Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Prş 22 Ksm 2007, 12:26
Araçlarda Kış Lastiği Kullanımı



Artık bizde bir kültürün yerleşmesi lazım.Nasıl ayakkabıda yaz ile kış mevsiminde farklı giyiyor isek,araçlarımızdada kış mevsiminde kış lastiği kullanımı alışkanlığı kazanmalıyız.

Ülkemiz en çok yağışı kış ve bahar mevsiminde alıyor.Akdeniz ve Menderes(ben Ege kelimesini kullanmam)sahil kesimi dışında kar yağışıda normal birşeydir.Hatta birçok yöremizde kış sert geçiyor,ama kış lastiği kullanma oranı bir otomobil dergisinden okuduğuma göre sadece %5'tir.Aynı dergi Almanya'da bu oranın %50 olduğunu yazıyordu.

Bu arada bilinen bir yanlışta var,bu lastikleri taktınmı zincir takman hiç gerekmez?Buda yanlış evet zincir takarak gidebileceğin birçok yeri bu lastikler ile takmadan gidebilirsin ama biraz kalınca bir kar tabakasında veya biraz meyillice rampada zincire mecbur olabilirsiniz ve yinede aracınızda zincir bulundurun.
Bu konu ile teknik detaylarıda dahil mevzu hakkında bilgi sahibi arkadaşlar bu başlıkta yazılarımızı biriktirelim.


BurakDemir

14 yıl önce - Prş 22 Ksm 2007, 16:01

özellikle hava sıcaklıgını +7 nin altında oldugu kuru veya ıslak yol şartlarında sürüş güvenliği için çok faydalı kış lastikleri. bizde bu lastikler ilk önce kar lastiği olarak tanındığı için biraz yanlış algılandı. işin sırrı kullanılan lastik karışımının düşük hava sıcaklıklarında sertleşmemesi ve tutunmaya devam edebilmesidir.

maliyet olarak da bakmamak lazım. sonuçta bu kış lastiklerini kullandığımız sürece yaptığımız km yaz lastiklerimiz eskimiyor. kısaca ikinci bir lastik masrafı olarak bakmamak lazım.

bir de benim yaşadığım bir tecrübede bu kış lastikleri ilk 1000 km boyunca kuru zeminde bile çok sert olmayan frenajlarda dahi çok çabuk bloke olup abs devreye sokuyordu. bu belki sadece benim aldığım marka ve modelden kaynaklanıyordur.


Camila Solmaz

14 yıl önce - Prş 22 Ksm 2007, 16:09

Alıntı:
Bu arada bilinen bir yanlışta var,bu lastikleri taktınmı zincir takman hiç gerekmez


Evet haklısınız. Bizim burada bu zamana kadar hep kış lastikleri kullanılmıştır, zincir denen şey de yeni kullanılmaya başladı, o da genelde dağa tırmanırken zincir takılır. Normal şehir içerisinde kışlık lastikler kullanılır. Kışlık lastik takıldığında da zincire gerek kalmıyor. Zincir kullanmanın bir de kötü tarafları vardır. 1. Lastiği mahvediyor 2. Tekerlek cantlarını mahvediyor. 3. Yolları mahvediyor.


bayram uçar

14 yıl önce - Prş 22 Ksm 2007, 21:46

Alıntı:
1. Lastiği mahvediyor 2. Tekerlek cantlarını mahvediyor. 3. Yolları mahvediyor.

4. olarak ta ön ve arka takımı mahveder...


Ahmet Cenan
14 yıl önce - Prş 22 Ksm 2007, 22:20

Alıntı:
bir de benim yaşadığım bir tecrübede bu kış lastikleri ilk 1000 km boyunca kuru zeminde bile çok sert olmayan frenajlarda dahi çok çabuk bloke olup abs devreye sokuyordu. bu belki sadece benim aldığım marka ve modelden kaynaklanıyordur.


Kış lastikleri normal mevsimlik lastiklere göre daha sert hamurdan imal edildiği için yol tutuşu özellikle kuru zeminde biraz daha azalır. Bunun nedeni hamurunda katılan bazı maddelerin sıcaktan dolayı yumuşamasıdır. Ancak bu lastikler karlı yollarda özellikle de buz zeminli yollarda istenilen perfonması rahatlıkla gösterebilmektedir. Geçen kış kullandığım aracımda takılı olan kış lastiklerini karlı ve buzlu bir yolda (Diyarbakır-Elazığ yolu Maden dağı geçidinde); aracımı zorlamama rağmen viraj girişleri ve çıkışlarında aracım hiçbir suretle savrulmadıve ne arkadan nede önden kaydı.



bayram uçar

14 yıl önce - Prş 29 Ksm 2007, 23:20

Araçlarımızın kışın karlı yollarda savrulmasını, kaymasını sadece lastiklere kabahat olarak görmemeliyiz.Her araç farklı yol tutuşu sergileyebilir.Örneğin; Sedan ile station wagon olan araçların yol tutuşları farklıdır..

enes

14 yıl önce - Prş 29 Ksm 2007, 23:53

Kış lastiği, kar lastiği uygulaması malesef polis, jandarma kontrollerinden geçemiyor.

Auto Show dergisi, Astra 100bin km testinde Bolu dağında kontrol yapan jandarma tarafından kontrollerde durdurulmuş ve zorla zincir taktırmışlardı. Testi yapanlar anlatamamışlardı bir türlü yurdum delikanlısına kar lastiği kullandıklarını.

İki sene önceki yoğun kar yağışında aynı şekilde Boğaz köprüsü girişinde polis tarafından kontrolde ceza yemekten bagajdaki zinciri takarak kurtulmuştuk.


suat914

14 yıl önce - Cum 30 Ksm 2007, 00:18

Bir de satışı artırmak için
aldığınız lastiği mevsimine göre depolayan bayiiler vardı.
Malum lastik değiştirdiğinde depolayacak müsait yeri olan pek az insan var.


Emre Güray
14 yıl önce - Cum 30 Ksm 2007, 00:42

3 yıl kadar önce bende kış lastiği kullanıyordum, çok faydalı oluyor fakat yaz aylarına doğru çıkartıp tekrar normal lastiklerime geçiş süreci içinde ortalama 4 ay kış / 8 ay normal lastik kullanımı orantısı içinde 8 ay duran lastiklerimde genleşme - ısı değişimi v.b doğal faktörlerden dolayı deformasyonlar meydana geldi. Açıkcası şu anda 4 mevsim lastik kullanıyorum ve çok memnunum, kışın ağır ve uzun geçtiği yerler için uygun, ılıman, yağışlı bölgeler için çok gerekmeyen bir lastik.

adilarslanoglu

14 yıl önce - Cmt 01 Arl 2007, 01:05
Kış lastiği


Arkadaşlar...

Sizlere tecrübelerime dayanarak söyliyeceklerim.
1- Kış lastiklerine mümkün oldugunca ayrı jant alın.(Sac'tan mamul jantlar piyasada en fazla 4'ü 50 Ytl)Kaynak hurdacılar.Ben öyle kullanıyorum.Yararlarına gelince.Sök-tak,balans ayarı 40 Ytl veriyoruz.Ayrıca lastikler böyle jantsız depolanınca ikinci kullanımına çok problemli oluyor.Balans problemi ortadan kalktıgı için müsait bir yerde kendiniz çok rahat söküp takabilirsiniz.Çok kolay.
2-Lastikleri ister jantlı ister boş olarak kullanımdan kaldırırken,güzelce yıkayıp,temizleyin,kurutun ve jumbo siyah çöp poşetine sarın.Öyle kaldırın.

Sevgiyle kalın....



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM