Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 03 Arl 2007, 00:00

O yıllarda ESHOT'un en ilgimi çeken tarafı, bir aracının diğer bir aracına benzememesiydi. Kelle adedi (pardon otobüs adedi ) kadar farklı simalı araçlar cirit atmaktaydı İzmir caddelerinde... Bizim troleybüsleri bile alıp, şekilden şekile sokmuşlardı bu sizinkiler...

İETT'de ise, Büssing-5500'ler öyle bir elden geçirilmişlerdi ki, bunlara bakanlar sıfır araç zannetmekteydi. (Not: Çatlamak serbesttir... ) Aynı model araçları ESHOT da kurcalamış ve ortaya son derece abuk bir model çıkartmıştı...

Zaten gece Yılmaz üstad yetişir Cem. Merak etme... O pek sever sizin ESHOT modifiyeleri... (Yine de canım kokoreç çekmekteydi. Yakında çift porsiyon götüreceğim galiba bu başlık sayesinde )

Akın KURTOĞLU


35CEM35

14 yıl önce - Pts 03 Arl 2007, 00:22

Aaaaa iftiraya bakın yahu
Sizden gelen troları birkaç sene kullandıktan sonra denize attık biz
Boyamaktan başka bir işlemde olmadıki.
Çok eskileri bilemem, 71 doğumluyum.
Ama benim okulu ekipte otobüslerle İzmir keşfi yaptığım senelerde heryerde MAN vardı.
Sadece Bornova garaja ait küçük 302 Mersedes vardı değişik olarak.Sanırım 52 diyorlardı onlarada, 352 manasınamı geliyor sadece 52 mi tam bilmiyorum.
Ama 80'li yılların başı itibari ile sadece MAN vardı ESHOT bünyesinde.
(Tek kelle tek marka )

70'lerden öncesini bilemem, hiçbir iddiam yok o çağlara dair
Ama 80'li yılların sonuna doğru yapılan körüklü MAN ve körüklü 302S görünümlü ESHOT marka otobüslerin tak takıştır olmadığına ve bağımsız olduğuna her zaman iddiaya varım.

Not: Bu resmi emekli bir ESHOT çalışanından ödünç alıp siteye yüklemiştim. Eskidende atölyede ekleme toplama değilde sıfırdan otobüs oluşturma varmış ESHOT'ta.
Arka planda daha iskelet halinde olan MadeIn ESHOT örnekleri görüyoruz.

Bu arada sizin İETT şimdi kaç kelle yahu



(+)


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 03 Arl 2007, 00:41

Alıntı:
Bu arada sizin İETT şimdi kaç kelle yahu

Heehehehhee... Şu anda İETT de diğer tüm otobüs işleticisi İdareler gibi çağa ayak uydurarak Bursa atölyelerinde birbirinden ilginç modifiyelere imza atıyor ama, o senelerde hiç değilse bizim modifiye Büssingler güzel güzel yürüyebiliyorlardı. Hatta 1980'de yeni İkaruslar geldiği vakit, bunların içinden 10-15 kadarı ıskat edilmemiş ve tamir arabası olarak ayrılmıştı (Yenilemenin başarısına ve müsbet yansımalarına bakar mısınız? Kendilerine faide sağladıkları gibi, bir de yetmiyor, diğer özürlü otobüslere yardım ellerini uzatmak için özveriynen görev alıyorlar ).
E, artık daha ne diyelim. Sen çok yaşa İETT!... (keh keh kehh )

Troleybüsleri de denize salladınız o zamanlar, fevkalâde isabet buyurdunuz... Şimdi ulaşımcı üyeler olarak fellik-fellik eski bir Ansaldo şasisi aramaktayız ekip olarak... Sizin idare olan ASBOT (Alentrik, Su, Balık, Otobos, Troleybos ) işletmesi, balıklar için deniz altında hat ihdas etmeyeydi o senelerde, belki elimizde bunlardan bir adet olurdu şimdi...

Akın KURTOĞLU


deniz1764

14 yıl önce - Pts 03 Arl 2007, 00:46

Alıntı:
Ansaldo Troleybüsler: 1984 yılında İstanbul’dan gelen troleybüsler. Bunlar yokuş tipiydiler. Gelir gelmez Montrö – Hatay - Fahrettin Altay hattında çalışmaya başladılar. Tipleri Fiat troleybüsleri andırıyordu. Renkleri kırmızıydı. Bir süre sonra onlar da İzmir’in troleybüs rengine boyandılar. Lacivert koyu krem oldular. Yuvarlak farları dikdörtgen oldu. Beyaz arş direkleri siyaha boyandı.

(+)



ESHOT un Ansaldolarımızı nasıl tanınmaz hale getirdiğinin resmidir.Yukarıdaki bilgi ve fotoğraf Atilla Dündar'a aittir.


35CEM35

14 yıl önce - Pts 03 Arl 2007, 01:57

Ehüeüeüeüeü bakın ne buldum
Akın bey tam 1 sene önce demişki:
Alıntı:
Zaten, ESHOt İdaresi, bu gibi konularda rakipsizdir Çöpe gidiyor denilen bir aracı allem edip kallem edip canlandırmayı pek güzel becerirler

Sonrada bi ara şöyle demiş:
Alıntı:
Onun dışında, içlerinde de dahil olmak üzere çok fazla müdahale yapılmamıştı o yıllarda. 1990'da Varyant'ı, kırmızılarını çıkartarak mavi elbiseler giymiş bizim büyükbabalarla çok çıktım


Abi sende kabul etmişsin daha geçen sene bırak inadı

Birde, varyanttan hiç troleybüs çalışmadı. İkiçeşmelik'ten gitmiş olabilirsiniz kanımca, Buca ve Fahrettin Altay'a hat vardı İkiçeşmelik üzerinden ve Bayramyeri istikametinden geçerdi.
Bu 2 hatta yokuşlu olduğu için sizden gelen dedeler çalışıyordu sadece.

İzmir'deki bütün troleybüsler lacivert - krem olduğu için sziden gelenlerin o renge dönüşmesi normal kanımca. Üstelik boyadan önce kasadaki çürük çarıkların bakımı olduğu için iyi bile olmuş hatta.
Bence yapılan tek değişiklik farları olmuş. Hepsinin birden neden kare olduğunu öğrenmeye çalışacağım. Eğer mantıklı bir açıklaması yoksa bence çok gereksiz ve saçma olmuş bu değişim.
Ama tanınmayacak kadar değişti demekte abartı oldu biraz yahu ne dersiniz



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 03 Arl 2007, 02:14

Ehhehehe... E, doğru olanı yazdım o mesajımda zaten ben. Bu konuda sizin rakipsiz olduğunuzu zaten baştan beri yazmaktayım... Otobüslerin şekil-şemal olarak tamamıyla değiştirilmesi konusunda İETT elinize su dahi dökemez... Lâkin, bu değişim sonrasında ortaya çıkan materyaller nedense evlere şenlik oluyor genellikle. Vurgulamak istediğim bu benim...

Varyant meselesinde ise; doğrudur. Yılmaz abi de mesajla bunu belirtmişti bana. Sürekli yokuş çıkılan bir alana gitmiştim o yıllarda 2-3 kez... Rakımı oldukça yüksek bir bölge idi. Aklımda Varyant olarak yanlış kalmış... (ya da İstanbul'un Tünel varyantı ile karıştırdım anlaşılan. Mehühehühhee... )

Alıntı:
Abi sende kabul etmişsin daha geçen sene bırak inadı

Dünyada kabul etmem!... Çatlayın, inadım inat!... İETT'nin 5500'leri görüntü olarak daha cezbedici ve daha işe yarar çıkmışlardı atölyelerimizden...

Akın KURTOĞLU


yılmaz büktel

14 yıl önce - Pts 03 Arl 2007, 03:26

Bu Akın beyin iflas ettiği, bittiği andır.
önüne kanıtlar getiriliyor o hala inat ediyor. sabit bir fikre takılmış gidiyor. napsın garibim kargadan başka kuş, İETTden başka belediye işletmesi bilmiyor.

Şaka bir yana hem ESHOTun Hemde İETTnin modifiyelerine yüzlerce kez binmiş olarak bu konuda konuşanlar arasında en yetkin ağız olduğuma inanıyorum ve bu sıfatla diyorum ki bu tartışmanın mutlak galibi ESHOT tur ve made in ESHOT körüklü otobüsler de bu işin cilasıdır.


35CEM35

14 yıl önce - Pts 03 Arl 2007, 03:43

Şapka düştü ama peruk var hala , kel zor görünecek Yılmaz abi
Takılmış 50 sene öncekilere, ısrarla kes yapıştır değilde resmen sıfırdan otobüs yaratımı olan körüklüleri görmezden geliyor

Akın bey Akın bey, hem MAN, hemde 302S görünümlü körüklü otobüslerimiz için bir fikir alalım lütfen.
Komik ve uydurmamı, yoksa cillop gibi ESHOT yaratımımı
Şimdi dicek biz 1948de yaptığımız FIAT vs. vs. vs. vs.


Mehmet A.
14 yıl önce - Sal 22 Oca 2008, 01:22
ESHOT'UN Körüklü Otobüsleri


Değerli Arkadaşlar!

Kasım ayından beri süren ESHOT-iETT tartışmasının "hangi (karoseri) modifikasyonu daha iyi" bölümüne pek bir katkıda bulunamayacağım. Bu bence biraz "zevk meselesi".

Fakat ESHOT'un körüklü/mafsallı otobüsleri konusuna bir açıklık getirebileceğimi sanıyorum.

Selamlar

Mehmet Alpbek

Körüklü otobüsler ESHOT'un kendi tasarımıdır. Üretime 1982 yılında başlanmıştır. ilk tipler MAN-şasisi ile (MAN motorlu olduklarını tahmin ediyorum) üretilmişlerdir.
ESHOT-Körüklü Otobüsleri ben şöyle sınıflandırdım:

ESHOT-MAN (TiP 1): Motor gücü 120 BG. Motor öndedir. MAN 590/690 HO karoserisidir. Motor çıkıntısından dolayı ön kapıdan giriş daralmıştır. Ön çamurluk orijinal MAN’lara göre ön kapıya daha yakındır. Hat göstergesi yukarıdadır. Üç kapılıdır . Bu tipin ilk üretilenlerinde tüm kapılar iki kanatlıdır.

ESHOT-MAN (TiP 2): Motor gücü 120 BG (tahminen). MAN 590/690 HO karoserisidir. Ön çamurluk orijinal MAN’lara göre ön kapıya daha yakındır Hat göstergesi aşağıya alınmıştır. Üç kapılıdır (ön kapı iki kanatlı, arka kapılar dörder kanatlıdır.

ESHOT-Mercedes Benz (TiP 3): Motor gücü 236 BG. Motor öndedir. Mercedes Benz şasisi ve motoru ile üretilmiştirler. Bu tiplerde motor zemin altına alınmıştır. Böylece ön giriş genişlemiş fakat iç zemin yükselmiştir. Karoseri O302-S karoserisidir. 4 kapılıdırlar. Ön kapı iki kanatlı, diğer kapılar dörder kanatlıdırlar.

Aşadaki fotolarla ilgili bilgiler:
Fotoğrafları 1990 ve 1992' de çektim.

Foto 1: MAN-körüklü (Tip 1 ve 2)
Yıl: 1990
Yer: Izmir-Konak
MAN TiP 1: Plaka no: 35 SY 261; hat No 9 (Fahrettin Altay-Siteler-Konak)
MAN TiP 2: Plaka no: 35 US 427; hat No 9


Foto 2: Mercedes-Benz ve MAN körüklü tipler (TiP 1-2-3)
Yıl: 1992
Yer: Izmir-Fahrettin Altay Meydanı
MB-(Tip 3): Plaka no: 35 Y 1014
MAN (TiP 2): Plaka no: 35 ? 375 / araç no 24, hat no 2 (Talatpaşa-Fahrettin Altay)
MAN (TiP 2): Plaka no:35 ? 736?; araç no: 29, hat no 86 (Alsancak-Montrö-Teleferik)



(+)





(+)


Tacettin Bölükbaşı
1 yıl önce - Sal 15 Eyl 2020, 00:12

Alıntı:
ESHOT'un en ilgimi çeken tarafı, bir aracının diğer bir aracına benzememesiydi.

Eshot sever modifiye işini, ama onlarda bıraktı 2012 sonrası.
Ama yine uydurma parça işine devam ediyorlar





sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM