Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
Emre Ahlatlı
11 yıl önce - Sal 27 Ksm 2007, 16:14

Alıntı:
demokrasi amerikan tarzıysa tabiki geçerliliğini yitirmelidir
Yaşam tarzıyla demokrasiyi karıştırmayalım.Yaşam tarzları ne olursa olsun demokrasi iyidir.Toplu taşımacılığı özendirme konusundaki fikirlere katılıyorum.Toplu taşımayı rahat konforlu hale getirdikçe özel araçla seyahat etmeyi doğal olarak caydırmış olursunuz.Henüz toplu taşımacılık bu konfordan uzaktır.Şimdilik özel araçla seyahata devam:) Aksaray -Taksim metro bağlantısı,Cevizlibağ- Mecideköy metrobus bağlantısı gerçekleşsin ben kendi adıma özel aracımla günlük trafiğe çıkmayacağım. Dikkat ederseniz bu entegrasyon sağlandığı zaman, hemen hemen tüm ana işyeri noktalarına ,konforlu toplu taşımayla ulaşmanız mümkün olacak.

Burç

11 yıl önce - Sal 27 Ksm 2007, 16:19

Avcılar - Göztepe arası bitince (ki en azından Beylikdüzü - Kartal olmalıydı)
trafiği azaltmak için bir ekstra proje daha yapılması gerekiyor :
Metrobüs durakları yanlarına büyük katlı otoparklar yapılmalı.
Bunlar yurtdışında genelde parasız oluyor ama az bir ücret de alınabilir.
Bu yapılırsa hergün binlerce arabayı şehir merkezinden uzak tutarız.


rıza koçak
11 yıl önce - Sal 11 Arl 2007, 16:57
Avcılar Metrobüs


Metrobüs bir harika.Avcılar halkı olarak,eminönü ile irtibatımız kesikti.Şimdi,cevizlibağdan tramvaya aktarma yaparak rahat bir şekilde kapalı çarşı ve eminönü ve hatta haydarpaşaya ulaşabiliyoruz.Gelecekte,imkanlarımız daha da artacak.Avcılarda yaşayan halk adına teşekkür ederiz.Saygı ve sevgilerimizle.



Semih Yaşar

11 yıl önce - Sal 11 Arl 2007, 18:48
Cevizlibağ-şirinevler arası transit yol


Yazacağım konu Metrobüs ile tam ilgili değil ama bu başlığa yazmak uygun olur diye düşünüyorum.
Dün akşam saat 20:00 civarında aracımla E-5'te Şirinevler yönüne doğru gidiyordum.
Haliç köprüsünü geçtikten sonra transit yol Cevizlibağ civarında tıkandı ve son derece yavaş
ilerlemeye başladı, yaklaşık 25 dakikada Bakırköy köprüdsü çıkışına gelebildim, bu noktayı
geçtikten sonra trafik birden açıldı ve 2 dakikada Şirinevler'e geldim. Bu problem bir araç yoğunluğu sorunu olmaktan çok mevcut yol kapasitesini iyi kullanamama sorunudur. Ataköy yönüne giden
araç sayısı çok değil fakat Bakırköy'e dönmek isteyen arabalar yanyola düzgün sevk edilemediği
için transit yol lüzumsuz yere tıkanıyor ve gerçekten transit gidecek arabalar ise yarım saat boşuna
bekliyor. Transit yol yapmak demek ki sadece çift kat bariyer çekmek değil, 3 şerit yolun
kesintiye uğramadan akışının sağlanması gerekir.


En son Semih Yaşar tarafından Sal 11 Arl 2007, 18:51 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Gökçe

11 yıl önce - Sal 11 Arl 2007, 18:49

Evet, Burç'un belirttiği Park&Ride sistemi belediye tarafından da daha önceden gündeme getirilmişti ancak bunla ilgili hiçbir gelişme yok. Mümkün olan metrobüs duraklarının altına veya yanına otopark yapılmalı ki insanlar araçlarını burada bırakıp Metrobüsle devam etsinler, bu da Burç'un belirttiği gibi daha da çok aracın trafikten çekilmesini sağlar.



Tankut Tan
11 yıl önce - Sal 11 Arl 2007, 22:11

Alıntı:
Ben bu yolu devamlı kullanıyorum.
Kesinlikle trafiği rahatlattı. Eskiden 6 şerit olan yol şimdi 12 şerit oldu.
Resmen E5 üstüne bir E5 daha inşa ettiler! Bu genişletme olmasaydı şu anda kimse
"etkisi oldu mu acaba?" diye soruşturmazdı. Çünkü hergün artan trafiği hissetmiyorsak,
demek ki işe yarıyor

Aranızda benden eski ve fazla E5'i kullanan yoktur. Bazı bölgelerde eskiden çok trafik oluyordu, şimdi bu bölgelerde olmuyor. Bazı kısımların da ise(özellikle toplu taşıma araçları için) hiç trafik olmuyorken şu anda çok oluyor. Nedenini herkes biliyor. Minibüsleri kaldırmadan metrobüs çalışmaya başlarsa böyle olur. Bence şu an metrobüsler için ayrılan yol bütün araçlar tarafından kullanılmalı. Metrobüs araçları gelince de minibüsler seferden kaldırılıp, metrobüs hizmete girmeli.


Burç

11 yıl önce - Sal 11 Arl 2007, 22:16

Alıntı:
Bence şu an metrobüsler için ayrılan yol bütün araçlar tarafından kullanılmalı.


... İnin şu özel aracınızdan artık kardeş. Bunun sonu yok, görmüyor musunuz?
Ne kadar yol yapsak gene yetmeyecek özel araçlara. Metrobüstekiler sizi sollaya sollaya,
ne yapmanız gerektiğini öğreneceksiniz zorunlu.



İBRAHİM DİLBER
11 yıl önce - Sal 11 Arl 2007, 23:26

Hakikaten doğru. Özel aracı olanların da artık toplu taşımayı kullanma alışkanlıklarını elde etmeleri lazım. Özel araç sahibi olmak illa ki ne olursa olsun toplu taşımayı kullanmamak demek değil. Toplu taşımayı kullanmak bir eziklik, bir eksiklik olarak görülmemeli. Vatandaş en azından işi ile evi arasında seyahat ederken, şehir merkezine doğru günlük seyahat gerçekleştirirken toplu taşımayı daha fazla kullanmalı. Bu konuda toplumsal duyarlılık oluşturulmalı, yayınlar yapılmalı ( Tabi etkili yayınlar yapılmalı. Gece yarısı veya sabaha karşı trafik ve çevre duyarlılığı, sigara vb. konularda yapılan sözde bilgilendirme yayınları gibi değil.)
Park& Ride sisteminden ziyade metrobüs, sık,düzenli, yaygın besleme hatlarıyla güzel bir şekilde takviye edilir, hatla ilgili eksiklikler süratli ve ciddi bir şekilde tamamlanırsa ulaşımda ve trafikte büyük bir rahatlama olur. Ayrıca özellikle yan yol bağlantıları ve yan yollardaki durak cep alanlarında trafiğin sıkışması da önemli bir sorun. Bu da alt yapı eksikliklerinden ve minibüslerin kural tanımaz davranışlarından kaynaklanıyor. Zaten minibüsler E - 5 güzergahından uzaklaştırılırsa yan yollarda büyük bir rahatlama olur. Hatta bu rahatlama ana yola da yansır. Minibüs hatlarının birleştirilerek halk otobüsüne dönüştürülmesi, akbil entegrasyonunun sağlanması ve besleme hatları şeklinde yeniden yapılandırılması önerimi çeşitli vesilelerle dile getirmeye çalıştım.


Semih Yaşar

11 yıl önce - Çrş 12 Arl 2007, 11:43
Metrobüs sistemi


Metrobüs sistemi ile ilgili her zaman savunduğum fikri yeniden söyleyeceğim, yaklaşık
1,5 yıldır bunu yazıyorum.

Metrobüs sistemi bu hali ile güzel bir başlangıç ama nasıl daha etkili olabilir, Minibüsler
kaldırıldığında yoğunluk daha da artacak ve bu sefer aktarma problemi ortaya çıkacak,
tek araçla gidilecek mesafeler en az iki yada üç araçla gidilecek. Yan yollar etkin değil,
sağ şeritte otobüs durakları olduğu için yan yollar sürekli tıkanıyor, transit yoldan yanyola
girişler problemli aynı zamanda yanyoldan transit yola girişler de problemli.

Gelelim çözüme: Metrobüs ana arterine belli noktalardan kontrollü giriş ve çıkış imkanı vereceksiniz.
Metrobüs ana arteri 2+2 şerit yapılacak, orta istasyonlar genişletilecek en az 5 metre genişlik.
Bugünki 78 Avcılar-Topkapı ana hat olarak çalışmaya devam edecek ama en az 5-6 yeni Metrobüs
hattı ise iç kesimlerden kalkacak, transit Metrobüs yoluna girdiği ilk istasyonda durduktan sonra,
ekspres olarak devam edecek, tercihli yoldan çıkmadan önceki istasyonda durup yolcularına
transfer imkanı sağlayacak ve tercihli yoldan çıkıp yine iç kesimlere doğru devam edecek.
Bu sistem yapılırsa Minibüslere gerek kalmaz, yolculuk hızlanır, lüzümsuz yürüyüş ve merdiven
çıkmalara gerek kalmaz, araç değiştirme aynı istasyonda yapılacağı için zaman kaybı olmaz,
yolun sağ tarafındaki otobüs duraklarına gerek kalmaz yada çok azalır, transit yol ile yan yol
arasındaki bariyerler de kaldırılıp normal araç trafiği de bugünkinden kötü olmayacak
şekilde devam eder.

Entegre ulaşım sistemi böyle olur.


Gökçe

11 yıl önce - Çrş 12 Arl 2007, 13:18

Alıntı:
Bence şu an metrobüsler için ayrılan yol bütün araçlar tarafından kullanılmalı.


Bu nasıl bir mantıktır, kimse 1 saat ayakta durmak için otobüse binmez, ama eğer o otobüs kendi şeridinde ve trafiğe takılmadan giderse bu yolu 15-20 dakikada alır, bu da daha çok insanın toplu taşımayı tercih etmesini sağlar, trafikten özel araç çeker.

İsterseniz E-5'i 8'er şerit yapın, toplu taşıma olmadıktan sonra o 8 şerit te yetmez.



sayfa 5
ANA SAYFA -> ULAŞIM