Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
faruk_kan

14 yıl önce - Cmt 01 Arl 2007, 06:15

kış lastiklerini 2-3 ay kullanıp bir köşeye atıcam nasılsa zihniyeti ile bakmamak lazım. kış lastikleri normal lastiklere göre ortam koşullarında büyük farklılıklar gösterebilir. örneğin kalkış zamanını daha az sürede tamamlar, fren yapma mesafesi kısalır v.b...
kış lastiklerini artık günümüzde zaten servisler özel muhafaza kılıfları ile servis deposunda sizin adınıza saklıyor. deforma olması konusunda sıkıntınız olmasın. ayrıca zincir konusuna gelirsek, yeni sistem (e.k.ü) yani elektronik beyin diye tabir edilen bu sistemlere bağlı olan abs(anti blokaj sis.), asr(anti patinaj sis.) olan araçlarda zincir kullanımı çok riskli olabiliyor. aracın lastiklerinde zincir takılı olduğu için araç zaman zaman patinaj ve silkeleme yapabiliyor buda aracın beynine asr tarafından yanlış ve sürekli sinyaller göndermesini ve araçta kalıcı elektronik hasarlara yol açmasına neden oluyor. sonuç olarak, kış lastiği in , zincir out...


yazı gürkan

14 yıl önce - Cmt 01 Arl 2007, 13:16

en iyisi çivili lastik.4 tane çivili lastigim var.zincirin çıkamadıgı yerlere çıkıyor.inanılmaz şekilde yola tutunuyor ve buzda kesinlikle kaymıyor.arabayı sarsma gibi bir sorunda yok.sanırım tanesi 100 ytl civarı.kar lastigi üzerine çiviler çakılıyor.2 adet alındıgında araca yetiyor

Osman Sezai

14 yıl önce - Cum 14 Mar 2008, 15:16
LASTİK


Bu lastik olayını Adil Arslanoğlu Üstad'ımız en iyi şekilde ayrıntılarıyla anlatmış.Çok faydalı bilgiler içeriyor.

Bende buna katılıyorum.Çift jant kullanmak her zaman avantajlıdır.Aracın üzerinde çelik jant varsa yine aynı jantı kullanayım onun üstündeki lastiği değiştireyim derseniz çelik jant ve lastikler defalarca sök-tak yapılmakta olduğundan deforme olur ,Çelik jantınızında bu yüzden parlaklığı gider....

Birde kış lastiğinizi çelik jantın üstüne taktığınızı düşünün ,diğer düz jantlara nazaran biraz genişlik arzettiği için zincir takamazsınız. Bazı model araçlarda çamurluğa zincir sürtebilir.Tabi her model için söylemiyorum.


Burda yine en uygunu Adil Üstad'ımızın tavsiyesi olan çift jant olayıdır.Bir hatırlatma yapmakda fayda var Çelik jant bijonları ile sac jantların bijonları fark yaratabiliyor (Boy olarak ) Bu durumda:
kış için jant yedekleme yaparken bijonlarınıda alırsak iyi olur....

Burada kış lastik olayını anlatırken hep aracın çelik jantı varsa gibi bir anlatım oldu.Tavsiyem aracınızın çelik jantı olsada olmasada kış lastikleri için ayrı jant yedeklemede yarar var ....

Esenlikle kalınız.....


İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Cum 14 Mar 2008, 16:02

Bence İett kar yağışının etkili olduğu hatlarda çalışan araçlarının en azından çekişte olan tekerlerine böyle çıkabilen çivisi olan lastikler takmalıdır.

Korkut Varol
14 yıl önce - Cum 14 Mar 2008, 16:04

Ben de çift jant sistemini kullanıyorum. Son derece pratik ve lastikler hava basınçlı olduğu için de yük altında (boş lastiğe kendi ağırlığı bile yüktür) deformasyon riski olmuyor.
Uzun süre durup değişik sıcaklıklara maruz kalmaktan dolayı oluşan soru işaretlerine de önerim, lastikleri (daha doğrusu komple tekerlekleri) nitrojen ile şişirtmeniz. Artık bazı lastik bayilerinde nitrojen ekipmanı bulunuyor.

Kış lastikleri de bir yere kadar kavrama sağlayabiliyor tabii. Onun için her ihtimale karşı bagajda zincir veya en azından lastiğin üstüne geçirilebilen paletlerden bulundurmak iyi bir tedbir. Zaten şehir içinde çoğunlukla kısa bir rampayı, garaj çıkışını vs. geçene kadar lazım oluyor kuvvetli kavrama. Palet bu gibi durumlar için bence ideal takviye. Yola çık, paleti sök...

Çivili lastikler bence pek pratik değil, çünkü kar yağıyor, sonra özellikle ana yollardan başlayarak hemen eriyor ve yol sathı ortaya çıkıyor. Çiviler, yol sathına zarar veriyor; bildiğim kadarı ile Avrupa'nın çoğu yerinde şehir içlerinde artık kullandırmıyorlar. Ayrıca, asfalt üzerinde yol tutuşu da kış lastiğine göre azalıyor.

Bir de, şu "çelik jant" kavramına bir açıklık getirmek istiyorum. Çelik jant diye anılan jantlar, alüminyum alaşımlarından yapılmışlardır ve hiçbir şekilde çelik değillerdir. Çelik malzeme sözkonusu ise, bunlar esasen "sac jant" diye bilinen çelik sacdan mamul jantlardır.



İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Cum 14 Mar 2008, 16:09

Şimdi çivisi hareket eden lastikler var.Zemin karlı ise çivileri çıkarıyorsun,iyi ise içine gömülüyor.

İSMAİL ÇELİK

12 yıl önce - Sal 17 Ksm 2009, 18:46

Bu konuda bir bilinen yanlışta kar için olduğu inanacı.Halbuki kış lastikleri soğuk hava ve ıslak zemin şartlarındada diğerlerinden daha iyi yol tutuşu sağlıyor.Beşiktaş'ın sokakları yokuş olduğu için aracımda normal ve kış lastiği takılı iken olan yol tutuşları arasındaki farkı bariz diyebilirim.

flesh
12 yıl önce - Cmt 21 Ksm 2009, 13:18

aralik ayinda türkiyede arac kiralayacagim.
kis lastigi takmayi kabul eden tek bir sirket bulabildim.
araci teslim alirken lastigi kontrol ederken lastigin üzerinde ne sekilde belirtiliyor bunun kis lastigi oldugu.
almanyada m+s yazar ve kar tanesi olur üzerinde türkiyede bu nasil.


oytun71

12 yıl önce - Cmt 21 Ksm 2009, 14:19

Ben herkese kış lastiğini öneriyorum. 15 Kasım - 15 Mart arası mutlaka kış lastiklerimi takıyorum. Yazın jantlarıyla birlikte yatay olarak kapalı bir depoda muhafaza ediyorum. Gerek fren mesafesi, gerekse soğuk havalardaki performansı harika...

Dündar Polat
12 yıl önce - Prş 21 Oca 2010, 22:06

Ben yaz kış michelin alpin kullanıyorum gayetde memmunum suanda 75 000 km yaptım 100 000 km yi rahat rahat yapar diş derinliği 3 mm azalmış bunca km ye...



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM