulanacak.


(+)

Aslında viyadüğü delerek alt yola inen çözüm, hem daha estetik olur, hem de daha işlevsel... Lâkin, Avcılar'daki bu uygulama geçen ay bir şekilde pratiğe aktarıldığı için (her nekadar, köprü genişliği yeterli olarak ölçülemese de), muhtemelen Mecidiyeköy ucundaki dönüş çözümü de bu şekilde denenecek.

Akın KURTOĞLU


Murat Caner
10 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 14:41

Ortadan yırtmak pahalı çözüm. Metrobüste uygulanan uzmanların düşündüğü çözüm. Çelik köprüler kısa zamanda yapılıp yerine oturtuluyor. Ancak daha geniş yapılmalılar. Köprüyü geçmek için 3. adımda ise alttaki tercihli otobüs yolunu kullanmak gerek diye düşünüyorum. Zaten yazmıştım.

Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 15:08

Alıntı:
Ortadan yırtmak pahalı çözüm. Metrobüste uygulanan uzmanların düşündüğü çözüm. Çelik köprüler kısa zamanda yapılıp yerine oturtuluyor.

Evet, köprüye nazaran biraz daha pahalı olması kuvvetle muhtemel ama, İstanbul gibi devâsâ bütçeli bir kentte, uzun soluklu ve yüksek potansiyelli hizmet vermeye kalkışıldığı vakit de, bu gibi çözümler daha kalıcı ve de sağlıklı olurlar. "İngiliz sicimi" meselesinde olduğu gibi...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
123 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM