Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 7
Ahmet Seyhanlı
11 yıl önce - Pts 17 Arl 2007, 15:11

Kesinlikle rahatlatdı... Metrobusdan önce 8 şerit vardı şimdi 12 şerit var. İEET otobüs sayısı azaldı. Zaman zaman yan yol geçişlerinde tıkanıklık dolayısıyla trafik yoğunluğu yaşansa da her gün kullandığım bu yolda ki rahatlığı hissediyorum. .Yanyol geçişlerinde iyileştirme gerçekleşir ve minibüsler kaldırılırsa bu yol keyif yolu olacaktır

Emre Ahlatlı
11 yıl önce - Pzr 30 Arl 2007, 16:22

Alıntı:
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/7941907.asp?gid=48&sz=96731
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Topkapı-Avcılar arasındaki metrobüs hattında faaliyet gösteren 1307 minibüsün başka hatlara aktarılmasıyla ilgili çalışmanın tamamlandığını belirterek, 1 Ocak 2008’den itibaren O-1 Karayolu’ndaki minibüslerin kademeli olarak kaldırılacağını açıkladı.
Mevcut yoldaki rahatlamayı önümüzdeki hafta daha iyi hissedeceğiz. Yan yolları özel araçlar daha sık kullanmaya başlayacaktır. Minibüs duraklarındaki yığılma, yol kapatma olayı ortadan kalkacak. En dar kesimlerde dahi yolcu almak için trafiği kilitleyen 10 şerit olsa onunu da kapatan pervasız saygısız minibüscülerden kurtulacağız. Minibüslerin kalkmasıyla olağanüstü bir değişim olacağını düşünüyorum.

Gökçe Aydın
11 yıl önce - Pzr 30 Arl 2007, 20:35

Bence de Metrobüs ile ilgili olarak tartışılması gereken şey D-100 trafiğini rahatlatıp rahatlatmaması değildir. Metrobüs bu amaçla yapılmamıştır ki zaten. Yollarımızın otomobillerle dolu olduğuna bakmayın, hala toplu taşıma araçları ile yapılan seyahatlerin sayısı oldukça fazla. Bu durumda da Metrobüs gibi bir projenin işlevi trafiği rahatlatmaktan ziyade o aksta hızlı,konforlu,güvenli,güvenilir,dakik ve sık işleyen bir toplu taşıma sistemi oluşturmaktır. Metrobüse hiç binmedim ama okuduklarım ve duyduklarıma baktığımda bu işlevleri başarıyla yerine getirmekte olduğunu düşünüyorum.

Ama trafiği rahatlatacak bir önlem alınacaksa da Metrobüs tarzı projeler bunun için hiç fena alternatifler değil bence. Sonuçta trafiği rahatlatmanın yolu insanları otomobil kullanımından caydırmaktan geçiyor.



Çağrı Tekin

11 yıl önce - Pzr 30 Arl 2007, 20:43

Üzerinde duraklama yapan araçlar bulunduğu müddetçe sıkışıklı hep yaşanacaktır. Minibüs-otobüsler kalktığı zaman trafiği bekleten araçlar kalmayacağı için kapasite biraz daha artar. Ayrıca, bence şu an üç şerit olan yanyol ikiye düşürülüp, anayol da dörde çıkarılabilir ama köprü ayakları buna izin verir mi bilmem. Kesin olan bir şey var, o da minibüslerden sonra trafiğin daha iyi olacağı.

mcagri
10 yıl önce - Çrş 20 May 2009, 02:43

Bu başlığa yazıyorum:

Alıntı:
Yeni yol yapıp Merterdeki ve Şirinevlerdeki su birikmesini önleyemeyen belediyenin bunu becereceğinden ben kuşkuluyum.


Bu son cümleniz bir eleştiri değil, bir slogan. O nedenle usulünce cevaplanmayı hak ediyor. Usülünce cevaplıyorum:

Biz bu D100'ün cemaziyulevvelini de biliriz. Bu yol her saat tıkalıydı, insanlar D100'e girmekten korkardı. Yola hem metrobüs yapıldı, hem yan yollar eklendi, minibüsler kaldırıldı, şimdi en pik saatte bile bazı kör noktalar hariç yol akıcı. Zamanında bunu hayal edemeyenlerin, şimdi püften meselelerle yol konusunda ahkam kesmesi aslında sevindirici. "Bizim hızlı tren Japonya'daki gibi 7.500 km/s ile gitmiyor" tarzı eleştirileri bir yönden seviyorum. Gelinen noktayı gösteriyor!

Bu D100 yolu Türkiye'nin en kalabalık yolu, asfaltlamanın, şerit çekmenin ne kadar zor olduğu, trafiği ne derece etkileyeceği ortada. Bunun için en sakin zamanlar olan yaz aylarının beklendiği çok açıkken, temcit pilavı gibi şerit ve asfalt problemlerinden bahsedilmesi normal mi, okuyanlar değerlendirsin!

Hep diyorum, birileri meydanı boş belliyor. Teşbihte hata olmaz, başkasının tokadını yemediğinden kendi tokadını balyoz sanıyor. Yazmak, konuşmak, fikir belirtmek, cevaplamak, karşı çıkmak ve bundan korkmamak lazım. İnsanlar farklı bakış açıları arasından doğruyu kendileri bulmalı. Yani "vay efendim eleştiriye gelemiyorsunuz" klişesi çerçevesindeki mesajlarla vakit kaybetmemek adına baştan belirteyim dedim. Yoksa D100'deki sorunları biz de yazdık.


imaden
10 yıl önce - Çrş 20 May 2009, 16:04

Trafigi kesinlikle rahatlattı ve bir düzene soktu. Ama iyileştirilmesi gereken noktalar da var.

1. Bakırköy/Bahçelievler girişine tek şerit yetmiyor. Akşam saatlerinde devamlı tıkanıyor bu nokta. Merterden Avcılar yönüne giden araçlara da 3 yerine 2 şerit kaldıgı için yol Merter'e kadar tıkanıyor.

2. Avcılar Topkapı istikametinde Metroport'un karsısındaki yan yol 2 şerit gelip birden tek şeride düşüyor. Bu daralma durduk yere trafik oluşmasına sebep oluyor. Halbuki yan taraf Hastane bahçesi. Yol yapılırken bahçeden pay aldılar. 1 m daha alınsaydı bu sorun oluşmazdı.

3. Okmeydanından Haliç köprüsüne inerken yol köprünün altında 5 şeritten (3 şerit transit, 2 şerit yan yol) 3,5 şeride düşüyor ve her akşam buraya kadar trafik oluşuyor. Köprünün altında geçtikten sonra Yol birden 6 şeride genişleyip trafik burdan sonra normal akmaya başlıyor.

Ayrıca yol boyunca serit çizgileri kaybolmuş ve astfalt çok kötü durumda. Yazın bu 2 konuda bir çalışma yapılacagını okumuştum.


İSMAİL ÇELİK

10 yıl önce - Prş 21 May 2009, 14:14

Alıntı:
D100 karayolunda metrobüs sonrası iddia edildiği gibi trafik daha sıkışık değil daha akıcı.Ama 3 noktada gerçekten daha çok tıkanıyor şimdi onları irdeleyeceğiz.

Öncelikle istikametimiz Topkapı-Boğaz Köprüsü yönü=
1)Çobançeşme'de AHL yönünden ve Basın Ekspres yönünden gelen araçlar yan yolda sıkışıklığa sebep oluyorlar burada yan yoldan gelip yan yol yönünde devam edecek araçları üstgeçit ile geçirmeli böylece kesişme önlenecektir.Ahl yönünden gelip yan yol yönünde gidecekler bu üstgeçidin sağından devam edecek,transit yola çıkacaklar altından geçip solundan çıkacaklar.Yer mevcut burada.
2)Kadir Has'ın karşısı.Burası Bakırköy sapağı olup bu çıkış iptal edilip Şirinevler-Ataköy çıkışına yönlendirilecek araçlar.Bu kesimde yan yol akıcı olup trafiği sıkıştıracak etken yoktur.Mevcut durumda araçlar direkt Bakırköy Devlet Hastanesi yönünde gitmek istediklerinde asıl mesele çıkıyor bu onu ortadan kaldıracak.
3)Ayvansaray;burada asıl mesele Haliç Köprüsü girişidir.Haliç köprüsünün yeni bölümüne girişte yol daralmaktadır.Burada ilave köprü yaparak girişi 2,köprüyü 3 şeride çıkarmalı ayrıca Halıcıoğlu çıkışındada köprüye ilave yaparak çıkışı 2 şeride çıkarmalıdır.
İlaveten Ayvansaray çıkışına kadar yolu bir şerit daha genişletmelidir.Şehitlik-Ayvansaray arası kastım.

4)Okmeydanı çıkışında yine girişin daralması sebebi ile sıkışıklık yaşanmaktadır.Burada şartları zorlayarak girişi 2 hatta 3 şeride çıkarmalıdır.Zira burada asıl yoğunluk 2. köprü yönünde gideceklerden kaynaklanmaktadır.Ayrıca burada bir kısmın çıkışı bir kısmın transit yolu tercih yeri oluşu yoğunluğu artırmaktadır.

Burada ama asıl kökten çözüm arazinin meyilindende istifade ile tünele sokarak 2. köprü yönüne ve Kağıthane yönüne gidecekleri viyadüğün başına çıkarmaktır.

Ayrıca bu kesimde trafik ekipleri transit yol(eskiköprü tarafı)üzerinden kamyon geçişine izin vermemesi gerekir.Zira uzun rampada trafiğin yavaşlamasına sebep oluyorlar.

5)Sanıyorum bu konuda bir çalışma var Talatpaşa'daki köprüye yeni destek ve ayak yapılarak şişkince kesiminin traşlanması .

Şimdi istikametimiz Zincirlikuyu Topkapı-Avcılar yönü.

1)Zincirlikuyu-Mecidiyeköy arası yer var şartları zorlayarak bir şerit daha kazanılmalıdır.Ama burasının kökten çözümü ne zamanki Mecidiyeköy içi düzelir o zamandır.Zira o sıkışıklık yola uzuyor.
2)Mecidiyeköy-Çağlayan arası bir şerit genişletilmelidir.Yer var.
3)Çağlayan girişinde Okmeydanı yönünde dolgu ile yol Talatpaşa köprüsne kadar 1 şerit genişletilmelidir.Zira burada yol şeritleri daha dar olup,kıvrımlı yol ve Mecidiyeköy-Çağlayan arası yoğun giriş çıkış sebebi ile hep sıkışmaktadır.Talatpaşa köprüsünü az önce bahsettik orasıda tamam.
4)Okmeydanı'ında yeni köprüden direkt transit yola çıkış olmamalı ile yan yoldan devam etmeli Bademlik köprüsün ayağını kenara kaydırma üstünede çalışma yapılmalı mümkünse eğer Halıcıoğlu çıkışına kadar yol bir şerit genişletilmelidir.Yada bir şeridi ayağın sağından geçirmelidir.
5)Haliç Köprüsü 1 şerit kaybettiği içinde çok sıkışıyor bunun için İbb TCK ile anlaşma yaptı ilave köprü yapılacak.
6)Çobançeşme mevkinde AHL sapağında yığılma oluyor.Burada yan yoldan direkt yan yola devam edecekler üstgeçitten geçirilecek ve kesişme önlenecek ve yer bol bol.



Bu konu ile ilgili hususi başlık bile açtım.İlk yazımda bu tespit ve çözüm tekliflerim.İtirazı olan yazsın.


Deniz1993
4 yıl önce - Cum 08 May 2015, 00:59

ülkede araba satış fiyatları uçmuşken e5'e karşı olumsuz tutumun sebebini metrobus yolu nedeniyle oluşan yeni düzenlemelere baglamak yanlış olur

Ertan Akyüz
4 yıl önce - Cum 08 May 2015, 01:01

Metrobüs ün yerinde metro olsaydı çok ciddi fark yaratacaktı.



sayfa 7
ANA SAYFA -> ULAŞIM