Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Murat Caner
11 yıl önce - Cum 23 Ksm 2007, 17:09

Bununla ilgili bir sormaca düzenlememiz olanaklı olabilir mi? Yani bir yüzde bulabilir miyiz?

Soruyu yazmayı unutmuşum.

Metrobüsten önce hangi araca biniyordunuz?

A. Özel Aracıma B. Minibize C. Belediye otobüsü ya da öho'ya Ç. Taksiye D. Uçağa E. Gemiye F. Uzay Mekiğine G. Yamaç yelyutarına(paraşüt mü ne işte), Ğ. Yayan...


En son Murat Caner tarafından Cum 23 Ksm 2007, 19:58 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


TaksiForum
11 yıl önce - Cum 23 Ksm 2007, 19:15

Kesinlikle D-100 Yoluna hiç bir faydası olmamıştır..
Aksine E-5 gibi ululararası bir yolu mahalle yolu haline gelmiştir.. eskiden e-5 olan yolumuz simdi e-3.5 oldu + emniyet şeridi yok oldu..

e-5 şuan da trafik her iki yönde çoğu nokta da kilit oluyor ( Tşkler İBB , Tşkler Metrobüs )
e-5 in ortasi çok akıcı balık islifi gibi insanları doldurmuş 15 dk da gidiyor, uçuyor maşallah ( İnsanlarada bu yakışır )

Durmak Yok Yola Devam!


Burç

11 yıl önce - Cum 23 Ksm 2007, 19:26

Ben bu yolu devamlı kullanıyorum.
Kesinlikle trafiği rahatlattı. Eskiden 6 şerit olan yol şimdi 12 şerit oldu.
Resmen E5 üstüne bir E5 daha inşa ettiler! Bu genişletme olmasaydı şu anda kimse
"etkisi oldu mu acaba?" diye soruşturmazdı. Çünkü hergün artan trafiği hissetmiyorsak,
demek ki işe yarıyor.

Bakınız hatırlatalım, metrobüsten önce E5 trafiği nasıldı :
(fotoğrafları çok seviyorum)



(+) Merter





(+) Cevizlibağ


Şimdi bu yol böyle tıkanmıyor artık.
Ama tıkansa bile 80 km hızla gidebileceğimiz bir alternatifimiz var!
Emeği geçen herkese teşekkürler, durmak yok, yola devam!



Canas
11 yıl önce - Cum 23 Ksm 2007, 19:29

Alıntı:
Kesinlikle D-100 Yoluna hiç bir faydası olmamıştır..
Aksine E-5 gibi ululararası bir yolu mahalle yolu haline gelmiştir.. eskiden e-5 olan yolumuz simdi e-3.5 oldu + emniyet şeridi yok oldu..


Ayni e-5’ten mi bahsediyoruz ? Hani su sag tarafinda minibuslerin yolcu alip indirdigi e-5 ten. E-5 son 10 yil icinde ne zaman akici oldu?
Istanbul gibi bir sehrin ortasindan gecen karayolunun uluslararasi yol olmasi mumkun degildir. E-5 oncelikle Istanbul’lulara hizmet etmelidir.
Metrobuse (balik istifi seklinde) binen vatandaslarimiz ona zorla binmiyor. Minibusle gitmektense daha duzgun bir ulasim aracini tercih ediyor. Phileas marka metrobuslerimiz gelip, arac sayisi artirilirsa ve de bu forumda bir cok kisinin belirttigi gibi besleme hatlar da kurulursa; Istanbullular Minibus denen Hindistan, Pakistan gibi ulkelerin disinda pekte kullanilmayan kepaze araclardan kurtulacak, trafikte bir sekilde rahatliyacaktir.

Bu konu hakkinda son soyliyebilecegim. Yapilan her toplu tasima hattinin, trafigin azalmasinda, faydasi olur. Lakin kalici ve kokten bir degisiklik birbiryle entegre olmus hatlarin, bir master plan olusturmasi ve de karayolundaki bireysel ulasima bir alternatif sunmasiyla, gerceklesir. Bu yuzden Metrobus hattinin Mecidiyekoy’e kadar uzatilmasi ve burada M1 hattiyla entegre olmasi, bu yonde cok onemli bir asamadir.


Emre Ahlatlı
11 yıl önce - Cum 23 Ksm 2007, 19:52
Şimdilik görünürde bir rahatlama yok gibi.


Metrobus araçları gelmeden önce ,metrobusdan dolayı yan yolların genişletilmesinden dolayı bu hatda rahatlama olmuştu. Ayrıca metrobusların çalışmaya başlamasıyla gözle görülür bir rahatlama göremedim ben..Minibüslerin kaldırılmasıya net bir rahatlama göreceğimizden eminim.Ayrıca Metrobus hatdı Mecidiyeköy'e ulaşırsa, otomobiliyle yolculuk edenlerde bir azalma olacağını tahmin ediyorum.Taksim -Levent metrosuyla entegrasyon sağlanmış olacağından Taksim,Şişli, Levent istikametinde işi olanlar toplu taşımı tercih etmeye başlayacaklardır.



Murat Caner
11 yıl önce - Cum 23 Ksm 2007, 19:53

Alıntı:
Kesinlikle trafiği rahatlattı.


Belgelememiz gerek. Yani 5000 kişilik metrobus yolcusu öbeğine 10 soruluk küçük bir sormaca yapmamız ve sonuçları değerlendirmemiz gerek.

Birinci soru yukarıda dediğim gibi bir şey olabilir.

İkinci soru ençok kullandığınız metrobüs durağı olabilir. Akbilin indirimli tam ayrımını yapıp yapmadığını bilmiyorum. Eğer yapıyorsa bu soruya gerek yok.

Üçüncü soru özel aracınızla metrobüse gelirseniz hangi durakta aracınızı bırakmak istersiniz olabilir.

Aktarma için hangi durağı seçiyorsunuz?

Metrobüs öncesinde bindiğiniz toplu taşım aracı?

Metrobüs sonrasında bindiğiniz toplu taşım aracı?

...

Çıkan sonucu -toplam metrobüs yolcusu/5000 oranı- ile çarptığınızda sırası ile eski taşım araçları ve özel arabalardan kaç kişinin metrobüse binmeye başladığı, durakların yolcu sayısı çözümlemeleri(yaş aralığı, indirimli bindirimli kart, sarışınlar-esmerler, güzel kızların bindiği beket...)kaç araçlık arabalık gerektiği, hangi demiryoluna

Doğal olarak bunları sorarken deneğin yaşını, cinsiyetini güzelse cep sesleğini, adresini, akşam ne yaptığını, boşsa balık sevip sevmediği, seviyorsa sizinle yemeğe gelip gelmeyeceğini de sormak gerekir. Bir de en başta kendinizi tanıtın sizi kibar biri sansın. Hatta kendinize söyle afilli bir ad uydurun. Sıtkı Sıyrılmış, Aşık Sırılsıklam...


mcagri
11 yıl önce - Cum 23 Ksm 2007, 20:15

Murat;

Kişilerin özel aracı bırakmasının yanında, bu yol eskiden 2*3'dü, şimdi 2*(1+3+2). Yani rahatlamama gibi bir şey söz konusu değil. Bu yolu genelde havaalanına ulaşmak ve Halkalı'da devam eden inşaatlarımıza bakmak için kullanmaktayım, kesinlikle olumlu yönde bariz bir fark var.

Bazı arkadaşların dediği bazı yerlerde yanyola katılma gibi sorunlar var. Ama genel olarak bakıldığında rahatlamaması mantık ve matematik kuralları çerçevesinde mümkün değil.



Çağrı Tekin

11 yıl önce - Cum 23 Ksm 2007, 20:50

Minibüsler ve otobüsler kaldırıldığında ana yol ve transit yollar daha akıcı olacaktır, ayrıca şu anki katılım bölgeleri de değiştirilebilir ileride.

Anket konusuna gelince; ben İETT'nin anket yapacağına inanıyorum. Ama şu anda istasyonlar tamamlanmadan böyle şeyleri düşünmüyor galiba İETT. Ayrıca hiç olmazsa internet sitesinde böyle bir anket koyulabilir kurumun? Aylar boyunca "Sitemizin yeni dizaynını beğendiniz mi?" sorusunun sorulması saçma olur, haftada bir anket değiştirilmesi gerekli bence.


mustafa mavi

11 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 09:51

Metrobüs gibi bir çözüme öylesine susamış ki,insanlarımız,ufak tefek aksaklıklara kızmıyor bile;
--araçlar kalabalık oluyormuş,
--ara duraklardan binilmiyormuş,
--duraklar halen tamamlanmamış,
--turnike sistemi tam oturmamış...

Daha evvelde yazdım,ben artık arabamı götürmüyorum,eğer istatistik tutuyorsanız metrobüs öncesi toplam araç sayısından 1(bir) düşebilirsiniz


Murat Caner
11 yıl önce - Cmt 24 Ksm 2007, 14:01

Sizi tebrik etmek istiyorum. Aklınız D-100'e hala özel araçları ile çıkanların akıl toplamından fazla.

Dün gece NTV'de izlediğim bir izlencede özel araçları ile Maslak a çekimin yapıldığı yere gelişin 1,5 saat aldığından yakınanlar vardı.

Oysa ben özel aracımı kullanmadan şu anda Değirmendere den çıksam toplu taşıma araçları ve Taksi kullanarak 2,5 saatte NTV ye varırım. Ödeyeceğım toplam tutar da 15 TL yi geçmez.

İstanbul gidiş geliş sorunlarının en büyük suçlusu yürümekten aciz özel araç sürücüleridir.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM