Ana Sayfa  



Remzi BÜLBÜL



Çrş 21 Ksm 2007, 23:05   Kütahya - Afyonkarahisar - Uşak Bölgesel Havaalanı

Kütahya-Afyonkarahisar-Uşak Bölgesel Havaalanının Arazi, Zemin Etüt ve Altyapı Çalışmaları Tamamlandı.

Kütahya-Afyonkarahisar-Uşak bölgesel havaalanı için yer seçimi arazi ve zemin etüt, altyapı projesi çalışmalarının tamamlandığını bildirildi.

Muhtemelen Kütahya'nın Altıntaş ilçesi sınırları içine yapılması planlana havaalanı üç ilin(Kütahya-Afyonkarahisar-Uşak) eşit uzaklıkları göz önüne alınarak yapılması gerçekleştirildi.

Bölgesel havaalanı için gerekli Bakanlar Kurulu kararının çıktığını belirten Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı AK Parti Afyonkarahisar Milletvekili Sait Açba, çevresel etki değerlendirmesi (ÇED) sürecinin ise devam ettiğini söyledi.

ÇED sürecinde doğal hayatın korunması ile ilgili alanın daraltılması işleminin Çevre ve Orman Bakanı Veysel Eroğlu'nun gayretiyle tamamlandığını dile getiren Açba, "Gerekli Bakanlar Kurulu kararı çıkarılmıştır. Kısa sürede ÇED süreci tamamlanacaktır. Diğer taraftan, yüzde 40 şahıs ve yüzde 60'lık kısmı Hazine arazisine tekabül eden kısmının takas işlemlerinin tamamlanması ile takas muvafakat dilekçeleri ve kamulaştırma evrakları Kütahya Valiliği'ne gönderilmiştir. Takas işlemleri de kısa sürede bitirilecektir" dedi.

Açba, DHMİ Genel Müdürlüğü'ne yap işlet devret modeline göre ihale edilebilmesine yönelik çalışmaların sürdüğünü de sözlerine ekledi.


 mesajı beğendiniz mi?
Oguz Meric



Çrş 21 Ksm 2007, 23:14  

Cok guzel demek birileri gene zengin olacak.
Bu bahsi gecen 3 ilimizde de oldukca buyuk havaalanlari var.
Para halkin cebinden ahbaplarin cebine girecek oldugundan cok basarili bir proje oldugun soyleyebiliriz.


 mesajı beğendiniz mi?
Remzi BÜLBÜL



Çrş 21 Ksm 2007, 23:54  

Eminim birileri zengin olabilir ama gerekli bir yatırım. Çünkü Afyonkarahisar'da sivil havaalanı yok. Askeri havaalanı var onu da NATO izin vermiyor ve yolcular için terminal yok. Kütahya'da aynı şekil. Uşak'ta var küçük ama düşünülmeden yapılan bir yatırım. Keşke Uşak yerine yeni yapılacak yere yapılsaymış. Yeni yapılacak havaalanı üç ilin ihtiyaçlarını karşılayabilir. Hatta dış hatlar terminalide yapılırsa, Dumlupınar'da ki şehitlikler, Afyonkarahisar, Gediz ve Simav'da ki kaplıca ve termal truzimi ile bölgede ekonomiye katkı sağlayabilir. Ayrıca konum bakımından havaalanı gerekli bir yatırım bence.
Hatta planlanan İzmir-Ankara otoyolunun havaalanı civarından geçmesi belirleniyor.



(+)


 mesajı beğendiniz mi?: +1
Oguz Meric



Prş 22 Ksm 2007, 01:36  

Askeri meydanlar anlasma cercevesinde sivil kullanima acilabilir.
Bunun uygulandigi pek cok meydana halen cesitli sivil ucaklar kullanabiliyor.
Bir tane bina yaparsin olur biter.
Kaldi ki askeri meydana inis yasagi yoktur plan cekersin izin alirsin gider inersin. Hele o ilde baska meydan yoksa kimse hayir demez.

Usaktaki meydan 2556m uzunlugunda bir pist.
Su anda Turkiye' de ucan Airbus 340 haricindeki butun ucaklar cok rahat iner kalkar.
Ataturk havaalanindaki kisa pist 2300metre, uzun pist 3000metre uzunlugundadir.
Bugun butun inisler kisa pistten yapilir. A340 ve B747 gibi buyuk ucaklar bunun disindadir.

Yani neresinden bakarsan bak luzumsuz.
Birileri bir guzel zengin olacaklar buna eminim.
Tezgahlar boyle hazirlanir; bazi yollar kapali gosterir yeni yol acar devleti soyar zengin olursun..


 mesajı beğendiniz mi?: +1
Remzi BÜLBÜL



Pts 03 Arl 2007, 19:23   Kütahya'da Uluslararası Bölge Havalimanına Kamulaştırma Engeli

Kütahya'da Uluslararası Bölge Havalimanına Kamulaştırma Engeli

Kütahya'nın Altıntaş İlçesine Yapılacak Olan 'Uluslararası Bölge Havalimanı' İçin Arazi Takası Çalışmaları Sürüyor.

Bölgedeki Kuyucak köyü sakinleri havalimanı için arazilerini takas etmeyeceklerini açıkladı. Kendi arazilerinin yerine verilen arazilerin kendilerine çok uzak olduğunu söyleyen Köy Muhtarı İbrahim Ünlü, "Şartlarımız yerine getirilmedikçe arazilerimizi kamulaştırmayacağız" dedi.

Havalimanı sahası içerisinde bulunan kendi arazilerine karşılık, köylerinin içerisinde bulunan hazine arazilerinden takas yapılmasını isteyen Muhtar İbrahim Ünlü, "Yetkililerin bize verdiği araziler köyümüze çok uzak. Herkesin köyden kalkıp o arazilere gitme imkanı yok. Eğer arazilerimiz yerine köyümüzde bulunan hazine arazilerinden verilirse takas yaparız. Bunun dışında bu hususta dediğimiz dedik. Sözümüzden dönmeyiz" diye konuştu.

Kuyucak köylüleri, havalimanı yapıldığı takdirde alana yakın oldukları için ses kirliliğinin en çok kendilerini etkileyeceğini, bu yüzden de köylerine hazine arazisinden yeni yer tahsis edilmesini istediklerini belirtirken, bu konuda kendilerini ikna etmeye gelen Kütahya milletvekillerine, Kütahya Valisi'ne ve AK Parti İl Başkanı'na rağmen vaadleri inandırıcı bulmadıklarını dile getirdiler. Kuyucak Köyü sakinleri, "Havalimanı Kütahya, Altıntaş ve çevremiz için, herkes için faydalı bir çalışma olacak. Bu çalışmanın bedelinin çoğu neden bizim köylümüzden isteniyor. Herkes eşit fedakarlık yapmalıdır" şeklinde konuştular. Bu arada, yetkililerin Kuyucak köyü sakinlerini ikna etmek için yakın bir tarihte tekrar bir toplantı tertipleyeceği öğrenildi.

Kütahya, Afyankarahisar ve Uşak illerinin ortak olarak kullanacağı uluslararası bölge havalimanının 2011 yılında faliyete geçmesi planlanıyor.[(İhlas Haber Ajansı)-(Haberler.com)]
kaynak: http://www.haberler.com/kutahya-da-uluslararasi-bolge-havalimanina-haberi/

ne diyelim hayırlı olur inşallah...


 mesajı beğendiniz mi?
Remzi BÜLBÜL



Prş 24 Oca 2008, 20:58  

Kütahya'da Kurulacak Havalimanı için Vaziyet Planı Çalışmaları Sona Erdi

Kütahya'nın Altıntaş ilçesine yapılması planlanan bölgesel havalimanı ile ilgili esas vaziyet planını çıkarmak için yetkililer çalışmalarını tamamladı.
Altıntaş ilçesine yapılacak olan ve Afyon, Uşak ile Kütahya'ya hizmet verecek havalimanı için bölgedeki çalışmalar son hızıyla devam ediyor. Son olarak Ulaştırma Bakanlığı Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü'nden trampaya esas vaziyet planını çıkarmak için ilgili birimden gelen heyet, Alibeyköy ve Kuyucak köylerini kapsayan havalimanının yapılacağı alanda çalışmalarını tamamladı.

Yapılan çalışmalar sonunda hazırlanan vaziyet planı, rapor haline getirilerek Bakanlığa sunulacak. (Cihan Haber Ajansı)

KAYNAK: HABERLER.COM
http://www.haberler.com/kutahya-da-kurulacak-havalimani-icin-vaziyet-plani-haberi/

İLK KAZMA YAKINDA VURULACAK...


 mesajı beğendiniz mi?
Gökçe Aydın



Prş 24 Oca 2008, 21:07  

Ben de bu havalimanının yerinde bir yatırım olabileceğini düşünüyorum. Diğer illerde havaalanları olabilir ama bu iller tek başlarına uçak dolduracak sayıda yolculuk üretemeyebilirler. Ancak, havalimanından her uçak için 3 şehre birden birer otobüs seferi yapılacak olursa o zaman uçak seferi yapmak da ekonomik yönden geçerli hale gelecektir.

 mesajı beğendiniz mi?
evrenpitrak



Prş 24 Oca 2008, 21:55  

Uşak' ta, Afyon' da, Kütahya' da sanayi var mı?
Kütahya OSB' de toplam 20 fabrika var... http://www.kutahyaosb.com/firmarehberi/DEFAULTR.ASP
Uşak OSB' ye kayıtlı firma sayısı sadece 2... http://www.uosb.org.tr/firmalar2.asp?id=9
Afyon OSB' de yer alan firma sayısı 110... http://www.afyonosb.org.tr/modules.php?name=News&file=article&sid=11

Diyelim ki Afyon Sanayisi yararlanacak bu havaalanından... Mesafe 70 km... Ankara ise 200 km civarında.. Haftada bir sefer olacak diye Afyon' lunun bu havaalanını tercih edeceğini sanmam. Bu tahmine sanayisi bu üç şehirin toplamından çok daha fazla olan Bursa' da Yenişehir Havaalanı' nın kullanım sıklığı ile varıyorum.

Ayrıca, bu havaalanından nereye sefer düzenlenecek?

Uşak-İzmir Arası 300 km... Otobüs fiyatı ise 20 YTL civarında.. Otobüs bildiğim kadarı ile 4-5 saatte gidiyor. Uşak- Havaalanı arası 95 km... Check in falan derken özel aracınızla Uşak' tan çıkıp Salihli' ye varırsınız aynı sürede.. Yani İzmir uygun bir sefer değil...

Afyon-Ankara arası 200 km... Havaalanı ise 70 km.. Afyon' lu için Ankara' ya uçakla gitmek daha uzun sürer...

Tek uygun sefer güzergahı İstanbul gibi görünüyor.. Tabii İstanbul ile bu iller arasındaki otobüs sefer sıklıklarını incelemek lazım ama çok yüksek olduğunu sanmıyorum sefer sayısının...

Bir de bazı arkadaşlarımız "yurtdışı" seferleri düşünmüşler...
Sadece birkaç tane termal tesis için bu yatırım bence çok fazla... 3 kuruş kazanmak için 40 lira yatırmak mantıksız. Kaldı ki bırakın yurtdışını, yurt içinde dahi talep yok denecek kadar az o bölgeye..

Sonuç mu?

Yüksek kamulaştırma bedeli aldığı için mutlu olacak, fakat arazilerinin atıl hale geldiğini görerek hayıflanacak köylüler... (tabii bu projeden herkesten önce haberi olanlar da üç beş toprak almışlardır )

Köşe olacak bir müteahhid...

Parasına yazık olacak bizler...


 mesajı beğendiniz mi?
Burç




Prş 24 Oca 2008, 22:06  

Herkes otobüsle gitsin değil mi? Uçağa ne gerek var bu çağda? 10 saate kalmaz İstanbul'dasın.
Somali'de Mogadişu'da bile havaalanı var ama Kütahya'ya çok gelir.
Hiç birşey yapmasınlar, otursunlar oturdukları yerde, böyle iyi işte.
50-60 yıl daha gider temiz.


 mesajı beğendiniz mi?
evrenpitrak



Prş 24 Oca 2008, 22:20  

Alıntı:
Herkes otobüsle gitsin değil mi? Uçağa ne gerek var bu çağda? 10 saate kalmaz İstanbul'dasın.
Somali'de Mogadişu'da bile havaalanı var ama Kütahya'ya çok gelir.
Hiç birşey yapmasınlar, otursunlar oturdukları yerde, böyle iyi işte.
50-60 yıl daha gider temiz.


Atıl yatırım yapmak daha mı iyi?
Gerek nüfusu, gerekse sanayisi ile bu üç ilin toplamından çok daha büyük olan Bursa' da bile havaalanı sadece 3 noktaya sefer düzenliyor: Trabzon, Erzurum, Diyarbakır... Bu üç noktaya sefer olmasının sebebi de şehrin bahsi geçen illler ve çevresinden çok fazla göç almış olması. Havaalanı ilk açıldığında Ankara' ya seferler vardı. Bahsi geçen Ankara seferleri BTSO tarafından SÜBVANSE ediliyordu Yani boş koltukların parasını BTSO ödüyordu. BTSO desteği çektiğinde Ankara seferleri iptal oldu.

Şimdi...
Bir tek İstanbul düşünülebilir bu havaalanından. Bunun da nedeni bu şehirlerin İstanbul' a göç vermiş olma olasılıklarıdır. Bu da ancak haftada bir İstanbul seferi yapar.

Peki, haftada bir sefer yapmak için bir havalanı açmak ne kadar mantıklı?

Olay Somali veya farklı bir ülkede değil, Türkiye' de geçiyor, hatırlatırım. Mogadişu' nun sosyal ve ekonomik yapısını bilemediğimden Mogadişu hakkında yorum yapamayacağım.

Ek: Mogadişu, Somali' nin başkentidir. Bir başkentle bahsi geçen üç şehri karşılaştırmak ne kadar doğrudur?


 mesajı beğendiniz mi?: +1
Mesajları seç: